Gezondheid alle pijlers

Ik heb kanker en niks meer aan te doen ben pas 37

03-11-2017 00:50 433 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

2 weken geleden is er lymfeklierkanker bij mij geconstateerd en uit onderzoek is dus gebleken dat er niks meer aan te doen is.

Ik ben pas 37 en alleenstaande vader van 3 schatten van kinderen ik ben zo verdrietig en probeer mij tegenover mijn kinderen groot te houden wat erg moeilijk is.

Mijn oudste 2 zijn 11 en 13 jaar die weten het sinds een paar dagen en oh wat heb ik gehuild toen ik het vertelde.
Mijn jongste zoon is pas 2 die zal mij dus nooit kunnen herrinneren.

Ik weet niet wat mij is overkomen maar ik ga de komende tijd veel met mijn kinderen ondernemen en van hun genieten nu het nog kan.

Gr verdrietige papa
Alle reacties Link kopieren
Ach lieverd. Ik weet niet wat ik moet zeggen. Blijf vooral hier van je afschrijven als je die behoefte voelt. Er zitten veel wijze en lieve vrouwen (en een paar mannen) hier waarvan je steun kunt ervaren. Dat weet ik uit ervaring.

Ik gun je een liefdvolle tijd met je kinderen...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
En AnnaC voor jou een extra dikke knuffel...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
pfff wat een schrik. Ik kan mij niet voorstellen hoe jij je nu moet voelen.

:hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk voor je :rose:
Ik kan me niet eens voorstellen hoeveel verdriet het moet doen als je aan je kinderen denkt. Veel sterkte :hug:

Mag ik vragen of je ook aan medicinale cannabis hebt gedacht? Het kan de pijn dragelijker maken, je eetlust stukken beter, je beter laten slapen en nog meer. Er zijn al zoveel studies over nu. In veel landen combineren artsen medicinale cannabis nu met de reguliere therapie.
Ik wil niets opdringen en heb volledig respect voor jouw keuze tot het niet willen van chemotherapie. Ik wilde alleen de mogelijkheid noemen voor je hier zodat je er wellicht over kunt lezen.

Nogmaals enorm veel sterkte gewenst.
Hier ook een flinke :hug: , weet verder even niks anders te zeggen dan: heel veel kracht toegewenst :rose:
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk. Ik zou toch voor de 10% kans gaan. Nee heb je al. Sterkte.
1Aapje schreef:
03-11-2017 06:29
..een moeder met 2 jonge kinderen die ook uitbehandeld is.
.
Ho even, palliatief behandeld worden is NIET hetzelfde als uitbehandeld zijn. Moet niet gekker worden dat zomaar een forumner je uitbehandeld verklaart.
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 11-09-2018 08:39
0.35% gewijzigd
To, het is een kutsituatie. Heel verdrietig voor jou en je kinderen. Je merkt al dat je platgegooid wordt met allerlei (goedbedoelde) adviezen. Ik zal dat niet doen, want ik weet het gewoon niet.

Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Erizon schreef:
03-11-2017 08:43
.
Ho even, palliatief behandeld wordsn is NIET hetzelfde als uitbehandeld zijn. Moet niet gekker worden dat zomaar een forumner je uitbehandeld verklaart.
Dit was me niet eens opgevallen :). In mijn omgeving wordt die fout ook vaak gemaakt, dus ik stoor me er niet aan. Ik ben dus niet uitbehandeld inderdaad, maar ik zal ook niet beter worden.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Wat een vreselijk nieuws!
Hier geen adviezen, maar ik wens je ontzettend veel sterkte en kracht toe.

:hug:
Alle reacties Link kopieren
:hug:
(Anna, ik schrok en dacht even dat ik iets gemist had :-| )
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte, TO! :hug:
Life is short. Eat dessert first.
Erizon schreef:
03-11-2017 08:43
.
Ho even, palliatief behandeld wordsn is NIET hetzelfde als uitbehandeld zijn. Moet niet gekker worden dat zomaar een forumner je uitbehandeld verklaart.
Ow in mijn idee heette het uitbehandeld als je niet meer kan genezen. Excuses als dat niet zo is.
Dubbel
anoniem_355978 wijzigde dit bericht op 03-11-2017 19:52
97.58% gewijzigd
TO en ook Anna_C: ik zou willen dat ik iets troostends zou kunnen zeggen, iets wat echt zou helpen. Zo hard kan het leven zijn, ook voor ouders van jonge kinderen. Ik wens jullie nog heel veel tijd toe met iedereen die je lief is. :hug:
Veel sterkte Waarom-Ik-1980 :rose:

Je ziet vaak dat een ouder die ongeneeslijk ziek is een herinneringskist maken voor hun kind(eren). Voor een boek met herinneringen,foto's ed. Wat ook heel mooi is,bij crematie,een mini urn met je foto voor elk kind met daar bovenop een kaarsje om te branden,voor kleine kinderen is een lampje veiliger.
https://www.jbmemorials.com/mini-midi-u ... -foto.html

Maak nog mooie herinneringen voor je kinderen,schaatsen,sneeuwpop maken,samen kerstversieringen maken,pepernoten bakken etc,
Alle reacties Link kopieren
Wát is kanker toch een rotziekte! Ik zit hier zonder woorden, maar met tranen in mijn ogen. Sterkte :rose:
Heanig an
En toch................
Wat ik nu ga schrijven is heel persoonlijk en mijn eigen ervaring.
Misschien kan TO er een beetje troost uit halen.

Ik heb, toen ik kanker kreeg, nooit gedacht: waarom ik?
Waarom ik niet, het overkomt miljoenen mensen dus waarom zou ik daar niet gewoon bij kunnen zitten.
Toen er werd ontdekt dat ik meerdere uitzaaiingen had in de lymfeklieren en ik vreselijke pijn kreeg in het bekken, leek het er maanden lang op uit te draaien dat het uitgezaaide borstkanker in het bekken was.
Heel verschrikkelijk allemaal, vijf nog jonge kinderen en ik ging dood.
Om mezelf niet een depressie te praten had ik bedacht dat er toch wel heel veel fijns in mijn leven gebeurd was.
'Lieve kinderen mogen krijgen, een fijne man.
En hoewel ik mijn leven duizendmaal liever langer geleefd had, was ik niet ontevreden over het leven wat ik uiteindelijk gekregen had.
Hoe kort het ook was.
Dus blij met wat er geweest was, verdrietig dat het niet langer mocht duren.
Ik vond het een troostrijke gedachte toen en misschien helpt het jou ook TO op de een of ander manier.
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig om te lezen allemaal. Vrij jonge mensen die zo vreselijk ziek zijn en hun kinderen/naasten aan het voorbereiden zijn om verder te kunnen zonder hun moeder/vader naast hun eigen pijn en emoties, hartverscheurend vind ik dat!! Ik ben al 3 keer begonnen aan dit bericht en 3 keer gewist. Bang om iets fouts te zeggen en de juiste woorden zijn sowieso niet te vinden voor zoveel leed.

Karin, mag ik vragen hoe het nu met je gaat? Uit je post denk ik te lezen dat het nu goed gaat? Ik hoop het zo!!
meikebikker schreef:
03-11-2017 17:52
Wat verdrietig om te lezen allemaal. Vrij jonge mensen die zo vreselijk ziek zijn en hun kinderen/naasten aan het voorbereiden zijn om verder te kunnen zonder hun moeder/vader naast hun eigen pijn en emoties, hartverscheurend vind ik dat!! Ik ben al 3 keer begonnen aan dit bericht en 3 keer gewist. Bang om iets fouts te zeggen en de juiste woorden zijn sowieso niet te vinden voor zoveel leed.

Karin, mag ik vragen hoe het nu met je gaat? Uit je post denk ik te lezen dat het nu goed gaat? Ik hoop het zo!!
Na heel veel vijven en zessen ( 4 maanden maar liefst) bleken ze er goddank naast te zitten.
Ze hebben ook hun excuses daarvoor aangeboden, dat ze te snel waren met hun diagnose.
Na twintig jaar leef ik nog steeds, hoezee!!
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig.. ik lees het topic van Anna ook mee (al heb ik geloof ik nooit gepost) en kan me maar een nanofractie indenken hoe dat moet zijn, te weten dat je kinderen straks zonder jou als ouder doormoeten.. ikzelf heb een chronische ziekte, en mijn levensverwachting ligt ook wat lager, maar mijn kinderen maken tenminste nog een redelijke kans dat ik er nog ben als ze volwassen zijn, dat ik hun partners en evt kinderen nog best zou kunnen ontmoeten.. vreselijk als je nu gewoon al weet dat dat er nooit zal zijn..veel te jong..

je beslissing tot niet behandelen kan alleen jij maken. Wat een hel waar je doorheen gaat. Heb je mensen om je heen waar je een schouder en hulp kunt vinden?

:hug: :hug: :hug:
Alle reacties Link kopieren
Wat een heftig nieuws heb je gekregen en weet niet goed wat te zeggen,ik wil je heel veel sterkte toewensen!!
Helaas heeft mijn neefje van 18 jaar jong een paar weken terug ook deze boodschap gekregen,wel een ander type kanker maar toch,het doet zoveel pijn...
Sterkte man :redrose:
If you don,t like whats,s being said,change the conversation
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte gewenst in deze ongelooflijk moeilijke tijd.

Helaas heb ik het verhaal van de andere kant meegemaakt. Mijn man is iets meer dan een maand geleden overleden aan deze rotziekte. Ik ben achtergebleven met mijn twee schatten van 6 en 9.
Mijn man heeft tot het eind gevochten en haalde daar juist enorm veel energie en positiviteit uit, helaas heeft het niet mogen en is het heel onverwachts erg snel achteruit gegaan.
Hij heeft geen tijd meer gehad om zijn plannen en ideeën uit te werken, hij dacht deze tijd nog te hebben (dat dachten de artsen ook).
Mijn advies: stel dingen niet uit! Maar doe vooral dingen die voor jou op dat moment goed voelen. Houd niet teveel rekening met anderen, maar vooral met jezelf.
Gecondoleerd fysiogirl.
Met alle respect, dat vechten, waar vecht je dan voor?
Het is toch meer een kwestie van simpel weg geluk of pech hebben?
Je kunt er als patient weinig aan doen tot welke groep je gaat behoren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven