Gezondheid alle pijlers

mastopathie

30-09-2012 15:39 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kent het en wie heeft tips voor me?

Vorig jaar werd het gevonden middels een echo van mijn borst.

Mijn borst was aan 1 kant opgezet, zwaar en pijnlijk.

De artsen zeiden dat het hormonaal was en dat het goedaardig was . Dat laatste was erg fijn te horen!

Maar ze zeiden ook dat het kwam en ging, dus een maand wel, dan bv drie maanden niet en dan weer een week. Dus op en af.

Vorig jaar is het weggegaan na twee weken.

Maar nu is het terug sinds ongeveer twee maanden en ohhhh wat een pijn!!

Borst weer helemaal opgezet, je ziet het verschil ook als ik kleren aanheb , hij staat helemaal strak , zie de aders helemaal lopen. Soort stuwing gevoel erin.

Maar ik heb aan beide borsten pijn nu, alleen zet de ander niet op ofzo.

Kan er amper van slapen want liggen doet ook erg zeer.

Het maakt ook niet uit of ik wel of geen bh aam heb, het blijft pijn doen aan beide kanten.

Heeft iemand nog tips voor me hoe ik de pijn kan verzachten? Ik slik geregeld paracetamol maar ja dat kan ook niet zo lang achter elkaar elke dag..
Ik heb het al jaren en elke keer komt het terug, soms 2 keer achter elkaar en soms blijft het een hele tijd weg.

Koelen en stilhouden werkt bij mij het beste, ook ga ik naar de HA en krijg ik een antibioticakuur.

De HA stuurt me wel elke keer voor een foto en echo naar het ziekenhuis voor de zekerheid.
Stilhouden is lastig met twee drukke dochters maar dan nog hoor, stil Zitten of liggen doet ook enorm zeer.

Koelen kan ik wel eens proberen..gewoon koud washandje of is ijs beter? Ik word er helemaal gek van. Ik ben begin augustus weer geweest bij de huisarts en hij zei dat dus vorig jaar bij de echo mastopathie was gevonden en het daarvan dus kwam . Er kon niks aan gedaan worden zei hij. Maar de pijn word steeds ondraaglijker
Ik koel altijd met een icepack.

Moet eerlijk zeggen dat er bij mij altijd een onsteking bij zit en die word verholpen met een kuurtje, misschien een optie om toch nog een keer terug te gaan naar de HA en weer naar het ziekenhuis voor een foto/echo?

Dit is toch niet vol te houden....sterkte ermee!
Ja ik denk dat ik van de week weer terug ga naar de huisarts. Het begon in 1 borst maar heb nu echt pijn aan beide kanten.

Toch ik links er meest opgezet, borst hangt helemaal naar beneden door de zwaarte ervan.

De pijn trekt soms helemaal door naar mijn arm lijkt het wel.

Ik ga vanavond als dochters op bed liggen eens even koelen, misschien helpt het wat.

De vorige keer was het ook na twee weken wel weg maar dit is nu zeker al twee maanden.
Net even gedoucht en de wamte erop was wel even fijn, nu ook (even ) wat minder last hoop ik..

Maar zal vannacht wel weer terugkomen , zo gaat het tot nu toe elke keer
Bij mij is onlangs ook mastopathie geconstateerd, niet leuk!

Als ik er zoveel last van heb, draag ik bh's zonder beugels. Dat helpt vaak snel. Het kan ook met eten te maken hebben dat je er meer last van krijgt. In het ziekenhuis kreeg ik een folder mee, daar stonden allerlei tips en trucs in. Misschien kun je die ergens halen?

Wat de chirurg ook erg benadrukte, is dat je hierdoor niet méér kans hebt op borstkanker dan vrouwen die dit niet hebben. Ikzelf vond dat heel fijn om te weten!

Sterkte ermee, het kan soms behoorlijk vervelend zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven