Gezondheid alle pijlers

De pil

09-08-2012 12:08 8 berichten
Hoi!

Na mijn stopweek ben ik 2 dagen te laat begonnen met de pil, toen heb ik hem 1,5 week geslikt en nu ben ik hem sinds dinsdag weer vergeten. Hoe kan ik nu het beste handelen zodat de pil zo snel mogelijk weer betrouwbaar is?

Zelf dacht ik wachten tot ik ongesteld wordt, maar moet ik hem dan op de 1 e dag van mijn menstruatie weer gaan slikken?
Alle reacties Link kopieren
Doorgaan met de strip waar je gebleven was.. En ook condoom gebruiken?
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Ik zou gaan nadenken over een andere vorm van anticonceptie. Deze is duidelijk niet geschikt voor je.
Inderdaad, andere vorm van AC. Ik zou ook een test doen als je nu seks gehad hebt in de afgelopen tijd.
Slik hem al 6 jaar en in al die jaren nog nooit zo vergeten als deze maand. Heb ook al gedacht aan andere vorm van ac maar niets gevonden wat mij een beter alternatief lijkt.

Maar als ik door zou gaan met de strip zou ik die van dinsdag woensdag en vandaag op 1 dag dan moeten nemen?

Ja ik zorg nu wel dat ik veilig vrij totdat ik weer in een goed ritme zit met de pil!
quote:rosedanjoe schreef op 09 augustus 2012 @ 14:17:

Slik hem al 6 jaar en in al die jaren nog nooit zo vergeten als deze maand. Heb ook al gedacht aan andere vorm van ac maar niets gevonden wat mij een beter alternatief lijkt.

Maar als ik door zou gaan met de strip zou ik die van dinsdag woensdag en vandaag op 1 dag dan moeten nemen?

Ja ik zorg nu wel dat ik veilig vrij totdat ik weer in een goed ritme zit met de pil!Als je nou gewoon het doosje opent en de bijsluiter leest dan weet je alles, nooit de pil met terugwerkende kracht innemen althans bij de meeste AC-pillen niet iig.
Bij mijn pil, de yasmin staat binnen 24 uur mag je de vergeten pil nog wel innemen. Maarja gezien ik hem zo absurd raar heb geslikt deze maand Kon ik daar geen goede oplossing voor vinden.

Heb die van vandaag en gister maar genomen en slik hem dan tot mijn stopweek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven