Ervaringen prikpil
vrijdag 23 mei 2014 om 12:36
Hallo,
Vanwege dagenlange migraine in de stopweek (Microgynon 30) heeft de huisarts me de prikpil of een spiraaltje voorgesteld zodat ik helemaal niet meer ongesteld word.
Ik mag van de huisarts ook doorslikken, maar ik krijg dan last van doorbraakbloedingen.
Even voor de duidelijkheid: ik slik al 10 jaar de pil en voor die tijd had ik ook vaak migraine/erge hoofdpijn als ik ongesteld was. Helemaal stoppen met de pil is dus niet de oplossing (mocht iemand me dat aan gaan raden )
Met de prikpil schijn je soms nog wel ongesteld te kunnen worden, zat er bij de vrouwen die dat waren dan wel enige regelmaat in? Ik vind het een beetje 'eng' om de controle kwijt te raken die ik nu natuurlijk nog wel heb.
Zijn er ook vrouwen die nooit meer een druppel verloren zijn?
En wat zijn andere voor en tegens en ervaringen?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Gr. Mademoiselle
Vanwege dagenlange migraine in de stopweek (Microgynon 30) heeft de huisarts me de prikpil of een spiraaltje voorgesteld zodat ik helemaal niet meer ongesteld word.
Ik mag van de huisarts ook doorslikken, maar ik krijg dan last van doorbraakbloedingen.
Even voor de duidelijkheid: ik slik al 10 jaar de pil en voor die tijd had ik ook vaak migraine/erge hoofdpijn als ik ongesteld was. Helemaal stoppen met de pil is dus niet de oplossing (mocht iemand me dat aan gaan raden )
Met de prikpil schijn je soms nog wel ongesteld te kunnen worden, zat er bij de vrouwen die dat waren dan wel enige regelmaat in? Ik vind het een beetje 'eng' om de controle kwijt te raken die ik nu natuurlijk nog wel heb.
Zijn er ook vrouwen die nooit meer een druppel verloren zijn?
En wat zijn andere voor en tegens en ervaringen?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Gr. Mademoiselle
vrijdag 23 mei 2014 om 13:13
Ik heb nu ongeveer 7jr de prikpil en ben dus ook al zo lang niet meer ongesteld. Wel heb ik altijd om de 2 prikken (dus 1x per half jaar) 1 dag wat gekleurde afscheiding, maar daar kan ik de klok op gelijk zetten wanneer dat is.
Verder heb ik minder stemmingswisselingen, betere huid en ben ik afgevallen. Nadelen van de prikpil kan zijn dat je moeite hebt met zwanger worden als je weer stopt met de prikpil omdat natuurlijk het hele proces lam gelegd wordt, maar dat is voor mij geen issue want ik heb geen kinderwens.
Verder heb ik minder stemmingswisselingen, betere huid en ben ik afgevallen. Nadelen van de prikpil kan zijn dat je moeite hebt met zwanger worden als je weer stopt met de prikpil omdat natuurlijk het hele proces lam gelegd wordt, maar dat is voor mij geen issue want ik heb geen kinderwens.
Do what you like!
vrijdag 23 mei 2014 om 13:23
Ik heb de prikpil zo'n 10 jaar gebruikt denk ik.
Vond het ideaal! Na 1 doorbraakbloeding niet meer ongesteld geweest
Verder ook geen last gehad van bijwerkingen.
Het nadeel was wel dat het een tijd duurt voor het uitgewerkt is mocht je een kinderwens hebben.
Ik werd een half jaar na het stoppen voor het eerst weer ongesteld en na een jaar weer een beetje regelmatige cyclus en zwanger.
Vond het ideaal! Na 1 doorbraakbloeding niet meer ongesteld geweest
Verder ook geen last gehad van bijwerkingen.
Het nadeel was wel dat het een tijd duurt voor het uitgewerkt is mocht je een kinderwens hebben.
Ik werd een half jaar na het stoppen voor het eerst weer ongesteld en na een jaar weer een beetje regelmatige cyclus en zwanger.
vrijdag 23 mei 2014 om 13:28
Ik weet al niet eens meer wanneer ik voor het laatst een doorbraakbloeding had. Sinds eind 2009 aan de prikpil en het bloeden stopte vrij snel, in de maanden daarna nog wel eens wat bloed verloren maar dat was de naam niet waardig eigenlijk.
Sindsdien nooit meer, wel een beetje roze afscheiding. Maar waar dat aan ligt geen idee eigenlijk, dat heb ik nog steeds af en toe.
Verde ben ik er erg over te spreken, ideaal!
Sindsdien nooit meer, wel een beetje roze afscheiding. Maar waar dat aan ligt geen idee eigenlijk, dat heb ik nog steeds af en toe.
Verde ben ik er erg over te spreken, ideaal!
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
vrijdag 23 mei 2014 om 13:49
Gebruik bijna 2 jaar de prikpil. 1x per 3 maanden krijg ik de prik en ik ben er superblij mee. Ik kreeg elke maand koorts en griepachtige verschijnselen, hoofdpijn sjacherijnig.
Maar nu zelden hoofdpijn, minder gehumeurd, niet onbelangrijk; van 7 dagen vloeien naar 1 dag wat spotjes bloed en dat 2x per jaar.
Ik vind het een enorm voordeel die prikpil.
Na de 1e prik 2 weken daarna nog ongesteld geweest en daarna eigenlijk niet meer.
Maar nu zelden hoofdpijn, minder gehumeurd, niet onbelangrijk; van 7 dagen vloeien naar 1 dag wat spotjes bloed en dat 2x per jaar.
Ik vind het een enorm voordeel die prikpil.
Na de 1e prik 2 weken daarna nog ongesteld geweest en daarna eigenlijk niet meer.
vrijdag 23 mei 2014 om 13:56
Ja, ik had naast de hoofdpijn/migraine ook koorts.. Had vaak het idee dat het door de migraine komt, maar het heeft natuurlijk allemaal uitwerking op elkaar..
Ben dus erg benieuwd naar de prikpil, heb alleen een soort angst dat mijn lichaam er verkeerd op reageert.. En dan zit het spul nog maanden in je lichaam!
Maar goed, wie niet waagt wie niet wint..
Ben dus erg benieuwd naar de prikpil, heb alleen een soort angst dat mijn lichaam er verkeerd op reageert.. En dan zit het spul nog maanden in je lichaam!
Maar goed, wie niet waagt wie niet wint..
vrijdag 23 mei 2014 om 13:58
quote:Mademoiselle85 schreef op 23 mei 2014 @ 13:47:
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe
@ Hartenvier: Vervelend van de doorbraakbloedingen, viel hier wel enige regelmaat in te ontdekken?Nee geen enkele, maar het was wel een soort van anticonceptie wat werkte, want ik had geen sex tijdens die periodes.
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe
@ Hartenvier: Vervelend van de doorbraakbloedingen, viel hier wel enige regelmaat in te ontdekken?Nee geen enkele, maar het was wel een soort van anticonceptie wat werkte, want ik had geen sex tijdens die periodes.
vrijdag 23 mei 2014 om 23:16
Ik heb de prikpil drie jaar gebruikt. Ik werd nooit meer ongesteld, dat was heerlijk. Maar helaas kreeg ik op een gegeven moment irritatie down under en na trial en error via de huisarts bleek het te liggen aan de prikpil. Ik had een oestrogeentekort, waardoor ik Synapause moest smeren om het enigszins prettig te houden. Terwijl dat doorgaans niet door dertigers gebruikt wordt, maar door vrouwen nà de overgang.
Affijn, in overleg met de huisarts ben ik gestopt en weer de gewone pil gaan slikken. Dat bevalt beter.
Affijn, in overleg met de huisarts ben ik gestopt en weer de gewone pil gaan slikken. Dat bevalt beter.
zaterdag 24 mei 2014 om 00:22
zaterdag 24 mei 2014 om 21:47
Gebruik nu een jaar of tien de prikpil. Ideaal vind ik. Wel werd ik een jaar geleden opeens ongesteld (flinke constante doorbraakbloedingen). Maar na een pilstrip microgynon was dit over (was meen ik iets met hormonen en iets met het baarmoederslijmvlies). Schijnt weleens voor te komen.
Of ik in het begin doorbraakbloedingen had kan ik me na tien jaar niet meer herinneren.
En to bedoel je met spiraaltje de mirena of een koperspiraaltje? Bij die laatste word je gewoon nog ongesteld hoor.
Of ik in het begin doorbraakbloedingen had kan ik me na tien jaar niet meer herinneren.
En to bedoel je met spiraaltje de mirena of een koperspiraaltje? Bij die laatste word je gewoon nog ongesteld hoor.
maandag 26 mei 2014 om 10:10
quote:Mademoiselle85 schreef op 24 mei 2014 @ 00:02:
Wat waren dat precies voor issues? Schimmelinfectie ofzo? Of bacteriële infectie?Een candidainfectie die na zeer grondige behandeling (2x6 dagen Canesten en een week Fluconazol) voor mijn gevoel nog niet over was, ik bleef maandenlang jeuk en een trekkerig gevoel houden. De huisarts heeft nog een kweek gedaan maar daar kwam niks uit. Toen ik stopte met de prikpil verdween dit gelukkig weer spontaan. Ik vind mezelf nog te jong (33) om al blijvend een medicijn te gebruiken wat normaal rondom de overgang gegeven wordt. (Die Synapause dus, want dat hielp wel even als ik het gebruikte.)
Wat waren dat precies voor issues? Schimmelinfectie ofzo? Of bacteriële infectie?Een candidainfectie die na zeer grondige behandeling (2x6 dagen Canesten en een week Fluconazol) voor mijn gevoel nog niet over was, ik bleef maandenlang jeuk en een trekkerig gevoel houden. De huisarts heeft nog een kweek gedaan maar daar kwam niks uit. Toen ik stopte met de prikpil verdween dit gelukkig weer spontaan. Ik vind mezelf nog te jong (33) om al blijvend een medicijn te gebruiken wat normaal rondom de overgang gegeven wordt. (Die Synapause dus, want dat hielp wel even als ik het gebruikte.)
maandag 26 mei 2014 om 15:20
maandag 26 mei 2014 om 15:30
Ik heb de prikpil ivm stemmingsproblemen, ik kan helemaal niet meer zwanger worden, dus echt voor de hormonen en ik vind het een prima iets.
Prikje per 3 maanden en niet meer ongesteld geweest op 2 mini bloedinkjes na laatste jaar en dus geen stemmingsproblemen meer elke maand door de ongesteldheid, heerlijk!
Prikje per 3 maanden en niet meer ongesteld geweest op 2 mini bloedinkjes na laatste jaar en dus geen stemmingsproblemen meer elke maand door de ongesteldheid, heerlijk!
maandag 26 mei 2014 om 15:35
Ik heb hem ook gebruikt voor 1,5 jaar en ik ben toen 10 kilo aangekomen. Nu gaat ieder pondje door het mondje, maar ben wel altijd benieuwd geweest of dat nou met elkaar te maken zal hebben gehad.
Waarom gaat je voorkeur naar de prikpil en niet naar de spiraal? Ik heb nu een spiraal sinds ruim een halfjaar en vind het echt geweldig. Ik heb dan wel die zonder hormonen.
Waarom gaat je voorkeur naar de prikpil en niet naar de spiraal? Ik heb nu een spiraal sinds ruim een halfjaar en vind het echt geweldig. Ik heb dan wel die zonder hormonen.
maandag 26 mei 2014 om 15:37
Ohja en wat betreft hoofdpijn, ook ik ben daar erg bekend mee. Heeft mij een hoop zieke dagen gekost tijdens schooltijd. En nu dus koperspiraal zonder hormonen en heb veel minder hoofdpijn nu. Net zoals met mijn andere bericht over het aankomen met de prikpil, geld ook hiervoor dat ik geen idee heb of dat samenhangt of toeval is.