Gezondheid alle pijlers

Diabetes-topic

14-03-2007 15:30 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Zijn er mensen hier die diabetes hebben of waarbij het vermoedt wordt dat ze het hebben en daarmee in onderzoek zijn?

Om bij mezelf te beginnen: ik heb momenteel last van lichamelijke klachten die kúnnen wijzen op diabetes. In overleg met de arts heb ik me vandaag laten testen daarop en krijg daar morgen de uitslag van.

De reden dat ik dit topic open is dat ik hier geen topic hierover kan vinden, terwijl diabetes toch een ziekte is waar je veel over hoort en ik informatie/ervaringsverhalen zocht van mensen met (een vermoeden van) diabetes.

Misschien zijn er mensen hier die iets willen en kunnen vertellen over diabetes in algemene zin en/of hoe ze het zelf ervaren. Wellicht kunnen we elkaar daarmee ondersteunen.

Alvast bedankt!

Groetjes Luciel.
Dames, dit wordt een traantje wegpinken hoor, ik wil 't even met jullie delen...

Vandaag heeft zoon voor het eerst alleen samen met zijn vriendje in de speeltuin gespeeld. Sinds twee weken ofzo eet-ie namelijk ineens niet meer stiekem. Dus ik kon hem veilig een rol dextro meegeven. Hem en z'n vriendje nog eens laten zien wanneer hij een dextro moet nemen. Dat is zooo makkelijk met de sensor, nl. als het alarm afgaat en de curve onder de stippellijn komt. En aan vriendje verteld dat als zoon op de grond ging liggen, dat-ie me dan meteen moest komen halen.

Na ongeveer een klein halfuurtje (wel af en toe stiekem gekeken) kwam het vriendje: zoon lag op de grond. Ik erheen, en inderdaad. Dextro gegeven, pomp uitgezet voor een uur, en toen konden ze weer verder spelen.

Ik vind 't zooo goed van vriendje. Dat vriendje zegt ook altijd tegen mij dat zoons pompalarm afgaat. En van zoon dat-ie ineens niet meer stiekem eet. Echt van de ene op de andere dag was dat. Een maand geleden had ik dat nog niet durven dromen. Hoop maar dat 't zo blijft...
Oei oei, had vandaag uit angst voor herkenning op een ander topic een nieuwe nickname aangemaakt... Ik wíst dat 't geen goed idee was
...
anoniem_73526 wijzigde dit bericht op 21-09-2008 22:16
Reden: dubbelop
% gewijzigd
Uhm.... Roos4??

In ieder geval een goed verhaal. Blijkbaar is de ernst doorgekomen bij zoon. (welke zoon het dan ook mag zijn )
Wat goed, ehm Nelladella , van dat vriendje! Wat een lief jochie zeg, en wat goed van je zoon dat hij zich zo verantwoordelijk gedraagt. Knap hoor, voor zijn leeftijd! Geweldig... (f)
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Lief, heb je die vitamines voorgeschreven gekregen voor je Coeliakie, of voor je diabetes?
Wat een interesse Setter!

Voor de coeliakie. Ik heb vitamine B12 deefficientie omdat mijn darmvlokken er bijna niet meer zijn. Moet een jaar slikken (mits het aanslaat, anders ga ik in januari spuiten vragen), en hopelijk zijn mijn darmen dan weer een stuk beter en misschien kunnen ze het dan weer zelf vanuit mijn voeding.
Vind je het vervelend dat ik deze vragen stel, Lief? Ik ben nl.altijd erg geïnteresseerd in medische dingen, vandaar....

Ik heb in de jaren dat ik tabletten slikte voor de diabetes altijd heel veel last gehad van mijn darmen. Ik had eigenlijk doorlopend diarree, het was maar af en toe normaal. Ook was ik om de haverklap ziek, snotterig, koorts, verkouden, beroerd enzo. Tot ik op een gegeven moment Dagravit ging slikken. Daarna werd mijn ontlasting beter en was ik veel minder vaak ziek. Ik kon nog steeds niet normaal verkouden worden (lees: zonder koorts waardoor je toch gewoon aan het werk kunt), maar ik had veel meer energie. Vandaar mijn vraag aan jou
Nee hoor, ik vind het prima!

De reden dat ik deze pillen heb, is dat de meeste supermarkt pillen gluten bevatten, dus die kan ik niet nemen. Verder zijn deze vooral gericht op B-vitamines, waar mijn grote tekort zit.

En om de medische dingen compleet te maken: Ik neem tegenwoordig ook elke dag 20ml zinksulfaat-oplossing. Ook zink heb ik tekort.

Hoe gaat het eigenlijk met jouw herstelwerkzaamheden?
Ik snap dat wel, dat je veel meer energie had toen je geen diarree meer had.....Met diarree loopt zo alle energie letterlijk je gat uit!
Mijn herstelwerkzaamheden gaan voorspoedig! Mijn wonden zijn inmiddels littekens, mijn linkeroor doet zo goed als geen pijn meer, mijn rechteroor daarentegen wel. Ik ben nu rechts aan het druppelen in de hoop dat die ook gauw weer beter is.

Ik ben vorige week weer begonnen met werken, maar dat viel me zwaar. Ik was bekaf! Ik had vandaag pas voor het eerst het gevoel dat ik weer lekker aan het werk was en dat was best prettig.

Jeetje zeg, al die tekorten omdat je darmen niet goed werken, daar sta je eigenlijk normaliter helemaal niet bij stil he? Maar goed dat ze dat bij jou onderzocht hebben dan! Sterkte met alles (f)

Setter
Ja ik ben blij dat ik nu iets kan doen dat misschien zorgt voor minder vermoeidheid.....

Ben trouwens gister ziek naar huis gegaan, was vreselijk moe en had het ineens onwijs warm. Vandaag ook nog thuis....tot 12.45 geslapen.

Ben nog niet helemaal beter geloof ik, maar goed, daar staat ook een jaar voor ofzo. Soms langer
Hoi, ik was weer even uit de running (weer een nachtje ziekenhuis gehad, nu voor wéér iets anders ) maar ik ben er weer.

@Lief, fijn dat je merkt dat de vitamines hun werk doen en het kan natuurlijk niet ineens helemaal goed gaan hè, doe daarom dus kalm aan.

@Setter, wat goed dat je Hba1c gezakt is en nu maar hopen dat de dalende lijn zich hierin doorzet. Hopelijk voel je je snel weer helemaal de oude.

@Ris, en? en? en? (ben helemaal niet nieuwsgierig hoor! )

@Nelladella, wat knap dat je zoontje niet meer stiekem eet en wat super van z'n vriendje dat hij hem zo goed in de gaten had gehouden.(f)
Jee Teddeke, gaat het wel goed met je dan nu? Ik schrik er een beetje van dat je in korte tijd voor de tweede keer in het ziekenhuis beland bent
@Teddeke: dat is even schrikken, een nachtje ziekenhuis. Heeft 't met de diabetes te maken? Hoef je natuurlijk absoluut geen antwoord op te geven. Hoe gaat 't nu met je???

@Setter: fijn om te lezen dat 't beter met je gaat. Ik kan me wel voorstellen dat je bekaf was na een dag werken, je moet helemaal je conditie weer opbouwen natuurlijk

@Lief: Balen dat je ziek bent. Ik weet niet of je er wat aan hebt, of dat 't vergelijkbaar is, maar ik heb een paar jaar geleden een heel streng dieet gevolgd (candida-dieet), en het heeft een halfjaar geduurd voor ik me iets beter voelde, en een jaar voordat ik me nóg wat beter voelde. Bovendien was ik de eerste drie weken geen knip voor de neus waard, en kon ik alleen maar dodelijk vermoeid op de bank liggen. Misschien zijn dat voor jouw dieet ook een beetje richtlijnen? Heel veel sterkte in ieder geval.
Verder ben ik ook erg benieuwd of ene Ris al bevallen is...
Nee, de ziekenhuisopname had ook deze keer niet met de diabetes te maken. Ik vind het wel een beetje eng dat ik nu binnen 3 maanden 2x in het ziekenhuis heb gelegen, terwijl ik in de 37 jaar daarvoor er nog nooit gelegen had. Hoop dat het hier bij blijft en dat niet de aftakeling is begonnen
Nee hoor, ik weet inmiddels uit eigen ervaring dat dat pas bij 40 begint.
Ow, gelukkig dan heb ik toch nog kleine 2 jaar te gaan. Dat geeft de mens hoop...
Nelladella...what's in a name...wat fijn om te horen dat kinderen toch ermee leren omgaan.

Geeft me hoop voor toekomst.

Hoe oud is je zoontje?
quote:Nellebelletje schreef op 26 september 2008 @ 19:47:

Nelladella...what's in a name...wat fijn om te horen dat kinderen toch ermee leren omgaan.

Geeft me hoop voor toekomst.

Hoe oud is je zoontje?

Haha, als de mensen ons maar niet door elkaar gaan halen...

Mijn zoon is net vier. Hoe is het met Scott??
Ik heb een vraagje; ik ben laatst nuchter geprikt en had een glucose van 6,6. Is dus niet okee. Ik heb ontzettend veel stress, al heel lang en geen suiker in de familie. Dus ik vroeg de arts of dat daarmee te maken kon hebben en volgens haarkan dat niet. Maar ik hoor ook andere geluiden. Wat denken jullie? En kan ik er iets tegen doen (behalve sporten en afvallen - dat weet ik al)?Ik maak me best zorgen...

Dank!
Nella...hier gaat alles oke. Nog geen spannende vooruitzichten, maar Scott doet het goed met zijn PEGsonde en zijn medicatie.

Ik lees net hierboven dat een 6.6 nuchter niet goed is.

Maar als ik de arts (van mijn oudste zoon Bob) hoor dan moeten volwassenen continue tussen de 5 en 8 zitten. Wat snap ik nu verkeerd?

Hoe hoog "moet" je zitten als je nuchter bent (hoe lang nuchter) en hoe hoog als je net gegeten hebt? Ben nu wel heel nieuwsgierig.

Voor Scott gelden andere waardes.

Die heeft aan 2.5 genoeg (met uiteraard continuevoeding). Gisteravond was hij helemaal overstuur en toen bleek hij een 8.8 te hebben. Daar voelt onze kerel zich echt niet lekker bij.

Tot gauw allemaal!
Pffff.... 6,6 vind ik heel normaal klinken en zeker niet vééél te hoog. Een volwassene zonder diabetes zit altijd ergens tussen 4 en 9 heb ik altijd begrepen. Dat is namelijk ook de streefwaarde als je diabetes hebt.
HAI!!!!!!!!

Hier zit de trotse moeder van GIJS! Hij is maandag de 22e geboren met een ks, gelukkig maar want hij woog maar liefst 5485 gram! We zijn sinds gisteren weer thuis en dat is wel even heftig. Leve de kraamzorg!

Heb niks bijgelezen, zag wel een paar nieuwe namen voorbijkomen; welkom!

Als ik meer tijd heb, kom ik uitgebreider terug. Doei!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven