Gezondheid alle pijlers

Haaruitval...

01-08-2012 14:59 15 berichten
Hoi allemaal,

Ik heb nu sinds een kleine maad vreselijke last van haaruitval!! Hele plukken verlies ik!

Nu ben ik vanwege mijn migrine vorige maand overgestapt van microgynon naar cerazette zal het daarmee iets te maken hebben?

Maak me een beetje zorgen (wat dan weer niet goed is voor mijn haaruitval haha)

Iemand tips?

Groetjes!
De beste tip die je ik je kan geven is het slikken van natuurlijk vitamine B complex en dan heb je grote kans dat het snel weer op knapt.
Alle reacties Link kopieren
Heb door de spiraal zowat de helft van mijn haardos verloren... Nu 7 maanden na verwijderen van spiraal begint het weer gezond te worden...

Dus het kan zeker door verandering van de pil komen..

Daar kan je tegen slikken wat je wilt maar hielp niets.

Succes
Thank you Cateautje, toevallig nu een week geleden begonnen hiermee.. Vandaag zelfs 'Hair Gro' shampoo en conditioner gekocht en volgens de vrouw van de tuinen was wel wat..

Suusjesuusje, wat vervelend voor je!! Maar is daar niks tegen te doen dan, is toch raar dat voor verandering van anticonceptie je zo veel haar verliest?!
ja die spiraal... heb ook onwijze haaruitval. nu is dat ding eruit sinds 2 maanden, hopen dat het snel weer bijgroeit. ben overigens ook B aan het slikken, maar heb niet het idee dat het iets voor mijn haar doet. wel voor mijn nagels.
Je bent niet toevallig een maand of 4 of 5 geleden bevallen?
Ellende he, die hormonen haha! Cerazette heeft een heel gunstig effect op mijn migraine.. Alleen inmiddels een doorbraakbloeding van al bijna 2 weken en dus dat haar, of nou ja dat niet meer haar op mijn hoofd!

Nee, ben niet toevallig bevallen :-)
Wilde ook al vragen of je bevallen was?

2 weken na mijn bevalling begon 'het'.

Sliertjes, plukjes, bosjes..

Zodanig dat ik aan de linkerkant een hele hoge inham kreeg, verder heel dun haar en aan de achterzijde een kalige plek.

Uiteindelijk ben ik na 2 maanden na de bevalling na de HA gegaan.

Scheen normaal te zijn, kreeg inderdaad het hier eerder genoemde vitamine B advies en ik moet zeggen 6 maanden na de bevalling begon het ergens weer een beetje op te lijken en pas een jaar daarna had ik mijn volledige haargroei weer terug.

Mén wat vond ik het erg, temeer omdat mijn vader wel een haarziekte heeft waardoor hij dus geen hoofdhaar en andere lichaamsbeharing heeft (dus ook geen wenkbrauwen, wimpers e.d.)

Was even 'bang' dat ik het ook zou hebben

*Edit: hier overigens vóór en ná de zwangeschap geen pilgebruik *
Geen verandering van hormonen hier, maar maak mij ook een beetje zorgen als ik mijn kussen en borstel bekijk...
Ja je hoort het veel.. Tijdens de zwangerschap schijn je bijna geen haren te verliezen, maar die verlies je dan ook allemaal na je bevalling.... Gelukkig voor je dat het weet allemaal is gaan groeien!!!

En winkelfanaat, ik snap je helemaal
Jaren geleden ook gestopt met Microgynon en ook haaruitval. Toen ik weer begon met slikken was het over. Ben nu bijna 50 en durf echt niet te stoppen met deze pil. Gelukkig kan ik het voorlopig nog wel slikken van de gyneacoloog.

Heb tijdens die haaruitval wel gebeld met Microgynon en toen zeiden ze dat je geen haaruitval kan krijgen als je stopt maar juist als je het gaat slikken. Is dus niet waar wat ze zeggen.
Hier begonnen met Microgynon, 3 maanden geleden, en ik heb juist meer haaruitval. Het zou dus wel kunnen Annmary64, wat ze bij de firma zeggen.

Ik dacht eerst dat mijn haaruitval kwam door het ontzwangeren oid, maar nu als ik het zo lees leg ik het verband opeens met mijn pilgebruik. Hmm..
Zo zie je maar dat iedereen er anders op reageert.. In elk geval geruststellend te lezen dat jij het dus ook hebt Annmary64.. Snap dat je liever niet stopt met de pil!!!
Als je volwaardig eet, niet extreem dieet en verder gezond bent, kan het heel goed hormonaal zijn. Elke verandering in de hormoonhuishouding kan haaruitval veroorzaken. Dan kun je vitaminen slikken wat je wilt, maar at zal weinig opleveren.

Microgynon bevat een progestageen met een androgeen effect, en kan daarom specifiek 'mannelijke' haaruitval veroorzaken. Het is beter een pil met minder androgene bijwerkingen te gebruiken (kijk hier voor info: http://www.anticonceptie.nl/algemeen/acne/faq - wat voor acne geldt, geldt ook voor haaruitval, bij beide is het dezelfde oorzaak). Maar de bijwerkingen kunnen per persoon verschillen.

Ik heb het zelf gehad met de Mirena: handenvol. Na het stoppen is het langzaam weer teruggegroeid.
Hmm, misschien een huisarts bezoekje dan maar?! :-)

Tnx voor je uitleg!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven