hoe lang trekt een lichaam dit tot overlijden? (zie uitleg)
dinsdag 14 oktober 2014 om 12:23
dinsdag 14 oktober 2014 om 23:48
Wat naar om te lezen dat het bij sommige mensen zo lang geduurd heeft voor ze stierven.
Mijn ervaring met mijn moeder was dat ze haar dosering morfine hebben verhoogd en dat zij op een gegeven moment zelf aangaf aan de dokter 'dat ze wilde slapen'. Vooraf hadden ze dit besproken, dus toen ze dit zei, werd haar een dormicum gegeven en werd haar morfinedosering verhoogd.
De dokter legde ons uit dat deze combinatie ervoor zou zorgen dat haar hart zou stoppen omdat deze doseringen te zwaar voor haar lichaam/hart zouden zijn. Dat zou de werking zijn van deze methode.
Dit speelde in de vroege ochtend. Toen haar eenmaal het dormicum was gegeven, was het net of ze lag te slapen. We hoorden haar adem. Om 13.00 uur 's middags blies ze haar laatste adem uit.
Als ik de verhalen hier lees denk ik dat ze haar enorm hoge doseringen hebben gegeven en ben ik blij dat het zo snel gegaan is bij haar.
Mijn ervaring met mijn moeder was dat ze haar dosering morfine hebben verhoogd en dat zij op een gegeven moment zelf aangaf aan de dokter 'dat ze wilde slapen'. Vooraf hadden ze dit besproken, dus toen ze dit zei, werd haar een dormicum gegeven en werd haar morfinedosering verhoogd.
De dokter legde ons uit dat deze combinatie ervoor zou zorgen dat haar hart zou stoppen omdat deze doseringen te zwaar voor haar lichaam/hart zouden zijn. Dat zou de werking zijn van deze methode.
Dit speelde in de vroege ochtend. Toen haar eenmaal het dormicum was gegeven, was het net of ze lag te slapen. We hoorden haar adem. Om 13.00 uur 's middags blies ze haar laatste adem uit.
Als ik de verhalen hier lees denk ik dat ze haar enorm hoge doseringen hebben gegeven en ben ik blij dat het zo snel gegaan is bij haar.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
donderdag 16 oktober 2014 om 11:53
Mijn moeder heeft ook gekozen om te versterven. Ze was nog jong maar wilde niet meer verder leven. Voor actieve euthanasie kwam ze niet in aanmerking want te jong, niet ongeneeslijk ziek en er waren nog genoeg therapieën die ze kon doen. Ik blijf het vreselijk vinden dat anderen dus blijkbaar voor je mogen bepalen dat je niet genoeg lijdt. Of dat nou psychisch of lichamelijk is. Uiteindelijk is ze op de 10e dag zonder drinken overleden. Ze heeft zeker de eerste week heel bewust meegemaakt. Ze wilde dit echt en daar heeft ze voor gevochten. Het was een mooi maar ook heel rauw proces waarin ik veel bewondering voor m'n moeder heb. Maar voor mij als dochter was het zwaar. Te zwaar misschien wel. Ik ben een groot voorstander van beslissen over eigen leven en dood. Maar helaas is de tendens dat leven de hoogste prioriteit heeft, wat voor leven dat dan ook is...
To hou je eigen grenzen goed in de gaten. Uiteindelijk moet jij verder. Heel veel sterkte.
To hou je eigen grenzen goed in de gaten. Uiteindelijk moet jij verder. Heel veel sterkte.
Each morning we are born again. What we do today matters most.
donderdag 16 oktober 2014 om 17:26
donderdag 16 oktober 2014 om 21:10
quote:Ephina schreef op 16 oktober 2014 @ 19:34:
Poeh. Dan heeft je moeder het wel heel zeker geweten. Na 7 dagen raakte ze in coma? Sterke geest en een ontzettend sterk lichaam. Ze zal vast een bijzondere vrouw zijn geweest
Wat lief om te zeggen...dat was ze zeker!
Ze raakte eigenlijk pas op de dag dat ze overleed in een soort coma, toen ging het snel. De geest is idd sterk. Sterker dan het lichaam heb ik ervaren.
@matroesjka dank je wel voor de knuffel.
Het is pas 9 maanden geleden dus de herinnering is sterk.
Poeh. Dan heeft je moeder het wel heel zeker geweten. Na 7 dagen raakte ze in coma? Sterke geest en een ontzettend sterk lichaam. Ze zal vast een bijzondere vrouw zijn geweest
Wat lief om te zeggen...dat was ze zeker!
Ze raakte eigenlijk pas op de dag dat ze overleed in een soort coma, toen ging het snel. De geest is idd sterk. Sterker dan het lichaam heb ik ervaren.
@matroesjka dank je wel voor de knuffel.
Het is pas 9 maanden geleden dus de herinnering is sterk.
Each morning we are born again. What we do today matters most.