Gesprongen cyste op eierstok?
vrijdag 1 april 2011 om 20:36
Ik heb vanaf februari 15 dagen in het ziekenhuis gelegen wegens een geperforeerde blindedarm en daardoor een heftige buikvliesontsteking. Veel complicaties gehad, daarom duurde het zo lang.
Nou kreeg ik vorige week weer helse pijn, uiteindelijk bij de gyn beland en die vond een cyste op mijn rechter eierstok. Naproxen gekregen en een vervolgafspraak over 3 weken om te kijken of de cyste kleiner is geworden (was 6 cm). Nou ging het een paar dagen goed, maar nu heb ik toch ineens een partij steken weer! Nou weet ik gewoon allemaal niet meer waar de pijn vandaan komt, want verkeer sinds februari wel in constante pijn. Nou wil ik eigenlijk niet weeeeer naar de EHBO want ben sinds thuiskomst alweer een paar x geweest. Ben gewoon ontzettend bang dat ook die cyste klapt en ik weer een buikvliesontsteking krijg ofzo.
Heb inmiddels ook een ontzettende aversie tegen t ziekenhuis opgebouwd en alleen al bij het idee om weer te moeten schieten de tranen in mn ogen.
Iemand ervaring met gesprongen cystes? Kan ik beter het weekend even aankijken, heb wel vaker last van steken wat dan weer wegtrekt, omdat er een hoop is gebeurd de laatste tijd in mijn buik. Mijn afspraak bij de gyn is nu over 2 weken.
Nou kreeg ik vorige week weer helse pijn, uiteindelijk bij de gyn beland en die vond een cyste op mijn rechter eierstok. Naproxen gekregen en een vervolgafspraak over 3 weken om te kijken of de cyste kleiner is geworden (was 6 cm). Nou ging het een paar dagen goed, maar nu heb ik toch ineens een partij steken weer! Nou weet ik gewoon allemaal niet meer waar de pijn vandaan komt, want verkeer sinds februari wel in constante pijn. Nou wil ik eigenlijk niet weeeeer naar de EHBO want ben sinds thuiskomst alweer een paar x geweest. Ben gewoon ontzettend bang dat ook die cyste klapt en ik weer een buikvliesontsteking krijg ofzo.
Heb inmiddels ook een ontzettende aversie tegen t ziekenhuis opgebouwd en alleen al bij het idee om weer te moeten schieten de tranen in mn ogen.
Iemand ervaring met gesprongen cystes? Kan ik beter het weekend even aankijken, heb wel vaker last van steken wat dan weer wegtrekt, omdat er een hoop is gebeurd de laatste tijd in mijn buik. Mijn afspraak bij de gyn is nu over 2 weken.
vrijdag 1 april 2011 om 20:51
Ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet, maar ga toch maar even naar het ziekenhuis. In het gunstige geval ben je daar voor niks en kun je weer naar huis, in het andere geval ben je daar op de goeie plek om meteen geholpen te worden, en da's ook gunstig. Kan er iemand met je mee? Je vriend, een vriendin, zus, moeder?
Wat eten we vanavond?
vrijdag 1 april 2011 om 21:42
vrijdag 1 april 2011 om 22:17
Ik heb zelf de afgelopen weken regelmatig contact gehad met het ziekenhuis (inc 2 opnames) en wat ik merkte is dat ze liever hebben dat je 1x teveel komt als 1x te weinig. Met jouw voorgeschiedenis zal geen arts het gek vinden dat je je zorgen maakt. Ik heb zelfs een keer 's nachts het spoednummer gebeld en mocht meteen komen van de arts om gerust gesteld te worden. Ze begreep met mijn medische beeld dat ik bang geworden was en ook al wist ze bijna zeker dat er niks was ik mocht meteen komen. Ik heb het uiteindelijk niet gedaan door haar geruststelling en ook omdat ik er tegenop zag om WEER naar het ziekenhuis te gaan. Ik dacht altijd dat ze het zeiden uit een soort van mantra " nee hoor gewoon bellen als je het niet vertrouwd" maar het is echt zo. De laatste arts zei" wij zijn er toch en we hebben liever wat te doen als de hele nacht op moeten zijn en niks om handen te hebben
Dus niet twijfelen maar bellen of langsgaan.
vrijdag 1 april 2011 om 22:47
dank voor de reacties. Ik heb inderdaad even gebeld en afgesproken dat ik vannacht aankijk. Als het morgenochtend niet beter gaat, ga ik er direct heen. Ben inderdaad ook een beetje bang dat ze zoiets hebben van 'heb je haar weer', aan de andere kant heb ik elke x dat ik ben gegaan genoeg reden gehad en ze zeiden inderdaad al dat ik gewoon moet komen als ik denk dat dat nodig is.
vrijdag 1 april 2011 om 22:56
Ik heb zelf een steeldraai van mijn eierstok gehad, die is er idd met spoed uit gehaald. Mijn ervaring is wel dat je dan zoveel pijn hebt, dat je tot niets meer in staat bent. De gyn gaf ook aan dat het minstens zo erg is als een bevalling.
Daarna ben ik wel regelmatig op controle geweest omdat er met regelmaat ook cystes waren op mijn andere eierstok. Gelukkig zijn die allemaal spontaan geknapt, dat is in principe de mooiste manier, omdat je daar wel even last van kan hebben, maar het vrijgekomen vocht word netjes door het lichaam zelf opgeruimd, en het kan verder geen infecties oid veroorzaken.
Daarna ben ik wel regelmatig op controle geweest omdat er met regelmaat ook cystes waren op mijn andere eierstok. Gelukkig zijn die allemaal spontaan geknapt, dat is in principe de mooiste manier, omdat je daar wel even last van kan hebben, maar het vrijgekomen vocht word netjes door het lichaam zelf opgeruimd, en het kan verder geen infecties oid veroorzaken.