Gezondheid alle pijlers

keelontsteking

23-07-2015 11:59 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames. Ik ben benieuwd naar jullie mening en ervaring.

Ik heb onlangs een flinke keelontsteking gehad. Antibiotica gekregen. Dat is nu 2,5 week geleden dat ik daar aan begon. Hielp heel goed. Dag 2 al bijna geen pijn meer. Kuur uiteraard afgemaakt.

Na de kuur dus nog zeker een week geen enkele last gehad.

Nu sinds zondag weer pijn. Eerste paar dagen viel mee. Nu sinds twee dagen koorts en best pijn :(

Dokter gister gebeld. Zei dat ze niet weer gelijk antibiotica willen geven. Ik moet het maar even afwachten. Maar ja hoe lang gaat het duren? Vorige week liep ik er ook een week mee voordat ik aan de antibiotica begon. Was toen na die week dus echt nog niet goed. Hoeveel kwaad kan het om twee keer antibiotica te krijgen achter elkaar? Dat is gelijk ook de tweede keer in mn leven dat ik dat zou krijgen. Voorheen nooit nodig gehad. Ook nooit keelontsteking gehad.
Kweek laten maken dan?
Je lichaam een week de tijd geven om een (echte) keelontsteking te bestrijden is niet eens zo heel lang. Ik denk dat de antibiotica kuur een boost moet geven zodat het lichaam zelf de ontsteking kan overwinnen, en dat kan even duren. Dus als het niet binnen een goede week over of minder is, zou ik weer bellen.
Ga vanmiddag naar de huisarts. Ik ga het zien.
Wat was het advies van de huisarts ?
De meeste keelontstekingen worden door een virus veroorzaakt en gaan vanzelf na enkele dagen/ een week over. Misschien nu weer tegen een virus aangelopen. Ik zou het nog even de tijd geven.
Sometimes a woman has gotta do what a woman has gotta do
Toch antibiotica gegeven. Vorige keer was het duidelijk een bacterie.

Hij zag hoe ziek ik ervan was en hoeveel pijn ik had. Wel wat minder zware kuur dan vorige keer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven