Gezondheid alle pijlers

M'n lief heeft kanker - palliatief

12-04-2009 11:40 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren prachtig weer, was even buiten, maar ik kan de mensen niet uitstaan die heerlijk genieten van de zon op een terrasje. Waarom wij niet? Gisteren de spoedeisende hulp weer gebeld. Mijn lief heeft vijf uur lang op de rand van het bed gezeten met zijn hoofd tussen zijn handen vanwege de pijn. Radeloos en koppig, geen pijn medicatie willen accepteren. De dokter gaf hem morfine en daarna ging het weer voor een paar uurtjes. Ik zou wel willen schreeuwen. Ik wil dat hij geen pijn heeft, ik wil dat hij niet lijdt, ik wil dat hij rustig is...maar eigenlijk is het enige dat ik ECHT wil dat iemand met zijn toverstaf zwaait en mijn lief beter maakt. Want ik wil HEM. Een half jaar geleden waren we nog gelukkig en daarna kwamen de klachten, blaasontsteking, hoesten, afvallen. Verdict: zaadbalkanker. 98% geneest ervan, dus volhouden.

Helaas bleek hij bij de 2% te horen die niet reageert op de aangewezen chemotherapie. Inmiddels zit het overal, in zijn buik, lever, longen en ergst van alles in zijn hoofd. En door dat laatste raak ik hem stukje bij beetje kwijt, terwijl hij er nog is.

Dit is zo wreed, dit hele leven is zo wreed! Hij heeft nog nooit een vlieg kwaad gedaan, zo'n gouden goeie kerel, zo jong nog. We waren zo happy, zo op één lijn, zelfs nog zo verliefd na 3 jaar samenwonen. M'n maatje, m'n minnaar, m'n allesie.

Ik weet zelf niet eens meer wie ik ben zonder hem.

Moeilijk om niet te verzuipen als je in zulke diepe shit wordt gegooid...

Woorden schieten tekort
Wat heftig.......

Wat vreselijk voor jullie.

Alle sterkte van mijn kant!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Verdomme, wat een verhaal.

Sterkte voor jullie allebei.
Everytime you make a typo, the errorists win.
kippenvel van jouw verhaal.....

weet verder ook niets te zeggen, maar wil je toch sterkte wensen en een knuffel geven.
Jeetje wat aangrijpend. Hij wordt nu alleen palliatief behandeld begrijp ik uit de titel van het topic? Hoe lang geven de artsen hem nog? Zijn er nog dingen die jullie absoluut nog willen doen voordat hij sterft? Of neemt de kanker in zijn hoofd dusdanig de overhand dat jullie hier niet over kunnen praten en zijn persoonlijkheid echt verandert?

Sorry als ik te veel vragen stel. Geen antwoord geven als het te moeilijk is hoor.
(f) Heel veel sterkte,

ik heb hier verder geen woorden voor.
Ik kan niets anders zeggen.
ook van mij een virtuele knuffel...
*slik*

Ik weet niet wat te zeggen...

Sterkte!
Ik ben sprakeloos van je verhaal....

Wat ontzettend erg voor jullie....!

Heel erg veel sterkte
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.

Verder alleen stilte......heel veel sterkte de komende tijd

Hier verbleken toch ieders probleempjes bij, dan maak ik me vanochtend nog druk om een kilootje te veel...

Vreselijk, heel veel sterkte gewenst.. (f)
Jemig wat vreselijk !!

Ik weet niet wat ik moet schrijven.

Ik geef je maar een knuffel, weet het anders ook niet.
Deboraki, hierbij valt alles stil ....

Sterkte voor jullie allebei en een hele dikke
Ja, dat vind ik echt.
Wat een verdriet Heel veel sterkte!
Ik ben sprakeloos.

Heel veel sterkte
*tranen voor jullie*

If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
Brok in mijn keel. En in gedachte vloek ik wat af. Waarom moet mensen dit soort ellende overkomen? Sterkte meid.
Ik weet niet wat ik tegen je moet zeggen (of schrijven in dit geval) Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte en kracht wensen!!
Tranen in mijn ogen....

Ik kan niets anders doen dan je een virtuele knuffel geven......

Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Enorme voor jullie!

Dit moet heel moeilijk zijn.

Vreemd dat de wereld gewoon doorgaat

terwijl jullie even stil staan

Heel veel sterkte in deze lentetijd...
Och meid toch, wat moet jouw leven op zijn kop staan.. Logisch dat je zo boos en verdrietig bent, want het ís ook niet eerlijk. Sterkte en alle kracht die je nodig hebt, voor jou én je lief.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven