GESTOPT!
woensdag 30 mei 2012 om 16:32
Met veel plezier mag ik aankondigen dat ik vanaf heden geen roker meer ben. Ik ben vanmiddag gestopt en ben hier heel blij mee. Zo blij dat ik het van de daken wil schreeuwen.
Maar bij gebrek aan een ladder om het dak op te komen SCHREEUW IK HET HIER MAAR UIT!!!
IK BEN GESTOPT MET ROKEN!
(moest het even kwijt :D)
Maar bij gebrek aan een ladder om het dak op te komen SCHREEUW IK HET HIER MAAR UIT!!!
IK BEN GESTOPT MET ROKEN!
(moest het even kwijt :D)
vrijdag 1 juni 2012 om 08:45
vrijdag 1 juni 2012 om 10:26
Toen ik stopte met roken begon ik ontzettend met hoesten, echt verschrikkelijk! Volgens de huisarts is dat omdat je lichaam zichzelf aan het 'opruimen'' is. Dus alle zooi moet eruit, en ja... daar hoort viezig slijm nu ook eenmaal bij
Net als veel zweten, ik zweette ook ontzettend vel vooral 's nachts.
Ben er nu ruim een jaar vanaf
Ben er nu ruim een jaar vanaf
vrijdag 1 juni 2012 om 18:52
vrijdag 1 juni 2012 om 20:27
@ Tineke, wat goed zeg!!! Heel veel succes :D
@ Clandestina, ik herken dat moeie, lome gevoel helemaal niet. Ik bruis van de energie.
Alleen had ik vandaag wel een erg uitdagende dag voor mezelf in gedachten...
Ik ben namelijk 3 mnd. thuis geweest en moest weer voor t eerst werken. Werk is bij mij altijd geweest met diverse peukenpauzes tussendoor, dus ik had het echt heel moeilijk verwacht.
Maar niet 1x ben ik in de verleiding geweest er 1 te nemen. Ik ben zelfs wel als koffiepauze meegegaan naar buiten met de smokers, maar zelfs dat boeide me niet.
Had ik geweten dat het zo makkelijk was had ik het al veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel eerder gedaan.
@ Clandestina, ik herken dat moeie, lome gevoel helemaal niet. Ik bruis van de energie.
Alleen had ik vandaag wel een erg uitdagende dag voor mezelf in gedachten...
Ik ben namelijk 3 mnd. thuis geweest en moest weer voor t eerst werken. Werk is bij mij altijd geweest met diverse peukenpauzes tussendoor, dus ik had het echt heel moeilijk verwacht.
Maar niet 1x ben ik in de verleiding geweest er 1 te nemen. Ik ben zelfs wel als koffiepauze meegegaan naar buiten met de smokers, maar zelfs dat boeide me niet.
Had ik geweten dat het zo makkelijk was had ik het al veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel eerder gedaan.
vrijdag 1 juni 2012 om 20:32
vrijdag 1 juni 2012 om 20:41
Denk dat ik maar mee blijf lezen, om de een of andere reden is het mij nog steeds niet gelukt te stoppen. Alle argumenten om te stoppen zijn zo waar, en toch ben ik de slappeling die niet kan ophouden.....
Zoveel mogelijk succesverhalen graag, misschien dat ik dan ein-de-lijk het licht eens echt ga zien
Zoveel mogelijk succesverhalen graag, misschien dat ik dan ein-de-lijk het licht eens echt ga zien
vrijdag 1 juni 2012 om 22:35
Ik sluit me ook aan... ik ben gestopt!
Gisteren kon ik mijn pakje peuken niet vinden en toen dacht ik: He... zal ik stoppen? Toen vond ik hem en wilde er onder het genot van over nadenken. Toen heb ik ze weggelegd!
Ik rook alleen 's avonds en dan maak ik echt een inhaalslag. ik keek er echt naar uit; zodra ik de kids op bed had liggen, begon mijn tijd, mijn avondje.
Nu heb ik salmiaklollys en after eight voor mezelf gekocht. Wil niet aankomen dus ga volgende week zwemmen en ga nu af en toe touwtje springen...
Heb trouwens begin van de avond een vriendin gevraagd een pakje nicorette kauwgom mee te nemen en dat is best prettig moet ik zeggen!
Succes iedereen, hou vol!!!
Gisteren kon ik mijn pakje peuken niet vinden en toen dacht ik: He... zal ik stoppen? Toen vond ik hem en wilde er onder het genot van over nadenken. Toen heb ik ze weggelegd!
Ik rook alleen 's avonds en dan maak ik echt een inhaalslag. ik keek er echt naar uit; zodra ik de kids op bed had liggen, begon mijn tijd, mijn avondje.
Nu heb ik salmiaklollys en after eight voor mezelf gekocht. Wil niet aankomen dus ga volgende week zwemmen en ga nu af en toe touwtje springen...
Heb trouwens begin van de avond een vriendin gevraagd een pakje nicorette kauwgom mee te nemen en dat is best prettig moet ik zeggen!
Succes iedereen, hou vol!!!
vrijdag 1 juni 2012 om 22:48
@Zuszus eigenlijk vooral de motivatie dat ik niet meer kortademig wil zijn, een mooiere huid wil, meer energie, gezonder wil leven enz enz.
's avonds (nu) is het moeilijk dus denk er wel continue aan. Denk steeds: oh wat is er ook alweer zo leuk 's avonds? Ik keek er altijd heel erg naar uit!
Rook je ook Zuszus en wil je stoppen of rook je niet?
's avonds (nu) is het moeilijk dus denk er wel continue aan. Denk steeds: oh wat is er ook alweer zo leuk 's avonds? Ik keek er altijd heel erg naar uit!
Rook je ook Zuszus en wil je stoppen of rook je niet?
zaterdag 2 juni 2012 om 08:21
@ paloma, de manier waarop hij uitlegt wat een sigaret betekent, de herhaling. Het je laten inzien wat je mist. Alles bij elkaar heeft mij enorm geholpen.
@ pilates, wat goed zeg! :D
@ schatje, Succes, het gaat je lukken!
Ikzelf vanmorgen slecht opgestaan, weinig geslapen dus erg gammel.
Normaal Zou ik Dan direct naar een peuk hebben gegrepen. Maar dat wilde ik helemaal niet!
Zelfs die speciale peuken mis ik niet!
@ pilates, wat goed zeg! :D
@ schatje, Succes, het gaat je lukken!
Ikzelf vanmorgen slecht opgestaan, weinig geslapen dus erg gammel.
Normaal Zou ik Dan direct naar een peuk hebben gegrepen. Maar dat wilde ik helemaal niet!
Zelfs die speciale peuken mis ik niet!
zaterdag 2 juni 2012 om 08:44
Goedemorgen, dank jullie wel voor het welkom.
Vannacht erg beroerd geslapen, erg warm in bed, erg onrustig in mij. :(
Nu komt voor mij 1 van de moeilijkste momenten, naar beneden toe een bakkie koffie en dan.........?
Ga straks even de sportschool in (deed ik altijd al) maar eigenlijk nooit in het weekend, lijkt me nu een goed plan.
Zie op tegen mijn vrije weekend.....
Polkadot en clandenstien, hoop dat we elkaar tot steun kunnen zijn.
Veel succes vandaag!
Raar trouwens, wakker worden zonder sigaretten in huis te hebben, dat overkwam me echt nooit, al moest ik midden in de nacht naar de stad toe.
Vannacht erg beroerd geslapen, erg warm in bed, erg onrustig in mij. :(
Nu komt voor mij 1 van de moeilijkste momenten, naar beneden toe een bakkie koffie en dan.........?
Ga straks even de sportschool in (deed ik altijd al) maar eigenlijk nooit in het weekend, lijkt me nu een goed plan.
Zie op tegen mijn vrije weekend.....
Polkadot en clandenstien, hoop dat we elkaar tot steun kunnen zijn.
Veel succes vandaag!
Raar trouwens, wakker worden zonder sigaretten in huis te hebben, dat overkwam me echt nooit, al moest ik midden in de nacht naar de stad toe.
zaterdag 2 juni 2012 om 08:59
Goeiemorgen! Voel me eindelijk uitgeslapen, heb meer energie, en heb al gesport.
Dat klinkt goed, is het ook, alleen nu heel veel zin om te roken. En ik doe het niet, ben het zat mezelf een loser te vinden, roken is geen optie!
Succes allemaal vandaag! Hoop dat jullie een goede niet-roken dag hebben!
Dat klinkt goed, is het ook, alleen nu heel veel zin om te roken. En ik doe het niet, ben het zat mezelf een loser te vinden, roken is geen optie!
Succes allemaal vandaag! Hoop dat jullie een goede niet-roken dag hebben!
zaterdag 2 juni 2012 om 10:12
Even een lastig momentje...
Ben heel gammel en zit slecht in mijn vel vandaag.
In de kliko liggen nog de sigaretten die ik had weggegooid. Allemaal doormidden gebroken, maar tis zo verleidelijk een halve te pakken. (gatver, zit nu zowaar te overwegen een halve sigaret uit een kliko te halen en op te roken...)
Maar ik doe het niet, ik weiger nog langer een slaaf van mijn eigen ongezondheid te zijn.
Maar damn, wat Zou ik graag een trekje willen.
Note to myself: ik ben blij dat ik gestopt ben. Ik hoef niet meer te roken, ik heb het niet nodig!
Ben heel gammel en zit slecht in mijn vel vandaag.
In de kliko liggen nog de sigaretten die ik had weggegooid. Allemaal doormidden gebroken, maar tis zo verleidelijk een halve te pakken. (gatver, zit nu zowaar te overwegen een halve sigaret uit een kliko te halen en op te roken...)
Maar ik doe het niet, ik weiger nog langer een slaaf van mijn eigen ongezondheid te zijn.
Maar damn, wat Zou ik graag een trekje willen.
Note to myself: ik ben blij dat ik gestopt ben. Ik hoef niet meer te roken, ik heb het niet nodig!
zaterdag 2 juni 2012 om 10:50
Niet gaan roken, hè, polkadot! Dit vervelende gevoel gaat weg en over een tijdje voel je je beter. Als je weer in de val van de verslaving trapt, dan voel je je steeds slechter.
Ik heb ook een moeilijke dag, maar ik vertik het om weer te gaan roken. Denk steeds aan sigaretten, maar ik wil geen hekel meer aan mezelf hebben omdat ik stink, bakken met geld uitgeef aan kankerverwekkende staafjes en geen ruggengraat heb op dit gebied.
Je kunt het, volhouden!
Ik heb ook een moeilijke dag, maar ik vertik het om weer te gaan roken. Denk steeds aan sigaretten, maar ik wil geen hekel meer aan mezelf hebben omdat ik stink, bakken met geld uitgeef aan kankerverwekkende staafjes en geen ruggengraat heb op dit gebied.
Je kunt het, volhouden!