Gezondheid alle pijlers

GESTOPT!

30-05-2012 16:32 158 berichten
Met veel plezier mag ik aankondigen dat ik vanaf heden geen roker meer ben. Ik ben vanmiddag gestopt en ben hier heel blij mee. Zo blij dat ik het van de daken wil schreeuwen.

Maar bij gebrek aan een ladder om het dak op te komen SCHREEUW IK HET HIER MAAR UIT!!!

IK BEN GESTOPT MET ROKEN!

(moest het even kwijt :D)
Yes, voorbij zonder een sigaret te hebben genomen...

En nu weer geen trek of behoefte!

Feeling proud!

Ook jij kan het Clandestina!
Alle reacties Link kopieren
Polkadot, niet doen hoor, met je hoofd in de kliko.

Moet wel lachen, heb dit ook gedaan, bij eerdere stop momenten.

Maar jij gaat dat niet doen toch?

Houd vol, lichamelijke verslaving is maar 48uur.:)
Polkadot, niet doen hoor. Zoek afleiding, ga even naar buiten ofzo, eet een appel, drink water...... Maar pak die peuk niet. :)
Yeah, goed gedaan!
Op een terras, in de zon! Pffff moeilijk
Ben ik weer met mijn riedeltje! Niet doen, Tineke. Iets van zure appel, doorbijten, en dan ben je blij dat je niet gerookt hebt. Ik heb een verjaardag gehad vandaag, buiten zitten, wijntje en rokende vrienden om me heen. Vond het erg moeilijk, maar dacht: als ik nu ga roken voel ik me even beter, en daarna baal ik als een stekker!

Kom op, straks ben je ontzettend trots op jezelf dat je niet gerookt hebt. En als ik het kan -rook al 25 als een ketter- dan kun jij het ook!
Zo ook deze dag weer niet rokend doorgekomen. Eigenlijk de eerste dag dat het op een moment moeilijk was. Maar die vieze sigaretten uit de kliko heb ik daar mooi laten liggen en ze bedolven onder de resten van ons avondeten ;)

Verder geen moeilijke momenten meer gehad. Zelfs niet toen ik, alleen thuis, mezelf stierlijk verveelde... Dus dat was wel weer beter. Ik stak normaal veel sigaretten op tegen de verveling.

Ik merk wel dat ik nog veel aan sigaretten denk, maar steeds vaker op manieren van: mwa, ik hoef het niet meer. Ik mag ervan afblijven van mezelf :-)

@ Tineke, goed dat je doorzet, ondanks dat het zo moeilijk is op sommige momenten.

@ Clandestina, Goed van je dat je door hebt gezet!!! Zulke momenten zijn lastig he

We gaan vooral verder met NIET ROKEN, dan zijn we straks enorm trots op onszelf!!!
Good for you!

Volhouden dames! Allemaal. ;)
quote:polkadot28 schreef op 02 juni 2012 @ 10:12:

Even een lastig momentje...

Ben heel gammel en zit slecht in mijn vel vandaag.

In de kliko liggen nog de sigaretten die ik had weggegooid. Allemaal doormidden gebroken, maar tis zo verleidelijk een halve te pakken. (gatver, zit nu zowaar te overwegen een halve sigaret uit een kliko te halen en op te roken...)

Maar ik doe het niet, ik weiger nog langer een slaaf van mijn eigen ongezondheid te zijn.

Maar damn, wat Zou ik graag een trekje willen.

Note to myself: ik ben blij dat ik gestopt ben. Ik hoef niet meer te roken, ik heb het niet nodig!

Goed dat je gestopt bent!

Wat kan helpen op een moeilijk moment: pak een glas water en ga er ontspannen bij zitten. Neem een slokje water, ben er heel bewust van dat je een slok neemt, laat het heel bewust in je mond vloeien en slik het door. Dit alles heel bewust en heel langzaam, slokje voor slokje. Doe lang over dit hele glas.

Omdat je nu heel bewust met iets bezig bent, zowel met je hoofd als met je lichaam, zal het moment van 'trek' voorbij gaan.

En een tip die ik van een ex-roker heb gehoord: ze zei iedere dag tegen zichzelf 'morgen mag ik weer roken, maar vandaag niet'. En morgen zei ze hetzelfde, waardoor ze het op die manier kon uitstellen.

Kleine stapjes, dag voor dag, is makkelijker vol te houden omdat het te overzien is.

Succes!
Sorry meiden, mijn poging was niet sterk genoeg!

Heel veel succes voor jullie!

Go for it.......
Go polkadot en clandestina!

En Tineke gewoon doorgaan! Het ging ff mis, kan gebeuren. Uithuilen, opkrabbelen en verder gaan, je kunt het echt!
Ook ik ga zo meteen mijn laatste sigaret roken en daarna lekker naar bed en volledig gestopt zijn.

Ik heb 17 jaar gerookt en nu is het genoeg. Vriend en ik willen kinderen en ik wil absoluut geen rokende zwangere/ moeder worden! Ben serieus bang voor de lichamelijke afkickverschijnselen; herinner me van vorige pogingen dat ik erg ging zweten/ wazig ging zien/ duizelig werd/ koorts kreeg... Heb al enigszins last van angsten en maak me hier meteen zorgen om. Onzin natuurlijk; hele volksstammen roken niet en ik kan daar best bij horen. Een sigaret is niet gezellig of rustgevend!!! Komende week een paar dagen op vakantie en ik hoop dat ik daar 'gezond kan leven'; misschien wat hardlopen, gezond eten, veel wandelen, af en toe een wijntje. Ik ga ervoor!
Jena, en als je die laatste nou ook eens niet zou doen? Het is jezelf voor de gek houden hoor.

Succes wel gewenst!
quote:polkadot28 schreef op 02 juni 2012 @ 10:12:

(gatver, zit nu zowaar te overwegen een halve sigaret uit een kliko te halen en op te roken...)

Wat herkenbaar! Daarom kun je ze beter doormidden breken en nat maken. Of nog beter: door de wc spoelen.
@Molly, dat van morgen mag ik weer roken kan ik proberen. Maar ik ben bang dat als ik zo'n slecht moment heb, dat ik Dan zeg: morgen mag ik roken, school dan kan ik net zo goed vandaag weer beginnen...

@ Tineke, for was slechts een terugslag. Gewoon verder weer oppakken, je kan het echt!

@ jena, you go girl! Succes en kom hier je moeilijke momenten en frustraties er maar uitgooien!

Hier weer goed opgestaan zonder die nare trek in zo'n stinkstok. Wat voelt het toch lekker. Zeker nu het zulk hondenweer is, daar had ik eerst nog in gestaan en mezelf zeiknat laten worden. Nu hoef ik niet naar buiten :D
Jammer, Tineke! ik hoop dat we je hier snel terugzien!

Hier gaat het minder. Ben in staat in jouw kliko te duiken, polkadot, voor een paar halve peuken.

Dat de hele tijd slapen had wel wat, achteraf. Net alsof je een griepje moet uitzieken en dan heb je al geen zin om te roken. Nu ik weer van alles doe valt het me even hard tegen.

Maar roken is geen optie, dus nog rookvrij!

Jij gaat goed, polkadot!

Succes jena en de andere stoppers!
Hallo meiden,

Hier gaat het goed!

Gisteren was ik jarig en 's avonds had ik 1 vriendin op visite, zij heeft uit solidariteit niet gerookt, superlief! Had 2 moeilijke momenten en heb toen een Nicorette kauwgom genomen, helpt toch wel heb ik het idee.

Nu ik het mensen heb verteld, voelt het nog serieuzer, hebben jullie dat ook?

Tineke: doe je gauw weer mee?

Jena: jij ook succes! Het is voor een goed doel!

Iedereen weer sterkte en succes vandaag. Ik heb het nu niet zo moeilijk want migraine dus totaal geen behoefte, zie wel op tegen de avond. Zo voor de tv, ik grijp af en toe in gedachte naast mij naar mijn pakje...
Even een motivational:

Dank Amand!

Ja mijn vriend rookt niet, is anti zelfs maar heeft er nooit wat van gezegd. Als hij bij me is, rook ik sowiezo maar 2 ofzo maar toch..

Mijn exman rookte zware shag en poetste maar 2 keer per dag zn tanden.. Toen ik niet rookte ivm mijn zwangerschappen, vond ik een gewoon klein kusje op de mond al smerig!
Hahaha Clandestina, de kliko word woensdag pas geleegd. Maar er zit inmiddels zoveel smurrie bovenop die halve peuken. Die wil je echt niet meer!

Schatje, wat lief dat ze zo rekening met je houd!

Ik heb het direct iedereen verteld. Meer houvast en een stok achter de deur!

Armand, thanks voor de motivatie. Elke motivatie is mooi meegenomen.

Ik ben deze middag goed doorgekomen, lekker met mijn zoontje gezwommen. Waar ik normaal bij het naar buiten gaanmeteen zo'n stinkstok aanstak moest ik er niet aan denken nu.

Het voelt zoveel fijner niet afhankelijk te zijn van sigaretten. Alhoewel ik volgens mij nu wel richting overmoedigheid dreig te gaan. Net dacht ik ff: 1tje kan best wel, maar nee. 1tje kan ook niet!
@Polkadot heerlijk lekker zwemmen met je ventje en geen druk van: waar kan ik zsm roken?!

Enne... Niet "eentje kan wel" dat kan inderdaad niet!

Ik heb nu elke dag een lekker maskertje op mn gezicht om mezelf te belonen:-)

Ik ga aankomende week ook zwemmen en mezelf wat bezighouden. De eerste 2 weken is toch wel het spannendst, las het ook op Stivoro.
Succes weer! Hebben jullie al zo'n app gedownload die bijhoudt hoeveel geld je hebt uitgespaard en hoe lang je al rookvrij bent?
Waar kun je die downloaden dan Pyridine?

Hoe was jouw eerste rookvrije dag Jena?
Gewoon via de appstore. Ik heb hem ook, hij heet: gestopt met roken.

Het is wel leuk om te zien hoelang je gestopt bent en hoeveel je uitspaart. Ook krijg je te zien hoever je lichaam al is herstelt.

Hier even wat extra motivatie nodig. Ik zit met mijn zoontje thuis (zwaar baggerweer, en hij vind buiten in de regen niets) en heb naast huishouden niets gepland vandaag.

Mijn plannen voor vandaag in combi met het weer zorgen ervoor dat ik zo een sigaret zou kunnen roken...

Wat kan die ene sigaret nou schelen.... denk ik dan.

Nog maar een appeltje dan maar!
STOM STOM STOM STOM STOM!

Ik vond een verlaten peuk tijdens het uitruimen van mijn tas. Die heb ik aangestoken en ik heb 5 hijsjes genomen. Toen besefte ik wat ik deed en heb hem uitgemaakt en weggegooid.

Vies dat t was, maar STOM zeg! Ik wil niet terugvallen!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven