Gezondheid alle pijlers

gordelroos kind

09-05-2016 21:10 58 berichten
Gisterochtend zag ik op zoon zijn rechterarm 3 grote plekken met allemaal blaasjes. Vandaag naar de huisarts: gordelroos.

Iemand ervaring met deze ziekte bij kinderen?

Hij mag gewoon naar school. Klaagde net wel over oorpijn en hoofdpijn; ik hoop niet dat dat betekent dat dat gebied ook aangedaan is en dat daar ook blaasjes gaan komen
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kan je best hoofdpijn krijgen bij gordelroos. Soms voel je je er zelfs grieperig door.

Maar geen ervaring of dokter hier, ofzo.
Geen ervaring bij kinderen, wel bij mezelf. Ik had een plek met ongeveer 5 blaasjes. Heel klein dus. Na een paar dagen flinke jeuk is het vanzelf weggegaan. Je blijft het nog wel heel lang zien. Ik had het vorig jaar september en je ziet nog steeds een donker plekje.
Oorpijn kan door zijn lymfeklieren komen.

Ik heb daar ook altijd pijn, terwijl het echt alleen op mijn armen blijft.. Koelen is prettig en gewoon paracetamol geven.

Zodra het gaat indrogen gaat het jeuken.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
Dank voor de reacties. Hij heeft paracetamol gehad. Benieuwd hoe het verloop gaat zijn. Hij heeft 3 grote plekken (van 3 bij 2 centimeter zoiets) en nog wat kleine plekjes.
Koelen is echt heel prettig. Het voelt bij mij iig altijd heet en koortsig aan.
quote:Moirai schreef op 09 mei 2016 @ 21:24:

Oorpijn kan door zijn lymfeklieren komen.

Ik heb daar ook altijd pijn, terwijl het echt alleen op mijn armen blijft.. Koelen is prettig en gewoon paracetamol geven.

Zodra het gaat indrogen gaat het jeuken.Ik had ook last van mijn lymfeklieren, zo ben ik erachter gekomen. Ik had een bultje onder mijn oksel en daarmee ben ik naar de huisarts gegaan. Hij maakte zich eerst zorgen over het bultje, maar toen ik hem dat gekke jeukende plekje liet zien, wist hij meteen dat het bultje van de gordelroos kwam. De huisarts legde uit dat het bultje bij de lymfeklier een soort afvoer van de gordelroos was. Het is inderdaad vanzelf weggegaan.
Zoon klaagt ook over pijn in zijn oksel. Zal dus ook wel met de gordelroos te maken hebben (hoewel rondom de oksel nog niks te zien is)

Plekken voelen inderdaad warmer aan dan de niet aangedane huid.
http://m.thuisarts.nl/gordelroos?mobile

http://m.thuisarts.nl/gordelroos/ik-heb ... oos?mobile
quote:esther55 schreef op 10 mei 2016 @ 00:06:

http://m.thuisarts.nl/gordelroos?mobile

http://m.thuisarts.nl/gordelroos/ik-heb ... mobileDaar had ik al gekeken maar ervaringsverhalen vind ik toch fijner.
quote:bloesem1977 schreef op 09 mei 2016 @ 21:54:

Zoon klaagt ook over pijn in zijn oksel. Zal dus ook wel met de gordelroos te maken hebben (hoewel rondom de oksel nog niks te zien is)

Plekken voelen inderdaad warmer aan dan de niet aangedane huid.lymfeklier
Mijn dochter heeft ook een keer een plekje gehad aan haar heup (ook 2 bij 3 cm) toen ze 2 of 3 jaar was.

Ze had ook 3 keer waterpokken gehad (waarvan je overal leest dat dat niet kan, ik weet het).

Haar kinderarts adviseerde toen om er zalf tegen koortsblaasjes aan te doen en dat hielp. Ik wil hiermee zeker geen medisch advies geven, het is gewoon mijn ervaring.
Is ook wel logisch, Poloppie. Gordelroos/waterpokken is ook een herpes-virus: herpes zoster.
Ja, die logica volg ik ook

Was ook maar om aan te geven dat ik het vermoeden heb dat ze gewoon moeite heeft met dat virus...
Ja, die zalf smeren we al. Helaas heeft hij veel pijn. Nu ook weer nieuwe plekjes; onder andere op 2 vingers. Schrijven lukt niet dus maakt hij zich nu ook nog druk om school. Hopelijk is het snel over.
Ik ga morgenochtend de huisarts weer bellen. Hij heeft zoveel pijn; we kunnen het niet langer aanzien. Afgelopen 2 nachten nauwelijks geslapen; hij gilt van de pijn en dat kennen we echt niet van hem
quote:bloesem1977 schreef op 11 mei 2016 @ 20:44:

Ik ga morgenochtend de huisarts weer bellen. Hij heeft zoveel pijn; we kunnen het niet langer aanzien. Afgelopen 2 nachten nauwelijks geslapen; hij gilt van de pijn en dat kennen we echt niet van hem

Ach, dat arme kind.

Gordelroos zit in je zenuwpunten, daarom doet het zo onwijs veel pijn. Goed dat je met hem weer naar de huisarts gaat.
quote:Moirai schreef op 11 mei 2016 @ 20:45:

[...]

Ach, dat arme kind.

Gordelroos zit in je zenuwpunten, daarom doet het zo onwijs veel pijn. Goed dat je met hem weer naar de huisarts gaat.Hij slaapt nu net; totaal uitgeput. Ik hoop op een goede nacht en dat het morgen wat beter zal gaan. Wat zouden we het graag van hem overnemen....
quote:bloesem1977 schreef op 11 mei 2016 @ 21:07:

[...]

Hij slaapt nu net; totaal uitgeput. Ik hoop op een goede nacht en dat het morgen wat beter zal gaan. Wat zouden we het graag van hem overnemen....Als hij weer zo'n pijn heeft vannacht de HAP bellen. Daar zijn ze voor.
quote:Moirai schreef op 11 mei 2016 @ 21:08:

[...]

Als hij weer zo'n pijn heeft vannacht de HAP bellen. Daar zijn ze voor.Ik hoop dat ik het kan rekken tot morgenochtend 8 uur. Ik ga vragen voor een sterkere pijnstiller dan paracetamol.
quote:bloesem1977 schreef op 11 mei 2016 @ 21:50:

[...]

Ik hoop dat ik het kan rekken tot morgenochtend 8 uur. Ik ga vragen voor een sterkere pijnstiller dan paracetamol.

Waarom wil je het rekken?

Ik heb laatst na een operatie van zoon 2x 's nachts het ziekenhuis gebeld. Echt verschrikkelijk om je kind te zien gillen van de pijn.
Tip voor de volgende keer: eerder naar de huisarts. Echt je kind niet twee nachten laten gillen van de pijn hoor, de huisarts kan gewoon sterkere pijnstillers voorschrijven. En de huisartsenpost kan dat 's nachts ook, die je bij de apotheek met nachtdienst ook gewoon 's nachts op kunt halen.

Sowieso lijkt het me handig om de huisarts even te zien, als de gordelroos zich uitbreidt.
[quote]Moirai schreef op 11 mei 2016 @ 21:51:

[...]

Ja, dat weet ik eigenlijk ook niet, behalve dan dat de eigen huisarts hem gezien heeft maandag en dus een vergelijk heeft als ze hem morgen weer ziet. Daarnaast gaf huisarts maandag aan dat er eigenlijk niks te doen is aan gordelroos; wil zoon niet voor niks midden in de nacht mee naar de HAP nemen als ze toch niks kunnen doen.

Maargoed, ik hoop dat ik morgen wat sterkers voor hem krijg. Gelukkig slaapt hij nu al 1,5 uur.
quote:bloesem1977 schreef op 11 mei 2016 @ 22:03:

[quote]Moirai schreef op 11 mei 2016 @ 21:51:

[...]

Ja, dat weet ik eigenlijk ook niet, behalve dan dat de eigen huisarts hem gezien heeft maandag en dus een vergelijk heeft als ze hem morgen weer ziet. Daarnaast gaf huisarts maandag aan dat er eigenlijk niks te doen is aan gordelroos; wil zoon niet voor niks midden in de nacht mee naar de HAP nemen als ze toch niks kunnen doen.

Maargoed, ik hoop dat ik morgen wat sterkers voor hem krijg. Gelukkig slaapt hij nu al 1,5 uur.

Goede pijnstilling is toch niet voor niets?

Sterkte iig.
Sowieso lijkt het me handig om de huisarts even te zien, als de gordelroos zich uitbreidt.[/quote]

Gelukkig zijn er vandaag geen nieuwe plekken bijgekomen. Wel worden de bestaande plekken wat groter; althans, de blaasjes/bultjes worden groter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven