Gezondheid alle pijlers

Lensimplantaten.. ervaringen?

22-07-2008 15:56 446 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn al veel topics geopend over laseren, maar ik heb er niet één gevonden over lensimplantaten.

Ik heb vorige week gehoord dit ik niet in aanmerking kom voor laseren, maar wel voor lensimplantaten.



Ik ben opzoek naar ervaringen van mensen
Alle reacties Link kopieren
[quote]magnolia81 schreef op 12 november 2008 @ 21:39:

owww was dat gratis? Vaag bij sepcsavers dus niet, terwijl ik daar mijn bril heb gekocht. Mazie, heb je er toen een glas in laten zetten wat geen sterkte had?quote]



Nee, gewoon het glas er uit laten halen, verder niet. Ziet er niet uit, maar dat kon me niet schelen, als ik me ermee kon redden was dat prima. Jammer genoeg werkte het dus niet. Werd er ramgek van, zodra je een millimeter beweegt gaat alles draaien. Gewoon kijken met 1 oog met implantlens en 1 oog met niks werkte voor mij het beste (het went echt). En het is maar voor even, als je straks alles goed kunt zien na de 2e operatie lach je erom. Echt! Dan ben jij degene die het goed voor elkaar hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ok ik snap het! Ik denk dat ik gewoon een daglens neem voor het oog dat nog niet is geopereerd.



Nog 8 dagen!! Ik ben al een week aan het aftellen. Het gaat zo snel.........
Alle reacties Link kopieren
Nou morgen is het zover. Ik krijg mijn 1e lensimplantaat. Ik moet moet me al om half 8 melden. Begin het nu wel spannend te vinden en ben al een beetje zenuwachtig. Zodra ik weer een beetje hersteld ben, zal ik laten weten hoe het gegaan is
Alle reacties Link kopieren
Het is goed gegaan! Maandag heb ik mijn 1e lensimplantaat gekregen. Om half 10 werd ik naar de operatiekamer gereden en om 10:15 werd ik naar de uitslaapkamer gebracht. Ik mocht in de middag, met oogkapje, naar huis. Dinsdag terug naar het ziekenhuis, daar is het oogkapje verwijderd en mijn zicht was direct scherp! Ik vond het zo'n bijzonder moment, heel onwerkelijk eigenlijk. Dat gevoel van onwerkelijkheid heb ik nog steeds, ik blijf me verbazen. De eerste paar dagen was mijn oog nog wat rood, maar dat wordt met de dag minder!

Mijn andere oog is (helaas pas) in januari aan de beurt.... Maar als het resultaat net zo is als dit oog dan vind ik het het wachten meer dan waard!
Alle reacties Link kopieren
Hallo Magnolia, fijn dat 't zo goed is gegaan. Dat gaat ook fijner de tweede keer in denk ik. Je ziet er dan toch minder tegenop. (Ook letterlijk: je ziet nu met een oog al beter, sorry, flauw.) Heel grappig is dat onwerkelijke gevoel, dat herken ik wel. Hoe vaak ik niet voor het slapen aan tafel ging zitten om mijn lenzen uit te halen.... Super om zonder hulpmiddelen te kunnen zien, dat lijkt zo gewoon, maar is echt erg fijn. (Net als met ziek zijn, als er niets aan de hand is besef je niet hoe fijn dat is, pas bij ziekte merk je hoe fijn het is "gewoon" gezond te zijn). Ik had ook zo'n wauw-moment met douchen: het was altijd zo: gele fles is shampoo en groene fles douchegel. Als mams dan eens een ander merk had gekocht dan moest ik het zo ongeveer tegen mijn neus houden om te kunnen lezen wat erin zat. Na de operaties kon ik dat gewoon lezen! Zulke geweldige momenten zul jij vast ook krijgen, geniet ervan zou ik zeggen. Veel succes alvast voor operatie 2.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen weekend weer op lenscontrole geweest en ik ben slechts met rechts een kwart achteruit gegaan, verder niet! Jeuh, happy de peppy. Zit steeds meer na te denken over onderzoek voor laseren of lensimplantaat. Alleen al 's ochtends scheren onder de douche zonder lenzen in een ramp en bril werkt natuurlijk niet, die beslaat, haha! Maar ook het idee dat je zomaar de zee in kan rennen zonder na te denken over lenzen (heb harde lenzen, gaat niet goed samen met water), dat je ze niet meer verliest op je blauwe badkamervloer, dat je geen geirriteerde ogen meer hebt, eitwitaanslag, vloeistof op --> in water, onverwacht logeren --> borrelglaasjes met water etc. Jullie kennen 't! Ben benieuwd of je nu helemaal goed ziet en geen last meer hebt Magnolia..
Alle reacties Link kopieren
Hier weer even een berichtje! Mijn zicht is nog steeds super scherp! De roodheid van mijn oog is helemaal weg, ben nog wel voorzichtig en doe tot de controle (volgende week maandag) geen oog make up op en slaap nog met het oogkapje.



El_lebel: je kan altijd vrijblijvend een vooronderzoek laten doen, dan weet je meteen waar je aan toe bent. Je hoeft dan natuurlijk niet meteen te beslissen. Ik heb op een gegeven moment ook maar die stap gezet om een vooronderzoek te laten doen, zonder verwachtingen. Ik heb nog veel op internet gelezen, maar vond de verhalen op internet vaak wel wat negatief, vooral omdat je de minder positieve verhalen leest........ Anyhow, een vooronderzoek kan altijd! Je zit nergens aan vast.



Jaike: dank je! Ik kijk nu al uit naar het 2e oog.



Ik houd jullie op de hoogte!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag op controle geweest en alles zag er perfect uit! Mijn zicht is 100%. het volgende oog wordt nu ingepland voor de maand januari. Kan niet wachten!
Alle reacties Link kopieren
Mooi bericht! Geniet ervan, red je het een beetje met twee "verschillende" ogen?
Alle reacties Link kopieren
Ik moet wel bijna meteen als ik wakker word mijn contactlens in, maar dat gaat gelukkig prima.
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk nieuws ontvangen wanneer ik mijn 2e lensimplantaat krijg: 12 januari! Is gelukkig niet over al te lange tijd, maar liever vandaag dan morgen
Alle reacties Link kopieren
Up voor Puckdb
Alle reacties Link kopieren
Magnolia: thanks!



Vrijdag ga ik naar een oogchirurg, eigenlijk niet voor implantaten, maar dat onderwerp ga ik wel direct even aansnijden.



Ik wil liever implantaten dan laseren. Reden: omkeerbaar. Fijne gedachte.



Mijn moeder heeft in november/december implantaten gekregen en is er ongelofelijk blij mee (zij kwam van -13). Ze wil het me kado geven, omdat het het mooiste kado is wat ze me ooit kan geven, zegt ze...



Ik zal aan de oogchirurg vragen of ik in aanmerking kom voor de vooronderzoeken...
Alle reacties Link kopieren
Ow wat fijn dat je moeder tevreden is. Ik heb nu alleen mijn linkeroog gedaan, maar ben helemaal tevreden, en heb ook 100% zicht. Welke sterkte heb je? En waar wil je het laten doen?

Oh ja voor een vooronderzoek kom je altijd in aanmerking. Het vooronderzoek is juist bedoeld om te kijken of je een geschikte kandidaat bent voor laseren of lensimplantaten......
anoniem_20422 wijzigde dit bericht op 03-01-2009 18:07
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb -7,5...

Als ik alleen kan laseren, dan doe ik het niet. Dat vind ik te eng... in die zin dat het niet meer omkeerbaar is...



Ik ga het in een ziekenhuis laten doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had links -7 en rechts nu nog -6. Ik heb destijds een vooronderzoek laten doen en toen bleek dat mijn hoornvlies te dun was om te laseren. Ik ben naar het oogziekenhuis gegaan (niet commerciele kliniek van het oogziekenhuis, om precies te zijn, maar wel met de oogartsen die daar werken). Mag ik vragen welk ziekenhuis je op het oog hebt?



Bedenk dat lensimplantaten ook risico's met zich meedragen, je kan een infectie krijgen, of tijdens de ingreep kan door de arts je echte lens geraakt worden en nog veel meer dingen. Laat je goed voorlichten en lees op internet! Het is natuurlijk wel fijn dat je moeder zulke goede ervaringen heeft! Oh ja dat omkeerbaar klopt, maar een oogarts zal niet snel de implantaat eruit halen, alleen als er een noodzaak is. Maar ook dan loopt je oog al "beschadigingen" op. Zelfs bij het implanteren, want er is dan namelijk sprake van verlies van epitheelcellen, als je de lens eruit laat halen, dan verlies je nog meer van die cellen en die worden niet meer door je lichaam aangemaakt. Omkeerbaar is dus een relatief begrip.......



Ik ben heel erg benieuwd en zou het leuk vinden als je hier even laat weten hoe het verder loopt.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, het is nu weer drie maanden geleden dat ik mijn lensimplantaat operatie heb gehad. Elke dag ben ik blij dat ik het heb gedaan! Nu ik jullie berichtjes zo lees ben ik wel ontzettend blij dat de oogarts bij mij beide ogen tegelijkertijd heeft gedaan. Ik was er in één keer af, niet nog een keer een ingrijpende operatie, geen gedoe met tijdelijk één lens dragen of ingewikkeld doen met een bril. Nee helemaal prima zoals het allemaal gegaan is. Alle controles inmiddels ook achter de rug, de eerst volgende is eind oktober.

Ik ben in mijn rechteroog helemaal terug naar 0 gegaan en in mijn linkeroog tot -0,25. Dit komt omdat de cilinderafwijking in mijn rechteroog -0,5 was en in mijn linkeroog -0,75.



Ik kan het iedereen aanraden!
Alle reacties Link kopieren
Nou, hier ook een ervaringsdeskundige. Heb mijn beide ogen laten doen, lensimplantaat dus. Bij [verwijderd ivm reclame], suuuuuuuuuuuuuper! t Ging probleemloos en snel, en zie nu al ruim een maand haarscherp. Ben zo blij dat ik t gedaan heb, ik kreeg t van mijn vriend kado, de schat. Geen bril meer, geen lenzen, geen rode ogen, met fietsen geen zand meer onder de lens, heeeeeeeerlijk. Heb t gevoel dat ik "herboren"ben. (kon niet laseren, hoornvlies te dun)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een afspraak eind deze maand voor het implanten van Artiflex lenzen. Ik was tot nu toe ongerust of het wel de juiste beslissing was, maar jullie verhalen en reacties hebben me al heel wat gerustgesteld. Over één bepaald aspect heb ik nog geen informatie gevonden: zie je der eigenlijk iets van (nadien)? Zien mensen die in je ogen kijken die implants zitten? Op de meeste fotos die ik op internet gevonden heb zie je die lenzen heel duidelijk zitten, maar ik vermoed dat die fotos speciaal zo genomen zijn. Dus ik dacht, ik vraag het even aan mensen die het zelf ondergaan hebben, dan ben ik zeker. Alvast bedankt voor jullie reacties.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Belgianblueeyes,



Je moet bedenken dat er op foto's extra licht is en je dus de lenzen goed ziet, zoals je zelf al aangeeft zijn die foto's speciaal gemaakt. Ik heb nu in 1 oog artiflex en alleen als ik heel goed kijk in de spiegel zie ik wat. Van andere mensen heb ik nog geen opmerkingen gehad over dat de lens zichtbaar is. Enne al zou je het af en toe zien (bij bepaalde lichtinval) je zicht zal geweldig zijn en dat is toch het belangrijkste
Alle reacties Link kopieren
Hoi BelgianBlueEyes,

ik heb sinds een paar maanden artisan lenzen en soms zijn die inderdaad zichtbaar voor anderen. Ik hoor wel eens van mijn man en vrienden dat ze bij een bepaalde lichtinval de schittering van de lenzen kunnen zien. Vorige week heb ik dat zelf ook kunnen zien toen ik in de spiegel keek terwijl er een lampje op mijn ogen gericht stond. Je ziet gewoon iets glinsteren. Persoonlijk vind ik dat helemaal niet erg, mijn zicht is fantastisch en ik hoef niet meer met bril of contactlenzen in de weer! Daarnaast zien mijn ogen er gewoon veel beter uit omdat ik geen last meer heb van irritatie door contactlenzen. Ik ben echt superblij dat ik het gedaan heb. Bij daglicht zie je trouwens niks van de implants.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren was het dan weer zover, mijn 2e artiflex implantaat. Deze keer moest ik mij eind van de ochtend melden, maar er was helaas een spoedgeval tussendoor, waardoor mijn operatie naar achteren werd geschoven. Om half 5 lag ik weer terug op de verpleegafdeling en ik mocht om half 7 weer naar huis. Voelde me prima, wel een beetje moe, maar verder niks ernstigs. Vanmorgen zelf het oogkapje verwijderd, het oog is wel rood, maar was de vorige keer ook. Maar het allerbelangrijkste was dat het zicht geweldig is! Weer helemaal scherp. Vanmiddag op controle geweest in het oogziekenhuis en alles zag er goed uit! Moet weer beginnen met 6x druppelen per dag en dan steeds afbouwen. Ben helemaal blij met het resultaat en ik denk dat dit de beste beslissing tot nu toe is geweest! Nooit meer een bril 's ochtends omdat het niet scherp is, maar meteen bij het wakker worden goed zicht! Ik kan het iedereen aanraden!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Magnolia, fijn dat de tweede operatie ook goed gegaan is. Gefeliciteerd met het nu al goede resultaat en ik zou zeggen: geniet er van! Geweldig om geen bril of contactlenzen meer nodig te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Magnolia,

super dat je tweede oog ook goed is gelukt. Nu nog effe de "nawerking"; druppelen en controles, maar dat gaat vast allemaal goed. Ik hoop echt dat je er net zoveel plezier vna zult hebben als ik. (alweer 5 en half jaar geleden, als ik hier de verhalen lees weet ik precies weer hoe het toen was.) Hopelijk hoef je niet zo vaak op controle als ik, de auto rijdt nu nóg zelf naar de kliniek, zo vaak als ik er toen ben geweest. (Moest er laatst in de buurt zijn vandaar.)
Alle reacties Link kopieren
@Mazie en Jaike: ik ben nog steeds heel erg blij dat ik de stap genomen heb! Ik kan me nu al bijna niet voorstellen dat ik een half jaar geleden mijn lenzen in moest doen om scherp te kunnen zien! Het nemen van lensimplantaten is 1 van de beste besluiten die ik tot nu toe heb genomen.



Het gaat nog steeds erg goed en heb gelukkig nergens last van......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven