Gezondheid alle pijlers

Duwen is mishandeling?

11-06-2015 21:12 147 berichten
Duwen is mishandeling? Dat is mijn vraag, volgens mij zit er een groot verschil tussen een klap en een duw. Klap valt volgens mij wel onder mishandeling en dat kan ik mij ook voorstellen.

Kan aangifte doen als je een duw krijgt?

Groet, moeilijke naam.
Een duw om iemand in het zwembad te gooien is geen mishandeling.

Een duw om iemand onder de auto te krijgen, is wel mishandeling.

Het gaat hier om de context. Wat is er gebeurd?
Als jij door die duw je bezeert wel denk ik.
Heb je je ex geduwd en dreigt die nu met aangifte ofzo?

Enne.....ga je zo je openingspost weer verwijderen?
Ja, je kan aangifte doen.
Alle reacties Link kopieren
Laat ook maar, ik haal mijn reactie weg na even te hebben geloept. Ga lekker naar bed, neem een pilletje.
verba volant, scripta manent.
Ah, loepen levert de rest van de informatie. Ja, als ik haar was zou ik 100% zeker aangifte doen.
Als de opzet erop is gericht om jou/iemand pijn te doen, ja dan is het mishandeling. Schoppen, duwen, slaan, knijpen, schelden, dreigen, vernederen en wat er nog meer aan narigheid is te verzinnen ... allemaal fout in mijn ogen.
Ik ben een keer bijna onder een (stilstaande) trein geduwd door een meneer die denk ik zijn dag niet had. Heb ik aangifte van gedaan.
Haha ga je je, ondanks je eerdere "stoere" praat toch zorgen maken?

En wat dan, ga je dan nog vaker bij haar aanbellen om sorry te zeggen? Ondanks dat jij van mening bent dat jij in je volste recht stond om haar te duwen?

Antwoord op je vraag: het ligt aan de context van de duw en ik denk dat in jouw geval zij zeker wel aangifte kan doen tegen jou.
Duwen omdat je een ex komt lastig vallen en zij daar niet van gediend is, dat haalt het bloed onder je nagels vandaan en uit frustratie geef je haar een duw. Aangifte vriend. Aangifte.
Ik kreeg ooit in een ruzie een duw, ik gaf een klap terug. Beide acties vielen onder mishandeling.
Iedereen moet zijn handen thuishouden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb er ooit eens aangifte om gedaan ja
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Knijp je hem nu een beetje, TO?
Mishandeling is pas mishandeling als er pijn of letsel van komt. Wettelijk dan.
.
Het lijkt me verstandig om gewoon van mensen af te blijven. Je gaf haar een duw omdat je boos op haar was en dan is dat mishandeling, ja. Officieel wel. Ik zou pas denken aan aangifte doen als een ex me niet met rust wilde laten. Blijf dus bij haar weg, hopelijk vergeet ze het hele voorval dan.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Jups, verwacht binnenkort maar een gesprek met de politie.

leer je dat stalken misschien ook eens af. Mafklapper.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:gladoortje74 schreef op 11 juni 2015 @ 21:37:

Het lijkt me verstandig om gewoon van mensen af te blijven. Je gaf haar een duw omdat je boos op haar was en dan is dat mishandeling, ja. Officieel wel.Nee klopt niet. Niet als de duw geen pijn of letsel veroorzaakt.
.
quote:Honeymoonquiz schreef op 11 juni 2015 @ 21:21:

Ik ben een keer bijna onder een (stilstaande) trein geduwd door een meneer die denk ik zijn dag niet had. Heb ik aangifte van gedaan.Ze stond net iets van de muur af en gaf haar een klein zetje. Ze botste zacht tegen de muur aan, dus het was totaal geen harde duw. Als je iemand duwt bijna onder een stilstaande trein is het denk ik wel erg.
quote:naamismoeilijkteverzinnen schreef op 11 juni 2015 @ 21:44:

[...]

Ze stond net iets van de muur af en gaf haar een klein zetje. Ze botste zacht tegen de muur aan, dus het was totaal geen harde duw. Als je iemand duwt bijna onder een stilstaande trein is het denk ik wel erg.

Sowieso is iemand duwen heel zielig en sneu

Het houdt in dat je jezelf niet onder controle hebt

Toppunt van sneu vind ik dat
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:saaaaar81 schreef op 11 juni 2015 @ 21:38:

Jups, verwacht binnenkort maar een gesprek met de politie.

leer je dat stalken misschien ook eens af. Mafklapper.Waarom stalker? Ik open hier een nieuwe topic en het gaat niet over de andere topic.

[...]

Ze stond net iets van de muur af en gaf haar een klein zetje. Ze botste zacht tegen de muur aan, dus het was totaal geen harde duw. Als je iemand duwt bijna onder een stilstaande trein is het denk ik wel erg.Denk je? Je weet t niet zeker?

[...]

Ze stond net iets van de muur af en gaf haar een klein zetje. Ze botste zacht tegen de muur aan, dus het was totaal geen harde duw. Als je iemand duwt bijna onder een stilstaande trein is het denk ik wel erg.Bagatelliseer het maar. Als ze aangifte doet mag je je verhaal bij de politie nog eens bagatelliseren.
quote:Summerdance schreef op 11 juni 2015 @ 21:45:

[...]

Sowieso is iemand duwen heel zielig en sneu

Het houdt in dat je jezelf niet onder controle hebt

Toppunt van sneu vind ik datMaar als een man dat doet is het natuurlijk veel erger dan als een vrouw een man duwt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven