Gezondheid alle pijlers

Duphaston

16-01-2010 10:05 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft hier ervaring mee? Is n sort of pil die tegen pmsklachten schijnt te helpen. Moet je slikken op de 10e dag na je menstruatie tot de 24e dag. Wat zijn de ervaringen van de gebruiksters?
Ja,ervaring mee.Kreeg deze pil voorgeschreven tijdens een PND.

Andere dosering dan jij nu hebt ,maar hielp enorm goed in combinatie met vit B complex.

Veel succes !!!
En hoe lang duurde t voor je iets positiefs merkte Plompiedom? Had je eerst bijwerkingen?
Slik het nu voor de 2e maand. 10 mg. Had jij dezelfde hoeveelheid en hoe lang slikte je het? Nu nog of een paar maandjes Plompiedom?
Het is al erg lang geleden dat ik Duphaston slikte[ruim 20 jaar geleden] .Weet de exacte dosering niet meer .Maar wel het snelle resultaat .Binnen 3maanden een duidelijke verbetering .Heb het een half jaar geslikt en daarna geen klachten meer en nooit meer gebruikt.Zie dat je het voor de 2de maand slikt ,geef het even de tijd .

Heb jij last van bijwerkingen ?
Nee niet echt bijwerkingen denk ik zo. Ja alleen cup d net voor de menstruatie, echt 2 maten groter dan normaal. Maar ik ga gestaag door. Even afwachten idd. Blij te horen dat t goed resultaat gaf.
Hoi..

Ook ik heb ervaring met duphaston..nu zo'n 12jaar..

Gebruikt ivm een ppd(voorheen pnd) nu gebruik ik het 2 weken van mijn cyclus ivm pms.

Voor mij ws dit mijn redding ipv al die antidepressiva rommel..
Joomlala ik heb nu de tweede maand juist meer last van depressies, zelfs een lichte bloeding vandaag tussendoor. Hoe lang bleef je de depressies houden nadat je begon met duphaston en werd dat in het begin erger? Ben ook wat angstiger dan normaal. En mijn haar zit ook al niet.
Hoi Toots..

Gebruik jij ook de anticonceptiepil erbij?

Dat doe ik nl wel om mijn cyclus stabiel te houden. Dat zou ook met de duphaton moeten kunnen.

Tijdens mijn ppd gebruikte ik de duphaton voor een langere tijd continu door, daarna alleen die 2 weken in de maand..

Het heeft wel n maand of 3 geduurd voordat ik verbetering merkte

Geef het nog even de tijd..je lichaam moet er ook aan wennen..

En die rottige hormonen kunnen je mooi voor de gek houden..
Geen idee of het zin heeft dat ik nog reageer hoor, maar ik probeer het toch hihi.

Ik heb ook Duphaston 10 mg gekregen ivm PMS. Ik ben net begonnen met slikken. Ik begin op dag 14 en stop op dag 28 met gebruiken. Ik heb wel last van misselijkheid en ik ben ook erg moe. Ik weet niet of die moeheid door die pil kan komen?!?! En heel raar hoor, maar ik heb het idee dat het nu al werkt?!?! Ik voel me niet meer depri of angstig en ik heb er weer helemaal zin in?! Kan dat echt zo snel aanslaan?!

Oh wat een hoop vragen heb ik zeg.......

Groetjes Muppet
Hoi,

Ik ben nu net begonnen met het innemen van Duphaston, ook tegen PMS-klachten, 10 mg na het ontbijt, en één voor het slapen gaan. Ben benieuwd naar meer ervaringen! Alle andere dingen werken voor geen meter, en ik kom er steeds meer achter dat die twee weken voor de menstruatie echt irritant zijn, met allerlei klachten. Was uberhaupt al een openbaring dat dat kwam door PMS.... Andere dingen zoals teunisbloemolie hielpen niet, kreeg ik veel koppijn van, dus ben benieuwd of dit wel werkt! Ik heb een introductiegesprek gehad met Eileen Engels, verder begeleidt mijn huisarts me in de verdere dosering.

Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met duphaston!! En wat en wanneer je er wat van gaat merken..

Alvast bedankt.
Ja het helpt 200% en dit is het enige wat mijn inziens helpt en BELACHELIJK dat zoveel vrouwen onterecht op AD worden gezet of naar de psycholoog worden gestuurd.
Het herleeft hier weer😜

Maar wel met je eens!
Ik slik het sinds 3 dagen om een menstruatie op te wekken. Wij proberen al een jaar zwanger te worden en heb die cyclus geen eisprong gehad. Vandaar nu 12 dagen dit gebruiken dan word ik hopelijk snel ongesteld en op dag 10 weer een echo om te kijken of er nu wel een ei rijpt. Zo niet zal het wel clomid worden....
Ervaring is positief. Nu ben ik een vrouw met de ongemakjes van ongesteld zijn....beetje kribbig, soms moe, zin om andere dingen te eten....maar ik ben GEEN monster meer, ik wil niet meer dood (die dagen dan...normaal NIET), ik veroorzaak geen drama meer en ik ben niet meer bang voor mijzelf elke maand...

SAVED MY LIFE!
Hallo meiden,

Hier ook iemand meer heel ernstig PMS. Tis niet meer uit te houden, word echt gek!!!!! Nav meerdere adviezen op diverse forums heb ik ook contact opgenomen met Eileen. Morgen heb ik afspraak met huisarts waar ik duphaston ga bespreken en vrijdag een tel intake met Eileen. Please duim voor me dat dat eindelijk het middel is die me uit deze hel gaat helpen 😥😥😥.

Deden jullie huisartsen niet moeilijk over dit middel en hebben jullie last van bijwerkingen? Ik hoor graag van jullie!!!!!!!!
HA deed bij mij niet moeilijk.

En geen last van bijwerkingen.

Hopelijk kan Eileen jou helpen..

Suc6.
Jillz,

Bedankt voor je reactie. Mag ik eruit opmaken dat het jou goed bevalt? En merkte je snel verbetering? Huisarts deed niet gemakkelijk maar uiteindelijk stemde ze toe...... Ze had er nog nooit van gehoord!!
Hoi allemaal,

Ik gebruik sinds twee maanden ook Duphaston, mijn pms klachten beginnen zo'n 10 dagen voor m'n menstruatie en zwakken na een paar dagen menstruatie weer af. In die periode slik ik de Duphaston. Ik merkte gelijk al verschil, voelde me niet meer ellendig en down, geen monster meer. Alleen nu kondigt zich een nieuw probleem zich voor: de Duphaston stelt mijn menstruatie uit. Deze komt pas na een kleine week weer opzetten (na m'n laatste pil). Hierdoor loop ik dus de behandeling van m'n klachten mis. Wie heeft hier ook last van?
Life is what you make it
Het duurde even voordat het werkte, je lichaam moet zich erop instellen.

Huisartsen zijn niet alles wetend.

En zijn van vele aandoeningen en medicatie niet op de hoogte.

Ik gebruik de duphaston 2 weken voordat ik ongesteld moet worden.

Ik ben ook aan de pil trouwens.

Dus de 2e en 3e week vd pil strip gebruik ik duphaston.
Kimmie,

Hoe was je gesprek met Eileen Engels?
Jilzz, Eileen constateerde ook pms, de eerste cyclus heeft het nog niet echt gewerkt, alleen ben ik 3 dagen eerder ongesteld geworden, dus de pms periode was wel wat korter. Bij de hoeveelste cyclus merkte jij verbetering en had jij ook zo'n last van pijnlijke borsten?
Ik heb nu mijn derde termijn (derde maand) met Duphaston achter de rug. Ik heb het idee last te hebben van obstipatie, ook lijkt mijn libido er minder van te worden en....ik heb last van gewichtstoename. Al met al ben ik blij met de werking van Duphaston, maar op deze bijkomende klachten zit een mens niet op te wachten. Wie ervaart ook negatieve dingen bij het nemen van dit middel?
Life is what you make it
oja ik heb inderdaad ook last van pijnlijke borsten Kimmie....dat schijnt er ook bij te kunnen horen.
Life is what you make it
Flowtje, nee ik snap dat je niet op die bijwerkingen zit te wachten, maar ohoh, wat zou ik blij zijn met vermindering pms klachten. Ik ga de dosering verhogen om te kijken of het dan aanslaat. Ik heb de laatste weken ook wel meer last van m'n darmen trouwens...... Wie weet komt het daardoor. Nou, misschien moet je nog even afwachten, is het toeval? Mijn borstenspanning wordt al wel minder, tis wel heel vervelend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven