Gezondheid alle pijlers

Ervaring met intermittent fasting?

23-05-2015 20:57 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn hier mensen die ervaring hebben met intermittent fasting?

Weet even geen mooie Nederlandse vertaling maar het komt erop neer dat je af en toe een relatief korte periodes vast (dus niet eet). Bijvoorbeeld door 1 dag per week ontbijt en lunch over te slaan. Of door iedere dag niet of heel licht te ontbijten en pas bij de lunch weer te eten. Het idee is dat je lichaam er baat bij heeft om af en toe in te moeten teren op reserves.

Het is niet bedoeld om af te vallen, meer om structureel wat gezonder/bewuster te leven.
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren
Gebruik de zoekfunctie anders even, hier is al vaker over geschreven.
Hoe, wat en wanneer 5:2/vastenleefwijze

Check hier even. Veel geschreven over de verschillende methodes om te vasten.
Dit hoort volgens mij ook meer onder de pijler lijf & lijn.

Het lijkt mij persoonlijk helemaal niets. Val al om als ik een uur later eet.
Je moet eten als je honger hebt. Behalve als je moet afvallen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ja ik heb ervaring met leangains (leangains.com). Daarbij vast je als vrouw 14 - 16 uur per dag in principe elke dag. Uitleg protocol: http://www.leangains.com/2010/04/leangains-guide.html. Ik eet meestal tussen 10/11 uur en 20.00 uur. Je vast al wanneer je slaapt dus die overige 6/7 uur wennen na een week of 3. Daarnaast eet je altijd je grootste maaltijd na het sporten (liefst binnen 1 uur).

Momenteel ben ik veel onderweg en heb wat stress gehad oa door ziekte. Ik vast nu ongeveer 3 dagen per week maar zou het weer consequent willen met bijv max 1 cheat dag per week. Het werkte voor mij goed, een fijne manier om mijn vet% wat omlaag te krijgen en geeft ook veel vrijheid omdat je een groot deel van de dag niet met voeding bezig bent en wanneer je eet kun je best grote maaltijden eten.

Je wordt trouwens als vrouw nooit zo gespierd als een man ook niet in combi met fors kracht trainen dus daar hoef je niet bang voor te zijn.

Ik train soms in gevaste/nuchtere (ik drink wel koffie en water) staat en dat werkt voor mij als een tierelier. De eerste keer denk je dit kan niet. Ik heb meer energie en ik ben zelfs sterker in gevaste staat. Ik heb ook in gevaste staat mijn persoonlijke deadlift record gehaald.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:retrostar schreef op 23 mei 2015 @ 22:28:

Je moet eten als je honger hebt. Behalve als je moet afvallen.We hebben nooit meer honger want eten is altijd binnen handbereik.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven