Gezondheid alle pijlers

Lenzen Kruidvat, is het wat ?

06-07-2011 09:19 33 berichten
Ik had altijd - 1,5 van mijn rechteroog maar sinds een half jaar is mijn oog naar - 1,75 gegaan. Ik kocht altijd voor de vakantie een doosje daglenzen bij de Pearle maar omdat ik 2 verschillende sterktes heb moet ik altijd 2 doosjes van 30 euro kopen. Ik doe die dan in als ik ga zwemmen. Nu heb ik nog voldoende lenzen voor beide ogen en heb pas geprobeerd met de oude sterkte maar dat is geen succes. Ik krijg er koppijn van.

Zou ik mijn Pearle lenzen kunnen combineren met de Kruidvat

- 1,75 lenzen ? Daar zitten er 10 in een doosje voor 3,49 en dat zou voldoende zijn voor de vakantie.

Kruidvat lenzen gaan niet lager dan - 1,5 en ik heb -1,25 aan mijn linkeroog. Anders had ik die ook kunnen proberen.

Oja het gaat om zachte lenzen, die ik normaal heb van de Pearle.

Iemand ervaring ?
Alle reacties Link kopieren
Doe ik ook wel eens, geen probleem.

Ook Pearle lenzen als standaard en koop ook wel eens Kruidvat. Het maakt niet uit als je twee verschillende merken in beide ogen doet.
Ik heb ook 2 verschillende sterkes, verschil took 0,25. Toch heb ik lenzen met 1 sterkte. Is natuurlijk veel makkelijker. Kun je niet voro beide ogen de nieuwe sterkte gebruiken?

Als je ze alleen gebruikt om te zwemmen kan het denk niet veel kwaad. Verder is het een kwestie van proberen.
Oke, dank je Hiltje !

Ik ga het gewoon proberen en als het niks wordt zet ik gewoon mijn bril op naar het zwembad.

Ik heb niet zoveel zin om 30 euro uit te geven voor die paar keer.
Dahlia, het verschil tussen beide ogen is een 0,5 en dat is voor mijn linkeroog teveel verschil, dat had ik namelijk al geprobeerd
Ik weet niet wat je vraag precies is, maar de titel suggereert dat je je afvraagt of kruitvat lenzen wel goed genoeg zijn. Man mijn draagt niet anders, gaat prima, nooit klachten.
Ik draag ook alleen maar kruidvatlenzen. Al jaren. Doen wat mij betreft niet onder voor duurdere lenzen. Laat eens per jaar ogen meten en klaar.
Always look on the bright side of life
@ Vosje, dat vraag ik mij ook af, of ze wel goed zijn gezien het grote prijsverschil met bijvoorbeeld de Pearle.

En of het geen problemen oplevert met een combinatie tussen 2 verschillende merken.
Ik draag ook al jaren de kruidvat lenzen, zonder klachten.
Ik zwem altijd met lenzen van Pearle. Maar zonder zie ik gewoon niets. -8 en -9.

En die van Kruidvat heb ik weleens als ik mijn lenzen kwijt ben geraakt. Ik gebruik ze alleen 1 maand (of korter) en geen 3 maanden.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Ik heb normaal maandlenzen van Pearle en sinds ik ze een keer kwijtgeraakt ben in het zwembad doe ik altijd daglenzen in als ik ga zwemmen.

Ik ga ze gewoon proberen, wie weet bevallen ze zo goed dat ik blijf gebruiken, is wel een stuk voordeliger.
quote:Flowerspowers schreef op 06 juli 2011 @ 09:40:

Ik draag ook alleen maar kruidvatlenzen. Al jaren. Doen wat mij betreft niet onder voor duurdere lenzen. Laat eens per jaar ogen meten en klaar.Waar laat jij je ogen meten? Hoe gaat dat in zijn werk? Ik voel me dan zo bezwaard, om mijn ogen te laten meten en dan ergens anders mijn lenzen te kopen.
Je kunt dan gewoon betalen voor je oogmeting. Ik laat mijn ogen controleren bij Pearle (daar zijn mijn lenzen aangemeten) terwijl ik mijn lenzen op internet koop. Dan maak ik gewoon een afspraak voor controle, zeg erbij dat ik de lenzen daar niet koop en dus betaal voor de controle. Geen probleem.
Dat lijkt mij ook Nike, net als naar de schoenenwinkel gaan en schoenen gaan passen. Ja , ze zitten lekker ik ga ze maar bestellen op internet daar zijn ze veel goedkoper
quote:nike schreef op 06 juli 2011 @ 10:21:

[...]

Waar laat jij je ogen meten? Hoe gaat dat in zijn werk? Ik voel me dan zo bezwaard, om mijn ogen te laten meten en dan ergens anders mijn lenzen te kopen.

Ik doe dat al zeker 7 jaar zo, geen enkel probleem. Ik laat jaarlijks mijn ogen meten, krijg dan een "recept" van de opticien voor de voor mij geschikte lenzen, waarmee ik dan online die lenzen bestel (waar ik bestel daar kun je niet zonder recept bestellen, weet niet of dat overal zo werkt, maar ik denk het haast wel).

Ik maak daar ook geen geheim van of zo naar de opticien toe, je betaalt gewoon voor de oogmeting.
Gebruik ook al jaren kruidvat lenzen. (Maand lenzen)

En ik heb een bril omdat ik het makkelijk vindt om als ik eens n beetje last heb van mijn oog mijn lenzen uit te kunnen houden.

Bril schaf ik indien nodig een keer in het jaar aan bij de Pearle en dan meten ze me ogen ook op. Voel ik me idd ook niet zo bezwaard dat ik mijn lenzen daar niet haal. Is de bril nog goed haal ik ook niks bij de Pearle maar is toch anders.
En waar kopen jullie je lenzen online ?
Bij lensbase. Ik heb heel dure lenzen (torische silicon hydrogel) en die kosten daar ongeveer de helft van wat ze bij de opticien kosten
OK, bedankt voor de tips voor het oogmeten. Ik zal idd een afspraak maken en zeggen dat ik de lenzen elders koop.
quote:nike schreef op 06 juli 2011 @ 10:21:

[...]

Waar laat jij je ogen meten? Hoe gaat dat in zijn werk? Ik voel me dan zo bezwaard, om mijn ogen te laten meten en dan ergens anders mijn lenzen te kopen.Je hoeft je niet bezwaard te voelen hoor, opmeten verplicht je niet tot de aanschaf van een bril/lenzen. Het is vaak gratis als je een bril/lenzen aanschaft, en anders betaal je ervoor. Niet altijd overigens, ik heb een keer een gratis oogmeting bij pearl gehad, vrijblijvend.
Always look on the bright side of life
Ik heb een keer de maandlenzen en onlangs de daglenzen van Kruidvat geprobeerd, maar ik vind ze minder fijn dan mijn eigen Baush & Lomb daglenzen. Aan het eind van de dag ging ik de randjes voelen.

En de daglenzen kwamen heel moeilijk uit de verpakking waardoor je je vingers veel meer op de lens moest gebruiken dan nodig en wenselijk is.

Maar probeer ze anders zelf gewoon een keer, ze zijn niet duur.

Ik koop mijn lenzen online bij Lensway. Mijn lenzen zijn daar het goedkoopst en het scheelt echt heel erg veel met de opticien.
.
Hmm, ik ga mij er eens in verdiepen na de vakantie of ik niet beter via internet mijn lenzen kan kopen als dat veel scheelt.

Bedankt voor jullie reacties.
ik ben verplicht 1lens van opticien te hebben ik heb een litteken op mijn oog vlies zodoende die moet speciaal besteld worden .zeggen ze hoor ,en mijn andere lens haal ik bij kruidvat .
Die ene speciale lens, die zal toch niet speciaal voor jou gemaakt worden, maar een speciale lens van een (bekend) merk zijn?

Je kan eens kijken bij de internetaanbieders of die lens daar niet veel goedkoper te krijgen is.
.
Ik heb de lenzen van de Hema en Kruidvat ook geprobeerd en is mij niet goed bevallen. aan het eind van de dag branden ze je ogen uit, je voelt ze echt zitten Beter wat meer uitgeven en dan heb je goede lenzen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven