Gezondheid alle pijlers

Erg ziek geworden na een one night stand

24-11-2013 12:42 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
1,5 week geleden een ONS gehad en daarna erg ziek geworden. Tot overmaat van ramp had de dame ook nog, per ongeluk, in mijn lip gebeten. Enkele dagen later kreeg ik last van een brandend gevoel bij het plassen, koorts, opgezette klieren in mijn lies en een bult op mijn lip. Ondertussen zit ik aan de antibiotica voor een eventuele chlamydia infectie, de koorts lijkt nu te zakken en ook de verdikking in mijn lies ebt wat weg. Het bultje op mijn lip is inmiddels uitgegroeid tot geelachtige zweren, op zowel mijn lippen en kin. Dus ik zal morgen weer naar de huisarts om te kijken wat dit nu weer is en wat eraan te doen. Zit zelf te denken aan een bacteriële infectie.

Achteraf gezien ben ik nu een beetje 'huiverig' geworden voor ONS. Seks zelf was met condoom, orale seks zonder. Maar als dit de prijs is voor een avondje fun.. bedank ik liever voor de volgende keer.

Wilde dit graag van me afschrijven, maar ben benieuwd of er ook dames zijn die na een one night stand erg ziek zijn geworden en allerlei klachten ontwikkelde. Wat had je en hoe ben je hiermee omgegaan?
quote:sarah00 schreef op 24 november 2013 @ 12:57:

[...]

Zie nu sex met een vampier voor me. Ik heb beeld!
Wat ik dan weer zo vreemd vind is dat je je ONS niet even op de hoogte stelt.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Summerdance,

Goed lezen: morgen heb ik de uitslag van de SOA-test, mocht daar wat uitkomen, natuurlijk ga ik haar dan informeren
Hoezo orale sex zonder condoom en de sex zelf met condoom?

Dat snap ik niet, het enige wat ik kan bedenken is dat je jezelf alleen wilt beschermen tegen het vaderschap?
Nog nooit een ONS gehad. Ben ook licht hypochondrisch. Net als dat je nodig moet plassen en dan een vieze toilet ziet. Laat maar, denk ik dan.
Winkelfanaat:

klopt, pijpen zonder en neuken met. Dikke spijt achteraf!!
Ik heb een keer schurft overgehouden aan een ONS. Serieus niet grappig.
quote:twijfelman1 schreef op 24 november 2013 @ 12:56:

@sarah,

Hard, de lip begon een beetje te bloeden. Ik vermoed dat er daardoor, tijdens het zoenen, allerlei bacteriën in de wond terecht zijn gekomen, waardoor ik nu met deze ranzige geelachtige vlekken zit. Het ziet er niet uit.

Over herpes, heb niet gezien of ze een koortslip had, maar mocht ze die wel hebben, dan had ik ook klachten aan mijn genitaliën moeten hebben omdat ze orale seks bij me heeft gedaan zonder condoom, denk je niet?ja dat komt nog
quote:twijfelman1 schreef op 24 november 2013 @ 13:02:

Summerdance,

Goed lezen: morgen heb ik de uitslag van de SOA-test, mocht daar wat uitkomen, natuurlijk ga ik haar dan informeren

Ik lees goed, als ik ineens overal zweren krijg ga ik dat melden.

Ook zonder uitslag van een SOA test

Voor hetzelfde geld is het wat anders
De bult in je lies kan komen van een gezwollen lymfeklier. Dat kan komen omdat je lichaam strijdt tegen een infectie. Een een bijtwond kan altijd erg gaan ontsteken. Mensen dragen erg veel bacteriën in hun mond. Het hoeft niet te betekenen dat je een SOA hebt.

Ga met de zweren naar de huisarts en blijf er in ieder geval zo veel mogelijk af in de tussentijd.

Je hebt geen onveilige seks gehad maar zo te lezen wel een rare dame getroffen, die graag beet?
quote:single-lady schreef op 24 november 2013 @ 13:10:

Je hebt geen onveilige seks gehad maar zo te lezen wel een rare dame getroffen, die graag beet?

Want? Pijpen zonder condoom is veilig?

Oeffff
80% van de bevolking is besmet met herpes type 1 of 2. Type één is op de lip, type twee op de geslachtsdelen. 'T je kan het overdragen (1<->2) maar gebeurt niet vaak.

Bij een primaire (= 1e keer) infectie zijn heftige klachten. Zoals algehele malaise (= griep verschijnselen, dus ja ook je lymphe kunnen opspelen). Een secundaire infectie is veel milder, en keert vaak terug op de plak waar het primair ook zat.

Bij een acute HIV infectie, voel je je ook belabberd tot heel ziek. Dan knap je weer op en later (kan 10 jaar duren) keert dat terug. Maar goed voor hiv is bloed-bloed contact nodig.

11 oktober ben ik hierop nog bijgeschoold, was de cursus MRSA, SOA's en tropische infectieziekten in de tandheelkunde toch nog ergens goed voor ;)
Pijpen en beffen zonder een condoom kan geen pijnlijk gevoel geven bij het plassen. Summerdance.
quote:single-lady schreef op 24 november 2013 @ 13:13:

Pijpen en beffen zonder een condoom kan geen pijnlijk gevoel geven bij het plassen. Summerdance.

Nope, maar dat zei je ook niet

JE had het over veilig vrijen en dat was het zeker niet
Gaat hard met de sympthomen! Zo rap al aan de antibiotica? Zolang het maar te verhelpen is. Ik zou me drukker maken om HIV dan om herpes of chly! Succes!
One life, live it!
Goh dat is wel schrikken zeg dit verhaal.
quote:twijfelman1 schreef op 24 november 2013 @ 13:06:

Winkelfanaat:

klopt, pijpen zonder en neuken met. Dikke spijt achteraf!!Spijt komt na de zonde , laat het een wijze les zijn. Straks loop je iets op wat nooit meer te verhelpen is...
je kon op zn minst vragen of ze geen ziekte of dergelijke had voor je eraan begon, zonder cd
Voor HIV is zeer zeker geen bloed-bloed contact nodig hoor. En waar haal je die 80% vandaan?
Mijn Wikipedia-pagina is langer, dus ik ben belangrijker!
En alweer ben ik blij dat ik nog nooit een ons heb gehad. Ik moet er niet aan denken om na een geile bui een zweer en een bult te krijgen.
Klein lichtpuntje:

Om de gele zweren in te dammen heb ik o.a. de lippen ingesmeerd met citroensap en honing. Dit had weinig effect. Gisteravond vlak voor het slapen zendium tandpasta op de zweren gesmeerd en ik zie nu dat ze veranderen van geel naar donkerbruin/brokkerig. Er lijken zich korsten te vormen. Is het handig om alsnog hiermee naar de huisarts te gaan?
quote:evelinepien schreef op 24 november 2013 @ 13:36:

Voor HIV is zeer zeker geen bloed-bloed contact nodig hoor. En waar haal je die 80% vandaan?

Hiv krijg je natuurlijk van de wc bril...

80% is drager van het herpes virus, je kan ook drager zijn zonder symptomen. linkje
Even over HIV

Ik snap niet dat mensen zo bang zijn om dit op te lopen. De kans is namelijk nagenoeg nihil als je: geen onderlinge seks met mannen hebt, geen drugsspuiten deelt of geen seks met iemand uit een risicoland (dat zijn alle afrikaanse landen onder de sahara).

In NL heeft maar 1% van de bevolking HIV en het grootste deel hiervan zijn homo's en drugsverslaafden.
quote:twijfelman1 schreef op 24 november 2013 @ 13:43:

Even over HIV

Ik snap niet dat mensen zo bang zijn om dit op te lopen. De kans is namelijk nagenoeg nihil als je: geen onderlinge seks met mannen hebt, geen drugsspuiten deelt of geen seks met iemand uit een risicoland (dat zijn alle afrikaanse landen onder de sahara).

In NL heeft maar 1% van de bevolking HIV en het grootste deel hiervan zijn homo's en drugsverslaafden.Ik denk niet dat jij degene bent die dit pleidooi moet houden getuige je gezondheidsstaat
Dat weerhoudt je wel van ONS-en zeg. Getver.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven