Gezondheid alle pijlers

Last van krampen en flatulentie

17-12-2013 22:58 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al enige tijd last van krampen in mijn buik en flatulentie. De ene keer heb ik diarree de andere keer zit het vast en soms gaat het goed. Ik weet dat ik van bananen vast ga zitten dus dat eet ik al niet.

Verder slik ik de pil achter elkaar door (op advies van de dokter voor iets anders). Maar deze vergeet ik soms maar wel net op het randje dat ik niet ga menstrueren.

Mijn buik is ook wat dikker geworden.

Ik zat zelf misschien te denken dat ik zwanger ben, want deze symptomen kun je ook hebben als je in verwachting bent.

Nu kwam er uit de test dat ik niet zwanger ben, maar ik heb mijn twijfels altijd over deze testen.

Wat zal ik nu gaan doen?

Zelf heb ik bedacht om weere en test te halen, maar zoals ik al zei heb ik??? erbij.

Maar mijn vraag:

Hebben jullie nog tips om er achter te komen wat er is zonder de dokter. Ik wil namelijk niet onnodig naar de dokter. Straks krijg ik weeer medicijnen en daar heb ik geen zin in.

Mvg,
Aha Soutje, nu weet ik het weer Die had toch ook last van gerommelde darmen?
Ja, en een met sperma doorweekte legging, brrrr
spermzoïde flatulentie in je panty..?
quote:vera06 schreef op 18 december 2013 @ 00:19:

Jammer dat vragen/problemen niet gesteld kunnen worden zonder dat men je afzeikt.

Zo zien we maar hoe slecht het gesteld is met NL qua hulpbehoevendheid.

Ik zie dit als een zwakte... Tnx (not) voor jullie waardevolle en inspirerende reacties! Uitzonderingen daargelaten....

Pardon? De eerste afzeikreactie komt toch echt van jezelf hoor. Maarliefst een hele lap tekst op 1 opmerking van Fame.

Huilie.
quote:ralphana1981r schreef op 18 december 2013 @ 00:30:

Ja, en een met sperma doorweekte legging, brrrrDat stinkt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:under-the-ivy schreef op 18 december 2013 @ 00:34:

spermzoïde flatulentie in je panty..?Een goeie voor een Sinterklaasgedicht. Moet ik dat weer een heel jaar gaan onthouden
quote:Enn schreef op 18 december 2013 @ 00:38:

[...]

Dat stinkt....en plakt...en bovenal, je word er nog zwanger van ook!
Ik denk eerder aan een voedselallergie, bijv. lactoseintollerantie. Daar passen je klachten beter bij.
Dus je gelooft niet in zwangerschapstesten, ongesteld worden zegt ook niks. Dan zit er niks anders op dan af te wachten of je over acht maanden gaat bevallen. Als je geluk hebt krijg je voor die tijd een dikke buik, dan ben je enigszins voorbereid. Of misschien vind je wel iemand die zo gek is om een echo te maken omdat je 'misschien zwanger' bent.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Gebruik je veel melkproducten? Als je die twee weken schrapt, zul je zien dat je buik minder opgeblazen is.

En verder, ik slik de pil ook door, maar moet om de zoveel maanden echt wel even een stopweekje inlassen omdat ik klachten (zoals lage rugpijn) krijg. Daarna is het weer goed.

Tenslotte, zwangerschapstesten zijn hartstikke betrouwbaar. De huisarts gebruikt dezelfde. Vals negatieve uitslagen vanaf een week overtijd zijn echt een hele, hele grote uitzondering.
Mijn eerste gedachte was ook; melk eruit gooien.

Ik heb een tijd geleden hetzelfde probleem gehad. En heftig ook, behoorlijk genant . Na enig zoeken hier op het forum ben ik gestopt met melk drinken en voilá, probleem opgelost.

Hier roept altijd iedereen dat ´we´ niet deskundig zijn, maar intussen krijg je wel bijna altijd het goede antwoord.
quote:nucky schreef op 18 december 2013 @ 00:27:

Soutje heeft een heel vermakelijk topic geopend met de vraag of je van droogneuken ook zwanger kunt worden.Haha, ik denk dat zij zo onderhand wel kramp in d'r vingers moet hebben van die TIG berichten die ze gisteren gepost heeft!!
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Ik heb ook tijdenlang gehad dat ik last had van de dingen die jij noemt. Het leek ook wel of het steeds erger werd. Ik dacht ook aan lactose-intolerantie, dus overgevoeligheid voor melk (zuivelproducten). In eerste instantie ging dat beter toen ik geen zuivel meer at, maar ik kreeg er daarna ook bij andere producten last van. Het leek wel steeds erger te worden.

Uiteindelijk bleek ik een parasiet (dientamoeba fragilis) in mijn darmen te hebben. Deze parasiet komt feitelijk bij heel veel mensen voor, en geeft in de meeste gevallen geen klachten. Maar bij sommigen (35%) dus wel. En dan heb je er dus heel veel last van.

Na een (fikse) antibioticakuur was ik van alle klachten af en ging er na 2,5 jaar ellende een wereld van rust voor me open.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Dit heeft waarschijnlijk met je eetgewoonten te maken.

Inderdaad, sowieso alle melkproducten eruit.

Wel zorgen dat je dan genoeg calcium binnenkrijgt, desnoods een supplement nemen.

Daarbuiten kan het zijn dat jouw lichaam slecht op meerdere voedingsproducten reageert.

Probiotica zou ook kunnen helpen.

Succes
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
quote:Miss.Innuendo schreef op 18 december 2013 @ 10:00:

Uiteindelijk bleek ik een parasiet (dientamoeba fragilis) in mijn darmen te hebben. Deze parasiet komt feitelijk bij heel veel mensen voor, en geeft in de meeste gevallen geen klachten. Maar bij sommigen (35%) dus wel. En dan heb je er dus heel veel last van.

Inderdaad, dit kan ook een (mede)oorzaak zijn van de klachten die TO noemt.

Ik ben getest, en ik bleek geen parasiet te hebben.

Bij mij lag het echt aan bepaalde voeding.
quote:Dropje70 schreef op 18 december 2013 @ 10:07:

[...]

Inderdaad, dit kan ook een (mede)oorzaak zijn van de klachten die TO noemt.

Ik ben getest, en ik bleek geen parasiet te hebben.

Bij mij lag het echt aan bepaalde voeding.

Ik raad iedereen die deze klachten heeft aan om éérst te laten testen op aanwezigheid van de parasiet.En inderdaad, als blijkt dat die niet gevonden is, zoek het dan pas in voeding en laat dan pas dingen weg als je merkt dat zij de oorzaak zijn.

Ik deed het ook andersom en heb daardoor 1,5 jaar langer lopen klooien dan nodig was.
Jaja, het is slecht gesteld in NL met de HULBEHOEVENDHEID! Idd.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:vera06 schreef op woensdag 18 december 2013 00:19 Ik zat er ook aan te denken ralphana, maar nee.

Jammer dat vragen/problemen niet gesteld kunnen worden zonder dat men je afzeikt.

Zo zien we maar hoe slecht het gesteld is met NL qua hulpbehoevendheid.

Ik zie dit als een zwakte... Tnx (not) voor jullie waardevolle en inspirerende reacties! Uitzonderingen daargelaten.... Wat een zeikerd. Je krijgt serieuze reacties die je vervolgens dom noemt, dan kun hoef je niet heel veel respect terug te verwachten. En maak er ook maar meteen een drama van hoe het in NL is...
quote:Fame schreef op woensdag 18 december 2013 10:09 Jaja, het is slecht gesteld in NL met de HULBEHOEVENDHEID! Idd.Ik wou net zeggen zeg..
quote:mademoisellef schreef op 18 december 2013 @ 10:13:

[...]

Wat een zeikerd. Je krijgt serieuze reacties die je vervolgens dom noemt, dan kun hoef je niet heel veel respect terug te verwachten. En maak er ook maar meteen een drama van hoe het in NL is...

TO heeft pas ná die posting echt serieuze reacties gekregen he, dus ik snap haar boosheid wel. En als je die klachten hebt, dan is dat héél vervelend, weet ik dus uit ervaring.

Ik zou er ook van balen als ik een serieuze klacht had en men er zo op ging reageren.

Maar goed, misschien maar on topic blijven

Daar heeft TO meer aan.
Wat een angstig leven leid je wanneer je menstruatie niet ziet als teken van niet zwanger zijn, en testen niet gelooft.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 18 december 2013 @ 10:18:

Wat een angstig leven leid je wanneer je menstruatie niet ziet als teken van niet zwanger zijn, en testen niet gelooft.Wijsheid komt met de jaren en ik gok dat TO nog niet zo heel oud is.
quote:Miss.Innuendo schreef op woensdag 18 december 2013 10:16 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="mademoisellef in "Last van krampen en flatulentie"" class="messagelink">mademoisellef schreef op 18 december 2013 @ 10:13</a>:</b>

[...]

Wat een zeikerd. Je krijgt serieuze reacties die je vervolgens dom noemt, dan kun hoef je niet heel veel respect terug te verwachten. En maak er ook maar meteen een drama van hoe het in NL is...</div></blockquote>

TO heeft pas ná die posting echt serieuze reacties gekregen he, dus ik snap haar boosheid wel. En als je die klachten hebt, dan is dat héél vervelend, weet ik dus uit ervaring.

Ik zou er ook van balen als ik een serieuze klacht had en men er zo op ging reageren.

Maar goed, misschien maar on topic blijven

Daar heeft TO meer aan. Dat van Soutje was idd niet serieus. Maar dat over die zeangerschapstesten wel. En als TO zelf sceptisch tegenover testen staat, zal ze dat ook vast niet serieus nemen
Maar goed, ik zal m'n mond houden. Ik heb geen tips, behalve testen en misschien naar de huisarts als je testen niet gelooft/voor je opstoppingen en flatulentie. Lijkt me vervelend om daar mee rond te lopen. Hoop dat het snel overgaat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven