homeopatisch slaapmiddel dat snel werkt?
woensdag 16 februari 2011 om 20:22
Bestaat dat? Ik heb avonden dat het uren duurt voordat ik in slaap val. Ik wil niet aan de regulieren slaaptabletten (is het ook niet heftig genoeg voor denk ik). Die avonden komen zo'n 2x per week voor.
Vind het vooral frustrerend. Heb op zich al geen goede nachten door 2 kleine kinderen die regelmatig wakker zijn, en wanneer ik dan zelf niet in slaap kan vallen is het helemaal pittig. Ik werk 2 avonden, maar het is niet zo dat het juist die avonden zijn dat ik slecht in slaap val.
Ik zoek dus iets homeopatisch wat snel werkt, zodat ik dat kan nemen als ik na een uur wakker liggen merk dat m'n gedachten weer alle kanten op gaan, behalve in slaapstand.
Vind het vooral frustrerend. Heb op zich al geen goede nachten door 2 kleine kinderen die regelmatig wakker zijn, en wanneer ik dan zelf niet in slaap kan vallen is het helemaal pittig. Ik werk 2 avonden, maar het is niet zo dat het juist die avonden zijn dat ik slecht in slaap val.
Ik zoek dus iets homeopatisch wat snel werkt, zodat ik dat kan nemen als ik na een uur wakker liggen merk dat m'n gedachten weer alle kanten op gaan, behalve in slaapstand.

woensdag 16 februari 2011 om 20:29
woensdag 16 februari 2011 om 20:31
Krokusje
ik weet hoe het is, met tijden heb ik hier ook erge last van. Ik gebruik dan soms ook melatonine tabletjes. Helpt niet altijd.. Wat een beetje helpt is dat ik heb leren accepteren dat ik soms helemaal gesloopt ben van de moeheid.. En de tropen jaren met de kinderen gaan over dat geeft me ook wat rust. Heel veel sterkte. En als het echt erg wordt kun je nog altijd af en toe een echte slaaptablet nemen.
ik weet hoe het is, met tijden heb ik hier ook erge last van. Ik gebruik dan soms ook melatonine tabletjes. Helpt niet altijd.. Wat een beetje helpt is dat ik heb leren accepteren dat ik soms helemaal gesloopt ben van de moeheid.. En de tropen jaren met de kinderen gaan over dat geeft me ook wat rust. Heel veel sterkte. En als het echt erg wordt kun je nog altijd af en toe een echte slaaptablet nemen.
woensdag 16 februari 2011 om 20:31
Een klap met een koekepan op je hoofd.
Komt geen mediactie aan te pas.
Nee, heel flauw.
Maar met serieuse ondertoon: homeopathie, ik zou mijn geld lekker zelf houden.
Behalve als je wilt betalen voor de kracht van de suggestie.
Ik heb overigens hetzelfde als jij.
Sta dan op en ga beneden een boek lezen, en wat drinken. Ik word dan altijd heel snel moe, en slaap daarna wél echt.
Komt geen mediactie aan te pas.
Nee, heel flauw.
Maar met serieuse ondertoon: homeopathie, ik zou mijn geld lekker zelf houden.
Behalve als je wilt betalen voor de kracht van de suggestie.
Ik heb overigens hetzelfde als jij.
Sta dan op en ga beneden een boek lezen, en wat drinken. Ik word dan altijd heel snel moe, en slaap daarna wél echt.

woensdag 16 februari 2011 om 20:33
quote:krokusje schreef op 16 februari 2011 @ 20:29:
[...]
Whehe, dat heb ik ook gehoord idd. Vandaar dat ik me afvroeg of er iets was wat je zo even eenmalig kunt nemen. Wat je dus niet structureel hoeft te nemen om het te laten werken.
Ben ik wel heel benieuwd naar ook.
Bij mij werkt uit bed gaan, wat Johanna ook al schreef net. Als ik blijf liggen maak ik het alleen maar erger. Douchen wil ook nog wel eens helpen.
[...]
Whehe, dat heb ik ook gehoord idd. Vandaar dat ik me afvroeg of er iets was wat je zo even eenmalig kunt nemen. Wat je dus niet structureel hoeft te nemen om het te laten werken.
Ben ik wel heel benieuwd naar ook.
Bij mij werkt uit bed gaan, wat Johanna ook al schreef net. Als ik blijf liggen maak ik het alleen maar erger. Douchen wil ook nog wel eens helpen.
woensdag 16 februari 2011 om 20:43

woensdag 16 februari 2011 om 20:47
quote:YetiMan schreef op 16 februari 2011 @ 20:45:
[...]
Ja, daarom . Ze bevatten werkzame bestanddelen.
even gegoogled.
VALERIAAN http://nl.wikipedia.org/wiki/Echte_valeriaan
valt onder Kruidengeneeskunde oftewel fytotherapie
[...]
Ja, daarom . Ze bevatten werkzame bestanddelen.
even gegoogled.
VALERIAAN http://nl.wikipedia.org/wiki/Echte_valeriaan
valt onder Kruidengeneeskunde oftewel fytotherapie
woensdag 16 februari 2011 om 20:47

woensdag 16 februari 2011 om 20:48
Ik kan vaak ook niet in slaap komen maaar...
voor mij is er een oplossing dus misschien ook voor jou!
Bij de Bodyshop hebben ze een hele lijn genaamd Deep Sleep, hiervan gebruik ik de ' dreamy pillow & body mist'
Uit de douche, bed in, even 2 spraytjes op je kussen en 1 in de lucht, diep snuiven en je valt zo in slaap!
En anders nog een techniek klinkt misschien wat raar,
Ga in je bed liggen, en laat stap voor stap je tenen, je voeten, enkels,benen, knieën enzovoort rustig vallen. Kruip van beneden naar boven en let goed op je ademhaling. Uit eindelijk na wat oefenen ben je helemaal relaxed en val je veel makkelijker in slaap!
voor mij is er een oplossing dus misschien ook voor jou!
Bij de Bodyshop hebben ze een hele lijn genaamd Deep Sleep, hiervan gebruik ik de ' dreamy pillow & body mist'
Uit de douche, bed in, even 2 spraytjes op je kussen en 1 in de lucht, diep snuiven en je valt zo in slaap!
En anders nog een techniek klinkt misschien wat raar,
Ga in je bed liggen, en laat stap voor stap je tenen, je voeten, enkels,benen, knieën enzovoort rustig vallen. Kruip van beneden naar boven en let goed op je ademhaling. Uit eindelijk na wat oefenen ben je helemaal relaxed en val je veel makkelijker in slaap!

woensdag 16 februari 2011 om 20:55
quote:AlettaJacobs schreef op 16 februari 2011 @ 20:53:
[...]
Aan sommige oorzaken valt niet te werken zonder dat je het AMK op je dak krijgt
(dan kan je beter die valeriaan aan je kids geven dus)
(nu moet ik denken aan die Mona-reclame, dat die man een kamer geluidsdicht heeft gemaakt met allemaal lege mona-toetje-verpakkingen. Tip, TO?)
[...]
Aan sommige oorzaken valt niet te werken zonder dat je het AMK op je dak krijgt
(dan kan je beter die valeriaan aan je kids geven dus)
(nu moet ik denken aan die Mona-reclame, dat die man een kamer geluidsdicht heeft gemaakt met allemaal lege mona-toetje-verpakkingen. Tip, TO?)
woensdag 16 februari 2011 om 20:56
Een kennis van me heeft een keer het halve potje metaoninetabletjes van zijn vriendin opgegeten om haar te tonen wat een onzin het is. (500 tabletten in een potje... zonder recept verkrijgbaar, tja als 't echt zou werken werkt kan iedereen die zelfmoord wil plegen 10 potjes opeten )
Een paar honderd tabletjes at hij dus op.
Geen enkel effect hahaha.
Mooi als mensen na hun drie kleine tabletjes in slaap vallen, want dat is het doel. Maar schrijf het niet toe aan de werkzame stof in de tabletjes, die is zo klein als een stofje in het heelal.
Het is de rust die het slikken van iets vermeends werkzaams geeft.
Als je 't eenmaal weet, werkt het helaas niet meer!
Een paar honderd tabletjes at hij dus op.
Geen enkel effect hahaha.
Mooi als mensen na hun drie kleine tabletjes in slaap vallen, want dat is het doel. Maar schrijf het niet toe aan de werkzame stof in de tabletjes, die is zo klein als een stofje in het heelal.
Het is de rust die het slikken van iets vermeends werkzaams geeft.
Als je 't eenmaal weet, werkt het helaas niet meer!