Gezondheid alle pijlers

gaatje oorbel blijft irriteren

23-07-2013 15:11 16 berichten
Ik heb lang geen oorbellen gedragen. Nu heb ik mooie nieuwe oorbellen (goud) en mijn ene oorbelgaatje blijft maar irriteren. Ik heb ze inmiddels twee weken maar ik kan de oorbellen maar een paar uurtjes in, dan is het te pijnlijk en moeten ze uit. M'n oorlel bloed dan en is dik.ik wacht dan weer een paar dagen met het dragen van de oorbellen, totdat m'n gaatje weer helemaal rustig is en dan begint het weer van voor af aan.

Iemand ervaring? Deze tactiek werkt blijkbaar niet, maar wat wel? Ik wil m'n oorbellen wel weer graag gaan dragen.
Alle reacties Link kopieren
Sterilon erop doen. Te koop bij de kruidvat oa. Daarnaast: juist geen sterilon als je geen echt zilver/gouden oorbellen draagt.
Inderdaad, ontsmetten. Maar vooral je oor! Een oplossing van een beetje gewone witte azijn met water doet wonderen. Daarmee krijg ik altijd alle huis-tuin- en keuken ontstekingen weg.
Heb je knopjes of ringetjes?

Omdat je lang geen oorbellen hebt gedragen, kan het zijn dat je gaatje weer kapot is gegaan tijdens het aanbrengen van je nieuwe oorbellen.

Ik zou het behandelen alsof je net een gaatje hebt laten schieten/piercen; ringetje van titanium (of chirurgisch staal) in doen, wassen met unicura 2 a 3 maal per dag, daarna Betadine op een wattenstaafje aanbrengen en 2 a 3 per dag op het ringetje aanbrengen.

Pas over 4 a 6 weken, als het gaatje echt rustig is, weer je gouden oorbellen proberen.
Gebruik je haarlak?

Daarvan gingen mijn oorbelgaatjes altijd ontsteken als weet ik wat.

Verder zoveel mogelijk eraf blijven ( toen ik klein was draaide mijn haar altijd vast om die knopjes zoveel speelde ik ermee, ieuw)
De oorbel en je oorlel ontsmetten met sterilon voordat je ze indoet. En een paar keer per dag de bel draaien/schuiven in je oor zodat het pennetje niet vast gaat zitten.
quote:amarna schreef op 23 juli 2013 @ 15:54:

De oorbel en je oorlel ontsmetten met sterilon voordat je ze indoet. En een paar keer per dag de bel draaien/schuiven in je oor zodat het pennetje niet vast gaat zitten.Zeker geen sterilon, want dat maakt ook de goede bacteriën dood, en de oorbel draaien is ook slecht, dan maak je iedere keer het wondje weer open. Gewoon vanaf blijven! Wel schoonmaken, maar dan met simpele zoutoplossing.
quote:SuperGoomba schreef op 23 juli 2013 @ 16:02:

[...]

Zeker geen sterilon, want dat maakt ook de goede bacteriën dood, en de oorbel draaien is ook slecht, dan maak je iedere keer het wondje weer open. Gewoon vanaf blijven! Wel schoonmaken, maar dan met simpele zoutoplossing.

Dit!

En icm weer een paar weken een zweerknopje in is helemaal goed.
Maar oorbel juist wel of juist niet dragen? Ik ben bang dat als ik de oorbel een paar weken niet draag het gaatje helemaal weer dichtgroeit omdat het geirriteerd is.

Zou ik bij een juwelier gewoon zweernopjes kunnen kopen? Ik ga donderdag op vakantie dus dan ben ik in het buitenland, Heb dan ook geen zin in gezeur..

Ik maakte het gaatje en de oorbel trouwens al wel soms schoon met alcohol..

Ik moet de oorbel trouwens sowieo savonds uitdoen, want dan is mn oorlel zo gezwollen dat ik hem er al bijna niet meer uit krijg, zo pijnlijk.
Voordat je aan je oor zit iig je handen heel goed wassen.
Ik zou weer even zweerknopjes halen en die inhouden.

Zijn de oorbellen misschien te zwaar? Dat wil bij mij nog wel eens voor irritatie en pijn zorgen.
quote:tzippa2 schreef op 23 juli 2013 @ 15:39:

Heb je knopjes of ringetjes?

Omdat je lang geen oorbellen hebt gedragen, kan het zijn dat je gaatje weer kapot is gegaan tijdens het aanbrengen van je nieuwe oorbellen.

Ik zou het behandelen alsof je net een gaatje hebt laten schieten/piercen; ringetje van titanium (of chirurgisch staal) in doen, wassen met unicura 2 a 3 maal per dag, daarna Betadine op een wattenstaafje aanbrengen en 2 a 3 per dag op het ringetje aanbrengen.

Pas over 4 a 6 weken, als het gaatje echt rustig is, weer je gouden oorbellen proberen.Nogmaals
Het zijn kleine ringetjes. Te zwaar lijkt me sterk, ze zijn een cm doorsnee Ofzo.
Oke, dan blijf ik bij mijn eerdere advies; schoonmaken met unicura, daarna met betadine ontsmetten, alleen bij deze handeling draaien, verder niet. Zes weken lang het ringetje laten zitten, vooral niet uitdoen!

Ik ben een jaar bezig geweest met zo'n ontstoken gaatje, maar het is goed gekomen met heel veel geduld.... (en een goede piercer die mij een ringetje gaf en bovenstaand schoonmaakregime).
Schoonmaken met alcohol?
Ik heb ook kleine ringetjes en ik weet nog dat die in het begin echt zwaar aanvoelden toen ik alleen maar de allereerste knopjes van het schieten nog in had gehad.

Goud en zilver is toch een soort zwaar metaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven