Gezondheid alle pijlers

Duwen is mishandeling?

11-06-2015 21:12 147 berichten
Duwen is mishandeling? Dat is mijn vraag, volgens mij zit er een groot verschil tussen een klap en een duw. Klap valt volgens mij wel onder mishandeling en dat kan ik mij ook voorstellen.

Kan aangifte doen als je een duw krijgt?

Groet, moeilijke naam.
Alle reacties Link kopieren
quote:pokkewijf schreef op 11 juni 2015 @ 21:21:

Als de opzet erop is gericht om jou/iemand pijn te doen, ja dan is het mishandeling. Schoppen, duwen, slaan, knijpen, schelden, dreigen, vernederen en wat er nog meer aan narigheid is te verzinnen ... allemaal fout in mijn ogen.

Opzet is niet genoeg niet voor mishandeling. Het gaat om het resultaat. Er bestaat ook geen poging tot mishandeling.

Fout is het wel, maar daar kom je juridisch nergens mee.
.
quote:naamismoeilijkteverzinnen schreef op 11 juni 2015 @ 21:44:

[...]

Ze stond net iets van de muur af en gaf haar een klein zetje. Ze botste zacht tegen de muur aan, dus het was totaal geen harde duw. Als je iemand duwt bijna onder een stilstaande trein is het denk ik wel erg.Ik geloof niet dat je haar een klein zetje gaf. Je klinkt als een eng mannetje, een dwingeland die geen respect heeft voor grenzen van een ander. Iemand die alleen maar naar excuses zoekt voor wangedrag omdat hij vind dat de wereld alleen maar draait om wat hij wil.
Pfff even geloept! Wat ben jij een vermoeiende persoon zeg!

Kan me niet voorstellen dat iedereen je mag
If you can dream it, you can do it.
Als het zo ver gaat is het wel degelijk strafbaar:

http://www.dichtbij.nl/ro ... ation-blaak-opgepakt.aspx
verba volant, scripta manent.
quote:naamismoeilijkteverzinnen schreef op 11 juni 2015 @ 21:46:

[...]

Maar als een man dat doet is het natuurlijk veel erger dan als een vrouw een man duwt.Daar hebben we het nu toch niet over?
quote:Doreia schreef op 11 juni 2015 @ 21:46:

[...]

Bagatelliseer het maar. Als ze aangifte doet mag je je verhaal bij de politie nog eens bagatelliseren.En onthoudt dat je als man met 5-0 achterstaat bij een aangifte.
quote:saaaaar81 schreef op 11 juni 2015 @ 21:38:

Jups, verwacht binnenkort maar een gesprek met de politie.

leer je dat stalken misschien ook eens af. Mafklapper. amen
quote:naamismoeilijkteverzinnen schreef op 11 juni 2015 @ 21:46:

[...]

Maar als een man dat doet is het natuurlijk veel erger dan als een vrouw een man duwt.Nee hoor, net zo erg
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Waarom staat dit eigenlijk onder gezondheid?

Twijfel je aan je eigen gezondheid TO?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:naamismoeilijkteverzinnen schreef op 11 juni 2015 @ 21:45:

[...]

Waarom stalker? Ik open hier een nieuwe topic en het gaat niet over de andere topic.

Dus je hebt nog andere vrouwen lopen te duwen?

Engnek.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:impala schreef op 11 juni 2015 @ 21:47:

[...]

Opzet doet er niet toe bij mishandeling. Het gaat om het resultaat. Er bestaat ook geen poging tot mishandeling.

Fout is het wel, maar daar kom je juridisch nergens mee.klopt, poging tot mishandeling is niet mogelijk. Maar er is wel degelijk een verschil tussen opzet en per ongeluk. Als ik heel lomp dans en dan per ongeluk op iemand zijn tenen ga staan dan is dat per ongeluk. Als ik met opzet iemand met mijn hak een trap op zijn tenen geef dan is dat mishandeling.
Letsel kan ook emotioneel zijn, lijkt me. En ik denk niet dat je gevraagd hebt of het pijn deed. Je mag blij zijn dat ze niet meteen de politie heeft gebeld. Maar denk je dat ze aangifte zal doen dan? Werd ze heel erg boos? Ik had je waarschijnlijk een duw terug gegeven trouwens. Ik haat het als mensen fysiek worden. Maar daardoor kun je ook in de cel belanden. Geweld mag gewoon niet.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
quote:gladoortje74 schreef op 11 juni 2015 @ 21:54:

Letsel kan ook emotioneel zijn, lijkt me. .Nee. Emotionele pijn toebrengen is geen mishandeling. Juridisch.
.
Het gaat wél over dat andere topic, daarin staat waarom je het deed.

Natuurlijk kan ze aangifte doen, je hebt haar een zet tegen de muur gegeven

en je hebt haar nu al diverse malen (waaronder 1 x in beschonken toestand)

lastiggevallen. Dat laatste is een vorm van stalken.
In beide gevallen kan het resultaat een gebroken voet/teen zijn. Maar de intentie maakt wel degelijk het verschil en ja, ik heb een juridische opleiding. Stuur ex maar naar mij toe en dan zal ik haar adviseren.

Word jij niet blij van... echt niet
quote:pokkewijf schreef op 11 juni 2015 @ 21:53:

[...]

klopt, poging tot mishandeling is niet mogelijk. Maar er is wel degelijk een verschil tussen opzet en per ongeluk. Als ik heel lomp dans en dan per ongeluk op iemand zijn tenen ga staan dan is dat per ongeluk. Als ik met opzet iemand met mijn hak een trap op zijn tenen geef dan is dat mishandeling.

Ja klopt. Maar als jij iemand een harde duw geeft met de opzet die persoon pijn te doen, maar het doet geen pijn/ er is geen letsel dan is het geen mishandeling.

(ik had mijn post waar jij op reageert ook aangepast, dat had je net niet gezien. Opzet doet er wel toe maar is niet genoeg.)
.
Ik hoop zoooo dat dat vrouwtje een keer aangifte gaat doen. Ben echt niet van de bange maar zo'n stalker die geen nee wil horen en ook nog eens handtastelijk word ...yuk.
en in deze gevallen is man/vrouw, jong/oud, ouder/kind, min of meer getinte huidskleur, homo/hetero etc etc geen issue. Mishandeling is mishandeling.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mishandeling
Maarre, ik ga mijn tijd verder niet verspillen aan deze to die kennelijk te dom is om te poepen... prettige wedstrijd verder.
quote:nina1966 schreef op 11 juni 2015 @ 22:01:

Ik hoop zoooo dat dat vrouwtje een keer aangifte gaat doen. Ben echt niet van de bange maar zo'n stalker die geen nee wil horen en ook nog eens handtastelijk word ...yuk.Met drank op doe je soms eenmaal dingen waar je later spijt van krijgt. Geen nee horen zeggen is niet waar want ik had haar al een half jaar niet meer gesproken. Maar daar gaat het hier nu niet over.
Spijt neemt je acties niet weg.

Heb je zelf door hoe slecht je verantwoordelijkheid neemt voor je acties? Daar is het strafrecht mede voor bedoeld: mensen die geen verantwoordelijkheid willen nemen, die verantwoordelijkheid door de strot duwen.

Je helpt jezelf niet erg met je houding.
Ja, duwen is mishandeling in de zin van artikel 300 van het Wetboek van Strafrecht als daar letsel, pijn en/of een (andere) onaangename lichamelijke gewaarwording het gevolg van is.
drank is geen excuus, die heb je namelijk met opzet naar binnen gegoten... Als je met drank op een dodelijk ongeluk veroorzaakt dan is dat echt geen verzachtende omstandigheid. .. en nu ga ik op mijn handen zitten.
En "daar gaat het hier nu niet over" is een typische stalker opmerking. Stalking/belaging kan ook al sprake van zijn na een aantal keer iemand aan de deur bezoeken.
quote:naamismoeilijkteverzinnen schreef op 11 juni 2015 @ 22:14:

[...]

Met drank op doe je soms eenmaal dingen waar je later spijt van krijgt. Geen nee horen zeggen is niet waar want ik had haar al een half jaar niet meer gesproken. Maar daar gaat het hier nu niet over.Wat denk je dat een rechter zegt: Oooooh meneer, het kwam door de drank. Nee, dan is er niets aan de hand hoor. Dan doen we allemaal weleens iets doms.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven