Gezondheid alle pijlers

Homeopathie

19-02-2011 07:03 414 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg om voor mijn klachten, die al jaren voortkabbelen, naar een homeopaat te gaan. (huisarts en psychiater heb ik al gehad maar hielpen niet) Zijn er forummers die hier, positief of negatief, ervaring mee hebben?
Werkverbod, ik kan gewoon niet volgen wat jij schrijft, en heb ook geen idee over wie jij het hebt voor wat betreft de quasi wetenschapper. Hoe RNA in elkaar zit kan iedereen in wikipedia vinden, maar heeft niets met homeopathie te maken. Ik ben het dan ook helemaal met je laatste stelling eens: het is misschien slimmer om geen dingen te zeggen, waar je geen verstand van hebt.
Werkverbod ik heb er wel degelijk verstand van. En dat je RNA aanhaalt erbij slaat kant nog wal. Ik weet niet wat jouw probleem is maar misschien moet je ayurvedisch kantklossen eens proberen?
Liefde is als sinterklaas, je moet erin geloven, anders word het niks!
quote:PixieisBack schreef op 19 februari 2011 @ 21:14:

Werkverbod ik heb er wel degelijk verstand van. En dat je RNA aanhaalt erbij slaat kant nog wal. Ik weet niet wat jouw probleem is maar misschien moet je ayurvedisch kantklossen eens proberen?

Ja het heeft er juist alles mee te maken. Maar blijkbaar is dit voor jou niet te volgen. Kijk eens naar de alg. opbouw. Naar het biochemische lichaam van de mens. Hoe is deze opgebouwd?

Uit cellen en door celdeling. Heb je daar ooit een hulpje bij gehad. Al die informatie wordt door elke cel zelf gedragen.
Het is mooi te vergelijken met een p.c. Toon jij mij maar eens aan waar de informatie aantoonbaar te zien is. (Niet het resultaat oftewel de afzetting van de informatie.)
Ja en wat heeft water daarmee te maken? Verdiep je eens echt in homeopathie ipv onzin te verspreiden en dingen aan te halen die er niks mee te maken hebben.

En sinds wanneer kan het menselijk lichaam vergeleken worden met een pc? Das appels met peren vergelijken. Een nonargument dus.
quote:glendoria schreef op 19 februari 2011 @ 07:03:

Ik overweeg om voor mijn klachten, die al jaren voortkabbelen, naar een homeopaat te gaan. (huisarts en psychiater heb ik al gehad maar hielpen niet) Zijn er forummers die hier, positief of negatief, ervaring mee hebben?De biochemische mens bestaat uit een verzameling van elementen. Als er een opeenhoping van bijvoorbeeld aluminium in je systeem zit, dan heb je problemen. Met de klassieke H. kan je een potentie aanbrengen/ innemen die het geheel weer in balans brengt.
quote:glendoria schreef op 19 februari 2011 @ 19:52:

Meds: Ik heb jarenlang therapie achter de rug en slik antidepressieva. Het helpt me helaas niet, daarom ben ik aan het zoeken naar eventuele andere manieren om weer 'gezond' te worden.maar wat voor therapie? Er zijn heel veel verschillende soorten. Net als antibiotica, als de ene soort niet helpt ga je een ander proberen
quote:werkverbod schreef op 19 februari 2011 @ 21:57:

[...]

Ja het heeft er juist alles mee te maken. Maar blijkbaar is dit voor jou niet te volgen. Kijk eens naar de alg. opbouw. Naar het biochemische lichaam van de mens. Hoe is deze opgebouwd?

Uit cellen en door celdeling. Heb je daar ooit een hulpje bij gehad. Al die informatie wordt door elke cel zelf gedragen.Ja en? dit heeft toch helemaal geen moer te maken met een wateroplossing waar nul komma nul werkzame stof in zit, want dat is homeopathie. Overigen is biochemie wel een stuk genuanceerder dan deze twee "wiki-(libelle) wetenschappelijke" zinnetjes
quote:werkverbod schreef op 19 februari 2011 @ 22:02:

[...]

De biochemische mens bestaat uit een verzameling van elementen. Als er een opeenhoping van bijvoorbeeld aluminium in je systeem zit, dan heb je problemen. Met de klassieke H. kan je een potentie aanbrengen/ innemen die het geheel weer in balans brengt.Ik heb nog nooit zoveel onzin in 1 post gelezen.
quote:PixieisBack schreef op 19 februari 2011 @ 22:07:

[...]

Ik heb nog nooit zoveel onzin in 1 post gelezen.Je hebt nog nooit zoveel gelezen, wat je niet begijpt. Dat lijkt me duidelijker.
Werkverbod, nee ik begrijp idd niet hoe je erbij komt in die onzin te geloven.

Ik begrijp iig wel dat water geen geheugen heeft en absurde verdunningen niks medicijnachtigs in zich hebben. Behalve dat jij er van alles bij haalt dat er niks mee te maken heeft.
quote:werkverbod schreef op 19 februari 2011 @ 22:18:

[...]

Je hebt nog nooit zoveel gelezen, dwat je niet begijpt. Dat lijkt me duidelijker.
quote:PixieisBack schreef op 19 februari 2011 @ 22:22:

Ik begrijp iig wel dat water geen geheugen heeft en absurde verdunningen niks medicijnachtigs in zich hebben. Behalve dat jij er van alles bij haalt dat er niks mee te maken heeft.

Ik zou niet zo hoog van die toren blazen, want je toont alleen maar aan dat je er geen bal verstand van hebt.

Omdat er niets van begrijpt noch weet, zou het niet bestaan.

Tis toch wat.
quote:PixieisBack schreef op 19 februari 2011 @ 22:22:

Ik begrijp iig wel dat water geen geheugen heeft en absurde verdunningen niks medicijnachtigs in zich hebben. Behalve dat jij er van alles bij haalt dat er niks mee te maken heeft.lachwekkende redenering idd
quote:meds schreef op 19 februari 2011 @ 22:32:

[...]

Tis wat hè.
quote:werkverbod schreef op 19 februari 2011 @ 22:33:

[...]

Ik zou niet zo hoog van die toren blazen, want je toont alleen maar aan dat je er geen bal verstand van hebt.

Tis toch wat.Kan je eens onderbouwen dat homeopathie zou werken, graag met bronnen, een wetenschappelijke studie door een universitair centrum.
Als je commentaar op een vakgebied wilt geven, zorg er dan voor dat je er ook verstand van hebt.
quote:werkverbod schreef op 19 februari 2011 @ 22:34:

Als je commentaar op een vakgebied wilt geven, zorg er dan voor dat je er ook verstand van hebt.Wat een geblaat, kom nou eens met argumenten.
quote:meds schreef op 19 februari 2011 @ 22:34:

[...]

Kan je eens onderbouwen dat homeopathie zou werken, graag met bronnen, een wetenschappelijke studie door een universitair centrum.Dat zou ik wel kunnen, maar daar is het hier te klein te bekrompen en bovendien niet de juiste plaats voor. Bovendien heb je daar studenten voor nodig die een soepele brein hebben. Die niet vastzitten aan het materialistische denken.
quote:werkverbod schreef op 19 februari 2011 @ 22:33:

[...]

Tis toch wat.Ik weet niet wat jouw probleem is? Maar ik begrijp idd jouw rare beweringen die nergens op slaan niet. Hoe komt een mens erbij om in klinklare onzin te geloven. Ik begrijp wel degelijk dat water geen geheugen heeft en homeopathie gebaseerd is op niks. Maar ik neem nog even een overdosis homeopatische slaapmiddelen . Slaap ik vast beter op. Weet je wat, ik eet gewoon de hele pot leeg.
quote:meds schreef op 19 februari 2011 @ 22:35:

[...]

Wat een geblaat, kom nou eens met argumenten.Idd de argumenten zijn uitvoerig door ons aangeleverd maar werkverbod blaat veel met weinig inhoud en weinig bewijzen. Ze beticht ons van het niet weten waar we het over hebben maar lult ondertussen zelf maar een end in het niets.
quote:werkverbod schreef op 19 februari 2011 @ 22:36:

[...]

Dat zou ik wel kunnen, maar daar is het hier te klein te bekrompen en bovendien niet de juiste plaats voor. Bovendien heb je daar studenten voor nodig die een soepele brein hebben. Die niet vastzitten aan het materialistische denken.Ach kom nou toch. Er is geen 1 studie die deze flauwekul kan onderschrijven. Sterker nog er zijn boekwerken geschreven over waarom het niet werkt. Je hebt niet 1 steekhoudend argument aangedragen. En de onzinnige opmerkingen over " soepele breien" wat het ook moge inhouden zijn totaal niet relevant voor het vraagstuk over de werking van homeopathie. Wat een ongeloofwaardige bijdrage aan deze discussie
quote:PixieisBack schreef op 19 februari 2011 @ 22:36:

[...]

Ik weet niet wat jouw probleem is? Maar dat ik begrijp idd jouw rare beweringen die nergens op slaan niet. Hoe komt een mens erbij om in klinklare onzin te geloven. Ik begrijp wel degelijk dat water geen geheugen heeft en homeopathie gebaseerd is op niks. Maar ik neem nog even een overdosis homeopatische slaapmiddelen . Slaap ik vast beter op. Weet je wat, ik eet gewoon de hele pot leeg.Dat is precies wat je niet zou moeten doen. een kleine eenmalige hoge dosering werkt.
quote:werkverbod schreef op 19 februari 2011 @ 22:39:

[...]

Dat is precies wat je niet zou moeten doen. een kleine eenmalige hoge dosering werkt.bron? Of verzin je dit helemaal zelf? Je kan jezelf toch niet serieus nemen op deze manier? Een dosis van wat? Van hoeveel? en waarvoor?
quote:werkverbod schreef op 19 februari 2011 @ 22:39:

[...]

Dat is precies wat je niet zou moeten doen. een kleine eenmalige hoge dosering werkt.Graag bewijs hiervan aub. Want ik kan ook zeggen dat boomknuffelen werkt bij hoofdpijn of dat ik een sjamaan uit het verre egypte ben met ervaring met auralezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven