Gezondheid alle pijlers

Hoe lang duurt het voordat nieuwe pil effect heeft?

29-05-2011 17:25 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo. Ik ben zojuist overgestapt van anticonceptiepil. Ik heb jarenlang stediril 30 geslikt, maar ik denk dat ik hier bijwerkingen van had. Ik had nooit meer zin in seks en het deed ook pijn tijdens het vrijen. Daarnaast heb ik ook last van veel meer afscheiding dan voorheen. Ik dacht eerst dat het misschien een schimmelinfectie was maar na een kuur te hebben gevolgd was de afscheiding niet minder geworden. Na wat te hebben gegoogled op internet zag ik dat dit bijwerkingen van de pil kunnen zijn. Ik heb meteen contact met de huisarts opgenomen en in overleg ben ik nu overgestapt op de Yasmin. Ik slik deze nu 2 dagen en ik vraag me af hoe lang het ongeveer duurt voordat de effecten zichtbaar zijn? Is dit direct of bijvoorbeeld pas na een aantal maanden? Misschien werkt deze pil namelijk niet voor mij. Daarnaast las ik op internet dat je van de Yasmin ook een gavere huid krijgt, dat is natuurlijk altijd mooi meegenomen. Heeft iemand ervaring met deze overstap? Wanneer de Yasmin ook niet werkt overweeg ik om helemaal te stoppen met de pil, en is er een alternatief dat het libido niet onderdrukt? Alvast bedankt voor jullie reacties.
Als je toch overweegt om te stoppen met de pil als deze geen verandering geeft waarom stop je dan niet alvast. Na een aantal maanden kan je de balans opmaken en eventueel opnieuw aan een nieuwe pil beginnen. Het voordeel hieraan is dat je dan tenminste wel weet óf het aan de pil ligt.

En pijn bij het vrijen denk je daarvan ook dat het aan de pil kan liggen? Want dat lijkt me vreemd (maar ben geen expert). Als je te gespannen bent dan heb je kans dat je je bekken te veel aanspant waardoor het vrijen pijn kan doen, net als niet nat genoeg zijn. Wanneer je pijnloos kan vrijen komt de "zin" misschien ook wat vaker terug. Ik zou namelijk ook niet zoveel zin hebben als het pijn doet.
Bedenk wel dat het niet alleen tijd nodig heeft totdat de nieuwe pil zijn volledige werking laat zien (met betrekking tot je huid bijvoorbeeld, dit kan wel 6 maanden duren), maar het kan ook een tijdje duren voordat de effecten van je vorige pil verdwenen zijn.
quote:Tikker schreef op 29 mei 2011 @ 17:35:

Als je toch overweegt om te stoppen met de pil als deze geen verandering geeft waarom stop je dan niet alvast. Na een aantal maanden kan je de balans opmaken en eventueel opnieuw aan een nieuwe pil beginnen. Het voordeel hieraan is dat je dan tenminste wel weet óf het aan de pil ligt.

En pijn bij het vrijen denk je daarvan ook dat het aan de pil kan liggen? Want dat lijkt me vreemd (maar ben geen expert). Als je te gespannen bent dan heb je kans dat je je bekken te veel aanspant waardoor het vrijen pijn kan doen, net als niet nat genoeg zijn. Wanneer je pijnloos kan vrijen komt de "zin" misschien ook wat vaker terug. Ik zou namelijk ook niet zoveel zin hebben als het pijn doet.Ik stop liever niet gelijk met de pil omdat ik voordat ik aan de pil begon heel onregelmatig ongesteld werd en ook heel erg veel pijn had tijdens de menstruatie. Ik ben bang dat dit beide weer terug komt zodra ik stop. Ik weet ook niet zeker of de pijn door de pil komt, ik heb nu bijna 6 jaar dezelfde vriend en vroeger deed het nooit pijn. Ik had gelezen dat het een van de bijwerkingen kon zijn. Ik had eerst de microgynon 30 en ik weet het niet precies maar de pijn begon ongeveer een paar maanden nadat ik door de verzekering op steridil 30 werd gezet. Bedankt voor je reactie.
Aha dus toen je de microgynon slikte had je nergens last van? Ik vaker gelezen dat nagemaakte versie van micogynon bijwerkingen geeft. Moeten hier ook topics over zijn. Zoek maar eens als je geinteresseerd bent.

Ik had vroeger ook vreselijke menstruatiepijnen. Ben nu ruim 2,5 jaar gestopt met de pil en nooit meer menstruatiepijn gehad terwijl ik vroeger echt dubbel lag. Onregelmatig was ik een paar maanden wel maar daarna ook niet meer.

Je lichaam heeft iig een tijd nodig om om te schakelen. Maar als ik jou was zou ik de microgynon terug vragen als die goed was. De pil is toch weer uit het pakket (naar wat ik begreep) dus kun je net zo goed zelf beslissen waar je voor betaald.

Succes!
Hier is er 1

Klik!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven