Gezondheid alle pijlers

Jaydess spiraaltje

17-03-2014 12:02 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand ervaring met het nieuwe spiraaltje Jaydess dat kleiner is dan de Mirena spiraal ?

Groetjes
Hoi!

Ik kan je wel doorverwijzen naar een Amerikaanse site; http://iud-divas.livejournal.com/ hier heet deze spiraal; Skyla

Dit type spiraal is al een tijdje op de markt in Amerika en zou eind vorig jaar ook in Nederland op de markt komen maar deze is (zo ver ik weet) nog niet.

De spiraal is inderdaad kleiner is kan 3 jaar blijven zitten. Hoop dat deze snel in Nederland verkrijgbaar is!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
Ik heb em wat wil je weten?
quote:hopex schreef op 30 juni 2014 @ 16:39:

Ik heb em wat wil je weten?

Waarom koos je voor jaydess en niet voor mirena?

Heb je last van bijwerkingen?

Wat is de invloed van de spiraal op je cyclus?

Ik heb momenteel mirena, maar last van humeurschommelingen.

De gyn zei dat jaydess dan misschien een oplossing was.

Dus ben ik nu ook benieuwd naar ervaringen.
quote:Fikachu schreef op 01 juli 2014 @ 10:35:

[...]

Waarom koos je voor jaydess en niet voor mirena?

Heb je last van bijwerkingen?

Wat is de invloed van de spiraal op je cyclus?

Ik heb momenteel mirena, maar last van humeurschommelingen.

De gyn zei dat jaydess dan misschien een oplossing was.

Dus ben ik nu ook benieuwd naar ervaringen.Ik ben 20 jaar dus zei de dokter dat ik beter de jaydess spiraal kon pakken omdat deze niet zo schadelijk zou zijn als de mirena (ivm op latere leeftijd nog kinderwens!) ik heb hiervoor gekozen omdat ik het een hele last vond om steeds weer die pil te pakken. Na het plaatsen heb ik +\- 1uur last gehad (maar dit hangt ook af van persoon tot persoon) ik heb wél last bij mijn menstruatie. Hevige pijn in de onderbuik. Voornamelijk steken. Voor de rest ondervinden mijn vriend net zo min als ik er echt problemen aan. En last van bijwerkingen heb ik buiten dat puntje niet :-). Het spijt me van het late antwoord maar kwam toevallig terug uit bij dit. Ik heb wel eergisteren last gehad van een lekkende borst. Maar dat heeft blijkbaar te maken met het feit dat mijn hormonen nu wisselingen voelen. Echt humeurwisselingen heb ik niet :-)
En de spiraal op mijn cyclus doet niet veel enkel in het begin had ik regelmatig dat mijn menstruatie redelijk lang duurde maar nu heb ik ze bijna niet meer :-) wat een verademing. Ik heb trouwens ook nooit last gehad van mijn menstruatie. Dus op die momenten dat ik die steken had vervloekte ik hem wel. Maar ben er dus ondertussen héél tevreden over :-)
Hallo,

Ik weet nog niet goed hoe deze site werkt, maar volgens mij heb ik een dubbel berichtje gestuurd.

Ik gebruik dus sinds 1 week de Joydess spiraal. Heb deze laten plaatsen tijdens mijn menstruatie. Had in het begin wat last van pijn in de onderbuik, maar dat is volledig weg. Heb wel nog redelijk veel bloedverlies. Meer als anders. Door de stress tijdens de consultatie ben ik vergeten of dit normaal is en wanneer deze weggaat?

Alvast bedankt!
Wat is het voordeel van kleiner dan? Bedoel, dat ding zit nou niet echt in de weg ofzo.
Ik lees mee, Mirena is mij slecht bevallen. Zou nu voor de koperspiraal gaan.
quote:forum_123 schreef op 18 januari 2015 @ 15:22:

Hallo,

Ik weet nog niet goed hoe deze site werkt, maar volgens mij heb ik een dubbel berichtje gestuurd.

Ik gebruik dus sinds 1 week de Joydess spiraal. Heb deze laten plaatsen tijdens mijn menstruatie. Had in het begin wat last van pijn in de onderbuik, maar dat is volledig weg. Heb wel nog redelijk veel bloedverlies. Meer als anders. Door de stress tijdens de consultatie ben ik vergeten of dit normaal is en wanneer deze weggaat?

Alvast bedankt! Ik heb net gereageerd op je topic.

meldepel in "Joydess spiraal/bloedverlies"
quote:Istar_ schreef op 18 januari 2015 @ 15:24:

Wat is het voordeel van kleiner dan? Bedoel, dat ding zit nou niet echt in de weg ofzo.Dat vroeg ik mij ook al af. Misschien dat het inbrengen minder pijnlijk is en minder hormonen?
Ik laat de Jaydess laten plaatsen omdat ik problemen heb met de Mirena (vaak hevige pijn). Dit schijnt minder voor te komen met de Jaydess omdat hij wat kleiner is. Daarbij geeft hij ook wat minder hormonen af.

Helaas schijnt het plaatsen van een Jaydess even pijnlijk te zijn als het plaatsen van een Mirena...
Hallo,

Mag ik vragen waar jullie de Jaydess hebben laten plaatsen? Ik heb een aantal apotheken in mijn omgeving gebeld en die zeggen dat ze de Jaydess niet kunnen leveren...
Jaydess wordt aangeraden voor mensen die nog niet zwanger en bevallen zijn omdat die vrouwen hun baarmoeder en baarmoederhals nog klein en smal zijn. Waarom zou je iets te groot ergens insteken als er iets kleiner in kan ook? :p Het kleine formaat zorgt dus eigenlijk voor minder ongemak bij niet uitgerekte baarmoeders.

Ik heb het mijne gisteren laten plaatsen. Het is echt wel een onaangenaam gevoel en was er toch ook even niet goed van. Voelt echt als een zware, eerste-dag-menstruatiekramp en ik wou gewoon zo snel mogelijk naar huis. Heb hier hele avond gelegen met een kersenpitkussentje tegen men onderbuik en had van de gyneacoloog een meer dan welkome Ibuprofen meegekregen. Door de Ibuprofen gingen de zware krampen weg. Nu heb ik nog een beetje een zeurderig gevoel in men onderbuik, maar dat heb ik ook als ik mijn menstruatie tijdens men pilgebruik had.

Tips voor wie het laat plaatsen:

- Ibuprofen! Dafalgan 1g werkt niet (of toch niet bij mij)

- Ik raad af om met de fiets of te voet naar je afspraak en terug te gaan. Ik wou echt zo snel mogelijk naar huis en niet bewegen.

- Plan niet te moeten werken of naar een feestje ofzo te moeten gaan na het plaatsen
quote:bohemea schreef op 08 april 2015 @ 11:35:

Hallo,

Mag ik vragen waar jullie de Jaydess hebben laten plaatsen? Ik heb een aantal apotheken in mijn omgeving gebeld en die zeggen dat ze de Jaydess niet kunnen leveren...Ik denk dat dat meer iets is om aan je gyneacoloog te vragen, nee? Ik heb het gisteren laten plaatsen in Gent en de gyneacologe zei dat ze altijd een voorraadje liggen hebben. Ik weet niet hoe het in Nederland werkt.
Ik heb de Jaydess een jaar gehad. (Hij is nog niet geregistreerd in Nederland dus inderdaad niet bij de apotheek te krijgen, de gynaecoloog besteld hem uit Amerika.)

Een regelrechte hel.

Chronische buikpijn en vaak naar de EHBO. En de gynaecoloog hield vol dat het niet het spiraaltje was terwijl ik het zelf voelde.

Na een jaar is hij eindelijk verwijdert en ben ik pijnvrij. Ook mijn puistjes en vette huid zijn verdwenen en ik ben veel afgevallen.

Ik begin er nooit meer aan. Ik vertrouw de Jaydess niet. Het is niet duidelijk of een spiraal gewoon niet geschikt voor mij is of er iets mis is met de Jaydess.

Maar ik raad het niet aan, ook de Mirena niet. Gewoon de pil nemen en als je last van menstruatie pijn en veel bloedverlies heb is dit makkelijk te stoppen met Orgametril. Ik word nu niet meer ongesteld en heb nergens last meer van.
Jaydess is door de fabrikant niet op de Nederlandse markt gebracht (maar wel in Nederland geregistreerd), dus formeel zou je die niet in Nederland geleverd kunnen krijgen. Wel in andere Europese landen.

Op zich is er met de Jaydess niet zoveel mis, het is vergelijkbaar met de Mirena, maar kleiner, en het geeft minder hormoon af. De kans dat je menstruatie uitblijft is dan ook kleiner dan bij de Mirena (wel zal in principe de menstruatie minder zijn dan zonder anticonceptie).

O zie nu dat het een oud topic is.
Ik ben blij dat er toch nog op gereageerd wordt.

Ik heb Jaydess nu 3 weken, en ik verga al 3 weken van de hevige krampen. Pijnstillers lijken niet te helpen.

Verder heb ik ook sinds een paar dagen na de plaatsing aanhoudende hoofdpijn.

Morgen heb ik een afspraak bij mijn gynaecoloog om te kijken of het spiraal op zijn plaats blijven zitten is of niet, maar ik denk er over na om gewoon te vragen om het te verwijderen.

zijn er nog mensen die hier last van hebben?
Ik heb sinds maand jaydess spiraaltje.. inbrengen is inderdaad niet aangenaam maar is een korte pijn. Tijdens mijn 'menstruatie' (echt menstrueren kon ik het al niet meer noemen) had ik wel meer last van buikpijn.. inderdaad steken en zwaardere krampen, alsof mijn baarmoeder het wou uitstoten.. ondertussen ook al dagelijks bloedverlies gehad met zeer lichte krampen.. volgende week op controle om te kijken of hij nog goed zit en navragen ivm bloedverlies.. ik had ergens wel gelezen dat dit allemaal wel afneemt en er aangeraden wordt om even vol te houden.. ik had vroeger ook veel last van tussentijdse bloedingen door nemen van de pil.. uiteindelijk zeer goed geholpen met nuvaring maar deze is redelijk duur in Belgie.. ps: in belgie is jaydess gewoon te verkrijgen in apotheek.
anneaa32 schreef:
16-02-2016 19:24
Ik heb de Jaydess een jaar gehad. (Hij is nog niet geregistreerd in Nederland dus inderdaad niet bij de apotheek te krijgen, de gynaecoloog besteld hem uit Amerika.)

Een regelrechte hel.

Chronische buikpijn en vaak naar de EHBO. En de gynaecoloog hield vol dat het niet het spiraaltje was terwijl ik het zelf voelde.

Na een jaar is hij eindelijk verwijdert en ben ik pijnvrij. Ook mijn puistjes en vette huid zijn verdwenen en ik ben veel afgevallen.

Ik begin er nooit meer aan. Ik vertrouw de Jaydess niet. Het is niet duidelijk of een spiraal gewoon niet geschikt voor mij is of er iets mis is met de Jaydess.

Hoi,

Ik hoop dat je hier nog op gaat reageren want dit bericht is al meer dan 2 jaar geleden geplaatst :-D
Ik heb sinds vorig jaar augustus ook een Jaydess spiraal, ik moet zeggen ik kan er ook niet echt veel goeds over zeggen..
De plaatsing was een regelrechte hel! Ik ben niet kleinzerig maar dit was echt om misselijk van te worden!
Ook heb ik nog steeds last van felle buikkrampen, ik ben zelfs al naar het ziekenhuis gemoeten omdat ik zoveel pijn had!
Daarom laat ik ze volgende week ook verwijderen.. :-)

Nu zag ik ook dat je door verwijdering was afgevallen.
Ik ben ook erg aangekomen sinds ik de spiraal heb laten plaatsen.
Ben je dan gewoon vanzelf afgevallen of was je op dieët?

Nogmaals: hopelijk lees je mijn reactie nog! :-)

Maar ik raad het niet aan, ook de Mirena niet. Gewoon de pil nemen en als je last van menstruatie pijn en veel bloedverlies heb is dit makkelijk te stoppen met Orgametril. Ik word nu niet meer ongesteld en heb nergens last meer van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven