Gezondheid alle pijlers

Menstruatie na verwijderen Mirena

05-01-2009 16:08 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

17 december 2008 heb ik mijn Mirena spiraaltje na 2 jaar later verwijderen. De huisarts zei dat mn menstruatie nu weer op gang moest komen, en dat het wel iets langer kon duren dan normaal. Nou werd ik 3 Januari ongesteld! Wel kort na de verwijdering lijkt me.. Dat zou betekenen dat mn eisprong 4 dagen nadat de Mirena eruit ging geweest is.

Ben benieuwd hoelang het bij andere vrouwen duurde voordat de menstruatie weer op gang kwam na de Mirena, en hoe het de maanden erna ging (als je dat al weet tenminste ).
Nevermind, zie net dat er voor een doorbraakbloeding teveel dagen tussen zit :D
je bent in principe direct weer vruchtbaar nadat de mirena eruit wordt gehaald (tenminste, dat is waar je rekening mee moet houden). Veel vrouwen worden al weer nel ongesteld in hun normale ritme én ook veel vrouwen hebben nog een eisprong bij de mirena....
Met Mirena heb je ook gewoon een maandelijkse eisprong hoor. Alleen zorgt de Mirena ervoor dat het eitje niet kan nestelen.

Bij mij ging de Mirena eruit en toen bleek ik een bevrucht eitje te hebben die zich meteen kon nestelen, omdat de Mirena eruit was.
Hoi Kippetjeee,

Ik heb 20 november 2008 m'n spiraaltje (na een jaar) laten verwijderen, 22 november ongesteld en op dit moment ruim 6 weken zwanger.... Zo snel kan 't dus gaan....

Groetjes,

Miss BB
quote:Marianne1969 schreef op 05 januari 2009 @ 17:24:

Met Mirena heb je ook gewoon een maandelijkse eisprong hoor. Alleen zorgt de Mirena ervoor dat het eitje niet kan nestelen.

Bij mij ging de Mirena eruit en toen bleek ik een bevrucht eitje te hebben die zich meteen kon nestelen, omdat de Mirena eruit was.Mijn huisarts beweerde dus dat dat risico er niet was, ik vroeg er nog extra naar toen ik spiraal liet verwijderen. Maar nee, dat had totaal geen risico (ja ze begon weer over SOA's, alsof ik nooit voorlichting heb gehad op dat gebied). Was toch errug blij toen ik ongesteld werd een maand later.
ik geloof dat ong 50% van de vrouwen nog een eispong heeft met de mirena, in ieder geval niet allemaal (hoewel dat ook weer fahankelijk is van hoe lang ie erin zit, na 5 jaar de meerderheid al weer wel, een half jaar na plaatsen de minderheid).
Mijn huisarts zei bij het plaatsen dat er idd een kans is dat er toch een eisprong komt, omdat je eigen hormonen t kunnen overnemen van de lage dosering van de mirena. Dat is ook de reden dat ik hem heb laten verwijderen na 2 jaar, omdat ik opeens vaak bloedingen had. De huisarts zei dat als dit eerst niet zo was (in mijn geval, had nooit meer bloedingen), en het treedt dan ineens op, dat de kans op verbetering zeer klein is.

Wil nog geen kindjes, maar wou even "checken" of het allemaal nog werkt daar door eerst ongesteld te worden voordat ik weer aan de pil ga..
Je kunt ook weer de mirena nemen, maar hem er eerder uit laten halen. Zit je toch weer 2 jaar goed waarschijnlijk.
Na het verwijderen van mijn Mirena (na 5 jaar) werd ik nog dezelfde dag ongesteld. Het heeft ongeveer 4 dagen aangehouden en daarna kwam het iedere keer ongeveer na 22 tot 27 dagen terug. Ik heb een half jaar zonder gedaan, om te kijken hoe mijn lichaam hierop reageerde. Na 6 maanden zonder heb ik een nieuwe laten plaatsen. Na het plaatsen van de nieuwe Mirena heeft het zeker 5 maanden geduurd voordat ik weer vrij was van menstruatie.
Ik was de dag na t verwijderen van de Mirena (na 5 jaar) ongeveer 5 dagen ongesteld... Alles lijkt weer gewoon "normaal" te gaan verlopen. Mijn arts gaf inderdaad wel aan dat je direct na verwijdering vruchtbaar bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven