Gezondheid alle pijlers

fibromyalgie?

25-03-2011 15:16 1228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen, al geruime tijd loop ik met vage klachten rond: pijnlijke schouders/nek met uitstraling naar armen, pijn achter mijn knieeen en pijnlijke branderige voeten.

Ik ben met deze klachten naar de huisarts gegaan, hij heeft mij doorgestuurt naar de neuroloog, die stelde de diagnose fibromylagie.

Sinds deze diagnose ben ik niet meer mezelf, ik speur heel internet af en wordt daar soms heel angstig van, vooral omdat ik lees dat fibrolmylagie erger kan worden. Ook weet ik niet zeker of ik het echt heb, want ik slaap heel goed en ben verder niet moe.

Misschien wil ik niet accepteren dat ik deze ziekte heb, omdat het verloop zo kan verslechteren.

Wie heeft er tips, moet je perse bij fibro moe zijn en niet kunnen slapen of is dit per persoon anders? dank jullie wel voor de respons
quote:klaasje73 schreef op 08 april 2011 @ 23:40:

[...]

Of jij de jouwe??

-

Neuh.

Das nou net even het enige wat niet zeer doet dus ik trek 'm lekker open als ik daar zin in heb.
quote:klaasje73 schreef op 08 april 2011 @ 23:43:

En ik had het tegen Mainecoon79, niet tegen jou!

En dat jij je aangesproken voelt, daar kan ik niets aan doen.Blablabla. Ben je door je wetenschappelijk onderbouwde stellingen heen?
quote:mamalief schreef op 08 april 2011 @ 23:45:

[...]

Blablabla. Ben je door je wetenschappelijk onderbouwde stellingen heen?Die lijken jullie niet te begrijpen!
Klaasje, kun je a.u.b. nu stoppen. Ik vraag het netjes. Je bent zo vreselijk beledigend. Is dat nou nodig?

Verder ga je inhoudelijk niet op onze vragen in en dat is ook niet zo netjes. Wellicht kun je verder mee komen discussieren over "modeziektes", dan hoeven we hier niet telkens over jou te struikelen.
Optimist tot in de kist!
quote:klaasje73 schreef op 08 april 2011 @ 23:47:

[...]

Die lijken jullie niet te begrijpen!Nee sorry, ik heb fibro tussen mijn oren, geen plek meer over voor verstand
Het zou me serieus niks verbazen als klaasje ook last heeft van klachten die op fibro lijken maar het zo niet wil dat ze maar hard aan het schoppen is.

Ik ken het, deed het ook hoor.

Als je je bij je diagnose hebt neergelegd kom je maar meepraten hoor klaasje, netjes excuses aanbieden en je kan zo inhaken.

Maar nu maar ff niet nog.
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 08 april 2011 @ 23:48:

Klaasje, kun je a.u.b. nu stoppen. Ik vraag het netjes. Je bent zo vreselijk beledigend. Is dat nou nodig?

Verder ga je inhoudelijk niet op onze vragen in en dat is ook niet zo netjes. Wellicht kun je verder mee komen discussieren over "modeziektes", dan hoeven we hier niet telkens over jou te struikelen.

Ik ben helemaal niet vreselijk beledigend, hoe kom je erbij!

Gaan jullie inhoudelijk op mijn vragen in?

Jullie willen gezellig babbelen en iedereen weren die het niet eens is met jullie idee over FM. Dat heet sektarisch!
quote:klaasje73 schreef op 08 april 2011 @ 23:58:

[...]

Dat heet sektarisch!
quote:mamalief schreef op 08 april 2011 @ 23:59:

[...]

Te moeilijk woord voor je soms?
quote:klaasje73 schreef op 09 april 2011 @ 00:01:

[...]

Te moeilijk woord voor je soms?

Nee hoor, ik snap je heus wel.

Ik begrijp je alleen niet gelukkig.
Maar leg eens uit Klaasje, wat heb je nu eigenlijk tegen fibromyalgie of de mensen die het menen te hebben?
Klaasje, jij bedoelt het misschien niet beledigend, maar zo wordt het wel ervaren. Waarom doorgaan als er duidelijk geen behoefte is aan jouw boodschap?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 09 april 2011 @ 00:05:

Waarom doorgaan als er duidelijk geen behoefte is aan jouw boodschap?

Kijk, dat herken ik dan weer wel.

Maar zelfs voor mij is de lol er wel af na een tijdje.

Klaasje houdt wel errug lang vol.
We hebben ondertussen van jou mogen lezen:

- dat het ligt aan onze lage pijngrens

- beschuldiging van secondaire ziektewinst (hiervoor ben je terecht gestaft.

- dat een medeforumster die geneeskunde studeert maar in de alternatieve hoek moet gaan en zodoende "haar wetenschappelijke opleiding in de wilgen kan hangen"

- dat een medeforumster met FM haar huishouden maar beter moet plannen, wat natuurlijk impliceert dat ze het nu niet goed doet.

- etc.

En ondertussen geef je geen inhoudelijke antwoorden op onze vragen en kan ik genoeg voorbeelden aandragen waarin wij wel op jouw vragen ingaan. Maar ik heb wel wat beters te doen. Ik zou zeggen lees dit topic nog maar eens goed door, je hebt lijkt het toch niet veel beters te doen.
Optimist tot in de kist!
Ik ben eigenlijk ook zooo benieuwd vanwaar jij deze crusade aangaat. Wat is je motief? Ik kan mij helemaal niet voorstellen dat ik dagen achterelkaar zou gaan reageren op iets waar ik "niets" mee heb. Ik heb toch echt wel wat beters te doen.

Dus Klaasje, behalve alle argumenten die jij aandraagt nu eens een vraag over "waarom". Wat heb je tegen de diagnose FM en RSI, etc.?

Is een hele serieuze vraag, dus graag ook een serieus antwoord...
Optimist tot in de kist!
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 09 april 2011 @ 00:16:

We hebben ondertussen van jou mogen lezen:

- dat het ligt aan onze lage pijngrens

- beschuldiging van secondaire ziektewinst (hiervoor ben je terecht gestaft.

- dat een medeforumster die geneeskunde studeert maar in de alternatieve hoek moet gaan en zodoende "haar wetenschappelijke opleiding in de wilgen kan hangen"

- dat een medeforumster met FM haar huishouden maar beter moet plannen, wat natuurlijk impliceert dat ze het nu niet goed doet.

- etc.

En ondertussen geef je geen inhoudelijke antwoorden op onze vragen en kan ik genoeg voorbeelden aandragen waarin wij wel op jouw vragen ingaan. Maar ik heb wel wat beters te doen. Ik zou zeggen lees dit topic nog maar eens goed door, je hebt lijkt het toch niet veel beters te doen.

1. Lasvegas schreef dat onderzoek had uitgewezen, dat mensen met FM een lage pijngrens hadden.

2. Ik geloof in secundaire ziektewinst, het bestaat, of mensen het willen erkennen of zich ervan bewust zijn, dat het meespeelt is een andere vraag.

3. Ik vind dat een wetenschappelijk opgeleide arts geen diagnoses moet stellen die niet gebaseerd zijn op goed onderzoek.

4. De medeforumster was wel in staat heel veel tijd vol te plannen met allerlei activiteiten. Voor het huishouden was geen tijd in geruimd. Ik schreef dus :" je kunt", niet "je moet".

En nu ga ik naar bed, morgen weer verder!
Olifantje ik gokte net al een reden.

Ik herken het namelijk, ik schopte voorheen ook zo.

Vond het ook maar een flauwekulziekte en de mensen die het hadden (mijn zus en vriendin oa) moesten niet zo zeuren want ik had ook wel vaak pijn en ging ook gewoon door zonder het een naam t egeven.

Zie hier het resultaat.

Ik schaam me dood.
mensen met FM hebben geen lage pijngrnes maar een verstoorde pijnprikkel, das toch best wat anders.
Nou voor mij hoef je morgen niet terug te komen....voel je je vooral niet verplicht.

Ik vind....

Ik geloof.....

Ik vind ook bepaalde dingen maar ik zeg ze niet allemaal omdat sommige dingen die ik vind beledigend zijn voor een ander. Hierin onderscheid maken is deel van mijn beschaving.

M.a.w. je hoeft niet alles wat je denkt, vindt, wilt, etc. te uiten. Denken voordat je spreekt (schrijft). Dat is wat mij is geleerd toen ik opgroeide en dat is wat ik mijn kinderen leer.
Optimist tot in de kist!
Kijk nou vind ik mijn eigen opmerking al niet netjes....(eerste zin) maar ik meen hem wel, maakt dat het dan goed? Ik vind van niet.
Optimist tot in de kist!
BAM, schamen hoeft niet. Heeft toch ook helemaal geen zin. Je bent hier, je praat mee, je begrijpt...das wat telt.

Ik gun Klaasje helemaal geen FM of wat dan ook maar vraag alleen om respect maar ze blijft maar doorgaan. En als de vraag iets te persoonlijk wordt dan negeert ze hem. Makkelijk.

Lekker slapen allemaal en alvast een fijn weekend! Wij krijgen hier eindelijk Lente! Yahooooooooo! We willen buitenzitten!

Dit is vorige week trouwens (de helft ligt er nog...):

Optimist tot in de kist!
Oh maar ik gun het haar ook niet, begrijp me niet verkeerd.

Ik kan me alleen geen andere reden bedenken waarom er zo tegen geschopt moet worden behalve een kutkarakter dus daarom begon ik er over.
Nee dat snap ik hoor BAM!!
Optimist tot in de kist!
quote:mamalief schreef op 09 april 2011 @ 00:31:

Olifantje ik gokte net al een reden.

Ik herken het namelijk, ik schopte voorheen ook zo.

Vond het ook maar een flauwekulziekte en de mensen die het hadden (mijn zus en vriendin oa) moesten niet zo zeuren want ik had ook wel vaak pijn en ging ook gewoon door zonder het een naam t egeven.

Zie hier het resultaat.

Ik schaam me dood.Dan kun je een ander toch nietkwalijk nemen dat ze het ook een flauwekulziekte vindt?
quote:Zanne schreef op 09 april 2011 @ 00:46:

[...]

Dan kun je een ander toch nietkwalijk nemen dat ze het ook een flauwekulziekte vindt?Dat iemand dat vindt niet nee. Dat iemand dan maar zo tekeer moet gaan dat wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven