Gezondheid alle pijlers

Leven met kanker

03-10-2021 19:23 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is kanker in je leven geweest of is het er nog?

Wil je ervaringen/ bezorgdheden/ tips / angsten... delen?

Dan kan dat hier.
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal, hoe gaat het ermee?
Morwenstow, hoe gaat het met je haren? Nog steeds op oude lengte?
Ik draag sinds een week geen pruik of muts meer. Buiten wel muts, maar pruik heeft inmiddels op veel kinderhoofdjes al gestaan. De wastafel ligt iedere ochtend vol stoppels, maar ik krijg er ook volop nieuw haar bij.
Wij zitten in hetzelfde ziekenhuis. De dagbehandeling voor mij is in Eindhoven, poli bezoeken en Veldhoven. Wellicht zijn we elkaar al tegen gekomen.
Helaas wel vorige week een klacht ingediend omtrent de gang van zaken omtrent derde vaccinatie. Daar ben ik ook veel te druk mee geweest…. Ga vanwege herkenbaarheid niet meer zeggen.
Inmiddels ben ik voor de derde keer gevaccineerd. De boosterprik krijg ik over half jaar.
Gisteren gesprek gehad met oncoloog en besloten om chemo te stoppen. Mijn bloedwaarden zijn laag en goed. Het is niet zo dat er goede argumenten zijn dat nog 2 chemo’s nog iets toevoegen.
Nu weer in de scan en volgende week gesprek over het vervolg.
Het was een heftige week, mogelijk ook door trieste weer, maar ik zat er vaak echt doorheen. Het continu van kastje naar de muur gestuurd worden breekt me op. Hopelijk krijg ik snel meer energie, zodat ik mezelf weer kan oppeppen.
Alle reacties Link kopieren
Vanlippe, lastige keuze, stoppen met de chemo. Hoe vind je het, nu de beslissing genomen is?
Balen dat het rond de derde prik zo moeizaam ging. Zeker nu er zo heel veel besmettingen zijn, wil je die gewoon gehad hebben. Ik kreeg deze week nog een telefoontje of dat bij mij nu geregeld is; was ook even iets misgegaan omdat er iemand op vakantie was. Gelukkig was ik zelf in de tussentijd al in actie gekomen (en kree ik daarbij medewerking).
Alle reacties Link kopieren
Lieve Agen, hoe gaat het met jou en het opbouwen? Je was best voortvarend bezig. Hoorde wel over de drama’s in de zorg. Het is een chaos, waar jij dus ook een graantje van meepikt.
Hoe ik het vind nu beslissing genomen is? Geen idee eigenlijk. Dacht er blij mee te zijn, maar ben ik niet. Ik voel niet zoveel lijkt het. Wellicht door alle ontwikkelingen op het Corona vlak. Ik vind het echt heftig nu. Volgende week weer gesprek met oncoloog, telefonisch. Ik zal hoe dan ook nog paar keer naar ziekenhuis moeten.
Gelukkig noemde gisteren Rutte dat behandelingen van kankerpatienten in gevaar komen. Iedereen denkt dat het niet zo is, terwijl dat echt gebeurd is tijdens de eerste lockdown.
Wat dat aangaat is Nederland te slecht geïnformeerd.
Misschien moeten patiënten zelf dit beter onder de aandacht brengen in hun omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, mensen hebben het idee dat code zwart alleen de ic’s raakt, maar dat tegen de tijd dat dat gebeurt, die ic’s al de hele zorg hebben leeggetrokken omdat personeel wordt verplaatst, landt kennelijk minder. Verbaasde me, dat dat niet duidelijker is; het komt toch regelmatig in het nieuws.
Alle reacties Link kopieren
vanlippebiesterveld schreef:
27-11-2021 12:46
Gelukkig noemde gisteren Rutte dat behandelingen van kankerpatienten in gevaar komen. Iedereen denkt dat het niet zo is, terwijl dat echt gebeurd is tijdens de eerste lockdown.
Wat dat aangaat is Nederland te slecht geïnformeerd.
Misschien moeten patiënten zelf dit beter onder de aandacht brengen in hun omgeving.
Ik lees voornamelijk mee, maar hier wilde ik toch even op inhaken.
Ik was tijdens de eerste lockdown onder behandeling in hetzelfde ziekenhuis als jij (voornamelijk locatie Eindhoven) en er is werkelijk niets uitgesteld! Ik ben ook na mijn operatie (amputatie van linker borst) regelmatig in het ziekenhuis geweest voor een vervelende complicatie en ik kon altijd nog dezelfde dag terecht. Zelfs een keer op de eerste hulp geholpen door een arts die zei dat ze het zo rustig hadden, omdat niemand naar het ziekenhuis durfde te komen/durfde te bellen. Dus mijn ervaring is echt anders.
Wat niet wil zeggen dat het in andere ziekenhuizen wel zo was.
Alle reacties Link kopieren
Wat raar. Dit hebben verpleegkundigen op dagbehandeling tegen me gezegd. Locatie Eindhoven is gesloten geweest, verpleegkundigen zijn op Corona afdelingen te werk gesteld en chemo’s zijn met vertraging gegeven. Het ging over de eerste weken van de lockdown.
Planbare zorg is wel uitgesteld.
Ik ben opgenomen tijdens de tweede lockdown. Toen is tegen me verteld dat al mijn behandelingen versneld werden uitgevoerd, omdat de zorg sti lag en ik overal direct terecht kon. Ben toen ook direct geopereerd aan blinde darm.
Het gaat over planbare zorg die uitgesteld wordt. Waarschijnlijk zijn jouw amputatie en mijn blinde darm acute zorg geweest. Ook mijn verdere proces gaat zonder vertraging.
Misschien hebben ze je gerust willen stellen met dit bericht. Kan me niet voorstellen dat zeep dagbehandeling rare berichten verspreiden aan patiënten. Vraag anders maar eens aan …. op dagbehandeling.

Maar we stevenen nu af op code zwart. Heb altijd in ander groot ziekenhuis gewerkt en krijg er nog veel van mee. Nu al liggen patiënten op gangen daar omdat er geen bedden zijn. Ziekteverzuim is enorm hoog.
De planbare zorg is in alle ziekenhuizen uitgesteld en nu komt acute zorgen gevaar.

Sorry Mida, mij is door verpleegkundigen in ons ziekenhuis echt iets anders gezegd. Je bericht komt ook wat raar over eigenlijk.
vanlippebiesterveld wijzigde dit bericht op 29-11-2021 10:52
Reden: Herkenbaarheid
0.34% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven