Duphaston
zaterdag 16 januari 2010 om 14:45
Het is al erg lang geleden dat ik Duphaston slikte[ruim 20 jaar geleden] .Weet de exacte dosering niet meer .Maar wel het snelle resultaat .Binnen 3maanden een duidelijke verbetering .Heb het een half jaar geslikt en daarna geen klachten meer en nooit meer gebruikt.Zie dat je het voor de 2de maand slikt ,geef het even de tijd .
Heb jij last van bijwerkingen ?
Heb jij last van bijwerkingen ?
dinsdag 19 januari 2010 om 16:40
donderdag 21 januari 2010 om 18:08
Hoi Toots..
Gebruik jij ook de anticonceptiepil erbij?
Dat doe ik nl wel om mijn cyclus stabiel te houden. Dat zou ook met de duphaton moeten kunnen.
Tijdens mijn ppd gebruikte ik de duphaton voor een langere tijd continu door, daarna alleen die 2 weken in de maand..
Het heeft wel n maand of 3 geduurd voordat ik verbetering merkte
Geef het nog even de tijd..je lichaam moet er ook aan wennen..
En die rottige hormonen kunnen je mooi voor de gek houden..
Gebruik jij ook de anticonceptiepil erbij?
Dat doe ik nl wel om mijn cyclus stabiel te houden. Dat zou ook met de duphaton moeten kunnen.
Tijdens mijn ppd gebruikte ik de duphaton voor een langere tijd continu door, daarna alleen die 2 weken in de maand..
Het heeft wel n maand of 3 geduurd voordat ik verbetering merkte
Geef het nog even de tijd..je lichaam moet er ook aan wennen..
En die rottige hormonen kunnen je mooi voor de gek houden..
vrijdag 7 mei 2010 om 08:32
Geen idee of het zin heeft dat ik nog reageer hoor, maar ik probeer het toch hihi.
Ik heb ook Duphaston 10 mg gekregen ivm PMS. Ik ben net begonnen met slikken. Ik begin op dag 14 en stop op dag 28 met gebruiken. Ik heb wel last van misselijkheid en ik ben ook erg moe. Ik weet niet of die moeheid door die pil kan komen?!?! En heel raar hoor, maar ik heb het idee dat het nu al werkt?!?! Ik voel me niet meer depri of angstig en ik heb er weer helemaal zin in?! Kan dat echt zo snel aanslaan?!
Oh wat een hoop vragen heb ik zeg.......
Groetjes Muppet
Ik heb ook Duphaston 10 mg gekregen ivm PMS. Ik ben net begonnen met slikken. Ik begin op dag 14 en stop op dag 28 met gebruiken. Ik heb wel last van misselijkheid en ik ben ook erg moe. Ik weet niet of die moeheid door die pil kan komen?!?! En heel raar hoor, maar ik heb het idee dat het nu al werkt?!?! Ik voel me niet meer depri of angstig en ik heb er weer helemaal zin in?! Kan dat echt zo snel aanslaan?!
Oh wat een hoop vragen heb ik zeg.......
Groetjes Muppet
maandag 30 mei 2011 om 09:54
Hoi,
Ik ben nu net begonnen met het innemen van Duphaston, ook tegen PMS-klachten, 10 mg na het ontbijt, en één voor het slapen gaan. Ben benieuwd naar meer ervaringen! Alle andere dingen werken voor geen meter, en ik kom er steeds meer achter dat die twee weken voor de menstruatie echt irritant zijn, met allerlei klachten. Was uberhaupt al een openbaring dat dat kwam door PMS.... Andere dingen zoals teunisbloemolie hielpen niet, kreeg ik veel koppijn van, dus ben benieuwd of dit wel werkt! Ik heb een introductiegesprek gehad met Eileen Engels, verder begeleidt mijn huisarts me in de verdere dosering.
Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met duphaston!! En wat en wanneer je er wat van gaat merken..
Alvast bedankt.
Ik ben nu net begonnen met het innemen van Duphaston, ook tegen PMS-klachten, 10 mg na het ontbijt, en één voor het slapen gaan. Ben benieuwd naar meer ervaringen! Alle andere dingen werken voor geen meter, en ik kom er steeds meer achter dat die twee weken voor de menstruatie echt irritant zijn, met allerlei klachten. Was uberhaupt al een openbaring dat dat kwam door PMS.... Andere dingen zoals teunisbloemolie hielpen niet, kreeg ik veel koppijn van, dus ben benieuwd of dit wel werkt! Ik heb een introductiegesprek gehad met Eileen Engels, verder begeleidt mijn huisarts me in de verdere dosering.
Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met duphaston!! En wat en wanneer je er wat van gaat merken..
Alvast bedankt.
vrijdag 21 maart 2014 om 10:56
Ik slik het sinds 3 dagen om een menstruatie op te wekken. Wij proberen al een jaar zwanger te worden en heb die cyclus geen eisprong gehad. Vandaar nu 12 dagen dit gebruiken dan word ik hopelijk snel ongesteld en op dag 10 weer een echo om te kijken of er nu wel een ei rijpt. Zo niet zal het wel clomid worden....
vrijdag 21 maart 2014 om 12:08
Ervaring is positief. Nu ben ik een vrouw met de ongemakjes van ongesteld zijn....beetje kribbig, soms moe, zin om andere dingen te eten....maar ik ben GEEN monster meer, ik wil niet meer dood (die dagen dan...normaal NIET), ik veroorzaak geen drama meer en ik ben niet meer bang voor mijzelf elke maand...
SAVED MY LIFE!
SAVED MY LIFE!
woensdag 30 april 2014 om 15:03
Hallo meiden,
Hier ook iemand meer heel ernstig PMS. Tis niet meer uit te houden, word echt gek!!!!! Nav meerdere adviezen op diverse forums heb ik ook contact opgenomen met Eileen. Morgen heb ik afspraak met huisarts waar ik duphaston ga bespreken en vrijdag een tel intake met Eileen. Please duim voor me dat dat eindelijk het middel is die me uit deze hel gaat helpen

.
Deden jullie huisartsen niet moeilijk over dit middel en hebben jullie last van bijwerkingen? Ik hoor graag van jullie!!!!!!!!
Hier ook iemand meer heel ernstig PMS. Tis niet meer uit te houden, word echt gek!!!!! Nav meerdere adviezen op diverse forums heb ik ook contact opgenomen met Eileen. Morgen heb ik afspraak met huisarts waar ik duphaston ga bespreken en vrijdag een tel intake met Eileen. Please duim voor me dat dat eindelijk het middel is die me uit deze hel gaat helpen
Deden jullie huisartsen niet moeilijk over dit middel en hebben jullie last van bijwerkingen? Ik hoor graag van jullie!!!!!!!!
zondag 25 mei 2014 om 09:55
Hoi allemaal,
Ik gebruik sinds twee maanden ook Duphaston, mijn pms klachten beginnen zo'n 10 dagen voor m'n menstruatie en zwakken na een paar dagen menstruatie weer af. In die periode slik ik de Duphaston. Ik merkte gelijk al verschil, voelde me niet meer ellendig en down, geen monster meer. Alleen nu kondigt zich een nieuw probleem zich voor: de Duphaston stelt mijn menstruatie uit. Deze komt pas na een kleine week weer opzetten (na m'n laatste pil). Hierdoor loop ik dus de behandeling van m'n klachten mis. Wie heeft hier ook last van?
Ik gebruik sinds twee maanden ook Duphaston, mijn pms klachten beginnen zo'n 10 dagen voor m'n menstruatie en zwakken na een paar dagen menstruatie weer af. In die periode slik ik de Duphaston. Ik merkte gelijk al verschil, voelde me niet meer ellendig en down, geen monster meer. Alleen nu kondigt zich een nieuw probleem zich voor: de Duphaston stelt mijn menstruatie uit. Deze komt pas na een kleine week weer opzetten (na m'n laatste pil). Hierdoor loop ik dus de behandeling van m'n klachten mis. Wie heeft hier ook last van?
Life is what you make it
maandag 26 mei 2014 om 20:10
Het duurde even voordat het werkte, je lichaam moet zich erop instellen.
Huisartsen zijn niet alles wetend.
En zijn van vele aandoeningen en medicatie niet op de hoogte.
Ik gebruik de duphaston 2 weken voordat ik ongesteld moet worden.
Ik ben ook aan de pil trouwens.
Dus de 2e en 3e week vd pil strip gebruik ik duphaston.
Huisartsen zijn niet alles wetend.
En zijn van vele aandoeningen en medicatie niet op de hoogte.
Ik gebruik de duphaston 2 weken voordat ik ongesteld moet worden.
Ik ben ook aan de pil trouwens.
Dus de 2e en 3e week vd pil strip gebruik ik duphaston.
dinsdag 27 mei 2014 om 13:53
maandag 16 juni 2014 om 14:39
Ik heb nu mijn derde termijn (derde maand) met Duphaston achter de rug. Ik heb het idee last te hebben van obstipatie, ook lijkt mijn libido er minder van te worden en....ik heb last van gewichtstoename. Al met al ben ik blij met de werking van Duphaston, maar op deze bijkomende klachten zit een mens niet op te wachten. Wie ervaart ook negatieve dingen bij het nemen van dit middel?
Life is what you make it
maandag 16 juni 2014 om 21:43
Flowtje, nee ik snap dat je niet op die bijwerkingen zit te wachten, maar ohoh, wat zou ik blij zijn met vermindering pms klachten. Ik ga de dosering verhogen om te kijken of het dan aanslaat. Ik heb de laatste weken ook wel meer last van m'n darmen trouwens...... Wie weet komt het daardoor. Nou, misschien moet je nog even afwachten, is het toeval? Mijn borstenspanning wordt al wel minder, tis wel heel vervelend.