Gezondheid alle pijlers

Koortsblaren, ik word er gek van!

23-06-2011 08:53 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is de laatste tijd weer elke maand raak....

Zodra ik de 2e week van mijn pilstrip heb afgerond, kan ik rekenen op 1 of meer koortsblaren. En dan meestal niet op mijn lip, maar meestal in mijn neus, op mijn neus, bij mijn oog, ik heb het zelfs wel eens op mijn voorhoofd gehad.

De meeste mensen hebben het dus alleen op hun lip, ik dus over mijn hele gezicht.

Wie heeft dit ook, en wat doe je eraan.

De standaard zalfjes van de reclame helpen mij dus niet.
Sinds ik op mijn voeding let is het stukken minder. Ik at veel dingen die het virus opwekken:

http://www.aroveda.com/html/voeding.html

ik hoop dat je er wat aan hebt
Stressed is just desserts spelled backwards
Wat vervelend voor je! Ik weet niet of het anders is ivm hormonen, maar wat bij mij wel helpt is het slikken van het voedingssupplement L-Lysine. Verkopen ze gewoon bij de reformzaak (en misschien ook wel bij de drogist, dat weet ik eigenlijk niet).
Fenistil met penciclovir. helpt beter dan Zovirax bij mij (aciclovir). Smeren zodra het begint te prikken en elk uur herhalen, dan breken ze niet door.
Huts!
levertraanpillen.

gewoon kruitvat eigen merk en een stuk of 5 van die pillen per dag slikken.
wij slapen nooit.
leuk hoor al die vage adviezen, maar je moet niet op eigen houtje dingen gaan slikken. Ga naar je huisarts want dit is natuurlijk machtig vervelend en er zijn medicijnen voor
Ik slik dagelijks L-Lysine en bij mij helpt het. Ook als ik ze nu wel krijg, zijn ze veel sneller weg.

Als je ze rondom je ogen gaat, zou ik toch maar langs de huisarts gaan, want dat kan gevaarlijk zijn.
Cum non tum age
Naar de huisarts voor een sterker kuurtje!
Ik hoorde laatst een redelijk maf verhaal van een coassistent op mijn werk: ze haalde met spuitje met een klein naaldje wat vocht uit haar koortslipblaasje, en die spoot ze in haar arm. Op die manier zou de virale infectie niet meer lokaal zitten maar in haar hele lichaam, waardoor haar lijf de infectie aanviel en verhielp... Na 1 dag waren de blaasje op haar lip al ingedroogd.

Had ze als tip van een arts gehoord. Misschien heb je er wat aan, maar ik zou t even met je huisarts overleggen! X
Bedankt voor al jullie adviezen,

Ik ben al regelmatig bij de huisarts geweest, zelfs al een keer bij de dermatoloog. Maar echt geholpen word ik niet. Af en toe een kuurtje helpt even, maar krijg het snel weer.

Zijn er trouwens meer mensen hier die het net als mij op meerdere plekken in het gezicht krijgen?
heb ze wel eens onder mn neus. Maar sinds ik L-lysine heb geslikt komen ze bijna niet meer.. (heb ze iig niet meer gezien)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven