Gezondheid alle pijlers

douchen, maar flauwvallen

01-12-2008 09:54 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal

ik zit met een probleempje. Als ik alleen ga douchen is er niets aan de hand, kan de douche zo heet of koud zetten als ik wil en er gebeurd niets. Nou was ik laatst met iemand samen aan het douchen (alleen douchen, verder niets) en ik merkte dat mn benen enorm gespannen stonden, en na een tijdje kreeg ik last van misselijkheid en ik negeerde dat. Hij ging toen mijn rug inzepen enzo en toen werd het erger en ik bleef het gevoel negeren, en toen dacht ik bij mezelf, ik doe ff het water wat kouder zetten, dat wil weleens helpen maar het hielp niet. Ik voelde mijn handen gaan tintelen en trok door naar mijn armen en mijn voeten ook en deel van mn onderbeen was aan het tintelen en ik werd duizelig en zag vlekken voor mijn ogen en toen ineens was ik weg... Ik weet nog dat ik mn hoofd stootte maar ik ging dus onderuit en ben een deel ervan kwijt van wat er gebeurde... hij had me opgevangen en heeft me langzaam op de grond gelegd zodat ik zat en toen kwam ik weer langzaam bij. erna was ik even kwijt waar k was, tenminste, ik wist het wel, alleen ik wist niet precies hoe enzo.. omdat ik met mn gezicht naar de muur stond maar ik zat de andere kant op...

weet iemand wat dit is of waardoor het komt? want het gebeurd altijd als ik samen met iemand ga douchen, alleen meestal stopte ik als ik die duidelingen voelde... dan ging ik weg, maarnu dus een keer niet en toen zakte ik in elkaar...

:$
Ik weet niet waar het aan ligt, maar ik weet wel dat ik het ook heb en weet het van anderen ook. Kwestie van aankomend gevoel niet negeren en onder de douche vandaan stoppen. In alle gevallen zijn de personen volstrekt gezond.
Een soort vorm van claustrofobie misschien? Samen in een te kleine (douche) ruimte?
nee ik heb daar geen last van... en er was alleen een douchegordijn helemaal omheen... ik kan ook makkelijk in een kast zitten of een enorm volle lift en dan heb ik er ok geen last van...
Het is een bekend verschijnsel bij meerdere mensen die ook helemaal niet bang zijn in kleine ruimtes of anderzijds problemen hebben.
ik merk zelf helemaal niets van angst ervoor
Hangt de geiser in je douche?
nee
Over precies ditzelfde is eerder een topic geweest. Was dat ook van jou?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
ik had een keer een topic geplaatst volgensmij, lang geleden, alleen toen had ik alleen duizelingen en misselijk omdat ik toen stopte.. (met veel moeite, mijn ex werd vaak boos/chagrijnig, omdat hij dacht dat het door onzekerheid kwam en ik me dus *aanstelde*)
Het kan ook iets heel simpels zijn als ademhaling. Je vindt het spannend en gaat oppervlakkig ademhalen en samen met warmte (of grote temperatuurverschillen) word je licht in je hoofd (te weinig zuurstof en de koolstof in je bloed wordt hoger).

Je moet dan onmiddellijk gaan zitten en gaan zingen. Het eerste wat in je opkomt (bij mij marco borsato). Door te zingen ga je weer normaal ademhalen en stijgt het zuurstofgehalte in je hoofd.
quote:marie_liselotte1981 schreef op 01 december 2008 @ 10:34:

Het kan ook iets heel simpels zijn als ademhaling. Je vindt het spannend en gaat oppervlakkig ademhalen en samen met warmte (of grote temperatuurverschillen) word je licht in je hoofd (te weinig zuurstof en de koolstof in je bloed wordt hoger).

Je moet dan onmiddellijk gaan zitten en gaan zingen. Het eerste wat in je opkomt (bij mij marco borsato). Door te zingen ga je weer normaal ademhalen en stijgt het zuurstofgehalte in je hoofd.Dat is nog minder opwindend dan gewoon flauwvallen tijdens een sessietje douchen met vriend-lief
quote:marie_liselotte1981 schreef op 01 december 2008 @ 10:34:

Je moet dan onmiddellijk gaan zitten en gaan zingen. Het eerste wat in je opkomt (bij mij marco borsato). Door te zingen ga je weer normaal ademhalen en stijgt het zuurstofgehalte in je hoofd.

ikv ind het vaak ook eng, maar dat heeft met mijn ex te maken, die verwachtte meteen dingen enzo...

als ik alleen douche heb ik er nooit last van, hoe warm o f koud de douche ook staat:S
Hallo

Heel goed mogelijk van die ademhaling. Onbewust ga je anders ademhalen en in combinatie van vrij warm douchen krijg je zuurstof te kort.

Heb het zelf ook een paar keer gehad.

Goede tip van het zingen. Alleen niet zo fijn voor mn buren maar dat maakt op zo n moment dan ook niet uit. Hi hi.

Succes

Groetjes
Ik kende mijn vriend pas een week, stonden we samen te douchen en voila.. daar lag hij languit...

Geen idee waar het door komt sorry, maar je bent geen uitzondering..
Misschien gewoon een lage bloeddruk, en als je dan in warm water zit of doucht dan val je idd sneller flauw. Flauw he (of is dit niet gepast ;- )
Te weinig frisse lucht in een te kleine ruimte met (ondanks dat het er maar 2 zijn) te veel mensen. Stoom, warmte van zowel de kraan als de mensen.

Dus als het kan goed ventileren!
Misschien heb je toch een bepaalde spanning in je lichaam als je samen met iemand doucht. Geheel logisch, want je bent naakt, dicht bij elkaar en je vind die persoon (naar alle waarschijnlijkheid leuk). Dat kan er voor zorgen dat je anders gaat ademhalen, misschien wat rozig in je hoofd wordt etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven