Gezondheid alle pijlers

fibromyalgie?

25-03-2011 15:16 1228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen, al geruime tijd loop ik met vage klachten rond: pijnlijke schouders/nek met uitstraling naar armen, pijn achter mijn knieeen en pijnlijke branderige voeten.

Ik ben met deze klachten naar de huisarts gegaan, hij heeft mij doorgestuurt naar de neuroloog, die stelde de diagnose fibromylagie.

Sinds deze diagnose ben ik niet meer mezelf, ik speur heel internet af en wordt daar soms heel angstig van, vooral omdat ik lees dat fibrolmylagie erger kan worden. Ook weet ik niet zeker of ik het echt heb, want ik slaap heel goed en ben verder niet moe.

Misschien wil ik niet accepteren dat ik deze ziekte heb, omdat het verloop zo kan verslechteren.

Wie heeft er tips, moet je perse bij fibro moe zijn en niet kunnen slapen of is dit per persoon anders? dank jullie wel voor de respons
quote:mamalief schreef op 09 april 2011 @ 00:49:

[...]

Dat iemand dat vindt niet nee. Dat iemand dan maar zo tekeer moet gaan dat wel.
Optimist tot in de kist!
Ik vind niet dat Klaasje tekeer gaat.
Oh en even terugkomend op de vraag in de OP.

Zelfs met FM kun je nachtbrakert zijn dus nee, je hoeft niet altijd moe te zijn.

Overdag bekaf en slaperig en 's avonds het bed niet in te krijgen
Dat mag jij vinden Zanne, maar ik denk daar anders over. Misschien omdat ik net na tig jaar worstelen deze diagnose heb en dus misschien wat gevoeliger ben. Betekent dat dat er dan geen rekening met mij (en anderen gehouden hoeft te worden). Iedereen heeft zijn gevoelige punten (tenminste daar ga ik vanuit, dat maakt ons menselijk).

Ik kwam hier om te babbelen (om maar even met Klaasje te spreken) met mede FM'ers. Net als de t.o. Marjaneke. That's all. Dat er dan even iemand langs komt om haar mening te geven, dat is best maar zo aan de gang blijven, nee!
Optimist tot in de kist!
Nou ik ga met mijn ingebeelde pijn mijn niet ingebeelde trap op en ga proberen te slapen.

Dan hoop ik dat ik me morgen niet teveel inbeeld zodat ik ook weer uit mijn bed kan komen.

Trusse!
Truste Mamalief (ik zie nu pas dat BAM niet je nick is, FM oogjes hier)...

Ik ga de mall opzoeken....
Optimist tot in de kist!
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 09 april 2011 @ 00:56:

Dat mag jij vinden Zanne, maar ik denk daar anders over. Misschien omdat ik net na tig jaar worstelen deze diagnose heb en dus misschien wat gevoeliger ben. Betekent dat dat er dan geen rekening met mij (en anderen gehouden hoeft te worden). Iedereen heeft zijn gevoelige punten (tenminste daar ga ik vanuit, dat maakt ons menselijk).

Ik kwam hier om te babbelen (om maar even met Klaasje te spreken) met mede FM'ers. Net als de t.o. Marjaneke. That's all. Dat er dan even iemand langs komt om haar mening te geven, dat is best maar zo aan de gang blijven, nee!Dat is heel begrijpelijk. En ik snap je ook hoor. Maar Klaasje mag natuurlijk ook haar mening geven.
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 09 april 2011 @ 01:02:

Truste Mamalief (ik zie nu pas dat BAM niet je nick is, FM oogjes hier)...

Ik ga de mall opzoeken....Ik ben meer BAM dan Mamalief hoor.
Mening geven absoluut: Viva = vrouwen met mening! Het gaat om de manier waarop....

Ja je bent een lekkere contradictie jij BAMlief!
Optimist tot in de kist!
quote:Zanne schreef op 09 april 2011 @ 01:02:

[...]

Dat is heel begrijpelijk. En ik snap je ook hoor. Maar Klaasje mag natuurlijk ook haar mening geven.

Klaasje gaat wel tekeer

Klaasje geeft bovendien continue haar mening, maar gaat niet in op argumenten tégen deze mening. Dan komt ze weer met haar mening dat wij dom zijn, omdat we haar niet begrijpen. Ik zou dat liever terugkaatsen, want behalve schoppen en haar mening verkondigen, heeft ze nog niet zoveel gedaan.

EN.. haar mening kennen we inmiddels.

Ik heb al eerder Mamaliefs mening verkondigd, dat het wel zou kunnen zijn dat Klaasje dezelfde symptomen heeft, maar deze diagnose niet accepteert. Zij beschuldigt ons ergens van 'shoppen' in de medische wereld, terwijl wij ons neerleggen bij een diagnose, terwijl zij steeds weer in het medische circuit beland. Wie shopt er dan?
Later is nu
quote:mamalief schreef op 08 april 2011 @ 23:52:

[...]

Nee sorry, ik heb fibro tussen mijn oren, geen plek meer over voor verstand
Ik heb (redelijk) geaccepteerd dat ik maar een beperkte energie voorraad heb. En daarom plan ik juist heel bewust en ook goed. Anders was ik als alleenstaande moeder allang ten onder gegaan aan alle klachten. Ik had de wandel afspraak vanmorgen al afgebeld en het uitje maandagmiddag ook afgezegd om energie te sparen. Ik kies heel bewust welke taken ik in plan en welke ik laat liggen. Was en strijken ben ik (bijna) altijd bij. Zo ook afwas, koken en boodschappen. De rest versloft omdat ik heel bewust ook sociale activiteiten in plan. Van alleen maar werk en huishouden word ik niet gelukkig. En op het moment zijn deze 2 weekenden wel echt uitschieters, meestal plan ik ze rustiger in. Ik ben van mening dat ik ook recht heb gezellige activiteiten in mijn leven. En daarbij kan ik echt niet regelmatig gaan stofzuigen bijvoorbeeld, want het wil nog wel eens dat ik daarbij wervels verdraai en das ook niet fijn. Dus ik wil gewoon een huishoudelijke hulp die de zwaardere dingen voor mij doet.
Als jij bereid bent te betalen voor huishoudelijke hulp, dan doe je dat toch lekker Mainecoon79.
En waarom ik schrijf?

Ik ben gewoon heel nieuwsgierig naar het waarom, wat zit erachter dat vrouwen somatische klachten ontwikkelen waarvoor geen oorzaak wordt gevonden.
quote:Mainecoon79 schreef op 09 april 2011 @ 10:37:

Ik heb (redelijk) geaccepteerd dat ik maar een beperkte energie voorraad heb. En daarom plan ik juist heel bewust en ook goed. Anders was ik als alleenstaande moeder allang ten onder gegaan aan alle klachten. Ik had de wandel afspraak vanmorgen al afgebeld en het uitje maandagmiddag ook afgezegd om energie te sparen. Ik kies heel bewust welke taken ik in plan en welke ik laat liggen. Was en strijken ben ik (bijna) altijd bij. Zo ook afwas, koken en boodschappen. De rest versloft omdat ik heel bewust ook sociale activiteiten in plan. Van alleen maar werk en huishouden word ik niet gelukkig. En op het moment zijn deze 2 weekenden wel echt uitschieters, meestal plan ik ze rustiger in. Ik ben van mening dat ik ook recht heb gezellige activiteiten in mijn leven. En daarbij kan ik echt niet regelmatig gaan stofzuigen bijvoorbeeld, want het wil nog wel eens dat ik daarbij wervels verdraai en das ook niet fijn. Dus ik wil gewoon een huishoudelijke hulp die de zwaardere dingen voor mij doet.Jij bent goed bezig! Complimenten!
Dank je Duet. Soms dan vergeet ik wel even wat ik geleerd heb op de cursus/therapie. Maar opzich gaat het eigenlijk best goed.

Klaasje ik hoop toch wel dat een deel van de kosten worden vergoed vanuit de wmo. Maar dan nog heb ik dan iig iemand via de thuiszorg en dat voelt mij toch iets meer vertrouwd.
Hallo,

Ben ik weer! Ben even benieuwd of jullie Het volgende herkennen, ik heb last van spiertrekking, vooral in rust en als ik slaap, gaat ineens mijn hand of been een eigen leven leiden, mijn vinger of teen beweegt dan vanzelf,,maar een seconde of zoiets, ben benieuwd of dat ook bij fibo hoort, net als vaak slapende benen of tintelingen, alvast bedankt
En op wiki lees ik dat fibro een vorm van beknelling is, en op is te lossen met een operatie in Zwitserland, de resultaten zijn heel positief
quote:marjaneke schreef op 09 april 2011 @ 13:36:

Hallo,

Ben ik weer! Ben even benieuwd of jullie Het volgende herkennen, ik heb last van spiertrekking, vooral in rust en als ik slaap, gaat ineens mijn hand of been een eigen leven leiden, mijn vinger of teen beweegt dan vanzelf,,maar een seconde of zoiets, ben benieuwd of dat ook bij fibo hoort, net als vaak slapende benen of tintelingen, alvast bedankt

Dat herken ik wel ja, vooral na een drukke dag.

Ex heeft wel een sgedacht dat ik epilepsie had zo lag ik te schokken.

Dat slapend egevoel is ook heel bekend.
Spiertrekking heb ik soms wel ja als ik erg moe ben of veel heb gedaan. Volgens mij is dat een signaal van je lichaam dat je teveel hebt gedaan.
quote:marjaneke schreef op 09 april 2011 @ 13:39:

En op wiki lees ik dat fibro een vorm van beknelling is, en op is te lossen met een operatie in Zwitserland, de resultaten zijn heel positief

Jaaaaaaa! Dr. Bauer soms? Die een niet wetenschappelijk bewezen aandoening op een niet wetenschappelijke manier wil opereren.

De operatie moet door de mensen zelf betaald worden, een duur placebo-effect dus.

De enige die er garen van spint is dr. Bauer zelf, hij verdient er goed aan.

Door de echte wetenschappers wordt deze man totaal niet serieus genomen.

Maar wat doet het er toe, FM-ers nemen echte dokters die hen zeggen geen verklaring te kunnen vinden voor hun klachten ook niet serieus.
Zo Klaasje jij bent er weer snel bij om Marjaneke van haar eigen topic te verjagen. Ze had eerder al aangegeven niet met zo'n discussie bezig te willen zijn en alleen tips en herkenning op prijs te stellen. Je had je mening ook wat vriendelijker kunnen formuleren, denk je ook niet?
Ik vind het heel erg vriendelijk van mezelf om te proberen Marjaneke een uitgave van duizenden euro te laten besparen.

Dus, Marjaneke, neem de claims niet serieus en ga op sites kijken waarom gevonden wordt, dat dr. Bauer onzin verkoopt.
Wat ik dan weer niet kan vinden is of het ook bij FM hoort dat je enorme ouwemannenaderen op je handen hebt.

Het staat iig enorm lelijk en ik weet niet wat ik er aan kan doen.

Dokter Klaasje een idee? Niet aan denken misschien?
Nou dat kan je dan ook melden op een ander toontje ipv het toontje "wat een idioot ben je dat je dat gelooft".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven