M'n lief heeft kanker - palliatief
zondag 12 april 2009 om 11:40
Gisteren prachtig weer, was even buiten, maar ik kan de mensen niet uitstaan die heerlijk genieten van de zon op een terrasje. Waarom wij niet? Gisteren de spoedeisende hulp weer gebeld. Mijn lief heeft vijf uur lang op de rand van het bed gezeten met zijn hoofd tussen zijn handen vanwege de pijn. Radeloos en koppig, geen pijn medicatie willen accepteren. De dokter gaf hem morfine en daarna ging het weer voor een paar uurtjes. Ik zou wel willen schreeuwen. Ik wil dat hij geen pijn heeft, ik wil dat hij niet lijdt, ik wil dat hij rustig is...maar eigenlijk is het enige dat ik ECHT wil dat iemand met zijn toverstaf zwaait en mijn lief beter maakt. Want ik wil HEM. Een half jaar geleden waren we nog gelukkig en daarna kwamen de klachten, blaasontsteking, hoesten, afvallen. Verdict: zaadbalkanker. 98% geneest ervan, dus volhouden.
Helaas bleek hij bij de 2% te horen die niet reageert op de aangewezen chemotherapie. Inmiddels zit het overal, in zijn buik, lever, longen en ergst van alles in zijn hoofd. En door dat laatste raak ik hem stukje bij beetje kwijt, terwijl hij er nog is.
Dit is zo wreed, dit hele leven is zo wreed! Hij heeft nog nooit een vlieg kwaad gedaan, zo'n gouden goeie kerel, zo jong nog. We waren zo happy, zo op één lijn, zelfs nog zo verliefd na 3 jaar samenwonen. M'n maatje, m'n minnaar, m'n allesie.
Ik weet zelf niet eens meer wie ik ben zonder hem.
Moeilijk om niet te verzuipen als je in zulke diepe shit wordt gegooid...
Helaas bleek hij bij de 2% te horen die niet reageert op de aangewezen chemotherapie. Inmiddels zit het overal, in zijn buik, lever, longen en ergst van alles in zijn hoofd. En door dat laatste raak ik hem stukje bij beetje kwijt, terwijl hij er nog is.
Dit is zo wreed, dit hele leven is zo wreed! Hij heeft nog nooit een vlieg kwaad gedaan, zo'n gouden goeie kerel, zo jong nog. We waren zo happy, zo op één lijn, zelfs nog zo verliefd na 3 jaar samenwonen. M'n maatje, m'n minnaar, m'n allesie.
Ik weet zelf niet eens meer wie ik ben zonder hem.
Moeilijk om niet te verzuipen als je in zulke diepe shit wordt gegooid...

vrijdag 24 april 2009 om 21:56
Nee het moest inderdaad niet mogen, zoals elninjoo al schreef! Dit kan toch niet?? Zo'n levenslustige lieve man. Ik was zwaar onder de indruk omdat je zo goed schrijft Deboraki.... Dit stukje:
Ik geloof dat iemand anders mijn leven heeft overgenomen. Dit was namelijk niet mijn leven. Een ander heeft mijn lichaam en hersens overgenomen en is dit leven gaan leiden.
Het kan namelijk niet. In mijn leven ging niet altijd alles van een leije dakje, maar er was één solide basis: hij en ik. Wij is niet meer.
Ik ook niet meer.
Laat nu die ander het maar permanent overnemen.
Dat gaat door merg en been.
Ik geloof dat iemand anders mijn leven heeft overgenomen. Dit was namelijk niet mijn leven. Een ander heeft mijn lichaam en hersens overgenomen en is dit leven gaan leiden.
Het kan namelijk niet. In mijn leven ging niet altijd alles van een leije dakje, maar er was één solide basis: hij en ik. Wij is niet meer.
Ik ook niet meer.
Laat nu die ander het maar permanent overnemen.
Dat gaat door merg en been.

zaterdag 25 april 2009 om 18:18
zondag 26 april 2009 om 19:53
maandag 27 april 2009 om 15:23
Dus toch....Ik dacht het al aan zijn naam te zien.
Ooit waren wij samen op vakantie op Kythera waar zijn ouders een huis hadden. Een druk mannetje dat me liet zien onder welke stenen je schorpioenen kon vinden en dat dol was op snelle bootjes.
Als nog kleiner kind in het restaurant wat zijn vader toen nog had.
Uitgegroeid tot een prachtige man zie ik nu.
Ik hoop dat hij ergens boven samen met zijn vader aan de raki zit.
Wat oneerlijk allemaal.....
Ooit waren wij samen op vakantie op Kythera waar zijn ouders een huis hadden. Een druk mannetje dat me liet zien onder welke stenen je schorpioenen kon vinden en dat dol was op snelle bootjes.
Als nog kleiner kind in het restaurant wat zijn vader toen nog had.
Uitgegroeid tot een prachtige man zie ik nu.
Ik hoop dat hij ergens boven samen met zijn vader aan de raki zit.
Wat oneerlijk allemaal.....
dinsdag 28 april 2009 om 21:33
Ik moet de afgelopen dagen vaak aan je denken. Aan het grote verdriet waar jij nu midden in zit en het feit dat niemand de pijn een beetje voor je kan verzachten...
Ik hoop dat je je geliefde een mooi en waardig afscheid hebt kunnen geven en hoop dat je omringd bent door mensen die van je houden en die een beetje voor je kunnen zorgen!
Ik hoop dat je je geliefde een mooi en waardig afscheid hebt kunnen geven en hoop dat je omringd bent door mensen die van je houden en die een beetje voor je kunnen zorgen!

dinsdag 28 april 2009 om 22:13
Tijdens het lezen van dit verhaal rolden de tranen over mijn wangen lieve Deboraki.
Ik kan niet anders dan jullie ontzettend veel sterkte wensen bij dit verschrikkelijke verdriet. (f)
Je vriend is een gelukkig mens geweest door zoveel liefde om zich heen te hebben in zijn laatste dagen.
Ik kan niet anders dan jullie ontzettend veel sterkte wensen bij dit verschrikkelijke verdriet. (f)
Je vriend is een gelukkig mens geweest door zoveel liefde om zich heen te hebben in zijn laatste dagen.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
dinsdag 28 april 2009 om 22:27
'n Beetje
Sterven doe je niet ineens,
maar af en toe 'n beetje
en alle beetjes die je stierf,
't is vreemd, maar die vergeet je,
het is je dikwijls zelfs ontgaan,
je zegt ik ben wat moe,
maar op 'n keer dan ben je aan
je laatste eindje toe.
met tranen in m`n ogen lees ik je verhaal... veel sterkte in deze ondraagelijke tijd!
Sterven doe je niet ineens,
maar af en toe 'n beetje
en alle beetjes die je stierf,
't is vreemd, maar die vergeet je,
het is je dikwijls zelfs ontgaan,
je zegt ik ben wat moe,
maar op 'n keer dan ben je aan
je laatste eindje toe.
met tranen in m`n ogen lees ik je verhaal... veel sterkte in deze ondraagelijke tijd!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

woensdag 29 april 2009 om 08:09
Vandaag een week geleden...
Vind het fijn om weer in ons huisje te zitten. Alles ademt Mich, ruikt naar hem, zijn spulletjes staan er.
Ik vind het moeilijk om het huis uit te komen. Boodschappen doen bij de Albert Heijn is te zwaar voor me. Tussen mensen staan in de tram kan ik niet aan. Eergisteren liep ik even in de stad en werd ik beroerd bij het zien van zo'n mensenmassa.
Ik weet niet wat het is, misschien voelt de wereld nu wel als een grote boze wereld omdat Mich er niet meer is om me te beschermen voor invloeden van buitenaf.
Ik wil thuis blijven, bij zijn spulletjes, naast zijn kussen, bij hem.
Vind het fijn om weer in ons huisje te zitten. Alles ademt Mich, ruikt naar hem, zijn spulletjes staan er.
Ik vind het moeilijk om het huis uit te komen. Boodschappen doen bij de Albert Heijn is te zwaar voor me. Tussen mensen staan in de tram kan ik niet aan. Eergisteren liep ik even in de stad en werd ik beroerd bij het zien van zo'n mensenmassa.
Ik weet niet wat het is, misschien voelt de wereld nu wel als een grote boze wereld omdat Mich er niet meer is om me te beschermen voor invloeden van buitenaf.
Ik wil thuis blijven, bij zijn spulletjes, naast zijn kussen, bij hem.
woensdag 29 april 2009 om 09:20
Als ik boodschappen moet doen, doe ik dat graag.
Ik neem aan dat we in dezelfde stad wonen.
Goed dat het goed voelt om weer in jullie huisje te zijn.
Ik kan me voorstellen dat het voelt alsof hij even weg is. En dat je dat op een kromme manier een soort van rust geeft.
Slaap je wel of lig je de hele nacht wakker?
Ik zou graag iets voor je doen. Schroom niet te vragen als je iets nodig hebt.
Ik neem aan dat we in dezelfde stad wonen.
Goed dat het goed voelt om weer in jullie huisje te zijn.
Ik kan me voorstellen dat het voelt alsof hij even weg is. En dat je dat op een kromme manier een soort van rust geeft.
Slaap je wel of lig je de hele nacht wakker?
Ik zou graag iets voor je doen. Schroom niet te vragen als je iets nodig hebt.
woensdag 29 april 2009 om 09:26
woensdag 29 april 2009 om 09:27
Lieve Deboraki,
Wat zal het een moeilijke periode voor je zijn. Ik kan hem me niet indenken. Ik ben blij voor je dat je het fijn vindt om thuis te zijn. Dat je troost put uit zijn spulletjes.
Laat die boze buitenwereld maar even aan de andere kant van je voordeur liggen als het zo voelt. Het draait nu alleen om jou. En alles is geoorloofd.
Hebben jullie je vriend een uitvaart kunnen geven zoals hij dat wenste? Ik hoop dat je veel fijne mensen om je heen hebt om je te steunen in je verdriet. En om je boodschappen te doen.
Neele, wat lief van jou trouwens.
Liefs,
winterdip
Wat zal het een moeilijke periode voor je zijn. Ik kan hem me niet indenken. Ik ben blij voor je dat je het fijn vindt om thuis te zijn. Dat je troost put uit zijn spulletjes.
Laat die boze buitenwereld maar even aan de andere kant van je voordeur liggen als het zo voelt. Het draait nu alleen om jou. En alles is geoorloofd.
Hebben jullie je vriend een uitvaart kunnen geven zoals hij dat wenste? Ik hoop dat je veel fijne mensen om je heen hebt om je te steunen in je verdriet. En om je boodschappen te doen.
Neele, wat lief van jou trouwens.
Liefs,
winterdip
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...