Gezondheid alle pijlers

Diabetes-topic

14-03-2007 15:30 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Zijn er mensen hier die diabetes hebben of waarbij het vermoedt wordt dat ze het hebben en daarmee in onderzoek zijn?

Om bij mezelf te beginnen: ik heb momenteel last van lichamelijke klachten die kúnnen wijzen op diabetes. In overleg met de arts heb ik me vandaag laten testen daarop en krijg daar morgen de uitslag van.

De reden dat ik dit topic open is dat ik hier geen topic hierover kan vinden, terwijl diabetes toch een ziekte is waar je veel over hoort en ik informatie/ervaringsverhalen zocht van mensen met (een vermoeden van) diabetes.

Misschien zijn er mensen hier die iets willen en kunnen vertellen over diabetes in algemene zin en/of hoe ze het zelf ervaren. Wellicht kunnen we elkaar daarmee ondersteunen.

Alvast bedankt!

Groetjes Luciel.
Ja daar hoop ik ook op..... volgende week gaat er bij man een knoop in en dan is het nog even doorzetten tot bewezen succesvol en dan gaan die klerepillen eruit hoor.

Ik had altijd marvelon maar ben begin dit jaar overgegaan op mycrogynon en het lijkt wel of ik die toch veel minder verdraag.....

Neemt niet weg dat ik ook eens anders met mezelf moet omgaan hoor. Daar wordt aan gewerkt.

En man zegt ook wel dat het niet altijd een stijgende lijn kan zijn, dat het met dipjes gaat, maar jee, ik voel me gewoon echt k*t, geen ander woord voor.

En dan ben ik dus alweer bang dat die wonderlijke verbetering van je gemoed aan mij voorbij gaat, en dat ik er dus niet blijer van word zonder hormonen, en dat ik dikker wordt in plaats van afval als ik stop, en dat mijn menstruatie vreselijk veel pijn gaat doen......... Piekerpiekerpieker......
Deze week gaat manlief dus naar de arts met de grote schaar? Wauw, moedig van hem! Of is het inmiddels al gebeurd?

Marvelon, die slikte ik ook. Beviel mij vóór de diabetes goed, maar tijdens de diabetes totáál niet. Ik ben blij dat ik al bijna 10 jaar van de hormonen af ben, ik voel me stukken beter.

Ben jij zo'n piekerkont? Je zegt dat het tijd wordt om eens anders met jezelf om te gaan, hoe bedoel je dat precies? Of wil je daar liever niet over praten? Ook dat mag uiteraard
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
ik ben een pierkerkont geworden. Kan mezelf helemaal de put inpraten als ik vind dat ik iets niet goed heb gedaan. Heb eindeloze onverklaarbare huilbuien zonder gerichte reden.Ik zat net te lezen op een burn-out topic en bah, wat een herkenning...

Vandaag is dappere man onder het mes geweest. Hij heeft erg veel pijn nu en ik vind het best sneu. Maar ja alles voor het goede doel, nog een paar maandjes geduld en dan kan ik van die smerige hormonen af en krijgt hij zijn leuke vrouw weer terug. Als dat helpt dan tenminste met mijn gemoed.........
He meissie wat een kleretijd voor jou. Voor jullie allebei eigenlijk, want als een van tweeën niet goed in zijn/haar vel zit heeft dat natuurlijk effect op beiden.

Burnoutverschijnselen dus

Klinkt helaas maar al te bekend

Het is voor mij al 7 jaar geleden, maar ik kan me nog héél goed herinneren hoe ik mij toen voelde. Ont-zet-tend moe, emotioneel en lichamelijk volslagen uitgeput. Echt zo'n lege accu-gevoel.

Het enige wat mij toen hielp was rust. Niks hoeven, niks moeten, alleen maar rust.

He bah, ik voel helemaal met je mee hoor, gatverdegatverdegatver

Ik wens je héél veel sterkte, en je man ook. Ik hoop dat de pijn gauw wegtrekt en hij zich wat beter gaat voelen.

Hallo mede-diabeten, ik heb een vraagje.

Binnenkort krijg ik de sensor voor een weekje, hebben jullie er weleens één gehad, hoe is dat bevallen en heb je er ook echt iets aan gehad?
Hai MrsMorgan, welkom hier. Leuk dat je meeschrijft, blijf dat vooral doen

De enige op dit topic die hier wat over weet is Nelladella. Haar zoon heeft de Medtronic pomp plus de sensor. Een van de weinigen in Nederland geloof ik.

Wat voor sensor krijg je? De Medtronic-sensor of een losse sensor die niks met de Medtronicpomp te maken heeft?
Lief, hoe is het met je man? Wordt de pijn wat minder nu?
Pfoe, nou, die heeft nog flink pijn hoor. Als-ie dat van tevoren had geweten.....
quote:setter schreef op 28 oktober 2010 @ 22:04:

Hai MrsMorgan, welkom hier. Leuk dat je meeschrijft, blijf dat vooral doen

De enige op dit topic die hier wat over weet is Nelladella. Haar zoon heeft de Medtronic pomp plus de sensor. Een van de weinigen in Nederland geloof ik.

Wat voor sensor krijg je? De Medtronic-sensor of een losse sensor die niks met de Medtronicpomp te maken heeft?

Dank je wel

Ik ga mn best doen, heb geprobeerd een beetje te lezen maar het valt niet mee om erin te komen!

Klopt idd dat kinderen in bepaalde situaties in aanmerking komen en tegenwoordig ook zwangeren begreep ik van mijn dvk.

Hier ook de medtronic Hopelijk kan Nelladella er nog iets over vertelen..

Verder toch maar ergens beginnen met lezen, ben wel benieuwd naar jullie, naar hoelang jullie al diabeet zijn, spuit of pomp, en hoe jullie worstelingen zijn!
quote:lief_29 schreef op 28 oktober 2010 @ 22:18:

Pfoe, nou, die heeft nog flink pijn hoor. Als-ie dat van tevoren had geweten.....

arme arme Liefman....

Sterkte ermee
quote:MrsMorgan schreef op 29 oktober 2010 @ 11:59:

[...]

Dank je wel

Ik ga mn best doen, heb geprobeerd een beetje te lezen maar het valt niet mee om erin te komen!

Klopt idd dat kinderen in bepaalde situaties in aanmerking komen en tegenwoordig ook zwangeren begreep ik van mijn dvk.

Hier ook de medtronic Hopelijk kan Nelladella er nog iets over vertelen..

Verder toch maar ergens beginnen met lezen, ben wel benieuwd naar jullie, naar hoelang jullie al diabeet zijn, spuit of pomp, en hoe jullie worstelingen zijn!

Even voorstellen dan maar: Setter, 42 jaar, ruim 11 jaar diabeet, 5,5 jaar pillen geslikt, daarna 9 maanden 1x daags spuiten, toen ruim 2 jaar 4x daags spuiten, sinds juli 2007 een Medtronic pomp. Een paarse .... totdat ik die vorig jaar december voor de zoveelste keer liet stuiteren en hij definitief niet meer terugstuiterde.

Nu heb ik zo'n saaie doorzichtige 'omdat mijn man die mooi vond'. Volgende wordt toch echt heus weer een paarse!

Mijn worstelingen? Nou, heb je even???

In het kort: lieve dvk, stomme achterlijke debiele egotrippende internist die godzijdank eind dit jaar stopt met mensen kwellen c.q. egotrippen, en dus mag ik mij begin januari as. presenteren aan een nieuwe internist. Ik heb géén idéé wat het voor man/vrouw is en of ik ermee door één deur kan. Is deze ook zo debiel dan schaf ik het verschijnsel 'internist' voorgoed af. Dat heb ik mezelf beloofd, vond ik wel lief van mij.

En jij? Vertel es wat over jezelf?
Oh leuk!

Ik ben Lief, 34 lentes, 28 jaar diabetes type 1, 2 jaar coeliakie, evenlang getrouwd. Altijd gespoten, nu viermaal daags, 3x Humalog, 1x Insulatard. Laatste HbA1c is 6.4.

Ik ga overstappen op een ander ziekenhuis omdat het te ver rijden voor me is (door de file).. Hopelijk krijg ik dan niet de internist van Setter nog voor een paar maandjes......

Jee, simpel mens ben ik eigenlijk
quote:

Even voorstellen dan maar: Setter, 42 jaar, ruim 11 jaar diabeet, 5,5 jaar pillen geslikt, daarna 9 maanden 1x daags spuiten, toen ruim 2 jaar 4x daags spuiten, sinds juli 2007 een Medtronic pomp. Een paarse .... totdat ik die vorig jaar december voor de zoveelste keer liet stuiteren en hij definitief niet meer terugstuiterde.

Nu heb ik zo'n saaie doorzichtige 'omdat mijn man die mooi vond'. Volgende wordt toch echt heus weer een paarse!

Mijn worstelingen? Nou, heb je even???

In het kort: lieve dvk, stomme achterlijke debiele egotrippende internist die godzijdank eind dit jaar stopt met mensen kwellen c.q. egotrippen, en dus mag ik mij begin januari as. presenteren aan een nieuwe internist. Ik heb géén idéé wat het voor man/vrouw is en of ik ermee door één deur kan. Is deze ook zo debiel dan schaf ik het verschijnsel 'internist' voorgoed af. Dat heb ik mezelf beloofd, vond ik wel lief van mij.

En jij? Vertel es wat over jezelf?

Wat een leuke spontane reacties!

Waar zal ik beginnen...jaaaa bij de paarse pomp, ben begonnen met een blauwe maar heb intussen ook al jaren een paarse

Hoe kan je je pomp zovaak latelen stuiteren joh??

Jeetje, na zo'n tijd pillen (metformine?) slikken toch aan de spuit, zal vast een flinke tegenvaller geweest zijn.

Nu dus een pomp, bevalt dat? Heb je nu je hba1c beter?

Ook hier een lieve dvk, en heb de eerste jaren een lul van een internist gehad, hij gooide alles op dat ik maar beter mn best moest doen, woest werd ik ervan.

Hoop voor je dat je nu een betere krijgt zeg, ik heb nu een vrouwelijke en ze is zoveel liever en begripvoller, voor het eerst staat er in mn dossier dat ik duidelijk mn best doe ppfff belachelijk maar was er zo blij mee!

Vind je humor erg leuk btw

Over mij, ik ben bijna 40...schrik!! Ik woon samen, heb kinder en beesten en helaas al een kleine 20 jaar diabetes type 1.

Begonnen met de spuit en sinds, nu moet ik even graven...ik geloof 1998 een pomp.

En worstelen, ik doe niet anders, tis echt vreselijk, tis een zooi, krijg het gewoon niet voor elkaar een mooie suiker te hebben, laat staan te houden.

Soms zit ik goed terwijl ik me belabberd voel, en voel ik me goed dan is de kans erg groot dat ik boven de 20 zit.

Hypo's voel ik niet meer aan komen en voel ik er één dan is het omdat ik van 25 naar 15 ben gezakt...blegh!

Nou, dat was ik in het kort
quote:lief_29 schreef op 29 oktober 2010 @ 20:01:

Oh leuk!

Ik ben Lief, 34 lentes, 28 jaar diabetes type 1, 2 jaar coeliakie, evenlang getrouwd. Altijd gespoten, nu viermaal daags, 3x Humalog, 1x Insulatard. Laatste HbA1c is 6.4.

Ik ga overstappen op een ander ziekenhuis omdat het te ver rijden voor me is (door de file).. Hopelijk krijg ik dan niet de internist van Setter nog voor een paar maandjes......

Jee, simpel mens ben ik eigenlijk

You make me smile, wat een leuke eerste woorden...ik ben Lief

Ohhh, je was 6 toen je diabetes kreeg, wat een moeilijke leeftijd, of is het dan juist dat je eigenlijk niet beter weet?

Hoe doe je het, zo'n mooie hba1c?? WAUW

Couliakie, daar moet ik ff google bijpakken..

Ga je naar hetzelfde ziekenhuis als Setter?? Ik ga voor je duimen, heel hard!!

Is je man gesteriliseerd? Of trek ik nu te snel conclusies, moet echt nog lezen maar er is zoveeeel
Glutenvrij dieet dus?

Is dat te combineren met de diabetes?

Heb er uiteraard weleens van gehoord maar verder geen ervaring mee.

Er zitten vast gluten in veel meer dingen dan je zo zal kunnen bedenken als leek.

Twee petjes af voor jou!
Het gaat al beter hoor, dat glutenvrije diabetesgedoe. Maar heb er goed de balen van gehad en ben ook behoorlijk ontregeld geweest. Maar goed, de jaren voor die diagnose waren comateuze hypo's me niet onbekend en sinds ik glutenvrij eet is dat niet meer gebeurd, dus laten we het maar positief houden (aangezien ik richting burnout ga zoals je vast ook hebt gelezen).

Liefman is geknipt deze week ja, viel nogal tegen. Zal je de details besparen maar hij is al sinds dinsdag thuis want kan geen broek aan. Sneu.

Ik ben van de verwende soort dat HbA1c altijd heel aardig is geweest. Boven de 7.5 ben ik eigenlijk nooit geweest. Ik moet er wel bij zeggen dat ik, sinds ik coeliakie heb, wel wat opstandig kan eten, en dat is wat minder goed voor de pieken en dalen.... gemiddelde is dan wel goed, maar pieken moeten eigenlijk wat minder.

Aan de andere kant vind ik het ook wel even goed zo. Mag ik ook een beetje genieten zeg. Ik mag al zoveel niet eten.

Nee het was een grapje hoor, over dat ziekenhuis van Setter. Ik vind alleen dat haar arts idioot is. ben zeker neit jaloers op haar.
quote:lief_29 schreef op 29 oktober 2010 @ 20:01:

Oh leuk!

Jee, simpel mens ben ik eigenlijk Je krijgt die van mij niet hoor! Die gaat nu de 'pensionado met het te grote ego' uithangen
quote:MrsMorgan schreef op 29 oktober 2010 @ 22:43:

[...]

Wat een leuke spontane reacties!

Waar zal ik beginnen...jaaaa bij de paarse pomp, ben begonnen met een blauwe maar heb intussen ook al jaren een paarse

Hoe kan je je pomp zovaak latelen stuiteren joh??

Gladde handjes door de diabetes, daar komt dat door. En aangezien ze nog geen pompen met antislipbuitenkantjes maken wil de mijne nog wel eens stuiteren. Eén keer had ik er zo'n kort slangetje aan dat hij de grond niet raakte.... maar toen werd mijn canule zowat uit mijn buik gerukt. Ik ben een beetje een kluns van nature (Ik hoor mijn man in gedachten al roepen: "een béétje????" )

Jeetje, na zo'n tijd pillen (metformine?) slikken toch aan de spuit, zal vast een flinke tegenvaller geweest zijn.

(Metformine inderdaad, rotpillen.) Aan de ene kant wel, aan de andere kant niet, omdat ik een nuchter mens ben en er dus rekening mee hield dat het moment dáár was om aan de insuline te moeten. Maar toen ik eenmaal thuis kwam en mijn man vroeg: "En?? Moet je aan de insuline?" moest ik vreselijk huilen. Op dat moment vond ik het echt vreselijk.

Nu dus een pomp, bevalt dat? Heb je nu je hba1c beter?

Nope Nog geen steek. De pomp bevalt me ontzettend goed, ik wil nooit meer anders!

Ook hier een lieve dvk, en heb de eerste jaren een lul van een internist gehad, hij gooide alles op dat ik maar beter mn best moest doen, woest werd ik ervan.

Goh??? Had je dezelfde als ik??? Woon jij ook in het noorden???

Hoop voor je dat je nu een betere krijgt zeg, ik heb nu een vrouwelijke en ze is zoveel liever en begripvoller, voor het eerst staat er in mn dossier dat ik duidelijk mn best doe ppfff belachelijk maar was er zo blij mee!

En dat kan ik me dan weer héél goed voorstellen! Eindelijk erkenning. Eindelijk de bevestiging dat je niet gek, dom of lui bent. Toch?

Is je gegund hoor!

Vind je humor erg leuk btw

Ehmmmm dank je....

Over mij, ik ben bijna 40...schrik!! Ik woon samen, heb kinder en beesten en helaas al een kleine 20 jaar diabetes type 1.

Begonnen met de spuit en sinds, nu moet ik even graven...ik geloof 1998 een pomp.

En worstelen, ik doe niet anders, tis echt vreselijk, tis een zooi, krijg het gewoon niet voor elkaar een mooie suiker te hebben, laat staan te houden.

Ben jij mij??????? Echt zo herkenbaar!

Soms zit ik goed terwijl ik me belabberd voel, en voel ik me goed dan is de kans erg groot dat ik boven de 20 zit.

Hypo's voel ik niet meer aan komen en voel ik er één dan is het omdat ik van 25 naar 15 ben gezakt...blegh!

Nou, dat was ik in het kort

Ik heb al een 'vreselijke' hypo als ik rond de 5 zit. Nogmaals erg herkenbaar dus! Tjonge.... ik dacht dat ik de enige was die een zootje van haar suikers maakt. Of heeft. Of... nou ja, die niet te reguleren rotsuikers heeft.

Ik voel met je mee
Hoi meiden, daar ben ik weer een keer! Weinig tijd voor het forum op het ogenblik, ben weer in een volslagen achterlijk werkproject beland, waarvoor ik einden moet rijden en vroeg weg en laat thuis ben. Maar toch weer even bijkletsen. Door al die rare toestanden heb ik nog steeds geen bloed geprikt . Zag mijn huisarts van de week bij de griepprik, en hij keek not amused. Er gaat ook zo verrekte veel tijd in zitten, en die heb ik niet.

Lief, doe je nog een beetje rustig aan? Burnout is echt niet om mee te spotten, het duurt echt veel langer om het kwijt te raken dan om het te krijgen en je voelt je zo verschrikkelijk belazerd... daar ben je intussen wel achtergekomen. Moet je nog naar Houston de komende tijd of kan je daar onderuit komen?

En dan arme Liefman, hij heeft er wel erg veel last van. 'Die van mij' heeft het een jaar of 20 geleden ook laten doen; dat was niet fijn. Het scheelde natuurlijk dat hij met z'n eigenwijze kop 's middag al weer op een ladder de buitenmuur stond te schilderen. Ik zal niet teveel in details treden, maar 's avonds deed hij zijn sterrenbeeld eer aan: hij had een paar ballen waar een stier jaloers op zou worden . Wie niet horen wil...

Setter!!! Long time no hear. Alles goed? Fijn vooruitzicht, dat over twee maandjes je geliefde internist de benen neemt! Ter compensatie krijg je vast een soort George Clooney terug, die precies begrijpt hoe een diabeet in elkaar zit, wat hij wel en niet moet zeggen en die op het juiste ogenblik een luisterend oor biedt, compleet met het goede formaat zakdoek en een kop koffie. Je merkt wel dat ik een beetje melig ben, maar ik heb vanavond met man en vrienden in een restaurant gegeten dat zo slecht was, dat we er compleet de slappe lach van gekregen hebben. En duur...! En weinig...!

Ha MrsMorgan, welkom hier! Altijd leuk, een nieuwe medediabeet!

Ik zal me dan ook maar even voorstellen: Ik ben Sri, 53 jaar oud,sinds 8 jaar diabeet maar volgens mijn lieve medeschrijfsters hier ben ik slechts een 'beetje-diabeet'. Ik slik al 8 jaar metformine en sinds een aantal maanden glimepiride en dat houdt de boel tot nu toe (voor zover ik weet) keurig op peil. Ik kan je dus geen zinnige ervaring aan de hand doen over pompen, maar ik probeer wel altijd medeforumsters die zich laten koeioneren door hun dvk of internist onder hun neus te wrijven dat ze zelf de baas zijn over zichzelf.

Nou, we hebben dan wel een uur extra vannacht, maar ik ga nu eindelijk maar weer eens proberen een oogje toe te knijpen. 't Is nog niet gelukt tot nu toe, maar wie weet...
sri, wat een idioot tijdstip om te posten zeg! Ik lag al enorm op één oor tegen die tijd hoor!

Er is nog een kans dat ik naar Houston zou moeten. Maar ik heb er wat mensen bij gekregen in mijn project en die zouden het ook kunnen. dat is iets dat ik nog niet heb besproken, ik moet eerst voor mezelf nog een mening vormen over het geheel. Want stel dat ik me beter ga voelen omdat er mensen bij zijn gekomen en ik wel denk op de goede weg te zijn, en ik heb al gezegd dat ik niet ga maar een ander? Dan heb ik spijt. Maar goed, als het niet zo snel beter wordt als ik hoop en ik zeg het niet, heb ik ook spijt..... Lastig. Ik heb nog even om erover te denken en één van de twee wil graag weer eens naar Houston dus wat dat betreft is de situatie al beter dan het was.

Over manlief, tsja, hij schijnt een heel kort leidinkje te hebben, dan doet het al veel meer pijn omdat ze eraan moeten trekken. En toen ze een van de twee overgebleven stukjes gingen hechten, knapte het hechtdraad en schoot het ding naar binnen. Dus dat zal ook wel een klap zijn geweest, (stel me zo'n zweepslag voor van een rondvliegende tuinslang.... auw). Ook manlief leek sterk op een stier een paar dagen, maar het gaat nu weer beter.

Ik denk dat ik een beetje ziek wordt. Manlief was anderhalve week geleden ziek, erg verkouden, en ik heb nu keelpijn en belachelijk hoge bloedsuikers voor mijn doen. En ik had me nog zo voorgenomen dat ik dit jaar niet ziek zou worden, vorig jaar zes keer ziek thuis gezeten dus dat vond ik wel genoeg voor twee jaar....
Hoi, ik ben Mehroe, woon buiten NL, 44 jaar, samenwonend, helaas geen kinderen, studeer en geef les. Mehroeman bezit een gourmet-restaurant, en ik assisteer dmv shoppen voor servies, accessoires, en beheer de website. En soms maak ik bitterballen, zoals laatst voor de World Cup. Dat is echter wel een uitzondering- ik heb toen 200 ballen gedraaid, pffff.

Ik heb waarschijnlijk al meer dan 10 jaar diabetes, maar pas sinds een jaar aan de medicijnen! Toch kan ik me herinneren al als kind, als ik niet op tijd at, dat ik naar werd. Artsen hier grijpen eerder in bij hoge bls dan in NL, HbA1C was vorig jaar 8.2, recentelijk 6.3 Arts was woest dat ze in Nl jaren hebben gezegd dat mijn bls op de grens was. Niks op de grens, meteen en voortvarend behandelen, en wel met Metformine (tijdje ook Januet, maar daar kreeg ik veel hypo's van). Volgens mijn arts gaat het goed, ik ben zelf niet zo tevreden. Als ik me te druk maak, val ik niet af, en danst de bls.

Ik worstel met dieet, stress, moeten sporten (en oefeningen voor herstellen pezen in enkel, auw!!), proberen op tijd rust te nemen.
Wat leuk dat jullie je op verzoek van MrsMorgan allemaal zo leuk voorstellen, leer ik jullie gelijk ook wat beter kennen....

Ik zal mezelf later ook wat uitgebreider voorstellen, ben nu nl. nog aan het bijkomen van het weekend, ben erg druk geweest met 40 worden.......
Hehe, leuk! Lekker glaasje roze champagne gedronken? To Life!

Teddeke, gefeliciteerd!!! 40, wow! Het is echt bijzonder om 40 te worden, vind ik. Je zit precies tussen niet jong meer en nog niet oud, het is de leeftijd van alle mogelijkheden en alle keuzevrijheid (ja okee, een beetje afhankelijk van je leefsituatie). Ik wens je in elk geval nog 40 geweldige jaren, met een hoop plezier, zo weinig mogelijk gezeur met de diabetes en het leukste gezelschap dat je maar kunt wensen. Go go go, Teddeke!!

Te laat verdulleme... gefeliciteerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven