Gezondheid alle pijlers

herstel borstverkleining, zorgen voor je kind

28-02-2013 22:44 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over enkele weken onderga ik een borstverkleining.

Ik heb een zoontje van bijna een jaar en ik vraag me af hoe dat zal gaan in de herstelperiode. Uiteraard krijg ik hulp na de operatie. Maar ben benieuwd naar ervaringen van andere vrouwen die hiermee te maken hebben gehad. Is het bijvoorbeeld wel mogelijk hem voorzichtig even uit zijn ledikantje te tillen etc.

Ben benieuwd naar de reacties!

En hoelang is de opnameduur meestal in het ziekenhuis na een borstverkleining?
Je mag absoluut niet tillen! Vriendin van mij heeft het ook gehad, vriendin van haar is een tijdje bij haar gebleven om voor haar kind te zorgen. Ze kon en mocht echt niks! Zij moest volgens mij een aantal dagen in het ziekenhuis blijven.

Succes, resultaat bij haar is erg mooi geworden!
Ik had de dag erna al geen pijnstilling nodig en ik kon me aardig goed bewegen.

Toch zou ik zeker niet tillen! Al zou je het eerder kunnen. Dit kan je genezing goed in de weg staan en dat zou zonde zijn.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Opnameduur is 1-2 dagen, ligt er ook aan hoe je de narcose oppakt. Het is beter om je man de kleine te laten oppakken de eerste dagen, liever niet zelf. Beste is om het met de arts eerst te bespreken trouwens?
Ik ben in mei 2012 geopereerd. Ik moest 1 nachtje blijven. Mijn man is de eerste 10 dagen bij me gebleven (zorgverlof), roen kon ik echt niets.

Mijn jongste was destijds 1,5. Ik heb hem denk ik een week of 5 niet kunnen tillen. Daarna heeeel voorzichtig.

Na 6 weken ben ik weer gaan werken, ik krijg nl een borstontsteking na 3 weken en dat vertraagde eea enigszins.

Succes!! Echt rustig aan doen.
Ik had ook een kleintje van net een jaar toen ik een borstverkleining heb gehad.. Ik heb 6 wkn lang hulp gehad om die kleine in en uit bed enz te tillen.. Uit reflex heb ik haar na de 2e week 1 keer opgevangen toen ze viel en had daar gelijk een bloeding door... Niet doen dus.. Het advies om niet te tillen is niet voor niets!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Als je kind bijna 1 is, hoef je echt niet veel te tillen. Gewoon wat praktische tips:

- Scharrel een campingbedje op met rits aan de zijkant. Dan hoef je die alleen open te ritsen om je zoontje zelf in en uit het bedje te laten klimmen.

- Verschonen op de bank of bed, kind van bijna 1 kan, eventueel met een opstapje, zelf erop klimmen.

- Nu gaan investeren in veilig traplopen. Omhoog laten klimmen, jij loopt achteraan. Naar beneden op de billen, jij loopt voorop en houdt zijn handje vast.

- Als je kind een kinderstoel heeft waar hij perse in getild moet worden: kijk eens naar een stoelverhoger. Dan kan je kind er met een opstap, klein trapje, zelf opklimmen. Jij gespt hem vast en klaar.
Een kind van bijna 1 dat veilig de trap op kan lopen? Lijkt me niet echt realistisch
quote:meryan schreef op 28 februari 2013 @ 22:56:

Als je kind bijna 1 is, hoef je echt niet veel te tillen. Gewoon wat praktische tips:

- Scharrel een campingbedje op met rits aan de zijkant. Dan hoef je die alleen open te ritsen om je zoontje zelf in en uit het bedje te laten klimmen.

- Verschonen op de bank of bed, kind van bijna 1 kan, eventueel met een opstapje, zelf erop klimmen.

- Nu gaan investeren in veilig traplopen. Omhoog laten klimmen, jij loopt achteraan. Naar beneden op de billen, jij loopt voorop en houdt zijn handje vast.

- Als je kind een kinderstoel heeft waar hij perse in getild moet worden: kijk eens naar een stoelverhoger. Dan kan je kind er met een opstap, klein trapje, zelf opklimmen. Jij gespt hem vast en klaar.Misschien heb ik ubertrage kinderen hoor, maar die klommen met 11 maanden echt niet overal op en in op commando.
The time is now
Een kind van nog geen jaar dat trap kan lopen lijkt me een utopie. Op die leeftijd lopen veel kinderen uberhaupt nog niet.
Bedankt voor de reacties.

Mijn zoontje loopt inderdaad nog niet en doet ook niet veel op commando. Het zijn wel handige tips, maar dan moet je kindje denk ik net even wat ouder zijn.

Maar ik begrijp dus, niet tillen! Dat wordt nog een heel georganiseer qua hulp!

Ik heb het er destijds heel kort met de chirurg over gehad, maar dat was het eerste gesprek, en toen was nog niet eens zeker of de operatie door zou gaan. Dus op dat moment was ik nog niet bezig met de hulp na de operatie.
quote:abc schreef op 28 februari 2013 @ 23:01:

Een kind van nog geen jaar dat trap kan lopen lijkt me een utopie. Op die leeftijd lopen veel kinderen uberhaupt nog niet.

Mijne wel. Je hoeft er niet voor te lopen namelijk. Kruipen en klimmen is voldoende.

Maar goed, misschien had ik wel een heel slim kind.
quote:meryan schreef op 28 februari 2013 @ 23:10:

[...]

Mijne wel. Je hoeft er niet voor te lopen namelijk. Kruipen en klimmen is voldoende.

Maar goed, misschien had ik wel een heel slim kind. Het nadeel is dat TO dus niet goed kan opvangen als het kind valt.
Die van mij kruipt ook nog niet (elf maanden), ze tijgert wel, maar alleen de kant op die ze zelf wil . Echt niet dat ze daar heen gaat waar ik graag wil waar ze heen gaat.
quote:Istar_ schreef op 28 februari 2013 @ 23:13:

[...]

Het nadeel is dat TO dus niet goed kan opvangen als het kind valt.Daar heb je weer een punt.
Heb je je uberhaupt wel ingelezen TO? Zes weken niet tillen is absoluut de gouden regel, dat lees je altijd als je hierover leest. Een keer googelen en dit komt meteen op.

Sterkte met je operatie in ieder geval en succes met je verdere voorbereiding. Echt gaan inlezen hoor, dat kan een hoop potentieel drama voorkomen.
Ik vind het vreemd dat de arts het daar niet wat uitvoeriger over heeft gehad met je. Of dat je dat zelf hebt uitgezocht.

Niet tillen, de eerste zes weken.

(Ervaringsdeskundige)
Ozo.
Nee je kan hem niet uit zijn ledikantje tillen.

Je kan niet eens zijn billen optillen om zijn luier te verschonen.

Max een kilo tillen.
Waarom wacht je niet nog een jaar? Ik vind het bepaald wel onhandig gepland van je eerlijk gezegd.
Ik bedoel: in en uit de auto tillen wordt al een drama. Je man zal dus met betrekking tot kind echt alles moeten doen: brengen en halen Kdv, uit en in bed, verschonen, badderen. Niet te doen, echt niet.
Ik heb de mijne gehad toen jongste bijna 3 was: geen enkel probleem.
quote:Suze02 schreef op 01 maart 2013 @ 08:26:

Waarom wacht je niet nog een jaar? Ik vind het bepaald wel onhandig gepland van je eerlijk gezegd.Ik dacht hetzelfde, waarom nu? Het tijdstip is zeer onhandig.
TO heeft misschien maar 1 kind en weet dus nog niet dat de beroerdste tijd nu aanbreekt. Tenminste, zo heb ik dat ervaren: zo rond een jaar tot twee jaar, heul erg zwaar. Die koters schieten alle kanten op en zijn niet te vertrouwen. Als er ooit ogen in je rug nodig zijn is het in die periode.
Ik heb mijn BVK 6 jaar geleden ondergaan mijn jongste was toen ruim 2 jaar en ik ben na 3-4 weken weer langzaam gaan tillen ,en dat ging prima.

Ik zelf ben 6 dagen in het ziekenhuis gebleven (was eigenlijk 3) ivm complicatie.
Idd, denk alsjeblieft niet: 'dat zal wel loslopen'. Ik had nog geen kids met mijn borstverkleining en heb -voor mijn gevoel- geen gekke dingen gedaan, en toch zijn de hechtingen aan de onderkant van mijn borsten open gegaan. Dat had ik echt liever voorkomen..

Verder overigens alleen maar een positieve ervaring hoor. Ben van Cup G naa Cup D gegaan en heb er nooit 1 seconde spijt van gehad

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven