Gezondheid alle pijlers

gordelroos kind

09-05-2016 21:10 58 berichten
Gisterochtend zag ik op zoon zijn rechterarm 3 grote plekken met allemaal blaasjes. Vandaag naar de huisarts: gordelroos.

Iemand ervaring met deze ziekte bij kinderen?

Hij mag gewoon naar school. Klaagde net wel over oorpijn en hoofdpijn; ik hoop niet dat dat betekent dat dat gebied ook aangedaan is en dat daar ook blaasjes gaan komen
quote:Moirai schreef op 11 mei 2016 @ 22:04:

[...]

Goede pijnstilling is toch niet voor niets?

Sterkte iig.nee, daar heb je gelijk in inderdaad...
Alle reacties Link kopieren
quote:bloesem1977 schreef op 11 mei 2016 @ 22:05:

[...]

nee, daar heb je gelijk in inderdaad...

Stel nou dat hij zijn arm breekt, laat je hem dan ook de hele nacht pijn hebben of bel je de HAP?

Beetje hetzelfde toch? Daar zit die HAP voor hoor. Om dit soort dingen kan je gerust bellen.
Once you’ve accepted your flaws, no one can use them against you.
quote:bloesem1977 schreef op 11 mei 2016 @ 22:03:

[quote]Moirai schreef op 11 mei 2016 @ 21:51:

[...]

Waarom wil je het rekken?

Ja, dat weet ik eigenlijk ook niet, behalve dan dat de eigen huisarts hem gezien heeft maandag en dus een vergelijk heeft als ze hem morgen weer ziet. Daarnaast gaf huisarts maandag aan dat er eigenlijk niks te doen is aan gordelroos; wil zoon niet voor niks midden in de nacht mee naar de HAP nemen als ze toch niks kunnen doen.

Maargoed, ik hoop dat ik morgen wat sterkers voor hem krijg. Gelukkig slaapt hij nu al 1,5 uur.Dit klopt dus niet, er zijn virusremmers die het verloop van gorelroos aanzienlijk minder erg laten verlopen en waardoor het minder lang duur. Zie http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h34645.pdf weer alleen niet of kinderen dit mogen hebben.
quote:missmadame schreef op 11 mei 2016 @ 22:16:

[...]

Dit klopt dus niet, er zijn virusremmers die het verloop van gorelroos aanzienlijk minder erg laten verlopen en waardoor het minder lang duur. Zie http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h34645.pdf weer alleen niet of kinderen dit mogen hebben.

Dat wist ik niet. Goed om te weten!

TO, een troost, normaal gesproken schijn je het maar 1x te krijgen.
quote:missmadame schreef op 11 mei 2016 @ 22:16:

[...]

Dit klopt dus niet, er zijn virusremmers die het verloop van gorelroos aanzienlijk minder erg laten verlopen en waardoor het minder lang duur. Zie http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h34645.pdf weer alleen niet of kinderen dit mogen hebben.

Ik heb ervaring met dit middel, maar dat "aanzienlijk" vond ik wel meevallen eerlijk gezegd. Of tegenvallen dus eigenlijk.

Bovendien lees ik in het farmacotherapeutisch kompas (en in de bijsluiter die jij linkt) dat het alleen voorgeschreven wordt aan volwassenen en kinderen ouder dan 12. Het kan dus zomaar zijn dat wat de huisarts zegt, ook echt klopt.
Trouwens, als je bloed- of plasmadonor bent gelijk bellen naar de bloedbank. Ze willen heel graag je plasma hebben ivm de antistoffen.

Geldt natuurlijk niet voor het zoontje van TO
Maar de enige die je dat kan vertellen, is de huisarts zelf natuurlijk.
Ja, je krijgt het gelukkig maar 1x, dat houd ik hem ook steeds voor
quote:bloesem1977 schreef op 11 mei 2016 @ 22:31:

Ja, je krijgt het gelukkig maar 1x, dat houd ik hem ook steeds voor Mwah, er zijn uitzonderingen
quote:Moirai schreef op 11 mei 2016 @ 22:32:

[...]

Mwah, er zijn uitzonderingen

Dat zeg ik hem maar niet

Pfff, ben zo blij dat hij nu alweer een paar uur slaapt. Even rust voor dat mannetje
quote:bloesem1977 schreef op 11 mei 2016 @ 22:35:

[...]

Dat zeg ik hem maar niet

Pfff, ben zo blij dat hij nu alweer een paar uur slaapt. Even rust voor dat mannetje

Ook niet nodig, gebeurt niet vaak

Oijn is ontzettend vermoeiend. Ik hoop dat hij doorslaapt en morgen wat fitter opstaat.
Ach wat sneu Bloesem! Veel beterschap!
quote:bloesem1977 schreef op 11 mei 2016 @ 22:31:

Ja, je krijgt het gelukkig maar 1x, dat houd ik hem ook steeds voor Hoeft idd niet, heb het al 3x gehad....
quote:missmadame schreef op 11 mei 2016 @ 22:48:

[...]

Hoeft idd niet, heb het al 3x gehad....Wel je plasma afgeven hè.
quote:mardejo schreef op 11 mei 2016 @ 22:44:

Ach wat sneu Bloesem! Veel beterschap!Dank je!
Moriai dat heeft de bloedbank al. Ik doneer braaf ieder half jaar
quote:missmadame schreef op 11 mei 2016 @ 23:25:

Moriai dat heeft de bloedbank al. Ik doneer braaf ieder half jaar

Als je een gordelroos uitbraak hebt, zitten er antistoffen in je bloed die gebruikt worden voor mensen die een beenmergtransplantatie gaan krijgen, maar nog niet de waterpokken hebben gehad.

Schijnt erg lastig aan te komen te zijn. Dus bij de eerste signalen bel ik. Dan is het een paar keer geven in 2 of 3 weken en zijn zij weer blij.

Ik heb ooit een juichende keuringsarts aan de telefoon gehad
Terecht, want herpesvirussen kunnen voor mensen met een (ernstig) verzwakt immuunsysteem dodelijk zijn.

Edit: en zeker de eerste uitbraak. Ze zijn erg blij als je al een heleboel virussen gehad hebt.
quote:Beeldig schreef op 11 mei 2016 @ 23:28:

Terecht, want herpesvirussen kunnen voor mensen met een (ernstig) verzwakt immuunsysteem dodelijk zijn.

Edit: en zeker de eerste uitbraak. Ze zijn erg blij als je al een heleboel virussen gehad hebt.

Haha ja

De rode loper gaat nog net niet uit.
Ik doelde met die laatste opmerking op mensen die een transplantatie krijgen. Maar ik geloof gerust dat mensen met dit soort antistoffen bij de bloedbank warm onthaald worden ja!
Dan las ik je verkeerd

En ze zijn er idd erg blij mee, want het komt niet veel voor.

Je mag zelfs buiten openingstijden komen.
Straks ga je me nog vertellen dat je nog een extra koekje kreeg ook!
quote:Beeldig schreef op 11 mei 2016 @ 23:37:

Straks ga je me nog vertellen dat je nog een extra koekje kreeg ook!

Wel onbeperkt drinken

Ah nee, ik hou op. Ik vind het alleen zo zonde dat zoveel mensen geen donor zijn. Ik zag vandaag dat ze naarstig op zoek zijn naar plasmadonors.

En als je dan toch nog wta nuttigs kan doen met die gordelroos doe ik het met liefde.
Goed dat je de oproep deed, ik denk dat dit bij weinig mensen bekend is. En ook dit kan levens redden!
Mag hem nu ibuprofen geven; meer wil huisarts niet geven gezien zijn leeftijd (en dat snap ik ook wel, maar pfff....)

Ze zei nu ook dat gordelroos bij kinderen niet vaak voorkomt en dat hij sowieso volgende week weer gezien moet worden. Ik las inderdaad dat je het kan krijgen als je weerstand sterk verslechterd is, maar dat is bij hem volgens mij niet aan de orde. Maar ja, hoe komt hij er dan aan?

Nacht was gelukkig beter dan de vorige 2 nachten. Hij is 3x huilend bij ons geweest maar sliep snel weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven