Gezondheid alle pijlers

Een abortus of een moeder van 2 worden?

07-08-2010 20:22 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een 21 jarige jonge dame en ik woon bij mijn moeder met mijn dochter van haast 2. Ik heb dit jaar mijn diploma gehaald en plannen om door te studeren en met mijn dochter een huisje te zoeken.

Maar....

Ik ben zwanger, niet verder als 6 a 7 weken. En ik twijfel over een abortus, ik ben hier altijd tegen geweest en heb mijn dochter die destijds ongewenst was ook geboren laten worden, heb nu net mijn leven weer op de rit. Ik weet niet meer wat ik moet doen, de vader (zelfde als van mn dochter) vind dat ik het kind moet weghalen terwijl hij best voor ons kan zorgen, maar dat terzijde.

Ik vind abortus vreselijk maar het idee aan nu een tweede kind en alle moeilijkheden als alleenstaande moeder wil ik niet eens aan denken, ook is voor mij de vraag hoe een abortus in dit stadium wordt uitgevoerd, door een zuigkap??of echt met messen?

Ik ben zo tegen abortus dat het door me gevoel helemaal tegengehouden wordt, maar me verstand zegt me iets, ben heel bang dat ik instort, als alleenstaande moeder van 2 of door een abortus, verdorrie ik heb echt hulp en advies nodig zit hier te janken voelt zo rot allemaal.
Ik ben niet tegen en ook niet voor abortus. Er wordt tegenwoordig vaak te lichtzinnig over gesproken. Het lijkt wel de tendens dat een vroege abortus gezien wordt als geboorte beperking, maar een overtijdsbehandeling is zeker geen voorbehoedsmiddel.

Aan de andere kant ben ik blij dat wij hier het recht hebben op abortus en dus niet ongewild een kind op de wereld hoeven te zetten van de eerste de beste. Een ongeluk zit immers in een klein hoekje.
quote:dangeensuus schreef op 07 augustus 2010 @ 21:48:

Heb het even nagezocht maar de belastingdienst vergoed de kinderopvangbijdrage, en verrekend deze weer met de werkgever. Deze betaalt dus inderdaad een deel mee/De werkgever betaalt indirect mee, het is zo dat er een bepaalde premie verhoogd is voor de werkgever, dus hij betaalt per werknemer (ongeacht of deze wel of geen kinderen in de opvang heeft) iets meer. Voor de werkgever doet het dus qua financiën niet ter zake of een potentiële werknemer kinderen heeft of niet.
Eens met Igoneh

Wij hebben het gered Vivamp, met vallen en opstaan maar ik raad het niemand aan om het ook op die manier te doen
Nee Igoneh, het is geen uitgangspunt, maar het is fijn te weten dat je hier in dit land niet onder een brug hoeft te slapen als je jong en alleenstaand moeder van 2 bent. Toch?
quote:Vivamp schreef op 07 augustus 2010 @ 22:11:

Kinderalimentatie moet de vader altijd betalen. Of hij het kind nu wel of niet erkend heeft en of hij nu wel of niet getrouwd was met de moeder. Als je biologisch de vader bent, heb je nu eenmaal een alimentatie plicht. Punt.Volgens mij doet TO en de meeste alleenstaande moeders het volledig alleen. Vader niet in de picture, wil er niets mee te maken hebben, met de noorderzon vertrokken. Dan kun je stampen dat je er recht op hebt. In de praktijk krijgen de alleenstaande moeders niets van de bio-vaders.
Dat klopt Igoneh, seen that, been there. Maar on the end heb ik meneer aan zijn lurven de rechtbank in gesodemieterd. Betalen zal hij!! Is een lang gebed zonder end, maar ik krijg ondertussen wel een symbolisch bedrag, en alles is meer dan niets.

Het zijn ook zijn kinderen tenslotte!!

It takes two to tango.
Igoneh, dat ben ik totaal niet met je eens

Er zijn veel alleenstaande moeders die het echt alleen moeten doen, maar godzijdank zijn er ook genoeg waarbij de vader wel zijn rechten en plichten omtrend de kinderen neemt
quote:Vivamp schreef op 07 augustus 2010 @ 22:13:

Ik ben niet tegen en ook niet voor abortus. Er wordt tegenwoordig vaak te lichtzinnig over gesproken. Het lijkt wel de tendens dat een vroege abortus gezien wordt als geboorte beperking, maar een overtijdsbehandeling is zeker geen voorbehoedsmiddel.

Aan de andere kant ben ik blij dat wij hier het recht hebben op abortus en dus niet ongewild een kind op de wereld hoeven te zetten van de eerste de beste. Een ongeluk zit immers in een klein hoekje.Er wordt mijns inziens nooit lichtzinnig over abortus gesproken. En volgens mij zul je zeer weinig vrouwen vinden, die abortus zien als anticonceptie. Voor de meeste vrouwen is het een pittige keuze in een ongewenste situatie. Niks lichtzinnings aan. Waar baseer je dit op?
quote:Vivamp schreef op 07 augustus 2010 @ 22:13:

Ik ben niet tegen en ook niet voor abortus. Er wordt tegenwoordig vaak te lichtzinnig over gesproken. Het lijkt wel de tendens dat een vroege abortus gezien wordt als geboorte beperking, maar een overtijdsbehandeling is zeker geen voorbehoedsmiddel.Ik ken niemand die abortus als voorbehoedsmiddel ziet of als zodanig gebruikt. Ik vind het dan ook nogal een gevaarlijke stelling om te deponeren. Voor je het weet staat Arie Slob aan te kondigen dat de abortuswetgeving in Nederland weer op de schop moet en dat adoptie een redelijk alternatief is voor abortus.
Igoneh, dat is toch allang gesneden koek?

Zeker jonge meiden denken er vaak zo over als ze, oepsie, overtijd blijken te zijn...

Laatst nog een heel stuk over gelezen ( nee weet niet meer waar, sorry)
Goddank ken ik ook niemand die zo lichtzinnig over abortus denkt, maar het is wel een tendens naar het blijkt.
quote:Vivamp schreef op 07 augustus 2010 @ 22:19:

Goddank ken ik ook niemand die zo lichtzinnig over abortus denkt, maar het is wel een tendens naar het blijkt.Waaruit blijkt dat dan? Waar baseer je je op?
quote:dangeensuus schreef op 07 augustus 2010 @ 22:17:

Igoneh, dat ben ik totaal niet met je eens

Er zijn veel alleenstaande moeders die het echt alleen moeten doen, maar godzijdank zijn er ook genoeg waarbij de vader wel zijn rechten en plichten omtrend de kinderen neemt

Dat zal vast, maar ik maak een onderscheid tussen de alleenstaande moeder en de gescheiden moeder (of verbroken relatie). Bij de eerste is de zwangerschap ongewenst door de vader en gaat ervan door, wil er niets van weten. Dan ben je echt alleenstaand, krijg je geen steun en geen cent van de vader. In het tweede geval was het niet gepland en/of relatie wordt niet voort gezet, maar de vader neemt wel zijn verantwoordelijkheid.

TO is volgens mij echt alleenstaande moeder.
quote:Ikbenanoniem schreef op 07 augustus 2010 @ 22:20:

[...]

Waaruit blijkt dat dan? Waar baseer je je op?ik vind het ook een vreemde aanname, die 'al lang gesneden koek' zou zijn!?!
Volgens Wikipedia ligt het aantal abortussen in Nederland relatief laag. Het is dus nauwelijks een trend te noemen.
Ow als je het zo onderverdeeld wel ja Igoneh
quote:Ikbenanoniem schreef op 07 augustus 2010 @ 22:20:

[...]

Waaruit blijkt dat dan? Waar baseer je je op?

Uit een groot artikel wat ik een x aantal weken terug gelezen heb.

Maar laten we hopen dat ik het gewoon heel erg mis heb, toch?

Het idee....

Hoe dan ook, ik ga slapen.

Welterusten TO...
verwijderd omdat mensen zich er aan stoorden
quote:Ikbenanoniem schreef op 07 augustus 2010 @ 22:02:

Misschien is het goed om te bedenken of je gevoel ("geen abortus") wel realistisch is. Veel vrouwen redden zich misschien wel als alleenstaande moeder met 2 kinderen, maar er zijn er ook genoeg die zich niet redden en die levend van een uitkering de volgende generatie uitkeringstrekkers groot brengen.Nou, ik werk als bijstandsconsulent en ik kan vertellen dat dit wel voorkomt, maar dat het dan met name om gezinnen gaat waarvan generatie op generatie het wel makkelijk vinden om van de bijstand te leven. Die indruk krijg ik van TO niet daar ze aangeeft te willen gaan studeren. Dus als zij een plan maakt voor de lange termijn, zich hieraan houdt ook als het even tegenzit, dan is de kans dat zij langdurig in de bijstand zal zitten en haar kinderen haar op zullen volgen zo goed als nihil. Juist als zij laat zien dat je met doorzettingsvermogen ver kunt komen en het goede voorbeeld geeft is de kans niet groot dat haar kinderen ´ook wel uitkeringstrekkers´ zullen worden.

Wat een rare manier van zaken formuleren hebben sommige mensen op dit forum toch, zeker naar iemand van 21 jaar toe die toch al voor zo´n zware keuze staat. Alsof ze bij voorbaat kansloos is. Ik vind het eerder een kansloze opmerking.
quote:Vivamp schreef op 07 augustus 2010 @ 22:22:

[...]

Uit een groot artikel wat ik een x aantal weken terug gelezen heb.

Maar laten we hopen dat ik het gewoon heel erg mis heb, toch?

Het idee....

Hoe dan ook, ik ga slapen.

Welterusten TO...Dat is wel wat vaag 'een artikel'. Wat voor onderzoek waren deze uitspraken op gebaseerd? Statistieken, interviews met artsen, met vrouwen, met tieners? Welke groepen? Wat was het voor blad/krant? Van de kerk? Politiek neutraal of juist niet? Abortus cijfers zijn alleen maar gedaald in NL en relatief laag. Cijfers onder allochtonen wijzen uit, dat het in die groep het meeste voorkomt. En steeds meer afbreking van zwangerschap met complicaties (handicap van kind) door toenemend gebruik van screeningsmethoden.
quote:dangeensuus schreef op 07 augustus 2010 @ 22:05:

Volgens mij zijn de gezinsomstandigheden ( gescheiden, samenwonend, getrouwd) niet hetzelfde als gezinssamenstelling maargoed . De vraag is mij altijd wel gesteld en ik heb er altijd eerlijk op geantwoordDangeensuus, vragen of iemand kinderen heeft valt onder vragen naar de gezinsomstandigheden. Vragen over privé zaken zijn uberhaupt niet geoorloofd.
Cijfers van de Rutgersstichting laten zien dat het abortusaantal de laatste jaren ongeveer gelijk blijft. Het abortuscijfer was rond 1980 het hoogst en rond 1990 het laagst.

Van de 1000 zwangerschappen eindigen er 8/9 in een abortus.

(cijfers 2007)
quote:Kikkerrr schreef op 07 augustus 2010 @ 22:28:

[...]

Nou, ik werk als bijstandsconsulent en ik kan vertellen dat dit wel voorkomt, maar dat het dan met name om gezinnen gaat waarvan generatie op generatie het wel makkelijk vinden om van de bijstand te leven. Die indruk krijg ik van TO niet daar ze aangeeft te willen gaan studeren. Dus als zij een plan maakt voor de lange termijn, zich hieraan houdt ook als het even tegenzit, dan is de kans dat zij langdurig in de bijstand zal zitten en haar kinderen haar op zullen volgen zo goed als nihil. Juist als zij laat zien dat je met doorzettingsvermogen ver kunt komen en het goede voorbeeld geeft is de kans niet groot dat haar kinderen ´ook wel uitkeringstrekkers´ zullen worden.

Wat een rare manier van zaken formuleren hebben sommige mensen op dit forum toch, zeker naar iemand van 21 jaar toe die toch al voor zo´n zware keuze staat. Alsof ze bij voorbaat kansloos is. Ik vind het eerder een kansloze opmerking.

Juist jij als bijstandsconsulente zou het realisme in die opmerking moeten zien. Sterker nog: je geeft zelf aan dat het voor een bepaalde groep mensen wel degelijk het geval is.

Ik heb het ook niet van een vreemde gehoord, maar weet dit van iemand die al ruim 20 jaar werkt in de sociale zekerheid.

En zie je mij ergens zeggen dat TO niet wil werken? Ik wijs haar simpelweg op het risico dat ze kan lopen.
Probleempje, ik hoop dat je ook buiten het forum hulp zoekt bij de hulpverlenende instanties en dat je tot een voor jou goede keuze kan komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven