Gestopt met de pil
maandag 4 februari 2013 om 10:53
Goedemorgen allemaal,
Ik plaats dit onderwerp expres hier en niet bij zwanger willen worden etc. Ik ben na 15 jaar pil gebruik gestopt met de pil. Ik wil al die troep niet meer in mijn lijf. En ja volgend jaar wil ik ook wel proberen zwanger te worden.
Nou ben ik benieuwd naar jullie ervaringen. Na het stoppen met de pil, voelde jullie verschil? Hoe lang duurde het ongeveer voordat de eerste menstruatie weer kwam?
Groet,
Ik plaats dit onderwerp expres hier en niet bij zwanger willen worden etc. Ik ben na 15 jaar pil gebruik gestopt met de pil. Ik wil al die troep niet meer in mijn lijf. En ja volgend jaar wil ik ook wel proberen zwanger te worden.
Nou ben ik benieuwd naar jullie ervaringen. Na het stoppen met de pil, voelde jullie verschil? Hoe lang duurde het ongeveer voordat de eerste menstruatie weer kwam?
Groet,
maandag 4 februari 2013 om 10:59
Ook ik ben om dezelfde reden na 10 jaar gestopt met de pil.
Dat is nu ongeveer 6 weken geleden. Ik voel me beter: minder stemmingswisselingen, meer zin in sex. Wel kreeg ik direct een hoop puistjes, terwijl ik daar nog nooit last van heb gehad. Gelukkig zijn ze inmiddels al bijna verdwenen. Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. Dat kan bij sommigen blijkbaar maanden duren. Ik vind het wel even fijn zo
Dat is nu ongeveer 6 weken geleden. Ik voel me beter: minder stemmingswisselingen, meer zin in sex. Wel kreeg ik direct een hoop puistjes, terwijl ik daar nog nooit last van heb gehad. Gelukkig zijn ze inmiddels al bijna verdwenen. Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. Dat kan bij sommigen blijkbaar maanden duren. Ik vind het wel even fijn zo

maandag 4 februari 2013 om 11:27
Ik ben vier maanden geleden gestopt, na tien jaar de pil geslikt te hebben. Reden dat ik stopte, was dat ik tijdens de stopweek altijd minimaal twee dagen migraine had. Vreselijk vond ik dat.
En nu?
Totaal geen hoofdpijn meer.
Mijn menstruatie kwam meteen weer op gang, en is heel regelmatig.
Voel me echt veel beter!
En nu?
Totaal geen hoofdpijn meer.
Mijn menstruatie kwam meteen weer op gang, en is heel regelmatig.
Voel me echt veel beter!

maandag 4 februari 2013 om 11:39
Ik ben ook gestopt. Merk er eigenlijk niks van. Had de hoop dat mijn menstruatie ook even uit zou blijven maar ging gewoon normaal van start .
Heb het idee dat m'n gezicht wat vettiger is, maar geen puistjes of dergelijke. En had de eerste 2 a 3 weken iets meer afscheiding maar dat is ook snel minder geworden.
Het enige nadeel vind ik dat ik niet meer kan bepalen wanneer ik ongesteld word (doorslikken) maar verder heeft het niet meer slikken van al die hormonen alleen maar voordelen volgens mij!
Heb het idee dat m'n gezicht wat vettiger is, maar geen puistjes of dergelijke. En had de eerste 2 a 3 weken iets meer afscheiding maar dat is ook snel minder geworden.
Het enige nadeel vind ik dat ik niet meer kan bepalen wanneer ik ongesteld word (doorslikken) maar verder heeft het niet meer slikken van al die hormonen alleen maar voordelen volgens mij!
maandag 4 februari 2013 om 11:56
Ik had 16 jaar de pil geslikt toen ik stopte om zwanger te worden. Mijn menstruatie was gelijk weer netjes om de 4 weken en ik was dan ook binnen drie maanden zwanger. Ik heb er verder niet veel van gemerkt, ja wel iets meer zin in seks, maar verder geen verschil. Ik zit daarom nu ook gewoon weer aan de pil.
maandag 4 februari 2013 om 11:57
quote:Lauraontopic schreef op 04 februari 2013 @ 11:39:
Het enige nadeel vind ik dat ik niet meer kan bepalen wanneer ik ongesteld word (doorslikken) maar verder heeft het niet meer slikken van al die hormonen alleen maar voordelen volgens mij!Dat is voor mij dus de voornaamste reden om aan de pil te blijven. Ik slik hem 3 maanden door, dus wordt nog maar 4x per jaar ongesteld. Heerlijk!
Het enige nadeel vind ik dat ik niet meer kan bepalen wanneer ik ongesteld word (doorslikken) maar verder heeft het niet meer slikken van al die hormonen alleen maar voordelen volgens mij!Dat is voor mij dus de voornaamste reden om aan de pil te blijven. Ik slik hem 3 maanden door, dus wordt nog maar 4x per jaar ongesteld. Heerlijk!

maandag 4 februari 2013 om 12:07
Ja, dat is inderdaad heerlijk! Ik mag 'm helaas niet meer slikken om medische redenen. Dus dat is balen. Maar tegelijkertijd voelt het wel gezonder om de pil niet meer te slikken. Weet niet of het zo is hoor, maar kan me zo voorstellen dat elke dag hormonen in je lijf gooien eigenlijk helemaal niet zo goed is.
Maar doorslikken was inderdaad ideaal.
Maar doorslikken was inderdaad ideaal.
maandag 4 februari 2013 om 12:20
@ holdon: misselijkheid kwam bij vlagen en was na 2 cyclussen weer over was ook niet altijd elke dag.
gewichtstoename waarschijnlijk een lichamelijke oorzaak geweest door hormonen die van slag waren... na 3 cyclussen was ik zwanger dus weet niet hoe het verder zou zijn gegaan met gewichtstoename.... maar ik moet zeggen de gewichtstoename is zelden dacht ik hoor meestal vallen de meiden af als ze van de pil afgaan!
gewichtstoename waarschijnlijk een lichamelijke oorzaak geweest door hormonen die van slag waren... na 3 cyclussen was ik zwanger dus weet niet hoe het verder zou zijn gegaan met gewichtstoename.... maar ik moet zeggen de gewichtstoename is zelden dacht ik hoor meestal vallen de meiden af als ze van de pil afgaan!
maandag 4 februari 2013 om 18:57
Ik ben nu een maand gestopt met de pil. Niet direct om zwanger te worden maar was gewoon klaar met die pil. Heb hem een jaar of 9 geslikt.
Ik ben inmiddels 3 kilo aangekomen en had vorige week non stop zin in sex. Echt niet normaal!!
M'n huid is weer vet en heb een paar pukkeltjes welke ik al heeel lang niet meer heb gehad. Haar wordt ook super snel vet.
Hoop dat dit minder wordt!
Ik ben inmiddels 3 kilo aangekomen en had vorige week non stop zin in sex. Echt niet normaal!!
M'n huid is weer vet en heb een paar pukkeltjes welke ik al heeel lang niet meer heb gehad. Haar wordt ook super snel vet.
Hoop dat dit minder wordt!
maandag 4 februari 2013 om 19:08
Handig topic, wil ook eigenlijk stoppen. Niet om nu zwanger te worden maar misschien willen we daar volgend jaar mee beginnen. Ik slik al 15 ofzo jaar de pil en wil voordat ik misschien zwanger wil worden die troep uit me lijf.
Ik heb ook een vraag.. In de zomer ga ik een paar weken op vakantie en wil dan eigenlijk echt niet ongesteld zijn. Weet iemand of er iets is voor zo'n korte periode iets wat je kunt gebruiken behalve de pil?
Voordat ik aan de pil begon had ik extreme menstruatiepijn in me buik en rug. Hoe ervaren jullie dit? Is het erger?
Ik heb ook een vraag.. In de zomer ga ik een paar weken op vakantie en wil dan eigenlijk echt niet ongesteld zijn. Weet iemand of er iets is voor zo'n korte periode iets wat je kunt gebruiken behalve de pil?
Voordat ik aan de pil begon had ik extreme menstruatiepijn in me buik en rug. Hoe ervaren jullie dit? Is het erger?

dinsdag 5 februari 2013 om 09:56
Ik ben half november gestopt wegens flinke migraine in de stopweken. Kwam een beetje aan, 1,5 kg, had meer trek in zoetigheid (houdt vast verband met dat eerste ), ook wat meer pukkeltjes etc. Maar voelde me al snel beter in mijn vel zitten. Die kilootjes zijn er vanzelf weer af gegaan, pukkeltjes zijn er wel af en toe. En ik heb een onregelmatige cyclus van mezelf, dus nu weer. Eerste cyclus zonder pil was 5 wkn, voor mij best een korte.
Wel ook weer mijn eigen hevige bloeding en pijn, helaas, maar als het goed is, is dat nu ook opgelost (Nova Sure laten doen; kan alleen als je heeeeeel zeker geen kinderen wilt).
Wel ook weer mijn eigen hevige bloeding en pijn, helaas, maar als het goed is, is dat nu ook opgelost (Nova Sure laten doen; kan alleen als je heeeeeel zeker geen kinderen wilt).