Gezondheid alle pijlers

elke dag pijn :(

18-06-2015 15:11 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds ruim 1.5 jaar heb ik elke dag pijn .Ik ben op een goeie dag door mijn been gezakt en sindsdien is het mis.

Het gevoel alsof mijn bil en been de hele dag in brand staan en dat dag in , dag uit.

Ik heb allerlei onderzoeken gehad , allerlei soorten behandelingen gehad.

En nu zit ik op een punt dat ik er even doorheen zit. Komt ook omdat ik het advies gekregen heb om mijn grenzen op het werk duidelijk aan te geven.Vandaag is er een schoolreis waar ik niet mee ben gegaan. Dat vond ik al best heel erg moeilijk maar mijn baas heeft me toestemming gegeven en nu voel ik me al de hele dag rot. Allerlei mensen die me vanmorgen aanspraken waarom ik niet meeging.

Ik klaag hier niet over op het werk trouwens , mensen weten het wel maar vragen er nooit naar.

En dus een potje zitten huilen thuis , want mijn oudste ging wel mee en ik nu niet als leerkracht. Niks levensbedreigends hoor . maar mijn leven staat nu al zo'n 1.5 jaar stil en ik baal er van !

Soms heb ik niet eens meer zin om mijn bed uit te komen, bah ! Iemand herkenning of tips?
Soms heb je gewoon zo'n dag dat je alleen maar medelijden met jezelf hebt, niks mis mee hoor. Even lekker huilen lucht op.

Je hoeft niet elke dag flink te zijn, het is gewoon balen als je elke dag pijn hebt.

Sterkte 💐
Ik leef met je mee. Heb het ook. Sommige dagen heb ik minder pijn en andere dagen voert het de boventoon. Enige tip die ik je kan geven is je focussen op leren leven met de pijn en niet vechten tegen de pijn. Het vergt ontzettend veel mentale energie - daarom kom je je bed bijna niet uit - om pijn op te vangen.

Heb je buiten de fysieke onderzoeken ook gekeken naar wat geestelijke ondersteuning van een psych? Aan de pijn kun je nu weinig tot niets doen, maar wel aan hoe je er mee omgaat. Misschien ligt daar de sleutel voor je om ondanks de pijn toch wat silver linings te zien in je dagelijkse leven.

Het lijkt heel stoer en moedig om er niet over te praten want dan ben je geen "zeur" maar er is niks mis mee om eerlijk te zeggen dat je lichamelijk beperkt bent. Dat is niet klagen, dat is simpele eerlijkheid.
Dank je Mary.

Het voelt echt als falen als ik dingen af moet zeggen die verband houden met mijn werk. Maar anderzijds laat ik al 1,5 jaar leuke dingen schieten zoals uitjes naast het werk en me ziekmelden hierom heb ik nog geen enkele keer gedaan.

Het voelde echt als een drempel om dat nu op dringend verzoek vd fysio wel te doen. Beetje als afgaan :(
Sensy ellende voor jou :(

Ik heb nu bijna 2 jaar bij een psych gelopen die me nu sterk genoeg vindt....ik voel me vandaag even niet zo ;)

Als mensen me er wel naar vragen hoe het gaat ben ik ook altijd eerlijk hoor en zeg dat het niet lekker gaat. Ik zou echter zo graag eens zeggen dat het wel goed gaat , het voelt vaak als "klagen" als ik eerlijk antwoord geef.

Maar het boeit mensen vaak niet eens wat je zegt , helaas...Dus als ze er maar niet naar vragen , dan is het er ook niet zeg maar
Herkenbaar helaas. Is er uit de onderzoeken helemaal niks gekomen? Heb je medicijnen gekregen tegen de pijn?

Verder sluit ik me aan bij wat Sensy zei.

Sterkte
Nee niets , men vermoedt nu piriformiss syndroom oftewel beklemde bilspier.

Pijnstillers heb ik echt alle soorten van gehad , maar heeft nooit iets geholpen.
Schaamte en perfectionisme maken je zieker dan je je al voelt. Nogmaals, ik herken het heel erg. Afzeggen van uitjes, leuke dingen etc. en daar dan niet eerlijk over durven te zijn, want angst voor afgang/falen/mislukken.

Nu kijk ik er wat meer nuchter tegenaan: pijn is ho (boem is ho) en het geeft gek genoeg een machtiger gevoel om eerlijk te zeggen dat iets niet gaat wegens beperking dan dat zielige moedeloze gevoel van falen en blijven draaien in cirkeltjes.

Het voelt als mezelf respecteren door mijn loyaliteit terug te trekken uit dat moedeloze gevoel en uit de gedachten dat ik minder waardevol ben omdat ik minder kan. Het is pure nonsense.
Mooie woorden !
quote:binkie schreef op 18 juni 2015 @ 15:32:

Nee niets , men vermoedt nu piriformiss syndroom oftewel beklemde bilspier.

Pijnstillers heb ik echt alle soorten van gehad , maar heeft nooit iets geholpen.

Woon je toevallig in Amsterdam? Ik loop bij een hele goede orthomanueel arts.

Ik had ergens een beknelling en met één ruk trok hij het hele systeem weer recht.

Als je interesse hebt, PB ik je wel de gegevens.
quote:binkie schreef op 18 juni 2015 @ 15:27:

Dank je Mary.

Het voelt echt als falen als ik dingen af moet zeggen die verband houden met mijn werk. Maar anderzijds laat ik al 1,5 jaar leuke dingen schieten zoals uitjes naast het werk en me ziekmelden hierom heb ik nog geen enkele keer gedaan.

Het voelde echt als een drempel om dat nu op dringend verzoek vd fysio wel te doen. Beetje als afgaan :(

Ach Binkie, dat is echt geen falen. Alleen jij voelt wat wel of niet gaat. Ik kijk zelf naar wat ik nog wel kan en niet teveel naar wat niet meer gaat. Ik ga me ook niet meer verantwoorden tegenover anderen als iets niet meer lukt.

Jij zult ook goede en slechte dagen hebben, maar wees niet te hard voor jezelf, als het niet gaat, dan gewoon ziek melden. Dan kan je lichaam weer even bijkomen, dat heeft het dan gewoon nodig.
Heel veel sterkte! Wat niet gaat gaat niet. Helaas een heel herkenbaar verhaal...
quote:Sensy12 schreef op 18 juni 2015 @ 15:36:

[...]

Woon je toevallig in Amsterdam? Ik loop bij een hele goede orthomanueel arts.

Ik had ergens een beknelling en met één ruk trok hij het hele systeem weer recht.

Als je interesse hebt, PB ik je wel de gegevens.Ik heb interesse! Wil je mij een pb sturen? Alvast bedankt.
quote:winkelfanaat schreef op 18 juni 2015 @ 16:31:

[...]

Ik heb interesse! Wil je mij een pb sturen? Alvast bedankt.Dan is het handig als je die optie aanzet .....
quote:Joyce48 schreef op 18 juni 2015 @ 17:00:

[...]

Dan is het handig als je die optie aanzet .....
TO ik voel met je mee. Jouw verhaal had het mijne kunnen zijn, ik heb ook lang met 'onverklaarbaar' chronische pijn gelopen. En die zat dus NIET tussen mijn oren alleen voordat ik daar achter was was ik ook twee jaar en heel veel pijn en verdriet verder.

Kijk hier eens http://www.spineandjoint.nl

Hier hebben ze me kunnen helpen ik ben vrijwel pijnloos. En edit: ze werken samen met de Erasmus universiteit en pretenderen niet dat ze je 'recht kunnen zetten' of dat soort onzin (sorry maar dat is echt bullshit) maar ze helpen je door middel van het eerst observeren en onderzoeken van je spieren en bewegingspatronen en leren je opnieuw bewegen. Dat is heel zwaar en heel veel werk maar levert uiteindelijk een fantastisch resultaat.
quote:winkelfanaat schreef op 18 juni 2015 @ 16:31:

[...]

Ik heb interesse! Wil je mij een pb sturen? Alvast bedankt.You've got mail!
Heb je al eens dry needling of triggerpointmassages geprobeerd? Als spieren verkleven en zenuwen vastzetten kun je ook zenuwpijn krijgen omdat de boel knel zit.

Ik was dusdanig beperkt dat ik meerdere maanden bedlegerig was. Pijnstillers en spierverslappers hielpen geen moer. Door behandeling van de verklevingen ben ik weer mobiel geworden. Ik heb nog wel wat restpijn maar die allesverscheurende pijn is weg.
IKbenanoniem , de beide vormen die je noemt heb ik gehad dry needling keer of 5 , hielp niet zo.

Triggerpoints massage heel vaak , helpt ook niet.

Sensy Amsterdam is erg ver bij mij vandaan , maar dank je.

Ik ga je link bekijken Rastan.
Jammer Binkie. Ik hoop dat je iets vindt dat wel helpt!
quote:Sensy12 schreef op 18 juni 2015 @ 18:09:

[...]

You've got mail!Je hebt een berichtje terug!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven