Gezondheid alle pijlers

GESTOPT!

30-05-2012 16:32 158 berichten
Met veel plezier mag ik aankondigen dat ik vanaf heden geen roker meer ben. Ik ben vanmiddag gestopt en ben hier heel blij mee. Zo blij dat ik het van de daken wil schreeuwen.

Maar bij gebrek aan een ladder om het dak op te komen SCHREEUW IK HET HIER MAAR UIT!!!

IK BEN GESTOPT MET ROKEN!

(moest het even kwijt :D)
Alle reacties Link kopieren
Niet slim polkadot! Maar wat goed dat je hem hebt uitgemaakt!
Oh Polkadot niet mer doen joh! Echt niet!! Hij was immers toch vies! Hou dat maar in je achterhoofd.

Is de kauwgom niet ook wat voor jou? De eerste 10 min issie best lekker en ik heb echt het idee dat het helpt.. + ik heb ook geen behoefte op dat moment om te snaaien..

Hier trouwens behoorlijke keelpijn.. Heb ook geen behoefte nu in een peuk.
Tsja, echt heel stom van mezelf. Maar ben me wel meteen aan het herpakken.

Sindsdien geen zin meer gehad om een sigaret aan te raken, laat staan te roken.

Ik ga gewoon met frisse moed weer verder.

Fijn dat je echt geen behoefte hebt nu schatje patatje. Alleen balen van je keelpijn. Je word toch niet ziek he?
quote:polkadot28 schreef op 03 juni 2012 @ 08:52:

@Molly, dat van morgen mag ik weer roken kan ik proberen. Maar ik ben bang dat als ik zo'n slecht moment heb, dat ik Dan zeg: morgen mag ik roken, school dan kan ik net zo goed vandaag weer beginnen...

Had je dat op je terugvalmoment dan tóch maar gedacht. Dan begin je dus niet nú, maar stel je het écht uit tot morgen. En morgen opnieuw tot morgen. Juist op zo'n slecht moment kan dit helpen. Want een slecht moment heeft deze keer blijkbaar geresulteerd in wel roken, dus wat is wijsheid.

Nou, herpakken inderdaad en gaan met die banaan!
Ja, ik zal toch die gedachtengang proberen Molly

Vandaag hoef ik niet te roken, morgen weer.

Dan bedenk ik me misschien wel langer. Maar gelukkig heb ik nu geen stinkstaafies meer in huis, en ik denk dat naar de winkel ervoor toe moeten me wel genoeg bedenktijd geeft zodat ik halverwege zeg van: Nee, ik hoef niet te roken!
Hoop ook dat je niets meer vindt op verborgen plaatsen.

Misschien is een ander moeilijk moment nog als je je er niet bewust van bent. Dus bvb. op een feestje wat je al vaker hebt meegemaakt en waarbij je dus heel ontspannen mee staat te borrelen. En dan opeens vraagt iemand 'wil je een sigaretje', waarna je er uit gewoonte, zonder erbij na te denken, eentje neemt.

Geen idee of dat zou kunnen gebeuren, maar kon me er helemaal iets bij voorstellen.

Verder is dat glas water langzaam en bewust leegdrinken ook nog een goede manier, in het geval van weer een stompje vinden.

Het ene deel van de verslaving is iets biologisch, maar een ander groot deel is gewoonte. En dat laatste kun je met bewustzijn (en nieuwe lijntjes leren leggen in je hersenen) zelf veranderen!
Even een heel snel berichtje, weinig tijd op het moment, maar ben nog steeds een chagrijnige, eh, blije niet-roker!

Goed dat je je weer herpakt hebt, polkadot! Voor iedereen: heel veel succes, we komen er wel!
Goed zoooo Clandestina!

Polkadot beter dat je niks in huis of waar dan ook hebt. Ik heb er overigens 2 bewaard maar deze ga ik niet oproken. Ik heb ze niet bewaard voor het geval dat, ja ik weet eigenlijk niet waarom?!

Ik voel me echt grieperig maar kon niet mijn mand in, mijn net 1 jaar oude poes is vanmorgen spontaan bevallen van 1 kitten! Schrok me wild, het beestje was helemaal niet dik! Verder daar de hele dag druk mee geweest, allemaal kindertjes kwamen kijken:-)

Ik heb nu heel veel zin om ECHT te relaxen en veeeeel te roken, achter elkaar door!!! Hahahaha ik doe het niet natuurlijk!

Ga maar even een glas water langzaam leegdrinken...
<breekt in>

Vandaag ben ik precies 5 jaar geleden gestopt met roken!!!

5 years, 21 hours, 5 minutes and 41 seconds.

51.180 cigarettes not smoked, saving ¤ 7.051,55.

Hallo, mag ik even een

Dank u!!!

Hahaha sorry maar ik ben zo trots ik moest het even melden. "Vroegah" - bij mijn stop - was hier een stoppen met roken topic maar dat loopt volgens mij niet meer dus lukraak een stop topic gepakt.

En meiden echt als het mij gelukt is kan iedereen het ik heb 25 jaar gerookt als een ketter. Go for it!
@ Sartan WOW!!! YOU GO /apploud!!! Kan me voorstellen dat je daar enorm trots op bent. Ik ben momenteel (mijn terugvalletje vandaag van 5 hijsjes niet meegerekend) al ruim 5 dagen gestopt!!!

Ik ga het redden dit keer, ik weiger namelijk nog langer een slaaf te zijn van ranzige, vieze, kankerverwekkende stinkstokken!!!

Clandestina, Echt goed van je!!!
Ik meld me hier ook! Ben alweer ongeveer 5 jaar een roker en ben vanmiddag begonnen aan het boek van Alan Carr. Halverwege het boek dacht ik serieus: oke roken slaat echt helemaal nergens op. Heb hem nu net uit en meteen mijn laatste sigaret gerookt en werd er spontaan misselijk van.. Op naar een bestaan zonder roken! ;)
Welkom Doerian! Goed dat je gestopt bent! :D
Goeiemorgen! Jij bent ook vroeg, polkadot. Ik ook, slaap de laatste dagen slecht. Eerst heel veel, vanwege het stoppen en nu veel minder.

Leuk, Sartan, dat je even langskomt, heb het oude stoppen met roken topic zo'n beetje gevolgd, was er toen al mee bezig. Geweldig dat je nu al zolang gestopt bent!

Succes, Doerian!
@ Clandestina: helaas werd ik rond 5 uur gewekt door zoonlief die huilend wakker werd omdat hij zijn appel kwijt was :S...

Van mezelf slaap ik heul goed.
Goeiemorgen

Welkom Doerian! Succes vandaag!

Hier echt griep.. Alles doet pijn. Heb nooit griep, zou dit met het stoppen te maken hebben? Nou ja, voel me knap belabberd iig, maar geen enkele behoefte om te roken.

Succes weer allemaal en a happy healthy day:-)
Ben al 30 weken gestopt met roken ivm zwangerschap. Totaal geen moeite mee gehad.
Beetjegek ik ben met mijn twee zwangerschappen ook moeiteloos gestopt. Was idd makkelijker omdat je gewoon geen keus hebt (in mijn optiek)
Pfff zo enorm moe. Voordeel is wel dat ik ook te moe ben om trek te hebben in een peuk.

Alleen het zorgen voor een 3,5 jarige peuter is dan extra vermoeiend... hopelijk komt zijn papa snel thuis, ik Val echt zowat om van de slaap...
Polkadot wat vervelend dat je zo moe bent. Komt dat van het stoppen denk je? Ik slik ook extra vitamine b12.. Misschien ook iets voor jou?

Doerian hoe ging het vandaag?

Clandestina hoe gaat het met jou?

Hier nog steeds niet gerookt. Zag net mijn 2 sigaretten liggen... Had er zo'n zin in! Heb gelijk een kauwgom genomen en nu gaat t wel oke... Moeilijk moment!!!
Vanochtend en vanmiddag ging het wel, had een drukke dag op kantoor dus heb er eigenlijk geeneens aan gedacht. Toch gek, want normaal ging ik (hoe druk het ook was) meerdere keren naar buiten voor een sigaretje.

Na het avondeten tot nu heb ik het wel moeilijk hoor! Bij elke handeling denk ik: oh nu had ik normaal een sigaretje gerookt. Ik rookte minstens een pakje per dag en ben nu dus de laatste uurtjes constant onrustig en ik heb het gevoel dat ik alleen nog maar ontspan als ik een paar hijsjes neem.. Maar dat is onzin (zegt Alan Carr, haha)
Schatje-patatje, waarom heb je nog sigaretten in huis liggen? Ik zou dan echt in de verleiding komen om die 2 dan nog even op te roken
Goed bezig Doerian! Maareh een pakje per dag joh? Logisch dat je t nu dan moeilijk hebt! Doorzetten hoor!

Tja die 2 sigaretten ga ik nooit roken hoor, dit is al mijn 6e dag. Ik denk dat ik ze van de week weggooi. Ik had het vanavond toch best wel weer moeilijk ermee. Had wat frietjes gebakken en ooooooh zo'n zin!! Ik heb wat salmiak lolly's opgegeten en een paracetamol.. Roken is geen optie.
Goed bezig! Maar inderdaad, geen sigaretten in huis hebben hoor! Dan kun je ook niet in de verleiding komen!
Ooooow ik ben vreselijk chagerijnig!!!!

Bah en dit weer helpt ook niet mee!

Maareh, nog steeds rookvrij hoor, sterker nog: ik ga NU ritueel de twee sigaretten weggooien:-)

Hoe is het met jullie Polkadot, Clandestina en Doerian?
Goed bezig jullie allemaal! Ik ben sinds gisteravond gestopt met roken, na ongeveer 5 / 6 jaar af en aan gerookt te hebben. Ik ben nu alleen ontzettend duizelig / zie wazig sinds vanmiddag.

Ik las al op internet dat dit er een beetje bij kan horen maar vind het wel erg irritant, vooral omdat ik moet leren voor mijn tentamens en me zo niet kan concentreren. Zat al te denken om het stoppen nog maar een weekje uit te stellen maar zo is er altijd wel een excuus!

Wat mij wel helpt om te denken ipv van 'ik mag niet meer roken' is 'ik hoef niet meer te roken'. Ik wil geen slaaf meer zijn van nicotine.

Heb trouwens ook als hulpmiddel nicotinekauwgom van nicotinell gehaald, maar krijg hier een erg naar gevoel van in mijn mond, het prikt in mijn keel. Meer mensen die hier ervaring mee hebben?

Succes allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven