Eens per maand een draak...
woensdag 30 juni 2010 om 12:33
Als ik ongesteld moet worden, verander ik ontzettend. Gek word ik ervan! Ik barst in tranen uit om niks, ben onzeker, wantrouwig en gewoon overall een draak. Ik ben al overgestapt naar een andere pil, maar dat mag niet echt baten.
Ik kan me op de 1 of andere manier gewoon niet inhouden en maak van de meest onzinnige dingen een drama. Een paar dagen later begrijp ik zelf ook absoluut niet meer waarom ik me nou zo vreselijk heb gevoeld.
Iemand een idee wat ik nu het beste kan doen? Ik wil niet stoppen met de pil omdat ik ten eerste niet zwanger wil worden en ten tweede dan ontzettend veel pijn heb tijdens mijn menstruatie. Ik slik nu jasmin wat een lichtere pil is.
Het lijkt ook wel steeds erger te worden. Ik heb echt niet veel om me rot over te voelen, maar barst net alweer in tranen uit. En waarom? Al sla je me dood...
Ik kan me op de 1 of andere manier gewoon niet inhouden en maak van de meest onzinnige dingen een drama. Een paar dagen later begrijp ik zelf ook absoluut niet meer waarom ik me nou zo vreselijk heb gevoeld.
Iemand een idee wat ik nu het beste kan doen? Ik wil niet stoppen met de pil omdat ik ten eerste niet zwanger wil worden en ten tweede dan ontzettend veel pijn heb tijdens mijn menstruatie. Ik slik nu jasmin wat een lichtere pil is.
Het lijkt ook wel steeds erger te worden. Ik heb echt niet veel om me rot over te voelen, maar barst net alweer in tranen uit. En waarom? Al sla je me dood...
woensdag 30 juni 2010 om 12:38
Jeetje, vervelend is dat! Ik heb er op een bepaalde hoogte ook last van, maar dat is juist véél minder geworden door de Yasmin! Misschien kun je met je huisarts bespreken welke pil/andere anticonceptie bij je past qua hormoontoevoeging. Want zelf ben ik overgestapt naar de Yasmin omdat ik zo'n wrak was als ik ongesteld moest worden bij Microgynon 30. Werkt veel beter!
Succes! En pamper jezelf maar lekker tijdens deze dagen.
Succes! En pamper jezelf maar lekker tijdens deze dagen.
woensdag 30 juni 2010 om 12:43
woensdag 30 juni 2010 om 12:44
Ik had trouwens hetzelfde als BarbaraAnn.
Voelde me met de Yasmin kiplekker en de microgynon kon ik wel iemand vermoorden.
Ben met de Yasmin gestopt vanwege de kosten,was toen zo reteduur!!
Mag ik vragen wat jullie daar nu nog voor betalen?
(een aantal jaren geleden werd die niet vergoedt in ieder geval)
Voelde me met de Yasmin kiplekker en de microgynon kon ik wel iemand vermoorden.
Ben met de Yasmin gestopt vanwege de kosten,was toen zo reteduur!!
Mag ik vragen wat jullie daar nu nog voor betalen?
(een aantal jaren geleden werd die niet vergoedt in ieder geval)
woensdag 30 juni 2010 om 12:48
Ik heb een mirena spiraal en wil niks anders meer. Ben al, sinds hij geplaatst is, niet meer ongesteld geworden.. Komt omdat dit spiraal ook nog hormoon afgeeft..
zodra deze er uit moet (elke 5 jaar, zolang je nog niet in de overgang zit) wil ik echt wel weer een nieuwe...
Nergens meer aan denken, wil je zwanger worden haalt de huisarts hem er zo uit. Net als met de pil duurt het dan nog even voor alles weer goed werkt...
En geen kosten ... 1 x plaatsen (wordt vergoed door ziektekostenverzekering) en klaar voor 5 jaar!
zodra deze er uit moet (elke 5 jaar, zolang je nog niet in de overgang zit) wil ik echt wel weer een nieuwe...
Nergens meer aan denken, wil je zwanger worden haalt de huisarts hem er zo uit. Net als met de pil duurt het dan nog even voor alles weer goed werkt...
En geen kosten ... 1 x plaatsen (wordt vergoed door ziektekostenverzekering) en klaar voor 5 jaar!
Winterpret: Mijn koude handen onder jouw warme trui
woensdag 30 juni 2010 om 12:50
Vraag je huisarts om een hormoonpleister met progesteron, dit is geen voorbehoedsmiddel, maar wordt gebruikt tegen PMS en bij overgangsklachten. Heeft mij heel erg geholpen, ik voel me hiermee echt veel stabieler en mijn vriend was er ook erg blij mee! De pleister die ik gebruik heet 'Estrodot 50', maar kan ook onder een andere naam worden verstrekt, want ik zit in het buitenland.
woensdag 30 juni 2010 om 12:51
quote:AgoErgoSum schreef op 30 juni 2010 @ 12:47:
Biebelie, ik vind dat niks, doorslikken. Heb toch het idee dat dat nooit erg goed kan zijn.
Ja ga maar weer eens naar de HA...En hoe zit dat met spiralen e.d.?
google er maar eens op.
ook huisartsen zeggen dat het geen kwaad kan.
De mijne vind het ook prima,ik slik 3 strips ....dus 9 weken en dan een stopweek.
(althans dat is het plan,heb een nieuwe pil en last van doorbraakbloedingen )
Maargoed als je je er niet lekker bij voelt..... tja,die helweek iedere maand voel je ook niet lekker bij hé
Welke optie vind je het vervelendst???
Biebelie, ik vind dat niks, doorslikken. Heb toch het idee dat dat nooit erg goed kan zijn.
Ja ga maar weer eens naar de HA...En hoe zit dat met spiralen e.d.?
google er maar eens op.
ook huisartsen zeggen dat het geen kwaad kan.
De mijne vind het ook prima,ik slik 3 strips ....dus 9 weken en dan een stopweek.
(althans dat is het plan,heb een nieuwe pil en last van doorbraakbloedingen )
Maargoed als je je er niet lekker bij voelt..... tja,die helweek iedere maand voel je ook niet lekker bij hé
Welke optie vind je het vervelendst???
woensdag 30 juni 2010 om 12:53
Mijn mirena zorgt ervoor dat ik niet meer ongesteld ben (en ook niet aanwijsbaar voor een periode in de maand humeurig). Nadeeltje is dat ik mijn humeur dus ook echt niet meer aan mijn ongesteldheid kan toeschrijven en het lijkt me op zich heerlijk om slechts enkele dagen per maand humeurig te zijn en daarbuiten vrolijk en stabiel.
woensdag 30 juni 2010 om 12:58
Bij mij werd het ook veel erger met de Yasmin pil. Echt rot, hele dag het gevoel dat je zo in huilen uit kan barsten en dat ook doet om t minste of geringste. Ook had ik ontzettende hoofdpijn, zelfs tot overgevens toe! Nu heb ik de Nuvaring en het is iets beter geworden, ben nog wel onzettend chaggerijnig in de week voor en tijdens mn menstruatie.
Zit er aan te denken om ook maar de Mirena te nemen. Ook omdat vanaf volgend jaar waarschijnlijk anti-conceptie niet meer in het basispakket zit.
Zit er aan te denken om ook maar de Mirena te nemen. Ook omdat vanaf volgend jaar waarschijnlijk anti-conceptie niet meer in het basispakket zit.
woensdag 30 juni 2010 om 13:14
Volgens mij zijn er al diverse topics over menstruatie/PMS/gerelateerde zooi.
Mirena is mij zeer slecht bevallen. Zo hoe Niekes schrijft over niet meer ongesteld geworden sinds het plaatsen van het spiraaltje, zo ben ik een jaar niet bloedvrij geweest. Heb het een jaar gegeven, maar het ding werkte voor mij absoluut niet.
TO, ik heb last van PMDS (evt. Googlen) - nog een tandje erger dan PMS. Ik had ongeveer 5 normale dagen per maand. De resterende dagen was ik zeer labiel/totaal onvoorspelbaar/suïcidale gedachten/heb diverse keren op het punt gestaan om rigoreuze stappen te ondernemen die nergens op slaan (appartement aanschaffen in een andere stad, relatie verbreken, ontslag nemen), etc.
Ik ben gestopt met de pil, gebruik nu Persona en ben onder behandeling bij een westerse acupuncturist. Het heeft me 8 behandelingen gekost toen ik zo goed als klachtenvrij was. Nu kom ik zo'n 4x per jaar om het zo te houden.
Wát een vrijheid is dat! Vind dat dus een aanrader - helemaal geen hormonen meer en acupunctuur. (baat het niet, schaadt het niet).
Mirena is mij zeer slecht bevallen. Zo hoe Niekes schrijft over niet meer ongesteld geworden sinds het plaatsen van het spiraaltje, zo ben ik een jaar niet bloedvrij geweest. Heb het een jaar gegeven, maar het ding werkte voor mij absoluut niet.
TO, ik heb last van PMDS (evt. Googlen) - nog een tandje erger dan PMS. Ik had ongeveer 5 normale dagen per maand. De resterende dagen was ik zeer labiel/totaal onvoorspelbaar/suïcidale gedachten/heb diverse keren op het punt gestaan om rigoreuze stappen te ondernemen die nergens op slaan (appartement aanschaffen in een andere stad, relatie verbreken, ontslag nemen), etc.
Ik ben gestopt met de pil, gebruik nu Persona en ben onder behandeling bij een westerse acupuncturist. Het heeft me 8 behandelingen gekost toen ik zo goed als klachtenvrij was. Nu kom ik zo'n 4x per jaar om het zo te houden.
Wát een vrijheid is dat! Vind dat dus een aanrader - helemaal geen hormonen meer en acupunctuur. (baat het niet, schaadt het niet).
woensdag 30 juni 2010 om 13:27
Thanx voor de tips. Ja vrouwmens, ik probeer dat ook de hele dag te blijven zeggen tegen mezelf, maar pffff....Tranen rollen wederom over mn wangen. Heb inderdaad ook vaak impulsieve domme dingen gedaan tijdens 'mijn week'. O.a. relatie verbreken...En dan echt zo ontzettend veel spijt hebben 3 dagen daarna. Gelukkig heeft hij begrip en snap hij het wel, maar gaat natuurlijk nergens over. Loop ook ruzie te maken met iedereen en neem iedereen van alles kwalijk. Bah.
Morgen afspraak bij de HA...
Morgen afspraak bij de HA...
woensdag 30 juni 2010 om 13:35
quote:Lizzl schreef op 30 juni 2010 @ 13:14:
.
Mijn god! Dat had ik dus bij het koperspiraal.. Bleek, toen het ding er in zat, dat ik allergisch voor koper ben... Drie weken heftige bloedingen, elk half uur de dikste tampons en kraamverband zo vol dat het er door/langs ging...
Ik denk dat je huisarts je wel verder kan helpen met een voorbehoedsmiddel dat goed bij je past...
.
Mijn god! Dat had ik dus bij het koperspiraal.. Bleek, toen het ding er in zat, dat ik allergisch voor koper ben... Drie weken heftige bloedingen, elk half uur de dikste tampons en kraamverband zo vol dat het er door/langs ging...
Ik denk dat je huisarts je wel verder kan helpen met een voorbehoedsmiddel dat goed bij je past...
Winterpret: Mijn koude handen onder jouw warme trui
woensdag 30 juni 2010 om 13:43
quote:niekes schreef op 30 juni 2010 @ 13:35:
Ik heb nu Persona (zo'n computertje dat je vruchtbare dagen toont).
De zeer hevige bloedingen, zoals jij ze omschrijft, heb ik na plaatsen 6 weken gehad. Daarna waren het "gewone" bloedingen - varierend van licht tot zwaar. Maar dus wel dagelijks genoeg om geen seks te hebben (ben niet zo van het bloedend seksen ).
Ik heb nu Persona (zo'n computertje dat je vruchtbare dagen toont).
De zeer hevige bloedingen, zoals jij ze omschrijft, heb ik na plaatsen 6 weken gehad. Daarna waren het "gewone" bloedingen - varierend van licht tot zwaar. Maar dus wel dagelijks genoeg om geen seks te hebben (ben niet zo van het bloedend seksen ).