Gezondheid alle pijlers

Lever Tumoren, adenomen

03-03-2011 13:07 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal...

Ik ben Ramona, en ik ben 24 jaar.

ik ben van 5 op 6 oktober 2010 opgenomen in het ziekenhuis omdat mn hart op hol sloeg (hartfilmpje was licht afwijkend) maar niets kunnen vinden.. Daarom urine nakijken, bloedprikken.. en toen begon het allemaal...

mn urine bevatte te veel eiwitten, dus ze wouden een echo maken van mn buik. omdat ze dachten dat mn nieren niet goed zouden zijn. in plaats daarvan kwam wat anders aan het licht... het ziekenhuis in zwolle heeft ook overal contact over met groningen, daar zit een speciaal lever team.

ik bleek allemaal vlekken op mn lever te hebben! ben me kapot geschrokken. na allerlei onderzoeken (echo's, ct scan, mri scan, biopties 4 stuks) blijken het Leveradenomen te zijn. Dit komt maar zelden voor, maar ik heb dus de pech. dankzij de pil heb ik nu lever tumoren. vaak is het er maar 1, of 2, maar mijn lever bestaat nu voor 3 kwart uit tumoren. Deze kunnen ze niet weg halen, omdat dat geen zin heeft. omdat ze door de hele lever verspreid zitten. ik moest acuut stoppen met de pil, en er is dinsdag een spiraal geplaatst. (t-safe) die kan 10 jaar blijven zitten. Wij hebben een mega grote kinderwens, maar de artsen kunnen nu nog niet zeggen of onze wens ooit in vervulling mag gaan. het ligt eraan of de tumoren nu zullen slinken, na het stoppen met de pil. Omdat door de hormonen van een zwangerschap de tumoren zeer waarschijnlijk zullen gaan groeien, en dat kan erg verkeerd aflopen.

ik moet 24 maart weer naar de internist dan krijg ik ook te horen, hoe vaak ik op controle moet komen voor scan's en echo's en hoe of wat nu verder..

pff in een paar maanden tijd, zit je gewoon in een achtbaan, en er lijkt maar geen eind aan te komen voor mijn gevoel..

maandag moet ik met mn zusje naar het ziekenhuis, omdat zij ok steeds pijn heeft in het gebied waar de lever zit, die krijgt ook een echo. ze heeft 2 kindertjes, en als zij het ook blijkt te hebben, mag ze echt mega dankbaar zijn dat het allemaal goed is gegaan.

Volgens de huisarts, is het zeer zeldzaam, maar komt het vaker voor in gezinnen waarvan 1 iemand het ook heeft. blijkbaar extra gevoelig ofzo...

sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden, ik moest het gewoon even van me afschrijven!

Liefs Ramona!
Alle reacties Link kopieren
Je mag van me vinden wat je wilt, dat maakt me niet uit. Wat jij hebt is niet niks en op het forum waar ik naar linkte zitten lotgenoten en deskundigen, ik denk dat je daar meer reacties zal krijgen dan hier. Sterkte in ieder geval

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven