Gezondheid alle pijlers

Eens per maand een draak...

30-06-2010 12:33 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als ik ongesteld moet worden, verander ik ontzettend. Gek word ik ervan! Ik barst in tranen uit om niks, ben onzeker, wantrouwig en gewoon overall een draak. Ik ben al overgestapt naar een andere pil, maar dat mag niet echt baten.

Ik kan me op de 1 of andere manier gewoon niet inhouden en maak van de meest onzinnige dingen een drama. Een paar dagen later begrijp ik zelf ook absoluut niet meer waarom ik me nou zo vreselijk heb gevoeld.

Iemand een idee wat ik nu het beste kan doen? Ik wil niet stoppen met de pil omdat ik ten eerste niet zwanger wil worden en ten tweede dan ontzettend veel pijn heb tijdens mijn menstruatie. Ik slik nu jasmin wat een lichtere pil is.

Het lijkt ook wel steeds erger te worden. Ik heb echt niet veel om me rot over te voelen, maar barst net alweer in tranen uit. En waarom? Al sla je me dood...
quote:babado schreef op 30 juni 2010 @ 12:50:

Vraag je huisarts om een hormoonpleister met progesteronZou ik zeker niet doen, vanwege het verhoogde risico op borstkanker. Ik vind dat het doel wel enigszins in verhouding moet staan tot het middel, als je echt zo veel last heb zijn er genoeg andere voorbehoedsmiddelen die je kunt gebruiken.
Er zijn vershcillende mogelijkheden o.a oestogeentabeletten voor in je stopweek, doorslikken (doe ik, ben eens in de 3 maanden ofzo ongesteld, 2 weken er na een draak, maar dat wil je niet) Ik heb zelfs weleens gehoord dat een arts AD voor schreef in de stopweek (of dat echt waar was weet ik niet)

Het is iig verstandig om met je HA te gaan praten. Dit hoeft iig niet te blijven.
quote:AgoErgoSum schreef op 30 juni 2010 @ 12:54:

nieuweauto: nee, wil niet zwanger worden en om nou ineens aan de condoom te gaan met vaste partner...Neuhnoou sinds ik wel zwanger probeer te raken kom ik erachter dat dat nog helemaal niet zo makkelijk is.. er zijn maar een paar dagen per maand dat je moet opletten
quote:Maja82 schreef op 30 juni 2010 @ 13:53:

Er zijn vershcillende mogelijkheden o.a oestogeentabeletten voor in je stopweekOok voor oestrogeentabletten zou ik niet kiezen vanwege de risico's met betrekking tot borstkanker.
Ik snap nooit zo goed waarom vrouwen dat doorslikken toch zo eng vinden, ik doe het 6 strips achter elkaar, ook omdat ik anders elke maand 3 dagen een draak ben, en dat is zo vermoeiend.. Het is inmiddels wetenschappelijk bewezen dat het geen kwaad kan om door te slikken. Wat ik wel doe is elke 2 maanden een zwangerschapstest, voor de zekerheid. Omdat je die "natuurlijke" "controle" niet meer hebt natuurlijk.
quote:vrouwmens schreef op 30 juni 2010 @ 13:22:

Enik heb een koperspiraal en ben ook een paar dagen per maand vooral heel bozig en sneller geprikkeld. Heb ook wel eens pillen van de natuurwinkel geslikt die de pms zouden moeten verminderen maar ik merkte geen effect. Wat wwl helpt is me elke maand weer bedenken dat ik zo stom doe door m'n hormonale situatie en meestal kalmeer ik dan wel weer.

Heb ook jarenlang de pil geslikt, toen had ik weliswaar geen pms maar voelde ik me algeheel 'vervlakt' qua emoties en dat vond ik ook niet prettig (bijv ook verlaagd libido).Dit had ik kunnen schrijven Ben sinds mijn zwangerschappen overigens pil-loos en dat bevalt redelijk. Spiraal komt er in elk geval niet in hier, en de pil ook nooit meer.
Ja gewoon geen lekker gevoel aspoes. T zal vast wel kunnen, maar ik wil dat gewoon niet, zonder daar hele sterke argumenten voor te hebben. T liefst slik ik nooit meer een pil. Ga me maar eens goed laten voorlichten morgen.
quote:aspoes schreef op 30 juni 2010 @ 14:08:

Ik snap nooit zo goed waarom vrouwen dat doorslikken toch zo eng vinden, ik doe het 6 strips achter elkaar, ook omdat ik anders elke maand 3 dagen een draak ben, en dat is zo vermoeiend.. Het is inmiddels wetenschappelijk bewezen dat het geen kwaad kan om door te slikken. Wat ik wel doe is elke 2 maanden een zwangerschapstest, voor de zekerheid. Omdat je die "natuurlijke" "controle" niet meer hebt natuurlijk.Ik slik ook door tot ik een spotting heb. Testen doe ik niet. ik voel mijn eisprong, ben dus niet echt bang voor.
quote:cicely schreef op 30 juni 2010 @ 13:51:

[...]

Zou ik zeker niet doen, vanwege het verhoogde risico op borstkanker. Ik vind dat het doel wel enigszins in verhouding moet staan tot het middel, als je echt zo veel last heb zijn er genoeg andere voorbehoedsmiddelen die je kunt gebruiken.Dit is zoals gezegd geen voorbehoedsmiddel. Ik heb zelf verschillende verbehoedsmiddelen geprobeerd tegen PMS, maar die werkten ook niet bij mij.
.
quote:babado schreef op 30 juni 2010 @ 14:18:

[...]

Dit is zoals gezegd geen voorbehoedsmiddel. Ik heb zelf verschillende verbehoedsmiddelen geprobeerd tegen PMS, maar die werkten ook niet bij mij.Of het een voorbehoedmiddel is, maakt voor mijn opmerking niets uit. Ik heb het over het (onnodig) innemen van progesteron en oestrogeen, wat risico's kan opleveren met betrekking tot borstkanker.
quote:Maja82 schreef op 30 juni 2010 @ 14:16:

[...]

Ik slik ook door tot ik een spotting heb. Testen doe ik niet. ik voel mijn eisprong, ben dus niet echt bang voor.

Da's heel knap, want als je de pil slikt ovuleer je niet.

quote:vrouwmens schreef op 30 juni 2010 @ 14:22:

@Sarah Scott: wat gebruik je nu dan? Of is een van jullie gesteriliseerd?Wij gebruiken condooms, voor die paar keer per jaar Man zou zich laten steriliseren, maar tot nu toe niet laten doen (kind is nu 2 ) Het gaat prima zo.
Doorgaans had ik ook enorm last van PMS. Dè tip: stoppen met de pil en beginnen met PMP van Efamol. (Teunisbloemoliecapsules).

Werkt voor mij geweldig, nooit meer hormonale anti-conceptie.

Vriend is niet blij met condooms; zijn probleem, ik namelijk wel, want ik word niet blij van de pil. Het is ook mijn leven....
,
Hahaha Vrouwmens Misschien scheelt het dat man absoluut niet nog een weer een baby wil (na 2 jaar gebroken-nachten-ellende) dat ie er altijd wel aan denkt
TO, wat lastig! Ik overweeg zelf ook zeer om te stoppen met de pil, vooral vanwege het effect op je gevoelsleven. Voor een spiraal zou ik persoonlijk niet snel kiezen, omdat deze geen bevruchting voorkomt. Hij voorkomt alleen dat het al bevruchte eitje innestelt, wat mij een naar gevoel geeft.

Condooms zijn ook zo slecht nog niet toch? Geen hormonen iig!
PlayingTheAngel, ja daar zit ik ook een beetje mij. Eigenlijk ist gewoon allemaal een beetje ruk he! Google ik mirena dan lees ik een hoop horroverhalen, maar dat geldt voor alles wel.

En nee condooms zijn niet slecht, maar als je al lange tijd gewend bent om zonder condoom sex te hebben dan is met gewoon net ff een stuk minder. Mijn vriend krijgt er spontaan een slappe van zegmaar.
quote:AgoErgoSum schreef op 30 juni 2010 @ 18:40:

PlayingTheAngel, ja daar zit ik ook een beetje mij. Eigenlijk ist gewoon allemaal een beetje ruk he! Google ik mirena dan lees ik een hoop horroverhalen, maar dat geldt voor alles wel.

lol

quote:En nee condooms zijn niet slecht, maar als je al lange tijd gewend bent om zonder condoom sex te hebben dan is met gewoon net ff een stuk minder. Mijn vriend krijgt er spontaan een slappe van zegmaar.Tja.....vinden jullie dan niet dat anticonceptie een 'probleem' is van beiden?
Ja natuurlijk, wel of niet de pil slikken is en blijft mijn keus. Maar ook ik ben niet zo'n fan van condooms (als je een langere relatie hebt dan). Ik ben de pil ook gaan slikken omdat ik voorheen rustig 7 dagen mega ongesteld was en zo ontzettend veel last had (lichamelijk dan). Nu zijn de lichamelijke klachten grotendeels weg, maar nu de psychische...haha t is ook nooit goed he bij die wijven...;-)
Herken het wel hoor Ik vind het ook kiezen tussen 2 kwaden. Met pil lager libido, vlakkere emotie's en 4 dagen (max) ongesteld. Zonder pil hoger libido, maar ook chagerijnig, zeker 6 dagen (vaker 8, lately) ongesteld, en veel pijn (rondom de eisprong, en vanaf een dag of 3 voor mijn menstruatie tot wanneer het weer over is). Máár ik heb geen rotzooi meer in mijn lijf. En dat laatste gaf voor mij de doorslag.

Maar da's natuurlijk heel persoonlijk. Als je condooms echt helemaal niks vindt, moet je daar niet op overstappen. Anders toch maar weer overleggen met de huisarts?
Nou, het wordt een spiraaltje! HA gaat een afspraak voor me regelen bij de gyn en dan vragen of ze meteen uitstrijkje enzo kunnen maken (ik heb dat nog nooit gehad namelijk).

Maar het schijnt dus beter te zijn om dat ding te plaatsen als je ongesteld bent...bah. Nou ja, risico van het vak zullen we maar zeggen.

Doet niet zo veel pijn zei de HA, dus daar ga ik dan ook maar vanuit.

Zo depri als ik gister was, zo blij ben ik nu als ik me bedenk dat ik dalijk 5 jaar niet meer ongesteld ben...Heeeeerlijk zeg!

Bedankt allen.
quote:Sarah Scott schreef op 30 juni 2010 @ 22:34:

Herken het wel hoor Ik vind het ook kiezen tussen 2 kwaden. Met pil lager libido, vlakkere emotie's en 4 dagen (max) ongesteld. Zonder pil hoger libido, maar ook chagerijnig, zeker 6 dagen (vaker 8, lately) ongesteld, en veel pijn (rondom de eisprong, en vanaf een dag of 3 voor mijn menstruatie tot wanneer het weer over is). Máár ik heb geen rotzooi meer in mijn lijf. En dat laatste gaf voor mij de doorslag.Ik sta ook voor een keuze. Stoppen met de pil of niet. Tot nu toe geven de voordelen van de pil voor mij nog de doorslag. Hoe is het gekomen dat de nadelen van de pil nu voor jou die omslag hebben gegeven. Zou ik ook wel graag willen namelijk. Maar het vooruitzicht om langer (lees: week in plaats van twee dagen) en pijnlijker ongesteld te zijn en ik e.e.a. niet om leuke dagen heen kan plannen (lees: pil doorslikken), houd me vooralsnog nog tegen. Waarom jou niet (meer)?
quote:Christiane04 schreef op 01 juli 2010 @ 17:13:

[...]Maar het vooruitzicht om langer (lees: week in plaats van twee dagen) en pijnlijker ongesteld te zijn en ik e.e.a. niet om leuke dagen heen kan plannen (lees: pil doorslikken), houd me vooralsnog nog tegen. Waarom jou niet (meer)?Had ik ook altijd enorm last van, een week ongesteld (en niet zo'n beetje ook). Na een maand of 2 PMP (Efamol) te hebben geslikt, ben ik nog maar 2 dagen ongesteld! Hoera! Nog een voordeel van de PMP. Welke bij mij overigens veel beter werkt dan de 'gewone' teunisbloemoliecapsules van b.v. de Tuinen of een Amerikaans Drugstore merk.
quote:Quinty schreef op 01 juli 2010 @ 18:29:

[...]

Had ik ook altijd enorm last van, een week ongesteld (en niet zo'n beetje ook). Na een maand of 2 PMP (Efamol) te hebben geslikt, ben ik nog maar 2 dagen ongesteld! Hoera! Nog een voordeel van de PMP. Welke bij mij overigens veel beter werkt dan de 'gewone' teunisbloemoliecapsules van b.v. de Tuinen of een Amerikaans Drugstore merk.Wat is PMP? Is het natuurlijk? Waar kan ik het krijgen?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven