Gezondheid alle pijlers

Kiespijn

01-03-2019 03:17 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb drie weken geleden een kies laten vullen, had heel erg kiespijn. Bleek een mega gat in te zitten. Van de week weer last. Dus terug naar de tandarts. Tandvlees zwaar ontstoken en bij de wortels een ontsteking. Kies eruit laten halen maar jesus wat een pijn!! Ik stond op de kop. Jankte erover. Gelukkig goede pijnstillers. Nu word ik net wakker vd pijn, dus idd weer een pijnstiller. Maar merk ook dat mijn gezicht bij de kaak dik is. Dat was gisteren na het trekken ook wel zo maar nu erger.

Ik weet wel dat er flink is gescheurd en getrokken. Moest foto gemaakt worden dus hop plaatje erin....allemaal heel pijnlijk. Maar ik heb eerder een kies laten trekken maar kan mijn niet heugen dat het zo,n pijn deed. Het is wel te onderdrukken met pijnstillers maar toch?

Iemand tips?
Klinkt vrij normaal, maar je hebt een telefoon en kan de behandelende tandarts bellen. Sterkte! Dat soorten pijnen zijn zo ellendig. Je kan toch beter niet aan de oxycodon gaan voor wat kiespijn maar paracetamol kan je altijd proberen. Of je kan het dulden; als je zeker weet dat het overgaat is pijn veel beter te verdragen dan wanneer je ongerust bent.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wel echt bellen hoor, er is niks zo klote als kiespijn. Ik snap dat je bang bent, dat heb ik zelf ook heel lang gehad maar ik zou dit niet afwachten, zeker niet op een vrijdag.

Sterkte ermee!
Je kan ook vreselijke kiespijnen hebben zonder dat je wat aan je kiezen mankeert trouwens. Dan zijn de zenuwen gewoon wat overstuur. Die zijn daar in die regio ontzettend gevoelig. Als je dan ook nog op de pijn gaat letten wordt het nog veel erger. En als je zelf pijn hebt geloof je het slechtste.

Maar alles gaat voorbij tenslotte. Sterkte!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Met een beetje pech heb je tandkasonsteking /alveolitis, een complicatie die is gekomen door het trekken van je kies.
Heb je te snel je mond gespoeld na het trekken?

Eet zo min mogelijk gekruid voedsel en mocht je een roker zijn; niet roken. Bel je tandarts (voor een spuitje zodat je de wond kunt spoelen met zout water).
Of misschien heeft jouw tandarts wel medicatie hiervoor. Dat zou nog mooier zijn.
Ik heb gebeld met vervangende tandarts. Hij denkt dat het door het trekken komt, dat er flink is huisgehouden in dat gebied. Maar ik mag eind vd middag langs komen. Mocht ik nu koorts krijgen dan moest ik gelijk weer bellen.
Bobby-Pin schreef:
01-03-2019 10:19
Met een beetje pech heb je tandkasonsteking /alveolitis, een complicatie die is gekomen door het trekken van je kies.
Heb je te snel je mond gespoeld na het trekken?

Eet zo min mogelijk gekruid voedsel en mocht je een roker zijn; niet roken. Bel je tandarts (voor een spuitje zodat je de wond kunt spoelen met zout water).
Of misschien heeft jouw tandarts wel medicatie hiervoor. Dat zou nog mooier zijn.
Ik heb even gegoocheld op tandkasontsteking. Daar staat dat je het erg pijn doet als je het lege kiesstelsel aanraakt maar ik kan er gewoon aankomen. Ik spoel al met zout water om het goed schoon te houden. Roken doe ik niet. Praten gaat verder ook goed.

Tandarts liet mij gelijk na trekken kies al spoelen met water om het bloed weg te spoelen.
Goed dat je gebeld hebt. Van achter een scherm en zonder kennis van zaken is het lastig er iets zinnigs over te zeggen.
Dwarrel75 schreef:
01-03-2019 08:41
Het is gelukkig nu niet zo dat ik op de kop sta vd pijn. Net ibuprofen gehad en dan is het te doen. Was net na het trekken wel zo, hele erge pijn. Verdoving was vrijwel direct uitgewerkt door de ontsteking. Ik ga idd spoelen met zout water en kijken of ik iets van mondwater kan krijgen. Zal zo vervangende tandarts bellen voor advies
Ik zou even langs de apotheek gaan en het uitleggen. En een anti sceptisch mondspoelmiddel halen waar waterstofperoxide inzit. Of vragen of de tandarts waar je zo heen gaat dat voorschrijft.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dwarrel75 schreef:
01-03-2019 11:12
Ik heb even gegoocheld op tandkasontsteking. Daar staat dat je het erg pijn doet als je het lege kiesstelsel aanraakt maar ik kan er gewoon aankomen. Ik spoel al met zout water om het goed schoon te houden. Roken doe ik niet. Praten gaat verder ook goed.

Tandarts liet mij gelijk na trekken kies al spoelen met water om het bloed weg te spoelen.
Oei, mijn kaakchirug ( die er 6 uitgehaald heeft vorig jaar ) vertelde mij dat ik juist absoluut niet mocht spoelen na het trekken. Zeker niet gelijk al. Dat kon voor problemen zorgen.
Dwarrel75 schreef:
01-03-2019 11:12

O nee, dan ben je de beschermende bloedprop kwijt die moet stollen.

Tandkasonsteking doet uit zichzelf pijn en trekt door je hele kaak, aanraken laat je daardoor alleen al uit je hoofd.

Sterkte, heb je de tandarts al gebeld?

edit: als je tandkas ontstoken is kun je voor een speciaal spuitje vragen met een kromme tuit om zo het zoute water in de wond te spoelen.

Afbeelding
Tandarts heeft er een soort watten ingedaan die het bloeden tegen gaan, lossen vanzelf op. Ik zal straks langs de apotheek om zo,n spuit te halen.

Gaat zo,n tandkasontsteking met alleen spoelen over? Of moet er echt antibiotica aan te pas komen?
Dwarrel75 schreef:
01-03-2019 11:55
Tandarts heeft er een soort watten ingedaan die het bloeden tegen gaan, lossen vanzelf op. Ik zal straks langs de apotheek om zo,n spuit te halen.

Gaat zo,n tandkasontsteking met alleen spoelen over? Of moet er echt antibiotica aan te pas komen?

Voordat je met de spuit aan de gang gaat of 'm gaat halen wel eerst je tandarts je mond laten bekijken. Niets op eigen houtje doen, we weten immers niet wat er aan de hand is in je mond.

Tandkasontsteking gaat uiteindelijk over maar duurt gemiddeld wel eventjes.
Dwarrel75 schreef:

Je weet niet of er sprake is van een tandkasontsteking. Niets doen dus, tenzij je overlegd hebt met de tandarts.
Dwarrel75 schreef:

Dit soort dingen bespreek je toch met de tandarts wanneer je daar bent.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bobby-Pin schreef:
01-03-2019 11:58
Voordat je met de spuit aan de gang gaat of 'm gaat halen wel eerst je tandarts je mond laten bekijken. Niets op eigen houtje doen, we weten immers niet wat er aan de hand is in je mond.

Tandkasontsteking gaat uiteindelijk over maar duurt gemiddeld wel eventjes.
Dit. Bewaar die vragen echt voor de tandarts vanmiddag.

Ik heb bewust bij het ziekenhuis alles laten trekken omdat ik dan zeker wist dat het goed zou gebeuren. En nergens last van gehad, spuit meegekregen en informatie formulieren over hoe je me de nazorg om moet gaan. En ik had ook nog een super leuke kaakchirug die met een geintje alle angst weghaalde bij me. De tweede en derde keer stond ik binnen 5 minuten weer buiten.
Ik moest trouwens een week spoelen met dat chloor spul. Maar nogmaals, vraag dat allemaal aan de tandarts vandaag. Ga niet zelf aanrommelen.
Nou ik ben terug. Zit idd een fikse ontsteking. Ik moet spoelen met een of ander goedje, een week lang.. Voor de pijn mag ik ibuprofen (nam ik ook al) en paracetamol. Bij koorts of dat de zwelling nog erger word moet ik direct de HAP bellen. Dit eerst proberen en dan maandag terug naar eigen tandarts voor controle....zucht. Snap je nu waarom ik zo schijtens benauwd ben voor de tandarts, kan bij mij nooit normaal.
Koelen met een coldpack of een zak doperwtjes uit de vriezer of stuk vlees.
Ai, vervelend. Hopelijk gaat het snel wat beter.

Enne, bedenk maar zo (ook al is relativeren ook voor mij niet altijd even makkelijk in situaties als deze), als het alveolitis was was je nog veel verder van huis. Of in ieder geval, mijn schoonzus heeft echt een week lang onder maximale zware pijnstillers gezeten en dan nog was het ondraaglijk. Je herkende haar bijna niet terug door alle slaapgebrek, was helemaal zichzelf niet van de pijn. Dus als je het zo bekijkt valt dit nog mee.

Goed dat je snel naar de tandarts bent gegaan en met een beetje geluk was je er vroeg bij en is het snel achter de rug allemaal!
Nou ik zit gelukkig niet tegen het plafond van de pijn. Het is meer een zeurende, kloppende pijn. Ik hoop dat het spoelen helpt. Hij heeft cordosyl voorgeschreven, zit chloorhexidine in. Hopelijk kom ik zo het weekend wat door. Voel mij nu net een hamster, zo dik is mijn wang.
snoopy1983 schreef:
01-03-2019 18:39
Ai, vervelend. Hopelijk gaat het snel wat beter.

Enne, bedenk maar zo (ook al is relativeren ook voor mij niet altijd even makkelijk in situaties als deze), als het alveolitis was was je nog veel verder van huis. Of in ieder geval, mijn schoonzus heeft echt een week lang onder maximale zware pijnstillers gezeten en dan nog was het ondraaglijk. Je herkende haar bijna niet terug door alle slaapgebrek, was helemaal zichzelf niet van de pijn. Dus als je het zo bekijkt valt dit nog mee.

Goed dat je snel naar de tandarts bent gegaan en met een beetje geluk was je er vroeg bij en is het snel achter de rug allemaal!
Oef, vervelend maar daar hoef je niet altijd een dik gezicht bij te krijgen. Vaak helpt het om dan om de twee dagen naar de tandarts te gaan om de wond uit te laten zuigen ( doet wel even pijn). Ik heb een tandarts gehad die er naderhand pilletjes in stak, hielp super en ook lang maar heb het na die tandarts nooit meer ergens anders gezien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven