Gezondheid alle pijlers

gewoonafvallen.nl

12-11-2019 19:36 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik zocht via Google op maag verkleinen (zonder operatie) en kwam terecht op gewoonafvallen.nl. Een website van een vrouw die veel is afgevallen. Ze heeft dat alsvolgt gedaan :

Maand 1 en 2 900 a 1000 kcal
Maand 2 en 3 1200 kcal
Maand 4 tm 6. 1400 kcal
Maand 7+. 1500 kcal

Wie heeft hier ervaring mee?

In een ander topic heb ik al heel veel verschillende afvaltips gekregen en hebben mensen hun verschillende manieren verteld dus dat is hier niet mijn vraag. Ben echt alleen benieuwd naar mensen die hier ervaring mee hebben. Kon je het volhouden? Hoeveel afgevallen in hoeveel tijd?
Crash diëten werken zolang je crasht. Zodra je stopt met crashen kom je zeker 1,5 keer je gecrasht gewicht weer aan ....

En nee, persoonlijk geen ervaring met crashen, want wat er niet aan komt hoeft er ook niet vanaf!
retrostar schreef:
12-11-2019 20:28
Het gaat nu eenmaal niet vanzelf. Anders was niet de helft te dik.
Precies daarom. Tnx
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
12-11-2019 22:14
Crash diëten werken zolang je crasht. Zodra je stopt met crashen kom je zeker 1,5 keer je gecrasht gewicht weer aan ....

En nee, persoonlijk geen ervaring met crashen, want wat er niet aan komt hoeft er ook niet vanaf!

Waarom schrijf je dat als je er geen ervaring mee hebt?
Ik ben gecrasht en nog steeds op gewicht.
Wel met een verziekte relatie met eten.
.
Al naar de huisarts geweest voor je zelf gediagnosticeerde PDS? Dat zou ik eerst doen voor je aan wat voor n dieet dan ook probeert.

En een dieet sowieso starten met hulp van een dieetist erbij.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Natuurlijk is het ongezond.

Ik houd op het moment een (industrieel) suikervrij-dieet en val af als de neten. Misschien meer iets voor jou? Dat is tenminste geen crash dieet. Ik eet trouwens ook geen zuivel of rood vlees (wel gevogelte).

Maar, ik ben niet altijd strikt, want ik ga ook graag uit en dan eet ik lekker wat ik wil. Zo blijft het leven ook een beetje leuk.
Hakuna Matata
kerst schreef:
12-11-2019 21:19
en de andere helft is te dik dankzij medicijnen zoals antidepressieva , antipsychotica, anti-epileptica en betablokkers. Waarvan akte.
Je wordt niet dik door medicijngebruik, je wordt te dik door je niet te houden aan de juiste leefregels. Net zoals mensen beweren dat ze dik worden van de Prednison. Dat is complete onzin. Behalve een Vollemaansgezicht en een andere vetverdeling en wat vocht vasthouden, word je te dik van het toegeven aan het hongergevoel wat de bijwerking is.
RJB schreef:
12-11-2019 21:16
Ja logisch ben alleen benieuwd naar ervaringen. Niet of het werkt of niet. Natuurlijk werkt het
Het wordt dan letterlijk een crashdieet. Crashen zal je met dit belachelijke dieet. Heb je zin in een ziekenhuisopname en een slechte afloop? Je moet je leven wel erg zat zijn wil je jezelf zo mishandelen.
Wat ik altijd zo wonderlijk vind, is dat mensen (en met name vrouwen) denken dat er een wondermiddel bestaat om af te vallen, zonder dat ze hun eetgewoontes en verdere levenspatroon hoeven aan te passen.

De feiten: het aantal mensen met overgewicht is de laatste decennia schrikbarend toegenomen, tot kinderen aan toe. En nee, die mensen zijn niet allemaal ziek, of hebben niet allemaal een aandoening of medicijnen waar het aan ligt, dat ligt aan niks anders dan een stukje zelfdiscipline waar het eten en bewegen betreft.

En sorry, maar ik ben dan niet van de meehuilers die ach en wee roepen omdat je die zak chips niet kan laten staan of die vette snacks. Je stopt het zelf willens en wetens in je mond.

En van die topics "ik weet niet hoe ik moet afvallen". Nou, natuurlijk weten de meeste mensen dat best. Alleen hebben ze geen zin hun levens- en eetgewoontes structureel aan te passen (want dat kost moeite en inzet) en gokken ze op een wondermiddel. Wat er gewoon niet is.

De keus is dus heel simpel: ofwel je stopt met verkeerd eten en snacken en gaat meer bewegen, ofwel je accepteert dat je gewicht hoger is dan zou moeten. Meer keuzes zijn er niet.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Hatchi schreef:
13-11-2019 18:39
Het wordt dan letterlijk een crashdieet. Crashen zal je met dit belachelijke dieet. Heb je zin in een ziekenhuisopname en een slechte afloop? Je moet je leven wel erg zat zijn wil je jezelf zo mishandelen.
Lmao

Nee, van 1000 calorieën ga je nog niet in het ziekenhuis eindigen. Toch is het wel erg laag; maar zo erg is het ook weer niet.
Hatchi schreef:
13-11-2019 18:39
Haha nou jij kunt wel overdrijven zeg
1 ervaring tot nu toe.....
RJB schreef:
14-11-2019 00:18
1 ervaring tot nu toe.....

Selectief lezen is ook een kunst.
.
Goeie middag,

Ik ben nog bij een diëtist geweest, zij raadde mij aan afhankelijk van uw beweging die je doet elke dag, hoe groot je bent, welk werk je eventueel doet 1500 calorieën tot 1800 calorieën per dag in te nemen.
Onder de 1200 calorieën liefst niet doen zonder begeleiding van een diëtist of voedingsdeskundige, het gevaar zit er in dat je bepaalde voedingstoffen te kort komt.
Veel succes en moed👍😊

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven