Gezondheid alle pijlers

Keel klikt tijdens eten slikken

24-09-2021 13:23 436 berichten
Gisteravond besloot ik een lekkere kop Cup A Soup Champignon te drinken. Poeder in kop, water erbij, 5 minuten laten staan, en drinken maar!

Helaas leek er een gedroogde champignon nog niet goed geweekt te zijn en deze ging langzaam naar binnen. Kon het helaas niet meer naar boven slikken, nu zit het vast, en inmiddels heb ik jeuk in mijn keel.

Hoort dit niet zelf te verteren? Ook al is het gedroogd? In een kop warm water hoort het wel zacht te worden. Waarom in mijn keel dan niet?

UPDATE: Inmiddels heb ik ook een klik geluid/gevoel als ik eet en iets slik. Heb ik soms iets kapot gemaakt toen ik gisteren enthousiast probeerde het vastzittende gedroogde groente weg te slikken?
Alle reacties Link kopieren
pareesagabol schreef:
28-09-2021 04:27
Medische leek, ben je:

"Een klikgeluid in de keel kan ernstiger zijn dan je misschien denkt. Want soms kan het een symptoom van neurologische stoornissen zijn. Die tasten dan de weefsel aan. Een voorbeeld van een dergelijke ziekte is de ziekte van Parkinson."

https://gezonderleven.com/we-besteden-v ... aam-maakt/

En nee, nu zeg ik niet dat ik dat heb. Ik kan alleen niet tegen mensen die gelijk 'hypochonder' roepen. Hoe weet jij dat? Je kan toch niet in mijn lichaam voelen, wat voor klik ik ervaar?!
Ja, googlen is een heel goed idee.

Zoek hulp voor jouw angsten! Maar goed, het is nog te vroeg, denk ik. Je ziet het zelf nog niet.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
pareesagabol schreef:
28-09-2021 11:44
Eeh hoe houdt die klik anders op? Stel het komt door een scheurtje of verschuiving of geknapte bloedvat of een breuk? Dat zal dan geopereerd worden, lijkt me.
Nou, niet door popcorn e.d. in een pijnlijke keel te proppen. Waarschijnlijk zal het advies zijn een aantal dagen alleen maar zacht voedsel in te nemen zodat een eventuele beschadiging rustig kan herstellen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Rosalind* schreef:
28-09-2021 11:38
Je loopt nogal op de zaken vooruit.
Ik ben benieuwd wat de huisarts zegt.
Dit. Ik ben ook erg benieuwd. Ik vind het wel opvallend dat TO nu, eind van de ochtend, nog niet gebeld heeft voor dit grote probleem. Dus het is wel heel ernstig, maar om 8 uur aan de lijn hangen met de huisartsenpraktijk is niet nodig, ondanks dat ze al zeker weet dat ze een lang traject in zal moeten.
Rosalind* schreef:
28-09-2021 11:47
Misschien moet je eerst gewoon eens een afspraak met de huisarts maken.
Ja, zodra ze terug zijn van hun overdreven lange pauze tot 13:30.
Alle reacties Link kopieren
pareesagabol schreef:
28-09-2021 11:51
Ja, zodra ze terug zijn van hun overdreven lange pauze tot 13:30.
Oké...
Life is short. Eat dessert first.
aikidoka schreef:
28-09-2021 11:50
Dit. Ik ben ook erg benieuwd. Ik vind het wel opvallend dat TO nu, eind van de ochtend, nog niet gebeld heeft voor dit grote probleem. Dus het is wel heel ernstig, maar om 8 uur aan de lijn hangen met de huisartsenpraktijk is niet nodig, ondanks dat ze al zeker weet dat ze een lang traject in zal moeten.
Ja, leuk zeg. Keeloperatie. Ik hoop natuurlijk dat het zelf herstelt. Maar gezien dat niet gebeurt, rest mij niet anders dan te laten opereren, camera in mijn neus etc.

Nare situatie dit
aikidoka schreef:
28-09-2021 11:50
Dit. Ik ben ook erg benieuwd. Ik vind het wel opvallend dat TO nu, eind van de ochtend, nog niet gebeld heeft voor dit grote probleem. Dus het is wel heel ernstig, maar om 8 uur aan de lijn hangen met de huisartsenpraktijk is niet nodig, ondanks dat ze al zeker weet dat ze een lang traject in zal moeten.
Juist.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt onrealistische gedachten. Laat daar naar kijken ipv naar je keel joh.
Alle reacties Link kopieren
pareesagabol schreef:
28-09-2021 11:44
Eeh hoe houdt die klik anders op? Stel het komt door een scheurtje of verschuiving of geknapte bloedvat of een breuk? Dat zal dan geopereerd worden, lijkt me.
Denk dat je hoofd, met hals en keel, operatief verwijderd moeten worden. Iets anders is niet meer mogelijk. De schade is al te erg nu :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
pareesagabol schreef:
28-09-2021 11:29
UPDATE: Vandaag is de klik heftig aanwezig, ook bij droog slikken. Dus ik ga een afspraak maken met de huisarts zo direct.

Zodra die staat begint de medische molen, KNO arts, operaties, controles etc.

Geen zin in, maar wil ook weer sushi kunnen eten.
Tuuuurlijk.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Durf niet te eten
pareesagabol schreef:
28-09-2021 11:29
UPDATE: Vandaag is de klik heftig aanwezig, ook bij droog slikken. Dus ik ga een afspraak maken met de huisarts zo direct.

Zodra die staat begint de medische molen, KNO arts, operaties, controles etc.

Geen zin in, maar wil ook weer sushi kunnen eten.
Jij weet nu al welke molen jij ingaat?

Tuurlijk, Sushi is belangrijk, maar niet te vreten.
pareesagabol schreef:
28-09-2021 11:51
Ja, zodra ze terug zijn van hun overdreven lange pauze tot 13:30.
Druk op spoed als je belt.
pareesagabol schreef:
28-09-2021 12:16
Durf niet te eten
Ach, een operatie moet je ook nuchter ondergaan. Oefen alvast.
Alle reacties Link kopieren
pareesagabol schreef:
28-09-2021 11:47
Maar goed, we kunnen inmiddels wel concluderen dat de assistent incapabel is.

Ze verzekerde mij dat het binnen 48 uur over zou zijn. Ga ook absoluut een klacht tegen haar indienen.
Je overspeelt je hand een beetje nu hoor.
Alle reacties Link kopieren
pareesagabol schreef:
28-09-2021 12:16
Durf niet te eten
Dan eet je een keertje niet. Of neem een kom soep.
Alle reacties Link kopieren
pareesagabol schreef:
28-09-2021 11:44
Eeh hoe houdt die klik anders op? Stel het komt door een scheurtje of verschuiving of geknapte bloedvat of een breuk? Dat zal dan geopereerd worden, lijkt me.
Hoewel ik absoluut niet denk dat er zoiets aan de hand is, kunnen er veel zaken in je lijf gewoon helen met rust. Een gebroken bot heelt ook zonder operatie of gips als je het niet belast. Omdat dat heel oncomfortabel is, want pijnlijk en meer risico geeft op functieverlies doen we wel gips of spalk, maar dan nog heelt je lijf het zelf. En door de pijn die je ervaart ontzie je het lichaamsdeel dan ook. Op badis van de afname en het verdwijnen van de pijn ga je dan weer meer belasten, bijvoorbeeld met een gebroken sleutelbeen. Jij gaat er nu vanuit dat je ernstige schade hebt en hoewel geen pijn, dat je toch niet mag belasten (slikken). Maar daarvoor zijn helemaal geen aanwijzingen.
Alle reacties Link kopieren
pareesagabol schreef:
28-09-2021 11:44
Eeh hoe houdt die klik anders op? Stel het komt door een scheurtje of verschuiving of geknapte bloedvat of een breuk? Dat zal dan geopereerd worden, lijkt me.
Ja hoor, komt door een geknapt bloedvat. TO je bent zonder dat je het weet al doodgebloed. (denk je nu echt dat je het niet gemerkt zou hebben als er in je keel een ader kapot is?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Gegeten, met koptelefoon op terwijl ik serie kijk. Zo hoorde ik die klik niet, voelde het wel springen en kraken in mijn keel. Maar het geluid van die klik horen, vind ik enger dan het voelen. Ieder geval geen lege maag. Zo direct bellen en dan gaan we samen de medische molen in.

Dank voor alle steun!
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
28-09-2021 12:27
Ja hoor, komt door een geknapt bloedvat. TO je bent zonder dat je het weet al doodgebloed. (denk je nu echt dat je het niet gemerkt zou hebben als er in je keel een ader kapot is?
Helemaal eens.

Ik heb van dichtbij gezien wat een geknapte bloedvat in een keel doet en geloof me, jij had niet meer achter je toetsenbordje gezeten hoor.

Ongelooflijk
Sjongejongejongejonge........
Goedemiddag met Pareesa,

Ik heb afgelopen vrijdag al hierover gebeld, het gaat erom dat ik donderdagavond wat soep dronk en er voor mijn gevoel wat groente bleef haken in mijn keel. Voor de zekerheid heb ik toen wat brood weggeslikt, maar dit deed ik te hard of verkeerd, waardoor ik even een pijnscheut in mijn keel voelde. De volgende dag ervaarde ik tijdens het eten dat elke keer wanneer ik slik er een klik voelbaar is. Volgens mij ook hoorbaar. Ik heb gelijk contact opgenomen met jullie. Ik kreeg een asssitente aan de lijn, weet niet of u dat was? Maar er is toen tegen mij gezegd dat er misschien een zwelling oid is die vanzelf binnen 48 uur zou moeten wegtrekken. Helaas is dat niet gebeurd, ik heb nog steeds een klikkend gevoel en geluid bij het eten en soms ook bij normaal slikken. Is het verstandig dat de huisarts hier even naar kijkt?
Alle reacties Link kopieren
Wtf is dit topic??
EsterInside schreef:
28-09-2021 13:21
Wtf is dit topic??
Nee, ik schrijf altijd wat ik ga zeggen, zodat ik niets vergeet.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al een vriend/vriendin/familielid de klik laten horen? Ik ben benieuwd of anderen het ook kunnen horen, of dat het alleen in je hoofd zit

Verder krijg ik steeds associaties met het spel "raad 't geluid" van Q-Music.
Alle reacties Link kopieren
Jij bent gewoon echt de Pareesa Gabol die je zo kunt Googlen? Zou je niet echt iets aan je username laten doen of zit je nu gewoon iemand te fucken?

In beide gevallen lijkt het me beter om daar mee op te houden.

Ik heb je gestaft. Ik weet niet of dat is om jezelf te beschermen of iemand anders.

Edit: of mis ik nu een of andere beroemdheid die mij totaal is ontgaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven