Het ADD topic
zaterdag 23 januari 2021 om 23:48
Er zijn hier vast nog meer mensen die ooit de diagnose ADD hebben gekregen.
Waar lopen jullie het meeste tegenaan in het dagelijkse leven?
Gebruik je er medicatie voor? Hoelang al en bevalt het?
En zo nee wat doe je er dan aan om zo min mogelijk last te hebben van je ADD?
Waar lopen jullie het meeste tegenaan in het dagelijkse leven?
Gebruik je er medicatie voor? Hoelang al en bevalt het?
En zo nee wat doe je er dan aan om zo min mogelijk last te hebben van je ADD?
sjiraf wijzigde dit bericht op 06-10-2021 00:28
0.55% gewijzigd
woensdag 27 oktober 2021 om 11:33
Vandaag weer terug naar mijn HA geweest om de uitslag te bespreken. Ook mijn bloeddruk.
Ik krijg straks een halfuursmeting.
De HA was gemengd gelukkig over de oestrogeen. Hij zei dat de kans (het is feitelijk gewoon 'de pil' die je weer slikt) op vormen van kanker, met name borstkanker, groot is. Nu zit ik natuurlijk in nog 2 trajecten (ik had alleen 5 jaar geleden nog op mijn 59ste baarmoederhalskanker uit voorzorg omdat het bij ons in de familie voorkomt) van bevolkingsonderzoek, darmen en borsten. Tot dusver altijd goed geweest, geen gekke dingen. En beiden lopen nog ruim 10 jaar door tot mijn 75ste.
Hij zei ook: hoe lang moet je dan oestrogeen blijven slikken. Ja, goeie vraag.
Kortom, hij gaat ook overleggen met een gyneacoloog, hij kijkt even naar de meting van vandaag, en overlegt ook even met de diagnosticerende organisatie. Volgende week weer afspraak.
Ik zei: voor mij is de rust in mijn hoofd heel belangrijk. Die wil ik echt heel graag (terug).
Ik krijg straks een halfuursmeting.
De HA was gemengd gelukkig over de oestrogeen. Hij zei dat de kans (het is feitelijk gewoon 'de pil' die je weer slikt) op vormen van kanker, met name borstkanker, groot is. Nu zit ik natuurlijk in nog 2 trajecten (ik had alleen 5 jaar geleden nog op mijn 59ste baarmoederhalskanker uit voorzorg omdat het bij ons in de familie voorkomt) van bevolkingsonderzoek, darmen en borsten. Tot dusver altijd goed geweest, geen gekke dingen. En beiden lopen nog ruim 10 jaar door tot mijn 75ste.
Hij zei ook: hoe lang moet je dan oestrogeen blijven slikken. Ja, goeie vraag.
Kortom, hij gaat ook overleggen met een gyneacoloog, hij kijkt even naar de meting van vandaag, en overlegt ook even met de diagnosticerende organisatie. Volgende week weer afspraak.
Ik zei: voor mij is de rust in mijn hoofd heel belangrijk. Die wil ik echt heel graag (terug).
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
woensdag 27 oktober 2021 om 12:33
@koreana
Dat is nog wel een afweging zeg, goed dat je ha er op inspringt.
Maar als ik het goed begrijp willen 'ze' van de adhd-test je geen ADHD medicatie geven en eerst met hormonen je bloeddruk in t gareel krijgen?
Bizar.. hebben zij ook inzage in je volledige dossier, vinden ze met jouw historie in gedachten oestrogeeneen veiliger keuze dan een traditionele bloeddrukverlager , - of je , indien mogelijk(nog) strakker aan alle verstandige leefregels houden.
Dat laatste daar ben ik vreselijk slecht in, het is voor mij een soort kunstje, een project dat ik prima een aantal maanden kan doen maar tot dusver nooit ècht permanent doorzet . Dat krijg ik er niet in
Dat is nog wel een afweging zeg, goed dat je ha er op inspringt.
Maar als ik het goed begrijp willen 'ze' van de adhd-test je geen ADHD medicatie geven en eerst met hormonen je bloeddruk in t gareel krijgen?
Bizar.. hebben zij ook inzage in je volledige dossier, vinden ze met jouw historie in gedachten oestrogeeneen veiliger keuze dan een traditionele bloeddrukverlager , - of je , indien mogelijk(nog) strakker aan alle verstandige leefregels houden.
Dat laatste daar ben ik vreselijk slecht in, het is voor mij een soort kunstje, een project dat ik prima een aantal maanden kan doen maar tot dusver nooit ècht permanent doorzet . Dat krijg ik er niet in
woensdag 27 oktober 2021 om 15:51
Ik heb al een bloeddrukverlager (beta-blokker) maar tijdens het onderzoek was deze hoog. Vanochtend tweemaal en vanmiddag met de halfuurmeting was hij weer redelijk normaal.
De hoge BD bij het onderzoek baarde hen zorgen, ze wilden daarom nog geen medicatie gelijk gaan instellen, maar eerst uitsluitsel over de BD en kwamen toen met dat voorstel van oestrogeen, BD beheersbaar en dan medicatie.
En die oestrogeen is dus iets waar mijn HA minder blij van wordt.
In principe liet de halfuursmeting een stabiel moment zien, en verwacht ik dat volgende week de HA meer gaat inzoomen op medicatie.
Ik sprak ook laatst iemand die zei dat ze zelf gestopt was met de medicatie (helaas vergeten te vragen welke) en dat ze dus zich weer compleet groen en geel ergerde aan de wereld en iedereens kop er weer af wilde bijten. Klonk herkenbaar, dus ik zou wel liever minder bijterig worden, zeg maar
De hoge BD bij het onderzoek baarde hen zorgen, ze wilden daarom nog geen medicatie gelijk gaan instellen, maar eerst uitsluitsel over de BD en kwamen toen met dat voorstel van oestrogeen, BD beheersbaar en dan medicatie.
En die oestrogeen is dus iets waar mijn HA minder blij van wordt.
In principe liet de halfuursmeting een stabiel moment zien, en verwacht ik dat volgende week de HA meer gaat inzoomen op medicatie.
Ik sprak ook laatst iemand die zei dat ze zelf gestopt was met de medicatie (helaas vergeten te vragen welke) en dat ze dus zich weer compleet groen en geel ergerde aan de wereld en iedereens kop er weer af wilde bijten. Klonk herkenbaar, dus ik zou wel liever minder bijterig worden, zeg maar

Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
woensdag 27 oktober 2021 om 20:12
Hi, ik ontdek dit topic nu pas, ik heb half november een intake bij psych omdat ik wil weten of ik add heb en aan af en toe aan zelfmedicatie doe.
Het meeste last heb ik van roekeloos gedrag ( lekker handig in de opvoeding ook .... not), en dat dingen niet tot me doordringen. Ook relaties zijn moeizaam ivm het tonen van emoties die ik wil sterk heb maar waar ik slecht mee om kan gaan.
Fijn om jullie verhalen te lezen, dank voor het delen. Ik ben vijftiger en had dit veel eerder willen weten en aan kunnen pakken, had me zoveel frustratie gescheel. IK denk trouwens dat add erger wordt onder invloed van de overgang?
Het meeste last heb ik van roekeloos gedrag ( lekker handig in de opvoeding ook .... not), en dat dingen niet tot me doordringen. Ook relaties zijn moeizaam ivm het tonen van emoties die ik wil sterk heb maar waar ik slecht mee om kan gaan.
Fijn om jullie verhalen te lezen, dank voor het delen. Ik ben vijftiger en had dit veel eerder willen weten en aan kunnen pakken, had me zoveel frustratie gescheel. IK denk trouwens dat add erger wordt onder invloed van de overgang?
woensdag 27 oktober 2021 om 20:29
woensdag 27 oktober 2021 om 21:01
Ja. dat is dus bij mij het geval.feniks02 schreef: ↑27-10-2021 20:12Hi, ik ontdek dit topic nu pas, ik heb half november een intake bij psych omdat ik wil weten of ik add heb en aan af en toe aan zelfmedicatie doe.
Je maakt minder oestrogeen aan. Hoe het precies zit moet ik mij nog in verdiepen, maar waar ik vroeger dus planmatig een held was, kan ik nu nog steeds plannen, maar raak ik ervan in paniek.
Daarnaast kan ik wel echt iedereens kop eraf bijten als je je werk niet goed doet, en of het nu overgang is of niet, ik merk dat mensen in het algemeen geen binding meer hebben met hun werk en het ze soms geen lor boeit of ze het goed doen. Terwijl ik meer dan bovenmatig last kan hebben van dat slordige, ongeïnteresseerde gedrag.
Waar ze de diagnose stelden gaven ze aan dat het echt te maken heeft bij vrouwen boven de 50 die 50 jaar lang goed functioneren en ineens inkakken.
Een voorbeeld: ik werk 1 dag per week op een andere locatie. Helemaal prima, maar omdat ik sleep met mijn been wil ik graag in de buurt parkeren. Dat is altijd een drama. Ik kan mij dan al dagen van te voren druk maken of ik wel kan parkeren. Voorheen was ik veel meer 'laissez-faire', het been doet en deed evenveel zeer, maar had ik 10 jaar geleden zoiets van: ik probeer op tijd te komen, en anders moet iedereen maar even wachten, vertrek ik nu nog vroeger naar werk en ben al twee dagen van te voren aan het stressen om nog maar te zwijgen van gestress in de auto naar de plek toe. Alsof mijn karakter anders is geworden.
woensdag 27 oktober 2021 om 21:02
Kun je dat toelichten?Teaus schreef: ↑27-10-2021 20:29@koreana
Ah dat verklaart alles, vond het al zo'n vreemde keuze.
Hopelijk vindt men je straks gewoon ok genoeg om met pillen te starten, die rust is heel fijn
En jaaaah zonder pil ben ook ik nogal 'kort van lont'.
Dat kan zich trouwens wel op heel verschillende manieren manifesteren
Ik ben heel fel, heel boos, enorm sarcastisch. Hoe uit zich dat bij jou?
woensdag 27 oktober 2021 om 22:11
Herkenbaar, ik ben van het reizen op de bonnefooi en heb dat vaak gedaan, nu ineens maak ik mezelf gek met hoe het zou moeten en dat dingen niet lukken. Ongeinteresseerd gedrag van mijn collega;s is denk ik probleem nummer 1 voor mij althans, mensen in het algemeen die hun verantwoordelijkheid niet nemen en die niet doorpakken. Zuchten en steunen over taakjes waarvan ik denk, als je nou eens wat gaat doen ipv er drie mails over te gaan zitten schrijven. Dan spring ik bijna uit elkaar. Voor mij is de hyperfocus natuurlijk gewoon, dat hebben zij niet, en werken in een bestendig normaal tempo. Wat ook niet mee helpt is dat ik alleen vier kinderen heb opgevoed. Dus aan daadkracht bepaald geen gebrek, ik zie ook wel dat mensen er bang van worden en er niet bij aan kunnen sluiten. Bestuurders en directeuren zijn er heel erg blij mee. Het legt me zakelijk gezien geen windeieren.koreana schreef: ↑27-10-2021 21:01Ja. dat is dus bij mij het geval.
Je maakt minder oestrogeen aan. Hoe het precies zit moet ik mij nog in verdiepen, maar waar ik vroeger dus planmatig een held was, kan ik nu nog steeds plannen, maar raak ik ervan in paniek.
Daarnaast kan ik wel echt iedereens kop eraf bijten als je je werk niet goed doet, en of het nu overgang is of niet, ik merk dat mensen in het algemeen geen binding meer hebben met hun werk en het ze soms geen lor boeit of ze het goed doen. Terwijl ik meer dan bovenmatig last kan hebben van dat slordige, ongeïnteresseerde gedrag.
Waar ze de diagnose stelden gaven ze aan dat het echt te maken heeft bij vrouwen boven de 50 die 50 jaar lang goed functioneren en ineens inkakken.
Een voorbeeld: ik werk 1 dag per week op een andere locatie. Helemaal prima, maar omdat ik sleep met mijn been wil ik graag in de buurt parkeren. Dat is altijd een drama. Ik kan mij dan al dagen van te voren druk maken of ik wel kan parkeren. Voorheen was ik veel meer 'laissez-faire', het been doet en deed evenveel zeer, maar had ik 10 jaar geleden zoiets van: ik probeer op tijd te komen, en anders moet iedereen maar even wachten, vertrek ik nu nog vroeger naar werk en ben al twee dagen van te voren aan het stressen om nog maar te zwijgen van gestress in de auto naar de plek toe. Alsof mijn karakter anders is geworden.
donderdag 28 oktober 2021 om 07:02
Oh dat reizen, herkenbaar. Deden wij ook met de kinderen en later ook. Alleen de eerste nacht bijvoorbeeld reserveren, en dan zien we wel. We waren vooral van plannen dat kerkje hier, dit museumpje daar maar het hotel kwam wel goed en kwam ook goed. Nu moet minutieus alles gepland worden.
Dat aansluiten herken ik ook, of vooral, gebrek aan. Ik kan ook enorm slecht tegen dat gekeutel, als er een vraag of probleem is heb ik hem al opgelost en zit de rest nog verdwaasd om zich heen te koekeloeren. Het gebrek aan zichzelf oppakken, herpakken, doorpakken. Echt, kwaaier kun je mij niet krijgen.
Dat aansluiten herken ik ook, of vooral, gebrek aan. Ik kan ook enorm slecht tegen dat gekeutel, als er een vraag of probleem is heb ik hem al opgelost en zit de rest nog verdwaasd om zich heen te koekeloeren. Het gebrek aan zichzelf oppakken, herpakken, doorpakken. Echt, kwaaier kun je mij niet krijgen.

donderdag 28 oktober 2021 om 15:28
Dit herken ik, ik heb in mijn werk dat ik het (heel) goed wil doen en dat eigenlijk ook van anderen verwacht.koreana schreef: ↑27-10-2021 21:01
Maar, op mijn werk (en eigenlijk daarbuiten ook) merk ik dat ik het moeilijk vind om moeilijke gesprekken aan te gaan. Zeker als ze over mezelf gaan. Dit is ook altijd een reden geweest om op veel functies niet te solliciteren. Ik kan heel conflictvermijdend zijn, alleen als ik voor een ander moet opkomen dan heb ik daar geen last van.
Herkennen jullie dat en hoe gaan jullie daarmee om?
donderdag 28 oktober 2021 om 16:23
aardbeienslof schreef: ↑28-10-2021 15:28Dit herken ik, ik heb in mijn werk dat ik het (heel) goed wil doen en dat eigenlijk ook van anderen verwacht.
Maar, op mijn werk (en eigenlijk daarbuiten ook) merk ik dat ik het moeilijk vind om moeilijke gesprekken aan te gaan. Zeker als ze over mezelf gaan. Dit is ook altijd een reden geweest om op veel functies niet te solliciteren. Ik kan heel conflictvermijdend zijn, alleen als ik voor een ander moet opkomen dan heb ik daar geen last van.
Herkennen jullie dat en hoe gaan jullie daarmee om?
Dat ik sneller en makkelijker voor een ander opkom, dan mezelf herken ik ook. Soms denk ik wel eens dat ik advocaat had moeten worden.
Ik kan het echter op zich ook wel voor mezelf met het verschil dat ik het voor een ander echt zakelijk en feitelijk kan houden, voor mezelf niet. Dan word ik echt persoonlijk.
Een persoonlijk gesprek vind ik lastig, ik ben heel wantrouwend. Zo vroeg mijn baas mij laatst binnen, ik denk gelijk dat ik weer wat fout heb gedaan, maar niets bleek minder waar: of ik een collega die een bepaalde studie doet, wilde begeleiden, dat was weer onderdeel van zijn studie en dat stukje coaching had hij nodig. Feitelijk dus een compliment voor mij. Maar ik denk gelijk dat ik op zoek kan naar die doos voor mijn persoonlijke spullen.
Als ik al word aangesproken voel ik mij snel persoonlijk aangevallen. Terwijl het initieel niet mijn fout hoeft te zijn. Bijvoorbeeld aanleveren gegevens, omdat we een storing hadden kon ik niet alles aanleveren, maar een deel. Mijn collega ietwat geïrriteerd: en waarom heb ik dit of dat niet. Ik mis dan het vermogen om rustig te zeggen: dat klopt, want we hebben storing, ik denk dat je die info dan of dan krijgt. Nee, ik bijt natuurlijk bijna weer zijn kop eraf. Nu was ik die dag ook in een slechte mood want de moeder van een zeer goede vriendin was die dag overleden waar ik erg verdrietig over was.
maandag 8 november 2021 om 07:49
Hoi allemaal, ik ben blij dat ik jullie heb gevonden. Ik heb een vraagje. Ik ben nu 8 maanden aan het daten met een man en dit loopt niet altijd even soepel. Ik weet dat hij een laag zelfbeeld heeft en enorm is afgevallen. Om hem daarmee te helpen heeft hij medicatie gehad vertelde hij.
Gisteren zag ik een pakje medicatie liggen en dacht dat dit voor zijn hooikoorts was.
Het was een pakje tentin toen ik vroeg wat het was zei hij ooo dat is medicatie wat ik ooit heb gehad voor het afvallen iets mompelend over ADHD. Dat hij het maar soms gebruikt. Het doosje was van 14 sep 2021.
Nu zijn er allerlei lampjes gaan branden. En als ik hier lees zie ik zo veel herkenning in mijn partner.
Even voor de check kan een dokter tentin voorschrijven of moet dat via een psychiater?
Hebben jullie dit weleens verzwegen voor een partner?
Gisteren zag ik een pakje medicatie liggen en dacht dat dit voor zijn hooikoorts was.
Het was een pakje tentin toen ik vroeg wat het was zei hij ooo dat is medicatie wat ik ooit heb gehad voor het afvallen iets mompelend over ADHD. Dat hij het maar soms gebruikt. Het doosje was van 14 sep 2021.
Nu zijn er allerlei lampjes gaan branden. En als ik hier lees zie ik zo veel herkenning in mijn partner.
Even voor de check kan een dokter tentin voorschrijven of moet dat via een psychiater?
Hebben jullie dit weleens verzwegen voor een partner?
maandag 8 november 2021 om 07:59
Welkom hier Mazikeen.
Wat ik er zo van kan lezen is Tentin inderdaad voor concentratie en humeur. Ik kan zelf niet zeggen dat ik het verborgen heb gehouden, ik weet het nu sinds een paar weken na 60 jaar redelijk gefunctioneerd te hebben.
Ik weet wel dat ik er open over ben, en dat ik dat ook zou zijn naar een partner. Het kan alleen maar verhelderend werken.
Het medicijn zal ws. door een psych zijn voorgeschreven, eenmaal ingesteld kan het door de HA blijvend worden voorgeschreven.
Ik vind het lastig om het toe te schrijven aan het zelfbeeld. Ik weet wel dat AD(H)D'ers de neiging hebben perfectionistisch te zijn tot aan het uiterlijk aan toe. Dat kan dus zeker meespelen.
Ik zou het gesprek met hem aangaan. Vraag hem wat de medicatie met hem doet, dan kan hij namelijk ook aan jou uitleggen hoe hij zich voelt, met en zonder.
Wat ik er zo van kan lezen is Tentin inderdaad voor concentratie en humeur. Ik kan zelf niet zeggen dat ik het verborgen heb gehouden, ik weet het nu sinds een paar weken na 60 jaar redelijk gefunctioneerd te hebben.
Ik weet wel dat ik er open over ben, en dat ik dat ook zou zijn naar een partner. Het kan alleen maar verhelderend werken.
Het medicijn zal ws. door een psych zijn voorgeschreven, eenmaal ingesteld kan het door de HA blijvend worden voorgeschreven.
Ik vind het lastig om het toe te schrijven aan het zelfbeeld. Ik weet wel dat AD(H)D'ers de neiging hebben perfectionistisch te zijn tot aan het uiterlijk aan toe. Dat kan dus zeker meespelen.
Ik zou het gesprek met hem aangaan. Vraag hem wat de medicatie met hem doet, dan kan hij namelijk ook aan jou uitleggen hoe hij zich voelt, met en zonder.
maandag 8 november 2021 om 08:05
Hoi Koreana,
Thanks voor de snelle reactie. Hij heeft het nog nooit over ADHD gehad tot gisteren. Hij zegt dat zijn dokter het heeft voorgeschreven voor zijn eetprobleem en dat er een vermoeden was van ADHD. Toen ik vroeg of er een diagnose is gesteld zei hij dat hij er mee mag experimenteren van zijn huisarts vanwege zijn afvallen. Hij zei dat er geen diagnose is voor ADHD.
Ik zit zelf in de zorg en volgens mij krijg je dit niet zomaar voor geschreven om er mee te experimenteren.
We hebben laatst ruzie gehad omdat ik zei dat hij hulp nodig had. Hij ontplofte toen.
Thanks voor de snelle reactie. Hij heeft het nog nooit over ADHD gehad tot gisteren. Hij zegt dat zijn dokter het heeft voorgeschreven voor zijn eetprobleem en dat er een vermoeden was van ADHD. Toen ik vroeg of er een diagnose is gesteld zei hij dat hij er mee mag experimenteren van zijn huisarts vanwege zijn afvallen. Hij zei dat er geen diagnose is voor ADHD.
Ik zit zelf in de zorg en volgens mij krijg je dit niet zomaar voor geschreven om er mee te experimenteren.
We hebben laatst ruzie gehad omdat ik zei dat hij hulp nodig had. Hij ontplofte toen.
maandag 8 november 2021 om 09:24
maandag 8 november 2021 om 09:50
Ik dacht dat dit soort medicatie alleen door een psychiater mag voorgeschreven worden 
Overigens is hij al 2 jaar geleden zoveel afgevallen en dit pakje was van september.
Ik ga sowieso het gesprek aan als ik hem weer zie. Hij heeft alle verschijnselen van ADHD. Het feit dat hij laatst zo boos was, omdat hij geen hulp wilt zegt al wel wat. Het verzwijgen van deze info vind ik best kwadelijk.

Overigens is hij al 2 jaar geleden zoveel afgevallen en dit pakje was van september.
Ik ga sowieso het gesprek aan als ik hem weer zie. Hij heeft alle verschijnselen van ADHD. Het feit dat hij laatst zo boos was, omdat hij geen hulp wilt zegt al wel wat. Het verzwijgen van deze info vind ik best kwadelijk.
maandag 8 november 2021 om 10:25
Nou is een laag zelfbeeld wel iets dat veel mensen met ad(h)d gaandeweg ontwikkelen.
Als je altijd gecorrigeerd wordt, te laat bent, de helft hebt meegekregen , geen flets hebt waar te beginnen/eindigen, wat hoofd- of bijzaak is etcetc terwijl je echt snoeihard je best doet dan moet je behoirlijk hard werken om je gevoel van eigenwaarde een beetje intact te houden
Als je altijd gecorrigeerd wordt, te laat bent, de helft hebt meegekregen , geen flets hebt waar te beginnen/eindigen, wat hoofd- of bijzaak is etcetc terwijl je echt snoeihard je best doet dan moet je behoirlijk hard werken om je gevoel van eigenwaarde een beetje intact te houden
maandag 8 november 2021 om 11:12
Het zijn eigenlijk 2 aparte dingen.mazikeen schreef: ↑08-11-2021 09:50Ik dacht dat dit soort medicatie alleen door een psychiater mag voorgeschreven worden
Het kan zijn dat hij de tentin heeft gekregen mbt ADHD en gaande weg erachter is gekomen dat het zijn eetlust is gaan onderdrukken en is gaan afvallen. Veel mensen met ADHD hebben eet problemen in overdaad - te veel eten - omdat de prikkel tot voldoening niet goed word afgegeven. Eten geeft ook endorfine af, wat een tekort is bij ADHD.
Tentin vult de endorfine aan en de behoefte aan eten word dan verminderd.
Het kan zijn dat het gevolg voor hem, het afvallen, hem een goed gevoel heeft gegeven en het daardoor nu verkeerd word gebruikt als gevolg.
Maar dat zijn hypotheses en zo te horen ligt het onderwerp gevoelig en zou ik het ook niet de hard erin gooien.
maandag 8 november 2021 om 11:51
Ik schrok best wel dat zijn huisarts het geeft om te experimenteren. Zeker als ik kijk naar mijn HA die helemaal niet dolgelukkig leek met oestrogeenmedicatie en mij aanspoort om zowel daar als naar reguliere middelen te kijken. Eind november heb ik een afspraak bij een Overgangsconsulente van de Gyn hier in het ziekenhuis en ik moet nog terughoren voor de afspraak bij de diagnosestellers voor de reguliere medicatie.
AD(H)D kan dus weldegelijk als diagnose gesteld worden.
AD(H)D kan dus weldegelijk als diagnose gesteld worden.
maandag 8 november 2021 om 11:59
Hij is bewust gaan afvallen en daarvoor ook echt serieus gaan rennen. Hij zegt dat hij daarbij deze medicatie heeft gehad om hem te helpen met afvallen. Hij is inmiddels al twee jaar op gewicht. Ik neem niet aan dat de arts dan nog steeds deze medicatie voorschrijft. Het was een nieuw pakje.
Ik denk op dit moment een heleboel en het is allemaal gissen. Er vallen wel heel veel stukjes in elkaar nu ik jullie hier zo lees.
Ik baal wel enorm van het feit dat hij er zelf niet over begint na 8 maanden.
Ik denk op dit moment een heleboel en het is allemaal gissen. Er vallen wel heel veel stukjes in elkaar nu ik jullie hier zo lees.
Ik baal wel enorm van het feit dat hij er zelf niet over begint na 8 maanden.
maandag 8 november 2021 om 13:13
Dat kan ik mij voorstellen, na 8 maanden is het serieus genoeg tussen jullie om dit te kunnen bespreken. Dit omdat het voor mij al heel openbarend was, ik begrijp zelf nu beter waarom dingen gaan zoals ze gaan bij mij en ik merk dat mijn omgeving dat nu ook beter begrijpt.
Zo heb ik momenteel veel aan mijn hoofd, en ik merk dat ik kortlontig word daardoor. Dan kan ik soms even kribbig doen, maar dan leg ik het uit en bied ik mijn verontschuldigingen aan. Ik loop dan letterlijk over in mijn hoofd. Ik kan dan bijv. ook niet tegen drukte in winkels. Ik ga dan bewust nu op een rustig moment naar de supermarkt.
Zo heb ik momenteel veel aan mijn hoofd, en ik merk dat ik kortlontig word daardoor. Dan kan ik soms even kribbig doen, maar dan leg ik het uit en bied ik mijn verontschuldigingen aan. Ik loop dan letterlijk over in mijn hoofd. Ik kan dan bijv. ook niet tegen drukte in winkels. Ik ga dan bewust nu op een rustig moment naar de supermarkt.