HELUP! Obstipatie
maandag 23 november 2009 om 02:16
maandag 23 november 2009 om 02:23
Beste Maja,
Misschien niet het antwoord waarop je nú zit te wachten, maar misschien heb je wel 'n probleem waarbij Obstipatie (chronisch) kan voorkomen.
Betreffende het oplossen/tijdelijk verhelpen van obstipatie: laxerende middelen gebruiken/eten.
Op dit uur kan ik als 'leek' er ook geen andere zinnige tekst van maken dan:
Obstipatie tijdelijk verhelpen, bij vaker/permanent voorkomen, opzoek naar oorzaak.
Hopelijk reageert er iemand die goede laxeermaatregelen kent.
Succes & beterschap in ieder geval gewenst!
Zou ook kunnen dat je iets anders hebt dan obstipatie?
Misschien niet het antwoord waarop je nú zit te wachten, maar misschien heb je wel 'n probleem waarbij Obstipatie (chronisch) kan voorkomen.
Betreffende het oplossen/tijdelijk verhelpen van obstipatie: laxerende middelen gebruiken/eten.
Op dit uur kan ik als 'leek' er ook geen andere zinnige tekst van maken dan:
Obstipatie tijdelijk verhelpen, bij vaker/permanent voorkomen, opzoek naar oorzaak.
Hopelijk reageert er iemand die goede laxeermaatregelen kent.
Succes & beterschap in ieder geval gewenst!
Zou ook kunnen dat je iets anders hebt dan obstipatie?
maandag 23 november 2009 om 06:01
Jeetje, vervelend zeg. Aangezien het al meer dan een uur later is zal ik wel mosterd zijn, maar toch:
1) Naar de weekend- of nachtapotheek voor een laxerend middel of een klysma dat zonder recept te krijgen is.
2) Daarna een afspraak maken met je huisarts om te laten onderzoeken waar het probleem vandaan komt (als dat nog niet bekend is) en in overleg met de arts vervolgstappen ondernemen. (Medicatie of bijvoorbeeld onderzoek.)
3) Verder kan dagelijks Roosvicee laxo goed werken bij sommige mensen. Voordeel is dat het geen medicatie is en je het onbeperkt kan nemen.
4) Véél water drinken en producten met vezels er in eten. Klinkt afgezaagd, maar is echt belangrijk. Daarnaast goed blijven bewegen, want ook dat houdt je darmen op gang.
Ik hoop dat het probleem inmiddels opgelost is en je verder nog een rustige nacht hebt. Sterkte!
1) Naar de weekend- of nachtapotheek voor een laxerend middel of een klysma dat zonder recept te krijgen is.
2) Daarna een afspraak maken met je huisarts om te laten onderzoeken waar het probleem vandaan komt (als dat nog niet bekend is) en in overleg met de arts vervolgstappen ondernemen. (Medicatie of bijvoorbeeld onderzoek.)
3) Verder kan dagelijks Roosvicee laxo goed werken bij sommige mensen. Voordeel is dat het geen medicatie is en je het onbeperkt kan nemen.
4) Véél water drinken en producten met vezels er in eten. Klinkt afgezaagd, maar is echt belangrijk. Daarnaast goed blijven bewegen, want ook dat houdt je darmen op gang.
Ik hoop dat het probleem inmiddels opgelost is en je verder nog een rustige nacht hebt. Sterkte!
maandag 23 november 2009 om 06:25
Voldoende bewegen, wapiti pillen is natuurlijk produkt, vezelrijk eten evt extra vezels innemen bijv. Maar ook daar heb je een recept voor nodig. Gedroogde pruimen of vijgen eten dagelijks. Lactulose syroop . Veel water drinken. Mandarijnen eten. En anders even googelen op oma weet raad. Daar staan heel veel huis tuin en keuken tips. En je door de arts niet te snel laten afschepen. Gaat het niet over... Dan blijven bellen. Tot er een oplossing is. Sterkte.
maandag 23 november 2009 om 08:20
ik hoop dat je buikpijn al over is inderdaad, maar ik heb hier ook vaak last van, sinds ik in ziekenhuis heb gelegen. zelfs na 2 grote klysma s kon ik nog niet.
hoe erg....
Maar ik drink nu zowiezo veel water en thee op een dag. dat is al een heel verschil met als je fris zou drinken. Verder ontbijt ik vaak met yoghurt en cruesli en tussen de middag eet ik roggebrood. Maar zorg ook dat je bijvoorbeeld genoeg boter op je brood doet. veel vezelrijk eten. kiwi op ene nuchtere maag met een bak koffie helpt me ook welles
. hihi. en verder neem ik af en toe als het eht niet gaat lactulose stroop,daar heb ik ook niet veel last van. Want als je aan de dulcolax of microlax begint, vind ik vaak zo funest. veel krampen, en dan kun je een keer goed na de wc en dana vaak weer een week niet ofzo.
En bewegen. al loop je maar een half uurtje.
Nou ja... het is eigenlijk simpel en je meot het even tijdje goed volhouden,dan moet het vanzelf op gang komen.
HOe is het nu dan met je?

Maar ik drink nu zowiezo veel water en thee op een dag. dat is al een heel verschil met als je fris zou drinken. Verder ontbijt ik vaak met yoghurt en cruesli en tussen de middag eet ik roggebrood. Maar zorg ook dat je bijvoorbeeld genoeg boter op je brood doet. veel vezelrijk eten. kiwi op ene nuchtere maag met een bak koffie helpt me ook welles

En bewegen. al loop je maar een half uurtje.
Nou ja... het is eigenlijk simpel en je meot het even tijdje goed volhouden,dan moet het vanzelf op gang komen.
HOe is het nu dan met je?

maandag 23 november 2009 om 08:23
maandag 23 november 2009 om 10:39
ook altijd goedwerkend!
Lauwwater in je vaginale douche doen en deze inderdaad als klysma gebruiken! Dus insproeien, even laten ïnwerken"en dan boven de WC hangen.
Als ik echt eens acute problemen heb helpt dit vaak ook(wordt de ontlasting zachter van).
NB, de vag. douche daarna niet meer gebruiken ivm bacterien.
XX
LLB
Lauwwater in je vaginale douche doen en deze inderdaad als klysma gebruiken! Dus insproeien, even laten ïnwerken"en dan boven de WC hangen.
Als ik echt eens acute problemen heb helpt dit vaak ook(wordt de ontlasting zachter van).
NB, de vag. douche daarna niet meer gebruiken ivm bacterien.
XX
LLB
maandag 23 november 2009 om 10:55
's Ochtends altijd beginnen met:
3 kiwi's, halve liter lauw water en een kop sterke koffie.
Dat werkt gegarandeerd! Wel echt iedere ochtend doen!
Veel gebroken lijnzaad (Zonnatura) door je eten, is een van de weinige natuurlijke laxeermiddelen. Werkt erg goed. Wel vèèl water erbij drinken. Is sowieso erg belangrijk bij obstipatie.
Zie voor meer info: scdiet.nl
3 kiwi's, halve liter lauw water en een kop sterke koffie.
Dat werkt gegarandeerd! Wel echt iedere ochtend doen!
Veel gebroken lijnzaad (Zonnatura) door je eten, is een van de weinige natuurlijke laxeermiddelen. Werkt erg goed. Wel vèèl water erbij drinken. Is sowieso erg belangrijk bij obstipatie.
Zie voor meer info: scdiet.nl

maandag 23 november 2009 om 12:04
quote:keeltjuh schreef op 23 november 2009 @ 11:13:
poepthee halen bij de homeopatische winkel
( geen idee hoe het eigenlijk heet)Kun je net zo goed dulcolax slikken. Die thee is ook een laxeermiddel waar je darmen op den duur lui van worden. Je kan een keer en vervolgens lukt het weer twee weken niet.
poepthee halen bij de homeopatische winkel

maandag 23 november 2009 om 13:32

maandag 23 november 2009 om 15:17
Eetlepel lijnzaad olie of olijfolie
Pruimen en/of abrikozen
Lauw water op de nuchtere maag
Buikspieroefeningen ( helpt echt!!!)
Dit zijn voor mij beproefde methodes die ik weer eens moest toepassen de afgelopen weken vanwege slikken van ijzer.
Had wel zo'n smerig zoet laxerdrankje van de apotheek ,aar dat hielp voor geen meter.
Pruimen en/of abrikozen
Lauw water op de nuchtere maag
Buikspieroefeningen ( helpt echt!!!)
Dit zijn voor mij beproefde methodes die ik weer eens moest toepassen de afgelopen weken vanwege slikken van ijzer.
Had wel zo'n smerig zoet laxerdrankje van de apotheek ,aar dat hielp voor geen meter.
maandag 23 november 2009 om 17:59
quote:absoluteEinstein schreef op 23 november 2009 @ 12:04:
[...]
Kun je net zo goed dulcolax slikken. Die thee is ook een laxeermiddel waar je darmen op den duur lui van worden. Je kan een keer en vervolgens lukt het weer twee weken niet.tja ze wil een huis tuin en keuken middeltje ik werk zelf in het ziekenhuis ik zat zelf ook aan dulcolax te denken en bij me zelf gaan bedenken waarom heb ik obstipatie wat het komt nooit zomaar!
[...]
Kun je net zo goed dulcolax slikken. Die thee is ook een laxeermiddel waar je darmen op den duur lui van worden. Je kan een keer en vervolgens lukt het weer twee weken niet.tja ze wil een huis tuin en keuken middeltje ik werk zelf in het ziekenhuis ik zat zelf ook aan dulcolax te denken en bij me zelf gaan bedenken waarom heb ik obstipatie wat het komt nooit zomaar!