Gezondheid alle pijlers

leven met pijn: wie praat er mee?

24-04-2008 12:05 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
He hallo,

IK heb endometriose en daardoor zo goed als dagelijks pijn. Deze pijn beïnvloed mijn dagelijks gebeuren. Niet dat de pijn mijn leven beheerst (of zou moeten beheersen), maar het is er wel. Door de pijn heb ik minder energie, waardoor ik minder kan, of dingen zelfs moet laten. Tevens zit ik momenteel in de ziektewet.

Nu ben ik bezig mijn leven weer vorm te geven. Wat kan ik wel, wat kan ik niet? Waar liggen de grenzen? Hoe deel ik mijn tijd in? Hoe zorg ik dat ik niet zoveel beweeg dat mijn pijn toe neemt, maar ook niet zo weinig dat ik in een spiraal naar beneden kom?

Ik merk dat ik het best moeilijk vind soms om de balans te vinden. Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die hier mee kampen, en die samen met mij op een constructieve wijze hier willen schrijven over het wel en wee van het aanpassen aan een leven met pijn (of vermoeidheid: ook dan moet je je leven aanpassen natuurlijk). Elkaar tips geven, harten onder riemen, soms een schop onder de kont, dat soort dingen!
quote:roosvrouw schreef op 01 augustus 2008 @ 00:11:

Mik, is dit daarom niet een goede lering voor je? Voor jezelf durven 'op komen' en uitspreken? Daarvoor moet je immers een basiswaarde aan jouw gevoel hechten. Die moet kennelijk belangrijk genoeg voor je zijn om dat te uiten. Of wauwel ik nu?Zeker is dit een goede lering, helaas had ik daar wel jouw aanzet voor nodig. Ik vind het heel moeilijk omdat meteen te uiten, omdat ik er heel goed in ben om mezelf aan te praten dat ik me niet zo moet aanstellen omdat een ander het zwaarder heeft...
Begint het hier een gezellige nachtbrakersbende te worden, moet ik afhaken: ik ga naar bed. De drie R'en, hè...
Waarom helaas Mik? Je had ook zwijgend kunnen knikken en bedenken dat je ook lieflijk/pc/veilig even je op de oppervlakte had kunnen houden. En trouwens, dacht je dat ik altijd zo makkelijk mijn waffeltje opentrek? Hahahahaha.

Trustuh Lieske!
vandaag ga ik van alles kunnen
Goh Mik, geen herkenning. Echt niet .

Het misverstand waar ik mijn bed voor uit ben gekomen is een goed voorbeeld. Normaal zou ik mijn mond hebben gehouden, nadat ik me enorm rot voelde over een posting en zou het zijn gaan knagen. Het ging zeg maar over doorzettingsvermogen en ik ben toch altijd al een beetje bang me aan te stellen. Nu heb ik opgeschreven dat hetgene wat werd geïnsinueerd, me pijn deed en ik vond dat ik het niet verdiend had. En wat blijkt? Desbetreffende persoon en ik hadden het totaal ergens anders over, wat toevallig met elkaar klikte, maar niet de bedoeling was dát het klikte.

Weet eigenlijk niet waarom ik dit vertel ( ). O, jawel: je kunt er zelf een stuk beter van worden door het wél te vertellen. Want stel dat jij de enige was? DAn hadden we de keus gehad: we willen Mik niet kwijt, eens kijken of ze gelijk heeft.Of: Mik, je voelt het wel zo, maar wij zijn uitermate gelukkig met deze manier van schrijven. En geloof maar: dat wordt nummer één in jouw geval
O, "in jouw geval" klinkt wel heel onaardig! Alsof het in andermans geval op dit topic niet zo zou zijn! Bedoel ik niet mensen, echt niet. Het is al laat. enzo.
Je vertelt het omdat het je bezig houdt, Roque?

En voor de rest sluit ik me bij je aan. Ik persoonlijk wil Mik zeker niet missen in dit topic. Ik bedoel; overeenkomst is leuk en prettig maar ik heb ook behoefte aan verschil. Juist door onze verschillen zijn Mik en Roque voor mij persoonlijk geweldige spiegels. Wellicht voor hen onbewust, maar das het risico van posten in dit topic.
Ik zit hier echt te gloeien dames. Ik vind het echt heel moeilijk om zoiets te schrijven, maar ik moest het echt even kwijt.

Je bent een held!

(En nee, dat bedoel ik niet sarcastisch, dat meen ik )

En Roohoos, ik wilde even illustreren wat het voordeel kan zijn

(Ben ik écht zo gepreoccupeerd met mijzelf ?)
Nou kom op zeg. Niet zo druk maken hoor! Och arme. Nergens voor nodig. Begint de opluchting al toe te slaan dat je het geuit hebt of moeten we nog meer lijken uit de kast halen?
En ik ben een spiegel . Cool!

Jij (en anderen hier) zijn voor mij iemand die me kan laten nadenken over hoe en wat. En welke stappen ik moet gaan nemen om verder te komen in het leven dat ik wil leiden. En voor de bekende trap onder mijn komt
Nee hoor, ik begin me een beetje te realiseren dat ik best kan uitspreken wat ik merk en dan het best zo kan zijn dat anderen het ook merken, of wellicht herkennen nadat ik het zeg.

Dank lieffies, ik ben weer bij..
Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh Rohoqueeeeeeeeeeeee. Zeg dat dahaaan.

Hmm, dan heb ik ook een servies voor het hoofd Roque. Vind het wel meevallen die preoccupatie
En naast het feit dat ik soms het idee heb dat ik me, in vergelijking met anderen hier, niet altijd zo moet aanstellen (maar dat is het aard van het beestje) vind ik bovenal het enorm fijn dat er hier mensen zitten die écht snappen wat pijn is en het begrip "pijn" niet aan de kaak gaan stellen. Dat er meer mensen zijn die snappen welke invloed het heeft op je leven, op je doen en laten, op je zijn.

Word ik nu melodramatisch? U weet: ik heb de aankomende 15 maanden nog een enorme goede smoes: de hormonen
Roque helemaal mee eens! Dat vind en vond ik hier zo prettig. De herkenning van wat pijn met een mens doet, Niet eens reuma, maar gewoon pijn.
Eindelijk begrip in deze losgeslagen idiote wereld.
Psies!
He lieverds, ik ga maar weer eens mijn bedje zoeken. Hoewel ik puf van de hitte (overdag niet erg, mits niet te vochtig, maar 'snachts moet het gewoon afkoelen), staat er morgen weer een peutertje naast mijn bed en moet ik ook nog alle voorbereidingen treffen voor het lange weekend weg

Dus nachtbrakers, ik groet u!
Hei dames wie heeft er msn? Gewoon een vraag hoor, ik mail nl met de een, chat met de ander via hyves en post ook nog hier

Aangezien msn geen groepen meer laat aanmaken en een telefoongesprek met meerderen best lastig wordt En ja dit geldt ook voor de meiden die nu niet aan het posten zijn. Zal ik me opofferen voor de doorgeefmiep?
Ja ik sluit me bij jullie aan. Vind dat ook zo.

Alleen al de gedachte dat jullie weten hoe het is om veel pijn te hebben is voor mij al zo bijzonder.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Trustuh Roque.

Msn, hyves, my inmiddels allemaal best Mik. Ik leer namelijk hoe die dingen werken, het is een wonder.
Ik heb uiteraard msn Ik heb er zelfs drie

Mail je wel even, Mik
slaap lekker Roque! Tis dat ik morgen niet vrij ben, maar anders had ik gezegd, drop Beer maar hier hoor. Ik vermaak hem wel
3 msn-en? Ik heb er maar 1
Een maar Mik? Ja das niet meer van deze tijd hoor.
Beer wordt 'smorgens op het kdv gedropt (maarja: dan moet ik wel mijn bed uit om 'm aan te kleden en weg te brengen uiteraard... En daarna koffers pakken en laatste dingen kopen en dan Beer weer ophalen en dan weg! Zin in!

En oja: Heintje gaat nu echt

(Je hebt mail btw)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven