Gezondheid alle pijlers

Keel klikt tijdens eten slikken

24-09-2021 13:23 436 berichten
Gisteravond besloot ik een lekkere kop Cup A Soup Champignon te drinken. Poeder in kop, water erbij, 5 minuten laten staan, en drinken maar!

Helaas leek er een gedroogde champignon nog niet goed geweekt te zijn en deze ging langzaam naar binnen. Kon het helaas niet meer naar boven slikken, nu zit het vast, en inmiddels heb ik jeuk in mijn keel.

Hoort dit niet zelf te verteren? Ook al is het gedroogd? In een kop warm water hoort het wel zacht te worden. Waarom in mijn keel dan niet?

UPDATE: Inmiddels heb ik ook een klik geluid/gevoel als ik eet en iets slik. Heb ik soms iets kapot gemaakt toen ik gisteren enthousiast probeerde het vastzittende gedroogde groente weg te slikken?
Alle reacties Link kopieren
pareesagabol schreef:
27-09-2021 19:45
Ja, dat zegt mijn zus net ook, dat het vast wel wegtrekt.

Maar ik ben bezorgd, ik word bang van die klik, want ik weet niet wat het is. Stel ik eet vrolijk door, kan er dan iets scheuren of kapot gaan. Het is dus beter voor mij om toch morgen te bellen naar de huisarts.
Mijn knieën knakken en kraken al 25 jaar (of langer). Die zijn er ook nog niet afgevallen. Mijn nek kraakt bij bepaalde bewegingen en mijn hoofd zit er gelukkig ook nog steeds aan. Mijn motto is altijd als het niet erger wordt, nauwelijk of geen pijn doet en alles functioneert nog, dan gaat het vast wel een keer over. Nou, sommige dingen gaat niet over, zoals mijn krakende knieën, dus dat vraag ik dan eens aan een arts of een fysio. Krijg je uitleg, blijkt wel wat aan te doen met bepaalde oefeningen, maar dat moet je dan elke dag doen voor de rest van je leven en ik heb er dus geen last van. Dus heb ik krakende knieën. Het kan verder ook geen kwaad, dus mijn aanpak werkt vooralsnog prima. Allerlei andere pijntjes, knapjes en krakjes zijn allemaal weer verdwenen zonder hulp van de dokter. Een paar pijnlijke zaken met hulp van de dokter.

Bij jou is nu je kwaliteit van leven duidelijk aangedaan. Dus reden om naar de dokter te gaan en hulp te vragen. Je kunt hem dan ook nog vragen om even naar je keel te kijken.
@Foechoer, bedankt voor jouw positieve lieve reacties 🙂

Ik ben er inmiddels achter dat ik het over 2 klikjes op verschillende plekken in mijn keel heb.

-Schade klik, die zit echt in het midden van mijn keel en die klikt echt alleen als ik eten slik. Deze had ik vrijdagochtend en deed me schrikken. Als ik zacht eet: dus aardappelpuree, soep, fijngekauwd brood, vis, eten dat al in je mond smelt zoals zachte chocolade. Is er geen klik. Krokante krieltjes halen de klik weer terug. Alsof er een zwelling/wond zit waar hard voedsel tegenaan komt en dan SLIK + zuiver klinkende en voelende KLIK.

-Spannings klik, zit aan de linkerkant van mijn keel, en die heb ik ook als ik gewoon droog slik of water drink. Deze veroorzaak ik zelf, denk ik, doordat ik bang was van die schade klik en om te eten. Vandaag doordat ik 's ochtends die schade klik niet hoorde, was ik merr ontspannen en had ik deze spannings klik niet.

Het gaat er dus om dat het EET-slik-klikje weggaat. Volgens assistente zou dat binnen 48 uur moeten zijn. We zitten bijna op 96 uur sinds de schade. 😭

Wat ik alleen wil weten van jullie, iedereen heeft weleens kriebelhoest/droge hoest. Soms hoest je veel en is je keel schraal en dan voel je weleens even een pijnscheut in je keel. Hebben jullie daarna nooit een poppend/klikkend gevoel gehad bij het eten?
Alle reacties Link kopieren
Pijnlijke keel na hoesten heb ik zeker wel eens gehad. Als ik slik hoor ik altijd een geluid, als ik keelpijn heb gaat slikken vaak moeilijker, maar op het geluid ben ik nooit gaan letten. Het is altijd allemaal over gegaan, hoewel ik wel eens zoveel keelpijn heb gehad dat zelfs praten pijn deed aan mijn keel. Toen was ik echt wel ziek. Maar ook dat ging weer over, ik herstelde.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een quillotine kopen. Lost alles op.

Wat stel jij je vreselijk aan.
Nileda schreef:
27-09-2021 22:50
Ik zou een quillotine kopen. Lost alles op.

Wat stel jij je vreselijk aan.
Klik…klak!
Alle reacties Link kopieren
Of je bent een trol, of een hypochonder. In het geval van trol zijn…thnx, was amusant. In het geval van hypochondrie, daar zijn therapieën tegen. Denk dat je dáár meer aan hebt dan voor iedere futiliteit de huisarts te bellen. Die vermeende klik, en alle omschreven drama zijn echt je probleem niet, het probleem is dat je een enorm probleem maakt van een situatie die de gemiddelde mens überhaupt al amper opmerkt, laat staan dat die er een arts voor te belt.
BeauCis schreef:
28-09-2021 03:01
Of je bent een trol, of een hypochonder. In het geval van trol zijn…thnx, was amusant. In het geval van hypochondrie, daar zijn therapieën tegen. Denk dat je dáár meer aan hebt dan voor iedere futiliteit de huisarts te bellen. Die vermeende klik, en alle omschreven drama zijn echt je probleem niet, het probleem is dat je een enorm probleem maakt van een situatie die de gemiddelde mens überhaupt al amper opmerkt, laat staan dat die er een arts voor te belt.
Doe eens een google search op 'throat clicks swallow' en 'keel klikt' een hoop hypochonders op de wereld.

Maar goed, jij bent een medische leek.
BeauCis schreef:
28-09-2021 03:01
Of je bent een trol, of een hypochonder. In het geval van trol zijn…thnx, was amusant. In het geval van hypochondrie, daar zijn therapieën tegen. Denk dat je dáár meer aan hebt dan voor iedere futiliteit de huisarts te bellen. Die vermeende klik, en alle omschreven drama zijn echt je probleem niet, het probleem is dat je een enorm probleem maakt van een situatie die de gemiddelde mens überhaupt al amper opmerkt, laat staan dat die er een arts voor te belt.
Medische leek, ben je:

"Een klikgeluid in de keel kan ernstiger zijn dan je misschien denkt. Want soms kan het een symptoom van neurologische stoornissen zijn. Die tasten dan de weefsel aan. Een voorbeeld van een dergelijke ziekte is de ziekte van Parkinson."

https://gezonderleven.com/we-besteden-v ... aam-maakt/

En nee, nu zeg ik niet dat ik dat heb. Ik kan alleen niet tegen mensen die gelijk 'hypochonder' roepen. Hoe weet jij dat? Je kan toch niet in mijn lichaam voelen, wat voor klik ik ervaar?!
Alle reacties Link kopieren
pareesagabol schreef:
28-09-2021 04:27
Medische leek, ben je:

"Een klikgeluid in de keel kan ernstiger zijn dan je misschien denkt. Want soms kan het een symptoom van neurologische stoornissen zijn. Die tasten dan de weefsel aan. Een voorbeeld van een dergelijke ziekte is de ziekte van Parkinson."

https://gezonderleven.com/we-besteden-v ... aam-maakt/

En nee, nu zeg ik niet dat ik dat heb. Ik kan alleen niet tegen mensen die gelijk 'hypochonder' roepen. Hoe weet jij dat? Je kan toch niet in mijn lichaam voelen, wat voor klik ik ervaar?!
Er zijn maar heel weinig mensen die via Google gerustgesteld worden, dus als hypochonder moet je daar verre van blijven.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik had je topic inmiddels weggeklikt.
Maar ik zie dat er weer wat nieuws is ontdekt. Benieuwd naar de ontknoping.

Hap slik, weg klik.

Eerlijk is eerlijk……..je weet het spannend te houden!
Alle reacties Link kopieren
Als ik Google op "blauwe plek" heb ik ook op zijn minst trombose en ga ik dood.

Ik zit onder en leef nog steeds.

Dan nog is het niet het feit dat het misschien verstandig is om even langs de huisarts te gaan als het na een weekje aankijken nog niet over is, maar de manier hoe je reageerd erop is ronduit hysterisch. Zo neemt niemand je serieus.

Een menselijk lichaam is redelijk goed beschermt, en vitale onderdelen helemaal. Je breekt niet zomaar wat, en al helemaal niet door een stuk brood met olijfolie (glijmiddel). Je kunt best iets beschadigd hebben, en doordat je nou eenmaal moet eten en slikken duurt het wat langer voor het genezen is.
Die paniek is echt zorgwekkend.
Aangezien je je heel erg zorgen maakt en van schade als gevolg van nalatigheid van doktersassistente naar neurologische aandoening en Parkinson vliegt, adviseer ik je om even een logopediepraktijk te bellen en te vragen of je langs mag komen vandaag.

Het is namelijk ook heel goed mogelijk dat het allemaal door stress en spanning komt. Dat is wat simpeler te verhelpen met ontspanningsoefeningen.
Alle reacties Link kopieren
pareesagabol schreef:
28-09-2021 04:27
Medische leek, ben je:

"Een klikgeluid in de keel kan ernstiger zijn dan je misschien denkt. Want soms kan het een symptoom van neurologische stoornissen zijn. Die tasten dan de weefsel aan. Een voorbeeld van een dergelijke ziekte is de ziekte van Parkinson."

https://gezonderleven.com/we-besteden-v ... aam-maakt/

En nee, nu zeg ik niet dat ik dat heb. Ik kan alleen niet tegen mensen die gelijk 'hypochonder' roepen. Hoe weet jij dat? Je kan toch niet in mijn lichaam voelen, wat voor klik ik ervaar?!
Laat dokter Google met rust. Je bent zelf evenzeer een leek zonder medische achtergrond en medische kennis. Je voelt iets, bent twee seconden later volkomen in paniek, hebt in no time meermaals de huisartsenpraktijk gebeld, die jou niet met spoed oproepen, omdat die mensen die er wél verstand van hebben al aangeven dat het niets is. Vervolgens haal je er alle mogelijke diagnoses bij die Google maar kan bedenken. Gooit ook nog het hele verhaal in het forum en schiet keihard in de verdediging wanneer iemand je erop wijst. En dan denk je geen hypochonder te zijn. Zoek hulp. Niet voor die keel, dat gaat heus wel over. Maar voor je hypochondrie. Je reactie is verre van normaal. Zwaar overtrokken. Naar je lijf luisteren is helemaal niet slecht, maar de manier waarop jij dat doet is wél ongezond.
pareesagabol schreef:
28-09-2021 04:27
Medische leek, ben je:

"Een klikgeluid in de keel kan ernstiger zijn dan je misschien denkt. Want soms kan het een symptoom van neurologische stoornissen zijn. Die tasten dan de weefsel aan. Een voorbeeld van een dergelijke ziekte is de ziekte van Parkinson."

https://gezonderleven.com/we-besteden-v ... aam-maakt/

En nee, nu zeg ik niet dat ik dat heb. Ik kan alleen niet tegen mensen die gelijk 'hypochonder' roepen. Hoe weet jij dat? Je kan toch niet in mijn lichaam voelen, wat voor klik ik ervaar?!
Ik zie nergens staan: na het verslikken in een champignonstukje van de cup a soup.
BeauCis schreef:
28-09-2021 10:06
Laat dokter Google met rust. Je bent zelf evenzeer een leek zonder medische achtergrond en medische kennis. Je voelt iets, bent twee seconden later volkomen in paniek, hebt in no time meermaals de huisartsenpraktijk gebeld, die jou niet met spoed oproepen, omdat die mensen die er wél verstand van hebben al aangeven dat het niets is. Vervolgens haal je er alle mogelijke diagnoses bij die Google maar kan bedenken. Gooit ook nog het hele verhaal in het forum en schiet keihard in de verdediging wanneer iemand je erop wijst. En dan denk je geen hypochonder te zijn. Zoek hulp. Niet voor die keel, dat gaat heus wel over. Maar voor je hypochondrie. Je reactie is verre van normaal. Zwaar overtrokken. Naar je lijf luisteren is helemaal niet slecht, maar de manier waarop jij dat doet is wél ongezond.
Leugens verkondigen?

Ik heb niet meermaals gebeld. 1 keer maar.
UPDATE: Vandaag is de klik heftig aanwezig, ook bij droog slikken. Dus ik ga een afspraak maken met de huisarts zo direct.

Zodra die staat begint de medische molen, KNO arts, operaties, controles etc.

Geen zin in, maar wil ook weer sushi kunnen eten.
Alle reacties Link kopieren
pareesagabol schreef:
28-09-2021 11:29
UPDATE: Vandaag is de klik heftig aanwezig, ook bij droog slikken. Dus ik ga een afspraak maken met de huisarts zo direct.

Zodra die staat begint de medische molen, KNO arts, operaties, controles etc.

Geen zin in, maar wil ook weer sushi kunnen eten.
Ik hoop nog steeds dat je een trol bent. Als dit serieus is, dan heb je echt hulp nodig, want je bent de weg volledig kwijt.
pareesagabol schreef:
28-09-2021 11:29
UPDATE: Vandaag is de klik heftig aanwezig, ook bij droog slikken. Dus ik ga een afspraak maken met de huisarts zo direct.

Zodra die staat begint de medische molen, KNO arts, operaties, controles etc.

Geen zin in, maar wil ook weer sushi kunnen eten.
Je loopt nogal op de zaken vooruit.
Ik ben benieuwd wat de huisarts zegt.
Alle reacties Link kopieren
Totaal niet meer geloofwaardig !!

Hoe Verzin je het! Medische molen? Operaties? :nut:
Ik kan niet anders dan je heel veel sterkte te wensen in deze moeilijke tijden. Heb je je zaken op orde, mochten de gevolgen zo ernstig zijn als je nu denkt? Alle wensen op schrift gesteld?
missy-81 schreef:
28-09-2021 11:38
Totaal niet meer geloofwaardig !!

Hoe Verzin je het! Medische molen? Operaties? :nut:
Eeh hoe houdt die klik anders op? Stel het komt door een scheurtje of verschuiving of geknapte bloedvat of een breuk? Dat zal dan geopereerd worden, lijkt me.
Maar goed, we kunnen inmiddels wel concluderen dat de assistent incapabel is.

Ze verzekerde mij dat het binnen 48 uur over zou zijn. Ga ook absoluut een klacht tegen haar indienen.
Maar goed, we kunnen inmiddels wel concluderen dat de assistent incapabel is.

Ze verzekerde mij dat het binnen 48 uur over zou zijn. Ga ook absoluut een klacht tegen haar indienen.
Maar goed, we kunnen inmiddels wel concluderen dat de assistent incapabel is.

Ze verzekerde mij dat het binnen 48 uur over zou zijn. Ga ook absoluut een klacht tegen haar indienen.
Misschien moet je eerst gewoon eens een afspraak met de huisarts maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven